Ik ben zo bang... deel 7
zondag 19 december 2010 om 10:13
Deel 7 alweer.... en het leven blijft een achtbaan.
Maar gelukkig een achtbaan waarin ik me gesteund weet door alle lieve vrouwen die hier meeschrijven. met of zonder kanker, met of zonder ervaring met de ziekte, maar altijd met een groot gevoel voor humor en aandacht voor elkaar.
Dit topic is er voor iedereen die mee wil lezen of schrijven over de grootste levensproblemen en de kleinste grappige ervaringen.
Van praten over werk tot problemen met kolven, van tumorbevriezen tot hondenfoto's, van kerstballen tot iPhones: ik hoop dat ik nog heel, heel lang mag blijven schrijven op het mooiste topic van het forum.
Deel 6 staat hier.
Maar gelukkig een achtbaan waarin ik me gesteund weet door alle lieve vrouwen die hier meeschrijven. met of zonder kanker, met of zonder ervaring met de ziekte, maar altijd met een groot gevoel voor humor en aandacht voor elkaar.
Dit topic is er voor iedereen die mee wil lezen of schrijven over de grootste levensproblemen en de kleinste grappige ervaringen.
Van praten over werk tot problemen met kolven, van tumorbevriezen tot hondenfoto's, van kerstballen tot iPhones: ik hoop dat ik nog heel, heel lang mag blijven schrijven op het mooiste topic van het forum.
Deel 6 staat hier.
woensdag 2 februari 2011 om 08:47
Lekker rustig hier Bo! Al weet ik dat dat niet komt omdat je lekker ligt uit te slapen... Ik hoop dat het bloedprikken goed gaat en dat jullie vandaag "eindelijk" nieuws krijgen van de meneer van het huis. Ik weet nog hoe erg ik in spanning zat!
Ik duim voor jullie!
Phoehee, Leo en Zoebie (en alle anderen in het oosten van het land waar ik niet van weet dat ze er wonen) doen jullie voorzichtig?!
Ik duim voor jullie!
Phoehee, Leo en Zoebie (en alle anderen in het oosten van het land waar ik niet van weet dat ze er wonen) doen jullie voorzichtig?!
woensdag 2 februari 2011 om 09:09
Het was een ijsbaan hier gisteravond en ik mocht van manlief niet naar buiten.
Verder heb ik rustig aan gedaan gisteren. Ik vind het vreemd dat ik nog zoveel last heb van die pols. De Arbo arts zou me gisteren bellen, maar heeft dat niet gedaan. Als ik niet ga werken moet ik een keuring aanvragen bij het UWV. Waar ik erg boos over ben geworden omdat ik het belachelijk vind na vier weken gips. Ik word aan alle kanten tegen gewerkt. Als de arts belt stel ik hem verantwoordelijk voor eventuele nadelige gevolgen. Dat krijgt hij dan ook nog via mail. Dan heb ik bewijs dat ik dat heb verstuurd. Ik laat het er niet bij zitten.
Ben er eigenlijk helemaal niet goed van.
Verder heb ik rustig aan gedaan gisteren. Ik vind het vreemd dat ik nog zoveel last heb van die pols. De Arbo arts zou me gisteren bellen, maar heeft dat niet gedaan. Als ik niet ga werken moet ik een keuring aanvragen bij het UWV. Waar ik erg boos over ben geworden omdat ik het belachelijk vind na vier weken gips. Ik word aan alle kanten tegen gewerkt. Als de arts belt stel ik hem verantwoordelijk voor eventuele nadelige gevolgen. Dat krijgt hij dan ook nog via mail. Dan heb ik bewijs dat ik dat heb verstuurd. Ik laat het er niet bij zitten.
Ben er eigenlijk helemaal niet goed van.
woensdag 2 februari 2011 om 09:33
Kan ik me voorstellen Zoebie. Zoals gezegd: aan een gebroken pols kunnen zoveel vervelende gevolgen hangen! Het is niet zo dat je er na een paar weken gips weer vanaf bent! Ik hoop dat je rustig kunt blijven en gewoon naar je werk gaat. Je kunt nu geen ruzie gebruiken op de werkvloer natuurlijk, zeker niet nadat het net weer een beetje liep na je ziekzijn tot november...
Zal ik je toch maar een welgemeend "werkze" toewensen dan?
Zal ik je toch maar een welgemeend "werkze" toewensen dan?
woensdag 2 februari 2011 om 09:49
Goedemorgen
Bo, succes vandaag, hoop dat jullie wat horen van het huis
Zoeb, het klinkt inderdaad als een hoop gezeik
Hier was het gisteren alleen op het werk spekglad. Moest met twee bewoners onder de arm naar huis glijden. Ze vonden het niet zo gezellig. Voor de rest heb ik er weinig van gemerkt
Ik ga vandaag weer eens rennen, want drukke dienst met een bespreking en een verjaardag waarbij we buiten de deur eten(dat is wel leuk overigens maar niet wanneer je met zes bewoners en twee begeleiders bent)
Bo, succes vandaag, hoop dat jullie wat horen van het huis
Zoeb, het klinkt inderdaad als een hoop gezeik
Hier was het gisteren alleen op het werk spekglad. Moest met twee bewoners onder de arm naar huis glijden. Ze vonden het niet zo gezellig. Voor de rest heb ik er weinig van gemerkt
Ik ga vandaag weer eens rennen, want drukke dienst met een bespreking en een verjaardag waarbij we buiten de deur eten(dat is wel leuk overigens maar niet wanneer je met zes bewoners en twee begeleiders bent)
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
woensdag 2 februari 2011 om 09:58
woensdag 2 februari 2011 om 13:20
Ben er ook weer, hoewel ik geen inlogvakjes heb en ik dus via de cache naar een pagina moest waarop ik blijkbaar nog stond ingelogd...
Zoeb, ik word hier gewoon plaatsvervangend boos. Niemand heeft er toch iets aan als jij gedwongen wordt iets te doen waar je nog niet aan toe bent? Ook de werkgever niet, want zometeen zit je van alle stress gewoon nog langer ziek thuis.
Ik vind het echt rot voor je en geef je een en wens je veel sterkte vandaag!
Ingmagh, helaas hebben wiskunde en financiën niks met elkaar te maken. Ik kan wel rekenen, maar ik weet helemaal niets van alle regelingen en fiscale voordelen en al dat soort onzin. Ik verdwaal gewoon in die regeltjes en clausules en dat laat ik dus fijn aan Ro over
Nog geen antwoord van de verkoper; wél van de bank die akkoord is met een hypotheek!
Phoehee, gelukkig is het bij jou niet glad! Hier ook niet, wél ijskoud nog steeds met een hele nare vriesmist.
Its, je houdt al niet van rijden op gladde wegen, je hebt wel steeds pech!
Gelukkeling, ik vind die iPodberichten heel grappig, vanwege de ruigpoten enzo
Ik ga even uitrusten, het was vroeg vanochtend en ook al gind het bloedprikken goed, morgen een heel lange dag met de chemo en de MRI.
Zoeb, ik word hier gewoon plaatsvervangend boos. Niemand heeft er toch iets aan als jij gedwongen wordt iets te doen waar je nog niet aan toe bent? Ook de werkgever niet, want zometeen zit je van alle stress gewoon nog langer ziek thuis.
Ik vind het echt rot voor je en geef je een en wens je veel sterkte vandaag!
Ingmagh, helaas hebben wiskunde en financiën niks met elkaar te maken. Ik kan wel rekenen, maar ik weet helemaal niets van alle regelingen en fiscale voordelen en al dat soort onzin. Ik verdwaal gewoon in die regeltjes en clausules en dat laat ik dus fijn aan Ro over
Nog geen antwoord van de verkoper; wél van de bank die akkoord is met een hypotheek!
Phoehee, gelukkig is het bij jou niet glad! Hier ook niet, wél ijskoud nog steeds met een hele nare vriesmist.
Its, je houdt al niet van rijden op gladde wegen, je hebt wel steeds pech!
Gelukkeling, ik vind die iPodberichten heel grappig, vanwege de ruigpoten enzo
Ik ga even uitrusten, het was vroeg vanochtend en ook al gind het bloedprikken goed, morgen een heel lange dag met de chemo en de MRI.
woensdag 2 februari 2011 om 14:35
Ik ben ook weer thuis. Nieuwe constructie op het werk. Half uur werken kwartier pauze en ik gebruik alleen mijn linkse hand. Die drie kwartier pauze moet ik dan wel langer blijven. Wat een gedoe maar als ze het zo willen vind ik het best. Maar nondepietjes wat ik boos vanmorgen op die bedrijfsarts. En toen ik hem zei dat nadelige gevolgen voor hem waren werd hij boos en zei dat ik hem dreigde. Nou ja. Ik heb hem wel duidelijk gemaakt dat ik hem er van de chirurg op moest wijzen. En dat het dus geen dreigement was. Het was geen prettig gesprek in ieder geval. Bah.
Bo wat een dag weer morgen. Ben benieuwd wanneer jullie iets horen van het huis. Spannend zeg.
Bo wat een dag weer morgen. Ben benieuwd wanneer jullie iets horen van het huis. Spannend zeg.
woensdag 2 februari 2011 om 14:54
Fijn dat je weer thuis bent Zoeb. Heb je nu weer meer last, of viel het door de pauzes wel mee?
Bo, ik ken het. Ik moest er altijd wel om lachen: ik kon heel goed meekomen met wiskunde, maar zo gauw ze begonnen over "kosten en uitgaven zijn niet hetzelfde" zeiden ze in mijn ogen iets als " 1 is niet 1". Het heeft een tijd geduurd voordat ik een goede balans kon maken. En dat is ondertussen wel weer helemaal weggezakt. Economie is niks voor mij (behalve logistiek, want daar had je allemaal logaritmische functies die je moest herleiden en differentiëren )
Weer een druk weekje zo, met alle hyper-stress rond het huis en de prikken en chemo's. Ik hoop dat je vanmiddag nog even kunt rusten. Met dat weer dat je omschrijft is het niet echt gemakkelijk een wandelingetje maken, of wel? Raar dat die mist niet aanvriest dan!
Bo, ik ken het. Ik moest er altijd wel om lachen: ik kon heel goed meekomen met wiskunde, maar zo gauw ze begonnen over "kosten en uitgaven zijn niet hetzelfde" zeiden ze in mijn ogen iets als " 1 is niet 1". Het heeft een tijd geduurd voordat ik een goede balans kon maken. En dat is ondertussen wel weer helemaal weggezakt. Economie is niks voor mij (behalve logistiek, want daar had je allemaal logaritmische functies die je moest herleiden en differentiëren )
Weer een druk weekje zo, met alle hyper-stress rond het huis en de prikken en chemo's. Ik hoop dat je vanmiddag nog even kunt rusten. Met dat weer dat je omschrijft is het niet echt gemakkelijk een wandelingetje maken, of wel? Raar dat die mist niet aanvriest dan!
woensdag 2 februari 2011 om 15:31
Dan is het te doen Zoebie, gelukkig maar. Wat een toestanden met die arbo zeg.
Hier op mijn werk had ik ook geen inlogvakjes en nu ineens weer even wel.
Thuis heb ik ook een favoriet en een bladwijzer, maar als de pc uit is geweest ben ik niet meer ingelogd hoor Zoebie.
Bo wat drukke en vermoeiende dag heb je morgen, krijg je ook meteen een uitslag van de MRI?
Hier op mijn werk had ik ook geen inlogvakjes en nu ineens weer even wel.
Thuis heb ik ook een favoriet en een bladwijzer, maar als de pc uit is geweest ben ik niet meer ingelogd hoor Zoebie.
Bo wat drukke en vermoeiende dag heb je morgen, krijg je ook meteen een uitslag van de MRI?
woensdag 2 februari 2011 om 16:22
Ik weet niet of ik morgen meteen de uitslag krijg Gelukkeling, ik vraag er altijd om maar het kan niet altijd.
Zoeb, fijn dat je tenminste niet méér pijn hebt, maar relaxt is anders!
Ingmagh, ik ken het gevoel
Het enige vak waar ik ooit een onvoldoende voor gehaald heb is economie (en dat heb ik er dus direct uitgegooid, uit mijn vakkenpakket ).
Zoeb, fijn dat je tenminste niet méér pijn hebt, maar relaxt is anders!
Ingmagh, ik ken het gevoel
woensdag 2 februari 2011 om 16:52
Jiehoe, gefeliciteerd lieve Bo en Ro! Wat onwijs gaaf, en wat een boel positieve energie zal dit geven! Morgen wel weer een heel pittige dag voor de boeg, daar wens ik je vast veel sterks mee.
Ik heb vandaag op m'n werk aangegeven dat ik voorlopig een dag per week minder wil werken. Anders voorzie ik dat ik over niet al te lange tijd écht uitval en dat wil ik absoluut voorkomen. Doordat ik nog wao heb ga ik financieel ook niet kelderen.
Wat is het wat werken betreft bij jou momenteel een zooitje, zoeb. Goed hoor, dat je je gips stijf hebt gehouden en die arbo duidelijk hebt gemaakt wat je van de hele situatie vindt.
Ik heb vandaag op m'n werk aangegeven dat ik voorlopig een dag per week minder wil werken. Anders voorzie ik dat ik over niet al te lange tijd écht uitval en dat wil ik absoluut voorkomen. Doordat ik nog wao heb ga ik financieel ook niet kelderen.
Wat is het wat werken betreft bij jou momenteel een zooitje, zoeb. Goed hoor, dat je je gips stijf hebt gehouden en die arbo duidelijk hebt gemaakt wat je van de hele situatie vindt.
woensdag 2 februari 2011 om 17:27