Burnout?

22-08-2010 00:39 3003 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik heb altijd gedacht hoe kan je nou overspannen raken/burnout raken als je in een winkel werkt.Stress kende ik niet, tuurlijk hard werken en deadlines halen wel, maar dat vond ik heerlijk,maar ook maakte ik me nooit zo druk, wat vandaag niet afkwam kwam morgen wel, maar eigenlijk kwam alles ( meestal) wel vandaag af.

En nu u ben ik op, gewoon helemaal kapot, slaap slecht , kan me niet concentreren en ben gewoon volledig de draad kwijt.

Ik weet nu niet zo goed wat ik hier mee aan moet.

Even een mijn verhaal in het kort, met niet al te veel details ivm herkenning.

werk al ruim 13 jaar bij dezelfde werkgever, prima naar mijn zin, af en toe wel eens minder leuke tijden, maar toch altijd met veel plezier naar het werk gegaan,

Ik ben heel trouw aan mijn werkgever en wil me eigenlijk niet ziek melden, maar hoe hou ik dit vol? ik ga dinsdag weer een gesprek met mijn leidinggevende aanvragen om dit te vertellen. Ik hoop dat we dan samen een oplossing kunnen vinden en daar ga ik eigenlijk van uit.

Verder zit ik een beetje te dubben of ik naar de huisarts moet gaan. Ik weet het antwoord eigenlijk wel, gewoon gaan dus, maar wat ga ik zeggen? ik moet altijd als ik bel voor een afspraak doorgeven wat er aan de hand is, moet ik dan gewoon zeggen dat ik denk dat ik ee burnout heb? ik ben altijd bang dat mensen dan denken, oh daar heb je er weer een die al weet wat ze heeft.

Sorry dat het misschien een warrig en lang verhaal is, maar ik ben gewoon zo van de kaart ik kan het ook niet helemaal helder deken en formuleren allemaal.

Wie heeft er ook een burnout( gehad) en hoe is het gegaan. En dan bedoel ik voornamelijk hoe is je ziekmelding gegaan en wat heb je gezegd, zowel tegen je leidinggevende als tegen de huisarts?

Als het niet helemaal duidelijk is,laat het maar weten, dan zal ik het proberen duidelijker te maken

groetjes

Ik heb even een deel van mijn post weggehaald, ben bang toch herkend te worden
quote:sri schreef op 01 februari 2011 @ 16:09:

Lieve allemaal, sorry dat ik inbreek, maar ik wil even zeggen dat ik ontzettend met jullie meeleef. Ik ben hier een paar jaar geleden ook doorheen gegaan, voor de tweede keer en ik herken zoveel in jullie stukken. Wat zou ik blij geweest zijn met zulke onderlinge steun, maar ik forumde toen nog niet, dus dat was wel doodalleen janken op de bank, schreeuwen naar de kopjes in de kast en mijn arme echtgenoot het leven zuur maken. Goddank heeft hij een groot incasseringsvermogen.

Je moet er zelf doorheen geweest zijn om te weten hoeveel moed je nodig hebt om weer je oude zelf te worden. Nee, dat zeg ik verkeerd, dat word je niet meer. Je nieuwe zelf, nog veel beter, want stukken gegroeid. Nou, aan moed ontbreekt het jullie bepaald niet. Huizenhoog respect voor jullie allemaal!

Wat een lieve post. Dank je wel.

Het is eigenlijk gewoon onvoorstelbaar dat een stel volkomen vreemden elkaar via een forum zo kan steunen. Ik ben zo blij met dit forum, ik heb hier heel veel geleerd, gehuild en gelachen.
quote:lief_29 schreef op 01 februari 2011 @ 16:24:

[...]

Wacht maar tot IK een dip krijg Dan zijn wij er om jou daar doorheen te helpen, net zoals jij er voor ons bent.
abc, wat at je dan als je thuis kwam? Bij mij ging er vaak een stuk kaas in ofzo.

Ik vind niet dat je weinig eet. En denk dat de 2 Moetjes weer naar 1 moeten kunnen. Wat moet er écht? Welke van de Moetjes is eigenlijk een doorgedreven Willetje?

Ik herken het wel hoor.

Ik had gister een onbewust Moetje, ook fijn. Was begonnen met kopieren en het Móést in één avond af. Niet gelukt..... En nu ik erover nadenk, heb ik die onbewuste Moetjes wel vaker zomaar ineens. Ik bedacht me toen ik thuiskwam vandaag dat ik een carrotcake voor mijn man ga bakken (nog 1 nachtje slapen!) en stond al bijna in de supermarkt met mijn vermoeide hoofd en dichtvallende ogen. Maar toen ben ik gaan forummen en nu gaan we straks fijn samen boodschappen doen. Dan gaat dat Moetje ineens heel snel over in een Zoukunnentje. Voor morgen
dubbel
triple
quote:sri schreef op 01 februari 2011 @ 16:09:

Lieve allemaal, sorry dat ik inbreek, maar ik wil even zeggen dat ik ontzettend met jullie meeleef. Ik ben hier een paar jaar geleden ook doorheen gegaan, voor de tweede keer en ik herken zoveel in jullie stukken. Wat zou ik blij geweest zijn met zulke onderlinge steun, maar ik forumde toen nog niet, dus dat was wel doodalleen janken op de bank, schreeuwen naar de kopjes in de kast en mijn arme echtgenoot het leven zuur maken. Goddank heeft hij een groot incasseringsvermogen.

Je moet er zelf doorheen geweest zijn om te weten hoeveel moed je nodig hebt om weer je oude zelf te worden. Nee, dat zeg ik verkeerd, dat word je niet meer. Je nieuwe zelf, nog veel beter, want stukken gegroeid. Nou, aan moed ontbreekt het jullie bepaald niet. Huizenhoog respect voor jullie allemaal!

Wat een lief stukje, dank je wel!
dubbel, forum heeft kuren
Als ik thuis kwam dan at ik crackers, chocola, drop, chips, koekjes, lag er net aan wat er in huis was. Ik vind ook niet dat ik weinig eet als ik het zo zie, ik krijg nu wel veel minder suiker en zout, maar ik eet al een paar maanden zo nu dus dat kan het ook eigenlijk niet zijn.

Is morgen De Dag voor Het Kado?
Zwart en kleur

Ik voel pijn

heel veel pijn

binnen in mijn hart

daarom zie ik even

geen kleuren

en is alles zwart

de kleuren zijn er wel

verborgen diep in mij

en als mijn lijf het toelaat

mag ik er weer bij.

Denise Best
Vandaag de eerste dag in de ruime 3 weken dat ik nu thuis ben dat ik me iets beter voel en dan doe ik te veel, terwijl ik gewaarschuwd ben door de psych.

Waarom luister ik nu niet naar m'n lichaam?

Vanochtend....gedoucht, ontbeten, was opgeruimd, was opgehangen, wasmachine aangezet, de hulp kwam (toen heb ik op de bank gezeten en zelf niks gedaan).

Post opengemaakt, zorgverzekeraar gebeld met een vraag. Vanmiddag ook op de bank gezeten en niks gedaan, gezocht naar hotels/parken voor een weekendje weg, tussendoor weer een was opgehangen en nieuwe was in de machine, weer op de bank gezeten, dochter van school gehaald, gezorgd voor fruit en een koekje, spelletje memory met haar gedaan en nu zit zij een film te kijken en ik rustig op de bank (moe te wezen en weer hartkloppingen)

En als ik dan die hele lijst zie denk ik, waarom heb ik dan zoveel gedaan?

*kruipt weg en gaat zich heel diep schamen*
Jaaaaaa, morgen mag ik ein-de-lijk het Kado geven is hij jarig!

Ik denk dat je toch een beetje teveel van jezelf verwacht. Beetje overmoedig? Ik ben heel angstig om overmoedig te worden, omdat het al zolang goed gaat. Er moet toch een keer komen dat dat goede gevoel op is ofzo. Zo voelt het. Goede gevoelens zijn eindig in mijn heilige overtuiging.
Mooie teksten Lief.

Mijn moetjes de komende twee weken zijn voornamelijk werk, fysio, CSR, tandarts, bedrijfsarts, ziekenhuis. Echt wel moetjes dus.

Ik heb komende week twee willetjes die langzaam als moetjes beginnen te voelen. Ik wil ze heel graag, maar tegelijk wil ik ook eigenlijk vooral rust en niks. En juist dat verlangen naar rust is voor mij een signaal dat ik weer een kant op ga waar ik niet weer heen wil.
5x5, wat is er mis met jouw dag? Dat je moe bent is logisch, maar dat mag toch ook? Die hartkloppingen zijn niet echt OK, maar dan doe je morgen dus wat minder. Je hebt geleerd vandaag! Dat is een overwinning!
omdat niks doen enórm moeilijk is 5x5. Als je tijdenlang in de 5e versnelling door het leven heen sjeest, is het verschrikkelijk moeilijk ineens terug te schakelen naar de 1e versnelling.... niks/weinig doen zit niet in je systeem. Al die dingen die je noemt, waren altijd zó vanzelfsprekend, dat je er niet eens bij nadacht. en je dus ook niet kunt voorstellen dat dat nu ineens energie kost. Ik snap het heul goed...
Ik hoop dat ik er echt van geleerd heb, want ik vind het wel heel moeilijk om als ik me wat beter niet gelijk weer te veel te willen doen. Maar ik ga het wel proberen. Morgen weer een nieuwe dag.
Vorige week schreef ik volgens mij nog dat ik bang was voor de terugval omdat het al zo lang goed ging. Nou, die is dus gekomen en ondanks dat ik hem aan zag komen en deze objectief gezien helemaal niet zo erg is want ik herken het redelijk op tijd, vind ik het toch moeilijk.

Goede gevoelens zijn inderdaad eindig, maar dat zijn alle gevoelens. Ook de slechte gevoelens gaan weer weg. Zoals een bekende zanger hier in de regio zong "Het is nog nooit nog nooit zo donker geweest, of het werd altijd wel weer licht". In dialect klink het mooier, maar dat kan ik niet schrijven en jullie waarschijnlijk niet lezen.
5x5, niks doen is heel moeilijk. Je hebt na elke inspanning wel even op de bank gezeten. Dat is dus al een goed punt. Je neemt rust na inspanning, dat is het begin. En je bent je er nu van bewust, nog een goed punt.
Ik wel hoor Abc, werd gedraaid op de crematie van mijn opa... en een ander nummer van dezelfde zanger op die van mn oma. Dus ik weet precies wat je bedoelt en dat is inderdaad een goeie tekst.
Jij komt uit deze regio, dat telt niet.....

Ik ga even douchen, lekker opwarmen (ik heb weer eens koude voeten en handen) en me vast omkleden voor yoga. Ondanks dat mijn lichaam niet echt fijn voelt vandaag heb ik daar heel erg zin in.

Vanmorgen op mijn werk had ik het voor het eerst in tijden een keer weer warm. Het was daar echt heel warm terwijl de verwarmingen niet eens hoog stonden. Ketelproblemen nog niet helemaal opgelost blijkbaar.
ik ben ineens heul moe. Ga even suffen met een kopje thee. Kom vanavond vast nog wel even langs.
Abc, kijk anders eens naar een shiatsumassage bij je in de buurt. Koude handen en voeten heeft vaak met de doorstroming in je lichaam te maken, en bij shiatsu drukken ze die blokkades weg, zodat de doorstroming in je lijf bevordert. En het wordt (bij mij) vergoedt, ook fijn.

Lief, voor bij je kopje thee. Heb je wel verdient.

Abc, volgens mij zit er een praktijk in je woonplaats. Googelde net even op shiatsu + jouw woonplaats en toen kreeg ik bij de eerste link de naam van een praktijk.
Heeft iemand van jullie ervaring met Haptonomie of Mindfulness?

En herkennen jullie het trouwens ook dat je op de weg (door te veel indrukken?) gespannen op de fiets of in de auto zit? Heb zelf geen rijbewijs (was trouwens wel bezig met lessen tot voor kort) maar naast manlief zit ik niet echt ontspannen in de auto.

Ook op de fiets zie ik op tegen langere stukken (heb ik dus nog niet durven doen), komt trouwens ook door vermoeidheid. Ben als ik ergens heen ging met de bus gegaan of naast manlief. Maar ja, das niet altijd handig (zal ooit weer eens op de fiets moeten).

De kortere stukjes gaan wel trouwens, naar de supermarkt en school.
Zo, ik ben weer warm.

Ik heb ook even gegoogled Marriss en ik ga morgen maar even bellen denk ik.

Lief, hebben we je zoveel van je lepels afgepakt vanmiddag. Sorry,

5x5, ik heb in het verkeer eigenlijk niet veel last gehad van drukte. Wel in de supermarkt of in een kamer. In de auto of op de fiets ben ik alleen en hoef ik niet te praten/gezellig te doen. Dat scheelt voor mij.

Vriend is thuis, etenstijd.
Weten jullie trouwens wat me ontroerd...al die lieve kaartjes, vandaag weer 1 gehad, echt lief!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven