Uitgerekend september 2011

11-01-2011 14:03 2189 berichten
Alle reacties Link kopieren
WNW = wil geslacht niet weten

Cookie803001-9 10 mei vk2e jongen Incinta3003-9 28 mei vk 1e jongenLizi-27 2803-9 22 apr 20 w echo - 28 apr vk 1e jongen Juffie8723 05-9 15 apr 20w echo 1e jongen Tsmama2606-9 26 apr 20w echo - 12 mei vk 2e jongen blond7-9 1e meisje Crazydesi3209-9 14 mrt vk3e jongen Loveland339-9 8 jul placenta lokalisatie 1e jongen margriett2412-9 26 apr 20w echo1e meisje yrusjetd12-9 ? jongen Potatohead?13-9 ? jongen Lyt2613-9 15 apr vk - 26 apr 20w echo2e jongen anne_ananasje2513-9 19 mei vk - 14 jun 3D echo ? jongen Weekend2216-9 3 mei 20w echo1e meisje c773416-9 5 mei 20w echo3e wnwhaarspeldjes2916-9 18 jun 3D echo 2e wnwZonnebloem82 2918-9 4 mei 20w echo1e wnwNavimo3118-9 5 mei 20w echo 2e jongen Peetje74 3619-9 21 apr vk - 2 mei 20w echo 3e wnwGympy77 3320-9 17 mei 20w echo2e wnwMeisjegroningen 2620-9 4 mei 20w echo1e meisje 7up2520-9 13 april vk - 26 april 20w echo1e jongen deborahs1ste2020-9 6 mei 20w echo1e wnwm2b 2621-9 6 mei echo1e meisje xxxjes3324-9 15 jun vk 1e jongen dinges812925-9 11 mei 20w echo 1e wnwSofi2010 3426-9 12 mei vk - 24 mei 20w echo4e meisje ? Deernie3028-9 20 mei 20w echo - 28 apr pretecho 1e meisje Nientje82 283-10 18 mei 20w echo1e wnw
Leuk nog meer mensen erbij!

Ik heb het afgelopen vrijdag aan mijn ouders verteld en zaterdag en zondag bij mijn schoonouders geweest. Dat waren wel wat emo momentjes, maar allemaal waren ze erg blij en ik vind het ook wel erg fijn om het te kunnen delen.

Dit weekend 's nacht weer eens erge darm krampen gehad. Dat is echt niet fijn. De hele dag was het ook nog wat aan het rommelen en dat maakt me dan ook een beetje vaag misselijk. Ik begin nu ook wat mee moe te worden, maar dat kan ook inbeelding zijn.

Morgen (1 feb) naar de VK en ik ben benieuwd wat die te vertellen heeft.
Zo, weer helemaal bijgelezen, was een hoop :-)

Nientje en xxxjes: gefeliciteerd met jullie zwangerschap!!

Juffie, jij had natuurlijk inderdaad afgelopen week je echo, die had je laten vervroegen toch? Heel fijn dat de echo goed was!! Zeker wel een hele geruststelling? Volgens mij is het inderdaad zo dat de kans op een miskraam na een kloppend hartje heel erg afneemt.

Ik moet nog anderhalve week geduld hebben en heb dan ook eindelijk mn echo. Hoop zo op goed nieuws!

We hebben in ieder geval het shirtje voor mn dochter besteld (thanks aan degenen die het ook een leuk idee vonden!). Dat shirtje doen we dan bij mijn familie. Met mn schoonfamilie en ook met mijn vriendinnen heb ik heel slim haha etentjes gepland in de twee weken na de echo, zodat we dan allemaal bij elkaar zijn en het dan kunnen vertellen. Mijn familie is toevallig de zondag na de echo al bij elkaar, dus komt goed uit! Heb er heel erg zin in om het te vertellen, was de vorige keer ook zo leuk. Toen we iedereen gehad hadden, vond ik dat gewoon jammer, want het was zo leuk om te doen en alle enthousiaste en emotionele reacties te zien

Nou wel hopen dat de echo goed is natuurlijk....

Verder heb ik van de salami nooit gehoord dat het niet mag, maar ik het lust het ook niet dus eet het toch niet.

Een zwangere vriendin zei laatst dat ze geen schaal- en schelpdieren mocht eten en dus geen gamba's nam. Daar heb ik ook nog nooit van gehoord (eet ik toevallig ook niet, dus misschien daarom).

Misschien volgende keer even bij de VK navragen, die weet dan wel of het echt niet mag of toch wel.

Over klachten: ik heb wel wat kleine dingen (steeds beetje misselijk, veel duizelig en naar mn vriend toe afentoe behoorlijk chagrijnig) en vooral heeeeel erg moe. Maar ook ik vraag me vaak af of ik nog wel zwanger ben. Omdat het toch een beetje vage dingen zijn. En de buikpijn is al weken weg, dus kan ook niet wachten op de bevestiging van de echo.

En of ik al dikker wordt: nou dat wordt ik sowieso wel een beetje, omdat ik ook iets teveel snoep Maar merk ook wel dat in bepaalde kleding mn buik al wel dikker wordt. Had vandeweek een rokje aan en moest toen echt op mn houding letten, voordat mn moeder het door zou krijgen. Nou heb ik altijd al een beetje een buikje bij mn onderbuik (of niet altijd, maar ben een paar jaar terug veel zwaarder geweest en weer afgevallen en natuurlijk al een keer eerder zwanger geweest en van die dingen is dat onderbuikje helaas overgebleven), maar die is in rokjes wel een stuk erger....

In broeken zie je het gelukkig nog niet.

Als ik het straks aan iedereen verteld heb, hoop ik wel dat je het snel echt goed ziet. Vind een zwangere buik zo mooi!

Nou ga nu maar eens aan de slag, er moet weer gewerkt worden vandaag!!

Iedereen met goede echo's en kloppende hartjes van harte gefeliciteerd en dat de rest maar snel mag volgen en we straks een hele tabel met rode hartjes hebben!!
@cookie: dat herken ik ook.. Er gaat soms een gedachte door me heen, wat nou als ik niet meer zwanger ben? Ik ben gelukkig niet misselijk en moeheid valt wel mee. Maar hoort dit niet? Wel duizelig en erg zere borsten en last van rug, 's nachts soms opeens buikpijn waarvan ik wakker wordt, maar als ik dan geplast heb zakt de pijn af.. Als ik dit dan weer opsom denk ik, ja dan ben ik toch wel echt zwanger.. Ik weet ook wel dat iedereen andere symptonen heeft..Maar het zou zo fijn zijn om die bevestiging te krijgen! Nog 2 weken en dan heb ik de echo..
Ik herken erg wat jullie zeggen over onzekerheid! Twijfel ook steeds of ik genoeg voel terwijl er toch wel wat dingen zijn!

Maandag 14 februari afspraak met de vk. Week daarna echo... Heel spannend! Denk dat ik daarna ook pas 'durf' te geloven dat ik echt zwanger ben!

Voor het schema, ben 28 jaar
Hee dames,

Ik heb dat ook! Ik heb ook soms maar baarmoederpijn zeg maar en soms geen pijnlijke borsten meer.. Dan ga ik twijfelen!

Vandaag voor het eerst overgegeven op mijn werk! Het is heel lastig om verborgen te houden! Iedereen weet dat ik het wel leuk vond om eenkindje te krijgen, niet nu maar over een tijdje maar iedereen die ik zei vraagt: ben jezwanger? Ook omdat ik niet goed kan eten en dan zeggen ze: o dat had ik ook bij de eerste :p

Ik kan zo slecht liegen :p

Ik moet morgen naar de vlos! Intake gesprek dus ben benieuwd :D ben ontzettend zenuwachtig! Pff nu begint het echt!
@ Keranet, ik woon 70 km van Milaan

Hier is de moeheid compleet toegeslagen, had ik bij de 1e 2 ook. Volgende week vrijdag echo, kan niet wachten hoor. Eigenlijk had ik hem dus al gisteren, maar omdat ik het wel leuk zou vinden als mijn moeder een keer mee kan heb ik gevraagd of het later kan. Wel een beetje spijt van, haha. Maar goed, als alles goed gaat is dit (helaas) mijn laatste zwangerschap. Mijn familie woont gewoon in NL, dus het is toeval dat ze hier is rond de tijd dat ik een echo heb.

Volgens mij heeft iedereen dezelfde onzekerheid, ik denk dat de opluchting groot is als het maart is.

tsmama en margriett hoe waren jullie afspraken vandaag?

Groetjes
Ha dames,

De klachten vallen bij mij (gelukkig) mee. Gevoelige borsten en af en toe slaat de vermoeidheid uit het niets toe. Wel wordt ik elke nacht een/twee keer wakker. Soms moet ik naar de wc en andere keren ben ik gewoon klaar wakker.

Het enige wat ik niet zo prettig vind, is dat ik erg transpireer. Is dit een zwangerschapsklacht? Zeker een hele dag op 't werk is niet prettig.
Hoi allemaal,

Zo herkenbaar wat jullie allemaal schrijven. Nu 6 weken zwanger en steeds als ik niets meer voel dan maak ik me zorgen. Het enige dat ik echt voel af en toe is de kramp in baarmoeder. Als ik het voel, denk ik "oh gelukkig.... of zou het te veel zijn en gaat het nu mis". Ik probeer het zoveel mogelijk van me af te zetten, moet nog tot 21 feb wachten op de echo, en vind het te vermoeiend om elke keer over na te denken. We zien het wel.

Gelukkig niet echt moe en niet misselijk. Wordt wel een beetje kieskeurig met eten merk ik... Das een goed teken denk ik, hihihi. Ik vind het wel heel spannend allemaal.

Ik heb het alleen mijn zusje en een vriendin verteld. Vandaag hebben de secretaresses op mijn werk het alleen geraden, en dat zijn lekkere roddeltantes. Ze vroegen het ineens en ik schrok zo, dat ik ook niet meer kon liegen. Ik hoop dat ze het nog even stil kunnen houden....

Groetjes
he meiden

zag dat er ook een topic was geopend met de titel: september 2011 van 15 tot 30 september...(ofzoiets)...is het de bedoeling dat er gesplitst gaat worden....? omdat het te druk wordt anders? weet het niet hoor..haha...ik moet ook nog zo lang wachten voor de echo...denk zelf dat ik 28 ben uitgerekend ong teruggerekend...maar ben benieuwd..............ik kom straks nog wel weer....zag ineens die andere titel en moest even kijken hoe het zit..haha
Puck
Weekend, je hebt het nog niet aan je moeder verteld? Dan ziet ze dus blijkbaar wel iets.

Margriett, ik ben 2 jaar geleden naar de 9 maandenbeurs geweest (we gingen toen naar de huishoudbeurs). Toen was ik nog niet eens zwanger dus vond ik het niet echt veel aan. Vorig jaar was m'n dochter net geboren dus dat werd em ook niet.... ik weet niet of ik dit jaar ga. Ik denk niet dat ik iemand zo ver krijg om mee te gaan...

Juffie, fijn dat je zo'n goede echo had!

m2b, wat vonden je schoonouders van jullie nieuws?

Caatje, gefeliciteerd en welkom!

Potatohead, fijn dat ook jij een goede echo had. Het kan ook maar zo zijn dat ze het kindje niet helemaal goed hebben gemeten en dat je daardoor ineens minder ver was dan je zelf dacht. Een kloppend hartje is toch al een goed teken.

xxxjes, ook jij welkom en gefeliciteerd!

c77, wonen jullie in het buitenland? Oh, ik lees het al, Italië. Leuk land hoor! Hoe ben je daar zo terecht gekomen?

Incinta, ik herken je eet-problemen wel. Ik kon bij de eerste ook moeilijk veel kruiden verdragen de eerste 12 weken. Daarna werd het beter. Maar ja... toen kwam het maagzuur, dat helpt ook niet echt mee voor je eetlust. Tomatensoep vind ik bijvoorbeeld heerlijk, maar dan lag ik echt de hele nacht water te drinken omdat ik niet kon slapen van de maagzuur. Ik ben bang dat ik daar bij deze ook wel weer last van ga krijgen, haha!

Cookie, ik heb ook zin in een zwangere buik! Zo'n buik van rond de 20 weken. Nog niet te dik, maar wel overduidelijk zwanger, heerlijk!

Ik had bij m'n eerste zwangerschap een paar buikbanden met teksten erop. Vond ik erg leuk. Op de ene stond bijvoorbeeld 'nog even geduld a.u.b. met zo'n tv schermpje er bij'. Ik kreeg er leuke reacties op.
quote:sofi2010 schreef op 31 januari 2011 @ 19:11:

he meiden

zag dat er ook een topic was geopend met de titel: september 2011 van 15 tot 30 september...(ofzoiets)...is het de bedoeling dat er gesplitst gaat worden....? omdat het te druk wordt anders? weet het niet hoor..haha...ik moet ook nog zo lang wachten voor de echo...denk zelf dat ik 28 ben uitgerekend ong teruggerekend...maar ben benieuwd..............ik kom straks nog wel weer....zag ineens die andere titel en moest even kijken hoe het zit..hahaIs dat niet van september 2010??
Volgens mi is dat ook van 2010...
klikkerdeklik: suikervrij in "Uitgerekend tussen 15 en 30 september 2011"

waarom dat suikervrij erbij staat is mij ook een raadsel haha...
Puck
Suikervrij is denk ik de TO

Voor de tabel: 7 februari vk + echo
Ik heb ook weinig klachten...erg moe dat wel en ik ben niet misselijk maar als ik te lang (zeg 2 uur) niets heb gegeten dan ga ik kokhalzen...normaal als ik trek heb tussen maaltijden door neem ik een glas optimel/chocolademeld oid...maar dat werkt nu niet...ik moet echt iets ETEN. Vooral droge crackers enzo werken goed...ik heb dit alleen overdag trouwens...sochtends bij het opstaan niet. Op naar de tiende week!
Hee zometeen naar de vlos, ben benieuwd!

Ik schrijf ook mee op het andere topic van 15 septemeber, leek me wel grappig alleen loopt nog niet echt. Blijf zoiezo ook hier schrijven!
Gisteren intake gehad bij de VK. Het is een kleine praktijk met 5 verloskundige, volgens mij allemaal tussen de 23-35. Degene die we gisteren hadden was denk ik rond de 23, vlotte meid, aardig, legde alles rustig en duidelijk uit. Uiteindelijk zal ik ze allemaal leren kennen zodat ik weet wie er kan komen bij de bevalling.

We kregen een boel info mee. Waar ik eigenlijk niet zo op voorbereid was, was dat ze behoorlijk in gaat op de tests die je kunt laten doen (combinatietest) en de gevolgen die een 20 weken echo kunnen hebben. En met gevolgen bedoel ik het risico dat er bestaat dat er iets mis kan zijn met het kindje. Wij hebben besloten om de combi test niet te doen. Ik wil niet dat ik ga stressen om een klein risico. Stel dat het risico bij ons vastgesteld wordt op 1 op 200, dan ga ik me daar echt zorgen om maken. En wat doe ik? Abortus?? Met het risico dat ik een compleet gezond kindje weg laat halen?? Dat kan ik echt niet!!

Ze vertelde ook dat de meeste miskramen rond week 6 voorkomen, dan gaat het hartje niet kloppen of het klopt maar heel even. Als je dus een goede hartslag hebt gezien is de kans dat het een "goede" zwangerschap is ongeveer 89%. Vroeger hielden ze echt 3 maanden aan, maar daar komt men een beetje van terug. Heel gek, maar ik vond het echt fijn om dat te horen van iemand die er verstand van heeft (hoop ik dan maar). Ik kreeg gelijk een big smile! Dus als maandag de hartslag nog goed is dan ben ik eigenlijk door de spanning van de eerste paar weken heen en kan ik het echt loslaten en beginnen met blij voelen zonder reserves.

In totaal hebben we daar bijna een uur gezeten. Over 4 weken weer. Dan moet ik ook bloed geprikt hebben, ze controleren dan op suiker, ijzer, e.d.

Ik heb bij de VK een advertentie / poster gezien over een hardloopclubje voor zwangeren vrouwen. Ik denk dat ik me daarvoor op ga geven. Ik was gestopt met sporten (vorige mk begon nadat ik gesport had, dan blijf je toch huiverig) maar nu wil ik echt weer beginnen. Denk dat ik ook ga informeren naar een personal trainer of iets als fysiofitness. Ik heb normaal gesproken snel last van mijn rug en als ik sport is dat veel minder. Allemaal goede voornemens

Voor het lijstje:

28-2 2de x VK
Ook ik ben uitgerekend in september! Volgende week de intake bij de verloskundige. Het is mijn 1e dus echt alles is nieuw!!!!
Ik dacht dat ik gisteren al iets geschreven had maar dus toch niet.

Ik ben gisteren ook bij de verloskundige geweest was erg leerzaam en leuk.

Ook hier een kleine praktijk met 3 verloskundigen, ik ken ze eigenlijk allemaal al maar dat maakt voor mij niks uit.

Veel informatie gekregen ook wij gaan de combinatietest niet doen. Ik denk meer van wij zijn gezond en we hopen op een gezond kindje en voor een abortus kiezen wordt het hier ook niet. met dezelfde reden als incinta

17 februarie eco

24 februarie verloskundige
Deernie. Gefeliciteerd!

Ik ben nu bij de VK! Spannend haha zit in de wachtkamer
Zo ben weer thuis! Kreeg grote koffer mee met allerlei spulletjes! Heel leuk. Ook leuke tijdschriften!

16 feb 1e echo

1 maart VK afspraak.
En was alles goed?

Ik vind het best spannend allemaal. Heb allemaal vage pijntjes en bizar genoeg zie je het al bij mij. Bepaalde kleding krijg ik gewoon niet meer dicht. Broeken gaan maar lastig dicht. En dat terwijl het nog maar zo kort is en ik amper eet ivm misselijkheid!
Deernie, welkom en gefeliciteerd! Als je in de tabel wilt kun je dan even de desbetreffede gegevens doorgeven?

Incinta, klinkt als een leuke vk! Fijn als ze de tijd voor je nemen!
Deernie: ik word ook 'dik' haha me broeken zitten niet meer lekker.

Ik heb alleen een intake gehad, dus vragen beantwoorden en info krijgen. 16 feb echo.

Incinta: ik had ook een hele jonge VK, echt heel leuk mens en nam er goed de tijd voor en was heel duidelijk, dus ook hier een goed gevoel over
Oja mijn bloeddruk was heel laag, heb ik altijd gehad dus nu moet ik dropjes en chips eten ( vervelend zeg ) kan dus veel lager worden tot 22weken en dan stijgen dus word veel duizelig enzo

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven