Burnout?

22-08-2010 00:39 3003 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik heb altijd gedacht hoe kan je nou overspannen raken/burnout raken als je in een winkel werkt.Stress kende ik niet, tuurlijk hard werken en deadlines halen wel, maar dat vond ik heerlijk,maar ook maakte ik me nooit zo druk, wat vandaag niet afkwam kwam morgen wel, maar eigenlijk kwam alles ( meestal) wel vandaag af.

En nu u ben ik op, gewoon helemaal kapot, slaap slecht , kan me niet concentreren en ben gewoon volledig de draad kwijt.

Ik weet nu niet zo goed wat ik hier mee aan moet.

Even een mijn verhaal in het kort, met niet al te veel details ivm herkenning.

werk al ruim 13 jaar bij dezelfde werkgever, prima naar mijn zin, af en toe wel eens minder leuke tijden, maar toch altijd met veel plezier naar het werk gegaan,

Ik ben heel trouw aan mijn werkgever en wil me eigenlijk niet ziek melden, maar hoe hou ik dit vol? ik ga dinsdag weer een gesprek met mijn leidinggevende aanvragen om dit te vertellen. Ik hoop dat we dan samen een oplossing kunnen vinden en daar ga ik eigenlijk van uit.

Verder zit ik een beetje te dubben of ik naar de huisarts moet gaan. Ik weet het antwoord eigenlijk wel, gewoon gaan dus, maar wat ga ik zeggen? ik moet altijd als ik bel voor een afspraak doorgeven wat er aan de hand is, moet ik dan gewoon zeggen dat ik denk dat ik ee burnout heb? ik ben altijd bang dat mensen dan denken, oh daar heb je er weer een die al weet wat ze heeft.

Sorry dat het misschien een warrig en lang verhaal is, maar ik ben gewoon zo van de kaart ik kan het ook niet helemaal helder deken en formuleren allemaal.

Wie heeft er ook een burnout( gehad) en hoe is het gegaan. En dan bedoel ik voornamelijk hoe is je ziekmelding gegaan en wat heb je gezegd, zowel tegen je leidinggevende als tegen de huisarts?

Als het niet helemaal duidelijk is,laat het maar weten, dan zal ik het proberen duidelijker te maken

groetjes

Ik heb even een deel van mijn post weggehaald, ben bang toch herkend te worden
Hoi allemaal

Even een vraagje..hebben jullie ook regelamtig contact met de arbo dienst en dan bedoel ik niet de arbo arts?

Bij ons hebben we zo'n arbodienst die regelmatig belt, heb ik volgens mij wel eens verteld.

Maar ik zit nu zo in dubio...ik voel me zo moe en ellendig, maar die arbo vrouw zit me een beetje tepushen dat ik deze week echt 3 keer moest gaan werken, want advies van de arbo arts bla bla bla. Ik durf nu eigenlijk niet zo goed niet aar werk te gaan, ik kan wel huiln als ik denk dat ik og 2 keer moet deze week. en ik weet bijna wel zeker dat ik volgede week alles weer zonniger zie en dat het dan wel gaat lukken.

Stom he, ik werk dan nu op therapeutische basis en dan voel ik me alsnog schuldig dat ik wellicht niet ga morgen..

Ik denk dat ik alsnog wel ga hoor, iig proberen en dan ff kijken of ik het vrijdag trek.

Voel me dus nog steeds belabberd. het is niet echt ziek maar ook niet fit, echt zo stom er tussen in.laat het dan maar gewoon doorzetten denk ik dan dan ben ik er van af.

Duik zo mn bed maar in
Toffe, ik heb geen contact met de arbodienst. Alleen met arboarts (nu 2x geweest in 3,5e maand tijd)

Maar, weet je, ik vind dat je moet luisteren naar je lijf, en niet naar een arbovrouw. Jij weet hoe je je voelt, en als je je zo ellendig voelt en al moet huilen bij de gedachte dat je er nog 2x heen moet, dan kan je toch op vingers natellen dat het niet goed gaat? Met als gevolg: teleurstelling....en nog meer down, gefrustreerd en verdrietig dat het niet is gelukt. Ik zou dat een stap voor zijn, en thuisblijven. Je bent duidelijk grieperig, lijkt mij van belang dat je eerst uitziekt en pas weer drie dagen gaat werken als jij ook echt het gevoel hebt dat je dat gaat lukken. En niet als arbovrouw vindt dat het jou moet gaan lukken.

Hallo allemaal,

Abc: Niet gaan werken morgen hoor. Je hebt nu gewoon griep. Dat kost je weer heel veel energie, veel meer dan een "gezond" iemand. Dus dat hele kleine beetje wat je over houd ga je toch niet aan je baas geven? En dan het hele weekend weer helemaal uitgeteld op de bank liggen?

Lief: Van harte gefeliciteerd met je mannetje. Fijn dat hij het kado kan waarderen, hebben we het toch niet voor niets gedaan. Goed dat je inziet, dat je gisteren in je valkuil trapte, door jezelf aan de kant te zetten en er alleen maar voor een ander te zijn. Het is ook een van mijn grootste valkuilen, vandaar dat ik het gisteren herkende, en je er voorzichtig op wees, ook aan jezelf te denken.

Maar op het moment dat je het ziet/weet van jezelf kan je er ook aan werken.

Marriss: Wat een sukkel is die mw zeg. Jij vraagt serieus om hulp, en hij gaat het een beetje weg lachen. Goed dat je voor jezelf opgekomen bent.

Ik zou zeker niet standaart oxa om de zes uur nemen hoor. Voor morgen en overmorgen even iets vaker is niet zo erg, maar daarna echt alleen indien nodig. Ze zijn zo verslavend. Denk dat je ook maar een bepaald aantal gehad hebt?

Als je terug bent van vakantie is het misschien een idee om toch een goede psycholoog op te zoeken?

Toffe: Meis, wat jammer dat jij ook weer een terugval hebt. Ik had geen contact met de arbo, alleen met de arboarts. Maar voor jou geld eigenlijk hetzelfde als voor abc. Griep kan je niks aan doen, als je dochter ook al ziek was is de kans groot dat het bij jou ook echt een griepje is. Dus gewoon bellen dat je deze week niet meer komt en volgende week opnieuw gaat proberen.

5x5: Fijn dat de beslissing genomen is om weg te gaan. Ik denk dat het verstandig is. Je klinkt goed. Jammer dat het slapen niet echt lekker gaat, heb je al melatomine geprobeerd?

Zonnestraaltje: Volgens mij lees ik alleen maar dat je op de anderen reageert, denk je ook aan jezelf?

Hyves kan ik echt even niet bijhouden. Was vanmiddag pas kwart over zes thuis, dan nog eten maken, kind aandacht geven, huiswerk maken, even hier kijken, en nu wil man ook nog aandacht Pfffffffffff. Jammer voor hem, maar dat zal er wel even bij inschieten. Ik begin het nu wel serieus te voelen hoor, het slapen is op het moment ook weer wat minder, alles blijft zo malen in mijn hoofd. Maar ja, nog een dagje, en dan is het weekend.(vrijdag vrij)

Truste meiden.
Mijn bad was zalig. Nu nog even in pyjama op de bank, en zo naar bed, voordat pam uitwerkt Heb vrijwel alles klaar voor de vakantie, en dat is een fijn gevoel! Ook zo'n fijn gevoel dat vriend morgen gaat strijken, stofzuigen en kattebak gaat verschonen

Annemie, hoe was dag drie? (dat rijmt )

Truste iedereen, hopelijk allemaal een goeie nacht met veel slaap
Oh, daar ben je, gisteren ook al tegelijk, grappig.

Nog één dag en dan zit je eerste week erop! Enorme bikkel ben je, dat je je er zo doorheen hebt geslagen. Vergeet je niet héél trots op jezelf te zijn? En dan ook nog weer zo uitgebreid op iedereen reageren, ondanks vermoeidheid.

Fijn, dat jullie bmw ook raar vinden Begin dan ook heel erg aan mezelf te twijfelen.... of het niet aan mij ligt dat het niet werkt ofzo. Ik heb na mn vakantie nog een afspraak met hem, die wacht ik nog even af. Heb hem nu laten weten dat ik zijn aanpak niet prettig vindt, benieuwd of hij me nu anders gaat benaderen. Die week dáárna moet ik weer naar ba, dus dan kan ik evt. om arbeidspsycholoog vragen ipv bmw (denk wel dat ik doe... maar eerst op vakantie en dan ga ik me daarna weer met zulke dingen bezighouden)
Annemie, fijn om iets van je te horen. Super dat je het zo naar je zin hebt. Het is ook wel een flinke omschakeling zo ineens een volledige werkweek. Vind het ontzettend knap van je!

Je hebt ook gelijk hoor.... De meiden schrijven ook zo veel en snel hier. Lees mee en soms ben ik te moe om te reageren. Maar vind dat dan ook weer zo vervelend als ik niet iets van me laat horen.

Probeer dan maar eerst op jullie allemaal te reageren.

Maris, ik ben gewoon jaloers op je.... zo'n heerlijk bad. Al hoewel ik waarschijnlijk wel in slaap zou zijn gevallen als ik daarin lag

Eerst op vakantie en daarna mag je jezelf weer druk gaan maken om zo'n flapdrol. Oh nee, dan ben je nog lekker aan het nagenieten van zo'n super ontspannende vakantie.

Toffe, ik heb ook geen contact met een arbodienst. Wij hebben alleen maar een bedrijfsarts en daar moet ik om de tig weken naar toe. Nu is het toevallig 4 weken geleden maar meestal is dat pas om de 6 weken.

Als het echt niet goed gaat morgen, dan gewoon thuis blijven hoor!

Heel je lichaam protesteert en geeft aan dat je teveel doet nu.

Je wil aan je herstel werken dus dan heb je nu rust nodig.

Lief, hopelijk heb je morgen iets minder last van je schouder.

Abc, ik vind honing ook niet lekker hoor. Heb nu zelfs van die speciale honing voor je stem. Werkt perfect voor je stembanden. Je wil me dan ook echt niet zien als ik een slok thee neem.

Ik begin nu eindelijk bij te komen. Ben nog steeds moe maar de rust in mijn hoofd is sinds vandaag weer terug. Had al naar de therapeute gemaild of dit normaal was, dat ik zoveel dagen na zo'n sessie nog zo'n heftige gedachten heb.

En ja, dit kan gebeuren zeker bij bepaalde traumatische herinneringen. Pff, vrijdag mag ik weer!

Morgenmiddag heb ik een gesprek met ba en pl. Begin nu toch wel zenuwachtig ervoor te worden. Gelukkig heeft de andere therapeute haar advies gegeven aan de ba. Want anders zou ik zelf echt niet weten wat nu het beste is om te doen.

Moet er in ieder geval zorgen dat ik voldoende slaap en rust neem. Want in je slaap verwerk je alles....

Ja, dat heb ik gemerkt. Wilde mijn ogen gewoon niet dicht doen.

Truste meiden.
Zonnestraaltje, je hoeft echt niet op iedereen te reageren voor je je eigen verhaal mag vertellen hoor. Als je moe bent en je verhaal kwijt wilt, dan kan dat gewoon . Fijn dat je hoofd weer wat rustiger wordt, dat EMDR is echt vreselijk heftig als ik jou zo lees. Succes vanmiddag bij de ba en pl (??, waar staat dat voor?).

Annemie, logisch dat je het nu wel een beetje begint te voelen. Straks lekker drie dagen vrij waarin je hopelijk weer een beetje kunt bijtanken en ook wat energie voer hebt voor je man (die gaat toch echt voor ons hoor). Ben je nu eerst een tijdje alleen aan het leren of loop je nu ook al echt mee met je nieuwe collega's?

Marriss, heb je lekker geslapen? Succes vandaag met de laatste voorbereidingen.

Toffe, ik heb ook geen contact met een arbodienst, alleen met de bedrijfsarts. Als jij je niet lekker voelt, dan moet je gewoon niet gaan werken. Je werkt therapeutisch en sowieso, ziek is ziek.

Lief, hoe is het met jou? Heeft jouw griep doorgezet of ben je nu gewoon lekker aan het werk?

Ik heb me ziek gemeld vanmorgen. Ik ben niet gaan werken vanmorgen. En daar voel ik me nu schuldig over. Mijn keel, oren en holtes voelen nog niet echt lekker, maar eigenlijk is het helemaal niet zo erg dat ik niet kan werken. Ik weet dat het wel heel verstandig is dat ik vandaag nog lekker thuis blijf en mijn rust pak, maar ik vind het ook best mietig van mezelf. Ik heb geen koorts en zonder koorts of spugen kan je best werken was altijd mijn instelling. En toch ben ik ook best trots op mezelf dat ik naar mijn lichaam luister. Kortom beetje verwarrend allemaal.

Ik heb net mijn boek uitgelezen en ga zo maar eens in bad denk ik. Lekker met veel schuim, een muziekje en een kopje thee erbij. Als ik dan toch thuis ben, kan ik er net zo goed van genieten .
Hallo allemaal,

weer eens even tijd en zin om te komen buurten. Eerst maar eens even een beetje bijgelezen, jee wat schrijven jullie veel en snel

Lief, die carrotcake zag er ontzettend lekker uit op je foto! zal receptje opslaan, thx!

Abc, voel je niet schuldig, het is goed dat je naar je lichaam geluisterd hebt. Pak nog je rust en geniet van de rust en ik hoop dat je gauw weer helemaal opgeknapt ben.

Ik weet er alles van, ben altijd een typetje geweest van hup doorgaan niet zeuren. Doordat ik nu al zo lang thuis zit (bijna 4 mnd) heb ik het geaccepteerd (lees moeten accepteren) en luister ik nu goed naar mijn lichaam. Mijn werk was en is heel belangrijk voor me. Maar hoe schuldig ik me in het begin van de ziektewet ook voelde, dat is nu niet meer. Ik heb maar 1 lichaam en ik wil nog veel langer mee dan vandaag, dus ik luister er nu naar en doe alleen de dingen die echt moeten. De rest kan morgen ook wel weer.

Ik slaap al geruime tijd ontzettend slecht. Heb hierover met de huisarts een gesprek gehad dinsdag. Ik slikte mijn AD in de avond. Dit heb ik nu moeten wisselen naar de ochtend. En.. ik moet zeggen dat ik afgelopen nacht al een stuk beter geslapen heb.

Voel me over het algemeen wel elke dag wat sterker worden. Ben nog steeds wel moe, maar ik krijg weer zin om dingen te doen. Het gaat langzaam maar we komen er wel.

Vind het heel fijn om hier op dit forum zulke herkenbare dingen te lezen. En prachtige gedichten. Dank dat ik het mag lezen en dingen met jullie allemaal mag delen.

Hele fijne dag toegewenst allemaal, tot later weer

Groetjes!
Maris fijne vakantie gewenst!

Dat knopje met die angsten is inderdaad niet uit te zetten en ik herken het zo! Wat jij omschrijft, waren mijn angsten ook.

Voorbereiding gaf mij rust. Zorgen dat je alles bij de hand hebt. Zo hand ik altijd binnen handbereik, paracetamol, iets tegen diarree, plastic tasje en zakdoekjes (mocht ik misselijk worden dan kon ik het tenminste ergens kwijt). En ik hield me vast aan ieder moment wat wel goed ging. "Deze stap is gezet..., nu de volgende".

En als je er straks eenmaal bent en de reis is goed verlopen, dan is dat een enorme stap voorwaarts
Ik ben vanochtend bij een acupuncturist geweest en dat was echt heel bijzonder. Hij wist echt heel dicht bij m'n gevoel te komen en hij zei hele rake dingen.Toen ik er vandaan kwam voelde ik me ineens een stuk lichter!
Zeer slechte opname maar kon niet beter vinden.

Niet luisteren als je verdrietig bent

http://www.youtube.com/watch?v=46Lz-3NqCqo

Ik ga dit aan mijn man laten horen vanavond, want dit komt wat mj betreft het dichtst bij het gevoel van een burnout.

Roxette - Little Girl

Once upon a time there was a little girl

Once she was mine

In my heart the only one

I wonder where you are

I know you're somewhere in me

I can see your smile when I close, close my eyes

Oh little girl

Where did you go, little girl

I miss you so

Oh, I remember when she was mine

I remember when she was mine

Once upon a time there was a little voice

Singing loud and clear

In my heart the only one

Once upon a time there were so many dreams

Once they were mine

Oh little girl, they're with, oh they're with you now

Oh little girl

I miss you so

Oh girl, little girl

I miss you so

Oh little girl

I miss you so

My little girl

Met mij gaat het goed trouwens. Heb vanochtend gewerkt, ga zo een sportbroek kopen (hoop ik) en vanavond lekker sporten.

En morgen is van mij. Heb gister wel veel in de keuken gestaan dus morgen wordt bankmetveelkussensendekentjeenboekleesdag met veel thee en koffie.

(en spierpijn denk ik)
Kom net van de ba en pl(=productieleider) vandaan. Mede op advies van mijn therapeute ben ik nu even volledig arbeidsongeschikt. En mag ik de komende 6 weken thuis blijven zodat ik meer ruimte heb om met de emdr en verwerking hiervan aan de slag te kunnen.

Voel me nu best wel schuldig. Het was helemaal niet mijn insteek om thuis te blijven. Wilde niet huilen en uiteindelijk kon ik de tranen niet tegen houden toen ik alleen met de pl was.

Voel me zo gefrustreerd dat het me niet lukt nu.

Weet ook even niet hoe ik het nu het beste kan aanpakken.

Iedereen praat maar over ritme en regelmaat maar hoe doe ik dat?

Probeer eens om te beginnen met binnenshuis. Wat ligt er al een tijd, waar erger je je aan?

Stel dan prioriteiten. En doe er maar één per dag.

Ik fantaseer:

Morgen afwas

Overmorgen was 1

Zondag rustdag (boek, thee, CDtje)

Maandag nog een was

Dinsdag stoffen

Woensdag zuigen

Donderdag boodschappen

Doe niet meer dan 1 ding per dag van dit lijstje.

Zet je wekker om 9.30 en ga om 22.30 naar bed, elke dag.

Kom lekker forummen. Er is vaak wel iemand hier (ik ben er heul vaak!).

En ga elke dag een half uur naar buiten. Lopen, fietsen, whatever. Frisse neus halen.

Koop een schrijfboekje en begin gewoon je gedachten op te schrijven. Hoeft niet netjes, hoeft niet gestructureerd, niemand gaat het lezen.

Vraag je bij alles wat je denkt af: Van wie moet dat dan? Als het antwoord De Overheid, De Politie of Mijn Maag is, dan moet het. De rest is jouw willetje en dat moet even zijn mond houden nu.
Zonnestraaltje,

Ik heb trouwens met de huisarts gesproken en zij is zowiezo geen voorstander van ad bij een lichte depressie. Ze raadde me aan Sintjanskruid te gaan slikken. Verder wil ze geen nieuwe slaapmedicatie voorschrijven (daar baal ik wel van!). Volgende week (aan de hand van de uitslagen van de onderzoeken) maak ik een afspraak bij haar.

Wel heb ik aangedrongen dat ik wil laten prikken op b12, want de vele klachten samen die ik de afgelopen jaren heb kunnen daarop wijzen. Hier is nooit op geprikt dus dat kan geen kwaad lijkt mij.

En iemand hier had het over melatonine, dat heeft bij mij niet geholpen (heb ik vorig jaar een tijdje gebruikt).
Nee melatonine werkte bij mij ook niet, maar dat is alleen maar een slaapmiddel he. Ik heb ad die erop gericht is ofzo. Agomelatonine, oid.

Maar het meeste doe je toch zelf. Zo'n pil geeft je echt niet de inzichten in je gedrag die ik nu heb hoor. Ik denk dat het me net even dat beetje ruimte in mijn hoofd geeft om over de dingen na te denken en er wat mee te doen. That's it.
Heb net toch ook maar even een lange mail aan de bedrijfsarts gestuurd n.a.v. het gesprek van toen straks. Wil vooruit en niet steeds stil blijven staan. Zo voelt het nu eventjes. Ook al weet ik dat ik al wel wat stappen vooruit heb gezet. Alleen het werken lukt me nog niet.

De dingen, die ik nog moet doen: 20 verhuisdozen uitzoeken, wasmanden leegmaken, administratie op orde brengen (sommige dingen zitten ook nog ergens in zo'n verhuisdoos), belangrijke papieren uitzoeken, herinneringsalbum van mijn dochter maken en zo zijn er nog heel wat meer van dit soort dingen.

Binnenkort komt gelukkig iemand me helpen om de extra keukenkastjes op te hangen en maakt dan ook meteen een tv aansluiting voor op mijn slaapkamer.

Het probleem is dat door de Emdr er veel dingen naar boven komen. Na een paar dagen moet dat eigenlijk wel weer voorbij zijn. Maar heb daar nu voor het eerst een week last van gehad.

Op het moment dat mijn ogen dichtgingen, zag ik weer iets naars voor me waardoor ik weer meteen mijn ogen open deed.

De afgelopen dagen ging het inslapen daarom ook erg slecht.

Lag gewoon uren wakker daardoor en ben waarschijnlijk daarom ook zo extreem moe.

De wekker zetten heb ik wel geprobeerd maar heb hem sinds vorige week maar weer uitgezet. Therapeute gaf aan dat de rust het allerbelangrijkste is naast de ritme.

Gelukkig heb ik een hond dus ik ben wel gedwongen om naar buiten te gaan. Alleen doe het nog veel te weinig.

Op dit soort momenten vind ik toch wel erg moeilijk om alleen te zijn. Mis nu gewoon even een maatje, die me steunt, me troost en de dingen voor me uit handen neemt.....
Zonnestraaltje,:hug:. Het is niet voor niks dat je rust krijgt van de ba. Je bent met een heel heftig traject bezig en daar heb je al je energie voor nodig. Daar hoef je je helemaal niet schuldig over te voelen. Lief heeft al een hele goede voorzet gegeven voor je dagindeling. Vooral het op regelmatige tijden gaan slapen en opstaan zijn volgens mij heel belangrijk. Dan 's morgens even rustig wakker worden met een broodje en kop koffie/thee, douchen en aankleden en dan één ding doen. Niet te veel en niet te moeilijk.

Lief, was fijn dat het goed gaat. Is het gelukt om een sportbroek te vinden? Goed van je datje je gemiste Liefdag van gisteren naar morgen hebt verplaatst.

5x5, bijzonder dat een accupuncturist zo snel weet wat er speelt. Ben je van plan er vaker heen te gaan? Heb je het idee dat de slaapmedicatie wel werkte? Uit je berichten haalde ik niet dat je nu echt beter sliep met die medicijnen. Verstandig dat je je bloed laat onderzoeken. Mijn CSR coach vroeg mij ook al of ik dat gedaan had. Zal ik maandag nog eens met haar over hebben, mijn vermoeidheid is weer aardig terug terwijl mijn hoofd toch meestal best rustig is. Misschien moet er toch nog maar eens verder gekeken worden naar andere lichamelijk oorzaken van die vermoeidheid waar misschien wel iets aan te doen is.

Ik heb een beetje opgeruimd hier zodat de hulp morgen schoon kan maken zonder om onze troep heen te moeten en verder heb ik niet zoveel gedaan vandaag. Keel en oren voelen wel een stuk beter dan gister, nog niet helemaal ok, maar gelukkig is het geen echte keel- of oorontsteking geworden.
abc, ik ga volgende week nog een keer terug naar de acupuncturist en daarna zal ik (over een langere periode) waarschijnlijk nog een paar keer moeten komen. Ik heb zelf niet het idee dat de slaapmedicatie die ik had voldoende hielp, heb dat ook aangegeven bij de huisarts. Maar zij wil vooralsnog niet dat ik andere slaapmedicatie probeer vanwege de verslavende effecten. Ik moet zeggen dat ik zowiezo niet echt tevreden ben met mijn huisarts. Even een klein voorbeeldje van vandaag (van de vele in de afgelopen jaren)..

Ik gaf aan dat ik had gelezen dat St Janskruid invloed kan hebben op de betrouwbaarheid van ac, haar reactie was dat ze dat nog nooit gehoord had. Ze zocht het op en inderdaad...het kan invloed hebben. Allemaal kleine dingen die maken dat ik niet echt vertrouwen heb in deze huisarts. Daar moet ik eigenlijk ook wat mee, heb dat lang voor me uitgeschoven.
Lief, ik heb een paar weken geleden al speciaal een agenda gekocht waarin ik voor mezelf elke dag een planning wil maken. Schrijf daar ook echt alles in op zodat ik na een tijdje weer eens terug kan lezen hoe het toen met me ging.

Vind het wel erg lastig om nu toch elke dag iets te doen puur omdat ik zo moe ben. Maar wil heel erg graag dat het anders is. Hoe doe je dit dan naast je vermoeidheid?

Heb nu het gevoel alsof ik gewoon te lui ben en mezelf maar eens een schop onder mijn kont moet gaan geven.

Ben ook nog eens ongesteld en daar heb ik helemaal de schurft aan. Bah!

Maris, ben je al helemaal klaar voor je vakantie? Hoe laat vertrekt morgen je vliegtuig? Heel veel plezier en geniet van je welverdiende rust!

Abc, hoe gaat het nu met je? Genoten van je bad?

Sannie, fijn dat je zelf het gevoel hebt dat het iets beter gaat. Je moet echt wel elke dag even komen lezen hier want anders is het gewoon niet meer bij te houden

5x5, heb je nu nog ergens naaldjes zitten? Voel je daar iets van? Sintjanskruid heb je ook in de vorm van thee, misschien ook iets voor jou? Wel jammer voor je dat ze geen slaapmiddelen meer voor schrijft maar aan de andere kant misschien ook wel goed want je lichaam gaat er toch aan wennen en kan ook verslavend werken. Tenminste dat zei mijn huisarts destijds.

Lief, super dat je met me mee denkt.... Veel plezier vanavond bij het sporten.
hoi allemaal,

voor iedereen die het gebruiken kan sterkte enzo en kuffels.

Ik heb me vanmorgen afgemeld voor werk, heb gezegt dat ik echt een rot week heb en dat ik maandag weer ga beginnen.

ze deden heel relaxed enzo, kan natuurlijk ook niet anders ben immers therapeutisch, maar toch voelt het rot.

Heb weer tot 11 uur geslapen, dat ik dochter naar school had geholpen. jongste meisje is nog ziekig, eerst ( gister en eergister) leek het mee te vallen, ze was wel verkouden enzo, maar best nog opgewekt, maar vanmiddag storte ze toch enigsinds is. ze ligt nu in mijn bed tv te kijken of te slapen. ik zelf heb vrij weinig gedaan, beetje internetten en tv kijken met kind. ben moe moe moe...

heb wel net even opgeruimd hier maar was gelukkig niet veel e doe het in fases, hoef nu alleen de afwas maar ff weg te zetten, maar dat kan man of oudste dochter ook wel ff doen.

kost me echt wel heel veel moeite om mezelf te aan herinneren dat deze depri bui over gaat, maar er niet aan denken en me volkomen late gaan in deze bui kost me nog meer moeite...lastig hoor.

Ik las vandaag in een tijdschrift over gerard joling, die had ook een burn out. zo bekend wat hij allemaal zei. ook over hoe hij er vroeger over dacht haha, precies hoe ik ook dacht, stel je niet aan enz.

nou ga ff verder met bank hangen
Vertrouwen in je huisarts is wel heel belangrijk. Ik vond mijn huisarts een kwal, maar toen ik met mijn burnout klachten kwam reageerde hij heel goed en nam alle tijd voor me.

Een arts kan niet alles weten, ze heeft het wel meteen nagezocht, dat vind ik toch best netjes van haar.

Zonnestraaltje, dat je dit alleen moet doen, maakt het inderdaad nog moeilijker. Even een arm om je heel of een kopje thee dat je voorgezet wordt kan heel veel voor je doen. Ik wou dat ik daarin iets voor je kon doen, maar ik zou niet weten wat.
quote:abc schreef op 03 februari 2011 @ 16:09:

Zonnestraaltje,:hug:. Het is niet voor niks dat je rust krijgt van de ba. Je bent met een heel heftig traject bezig en daar heb je al je energie voor nodig. Daar hoef je je helemaal niet schuldig over te voelen. Lief heeft al een hele goede voorzet gegeven voor je dagindeling. Vooral het op regelmatige tijden gaan slapen en opstaan zijn volgens mij heel belangrijk. Dan 's morgens even rustig wakker worden met een broodje en kop koffie/thee, douchen en aankleden en dan één ding doen. Niet te veel en niet te moeilijk. Deze kwam binnen...
abc, inderdaad goed dat ze het nazoekt, maar weet je..het is niet alleen dat. We zijn meerdere keren daar geweest om de zorgen wb onze dochter...na lang aandringen pas doorverwijzen en dingen bagatelliseren. Ook de oorproblemen van mijn zoontje in de 1e 1,5 jaar. Hij heeft er lang slecht door geslapen, een 3 tal kuren gehad maar hij bleef last van chronische looporen te hebben. Eer ik een verwijzing had naar de kno...ik persoonlijk vind dat ze tekot geschoten is. Wil het liefst een andere huisarts als ik heel eerlijk ben.
quote:zonnestraaltje1 schreef op 03 februari 2011 @ 16:30:

[...]

Deze kwam binnen...

Sorry, was niet de bedoeling om je aan het huilen te maken

Misschien een hele stomme en slecht getimde vraag, maar wat komt er zo binnen? Was me er eigenlijk niet van bewust dat ik iets heftigs schreef.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven