knobbeltje in borst!
zondag 30 januari 2011 om 18:02
Hallo allemaal,
Ik zit met een probleem.
Gisteren heb ik op twee plekken in mijn borst een raar ''stukje'' ontdekt.
Ik ben me helemaal kapot geschrokken. Vandaag de dokterspost opgebelt. Die zeide dat er op mijn leeftijd (18) zelde iets ergs voorkomt. Dat het waarschijnlijk door de hormonen rond menstruatie komt.
Maar toch hebben ze me aangeraden om morgen naar de huisarts toe te gaan.
Ik maak me ontzettend zorgen hierover. Sowieso het idee al dat er iemand naar gaat kijken. En wat als het straks wel wat ergs blijkt te zijn?
Hiernaast is mijn menstruatie ook anders dan normaal de afgelopen 2 keer. Veel dikker etc. Is dit iets om je zorgen te maken, of kan dat niks met elkaar te maken hebben?
Zag ook dat ik binnen een week ong. 4 of 5 kilo kwijt ben geraakt. Mijn paniek is compleet nu.
Ik zit met een probleem.
Gisteren heb ik op twee plekken in mijn borst een raar ''stukje'' ontdekt.
Ik ben me helemaal kapot geschrokken. Vandaag de dokterspost opgebelt. Die zeide dat er op mijn leeftijd (18) zelde iets ergs voorkomt. Dat het waarschijnlijk door de hormonen rond menstruatie komt.
Maar toch hebben ze me aangeraden om morgen naar de huisarts toe te gaan.
Ik maak me ontzettend zorgen hierover. Sowieso het idee al dat er iemand naar gaat kijken. En wat als het straks wel wat ergs blijkt te zijn?
Hiernaast is mijn menstruatie ook anders dan normaal de afgelopen 2 keer. Veel dikker etc. Is dit iets om je zorgen te maken, of kan dat niks met elkaar te maken hebben?
Zag ook dat ik binnen een week ong. 4 of 5 kilo kwijt ben geraakt. Mijn paniek is compleet nu.
zondag 30 januari 2011 om 18:07
Niet doen. Gewoon even laten checken en in de meeste geva;llen lucht dat juist op omdat er dan wordt uitgesloten dat je iets mankeert. Niet gelijk beren op de weg gaan zien, en jezelf gek maken. In 9 van d e10 gevallen zijn het gewoon wat klieren en dat is iets hormonaals. Heel normaal voor vrouwen.
Dikke knuf.
Dikke knuf.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
zondag 30 januari 2011 om 18:16
Geen zorgen maken en er gewoon vanuit gaan dat het met je menstruatie te maken heeft.
Dat ze ernaar gaan kijken is helemaal niet eng. Eerste stap is naar de huisarts die gaat voelen en als die het niet vertrouwd dan wordt je doorgestuurd voor een echo en eventueel een mammografie.
Maar als je het knobbeltje nu pas voor het eerst voelt dan heeft het bijna zeker met je menstruatie te maken, klieren in de borst zijn daar heel gevoelig voor en heel veel vrouwen hebben dat. Tenzij je in de familie borstkanker hebt en ze op jonge leeftijd zijn ontdekt moet je je eigenlijk geen zorgen te maken omdat die kans dan kleiner is dan 1% op jouw leeftijd.
Dat ze ernaar gaan kijken is helemaal niet eng. Eerste stap is naar de huisarts die gaat voelen en als die het niet vertrouwd dan wordt je doorgestuurd voor een echo en eventueel een mammografie.
Maar als je het knobbeltje nu pas voor het eerst voelt dan heeft het bijna zeker met je menstruatie te maken, klieren in de borst zijn daar heel gevoelig voor en heel veel vrouwen hebben dat. Tenzij je in de familie borstkanker hebt en ze op jonge leeftijd zijn ontdekt moet je je eigenlijk geen zorgen te maken omdat die kans dan kleiner is dan 1% op jouw leeftijd.
zondag 30 januari 2011 om 18:26
Rustig aan, diep ademen. Ik herken je paniek en die is normaal maar meestal niet nodig. Je moet morgen gewoon even je huisarts bellen en daar langs gaan. Dan laat je er even naar kijken en dan hoor je van je huisarts wat ze gaan doen. Het is normaal dat er rond je menstruatie wat verandert in je borsten en daar kunnen ook knobbeltjes bij horen. Volgens mij (maar goed, dat is alleen maar mijn ervaring) is het normaal dat ze dan even afwachten of het weg gaat, maar wellicht gaat jouw huisarts anders te werk.
In ieder geval, maak je niet druk. Ook als het niet weg gaat niet, dan ga je gewoon naar het ziekenhuis en maken ze een echo/foto.
Je stress is heel normaal en ik voel heel goed met je mee. Ik ben zelf woensdag de sjaak voor een echo + foto en ookal is dat al de tweede keer en ben ik nog maar 21, ik heb er vreselijk de kriebels van.
Succes!
In ieder geval, maak je niet druk. Ook als het niet weg gaat niet, dan ga je gewoon naar het ziekenhuis en maken ze een echo/foto.
Je stress is heel normaal en ik voel heel goed met je mee. Ik ben zelf woensdag de sjaak voor een echo + foto en ookal is dat al de tweede keer en ben ik nog maar 21, ik heb er vreselijk de kriebels van.
Succes!
zondag 30 januari 2011 om 19:08
quote:justmusic schreef op 30 januari 2011 @ 18:59:
Ze denken niet dat het iets is, maar ik moet toch langskomen, dat is toch niet zonder reden?:S
Ze kunnen het natuurlijk niet door de telefoon zien.
Logisch toch dat je naar de huisarts moet. De spoedpost is hier niet voor.
Niet zo druk maken voor dat onderzoek hoor.
Ze denken niet dat het iets is, maar ik moet toch langskomen, dat is toch niet zonder reden?:S
Ze kunnen het natuurlijk niet door de telefoon zien.
Logisch toch dat je naar de huisarts moet. De spoedpost is hier niet voor.
Niet zo druk maken voor dat onderzoek hoor.
zondag 30 januari 2011 om 19:11
Ik snap je paniek meid. Ik denk dat de meesten van ons dit hebben meegemaakt.
Ik ben zooo trots op jou dat je meteen de dokterspost hebt opgebeld! Natuurlijk moet je even langskomen, je huisarts is (goddank) geen Jomanda en wil je even zien. Waarschijnlijk hormonenkwestie maar wil inderdaad het zekere voor het onzekere nemen. Succes morgen! knuffel!
Ik ben zooo trots op jou dat je meteen de dokterspost hebt opgebeld! Natuurlijk moet je even langskomen, je huisarts is (goddank) geen Jomanda en wil je even zien. Waarschijnlijk hormonenkwestie maar wil inderdaad het zekere voor het onzekere nemen. Succes morgen! knuffel!
zondag 30 januari 2011 om 19:13