Eind 2006, begin 2007

19-06-2007 23:09 8208 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dank u, dank u, voor de felicitaties! We hebben er al een hele leuke ochtend met zijn drietjes op zitten... Jasmijn ligt nu even in bed, hoop dat ze slapen wil voordat de visite komt nog een klein uurtje ofzo. De visite komt misschien wel iets eerder maar dan kunnen die mooi hun koffie op hebben als Jasmijn komt.

Jas vond haar baby born helemaal leuk, hij kreeg ook hapjes taart (en zelf at ze geen hap van de taart, want ze had net een bord pap op). Daarna is ze in bad geweest met papa en we hebben natuurlijk gezongen voor haar. En alles staat op film, zoals het hoort ... Haar feestjurk paste precies, het had niet veel langer moeten duren, dus nu veel dragen anders is 'ie wel erg duur voor zo weinig keren aan hebben.

Meiden, misschien vanavond meer, ga vast koffie zetten!

xxx
JASMIJN IS 1!! GEFELICITEERD!!!

Veel plezier vandaag.

Maak je wel een paar mooie foto's van Jasmijn in haar verjaardagsjurk?

Wat knap dat ze al door heeft hoe het in elkaar zit met het kindje Jezus en Maria. Jasmijn blijft me verbazen.

@ris: als ik weet dat er een verjaardag is dan plan ik zowiezo niks en als er staat 113 uur dan ben ik er ook om 13 uur, zeker als het om een kinder verjaardag gaat. Leuke tekst op dat kaartje! Wij hebben iedereen eigenlijk maar gewoon uitgenodigd.

Floor zit ook alles uit onze mond te kijken op het moment. Een bakje chips eten is een stuk minder ontspannen als er de hele tijd iemand tegen de bank aanstaat en met haar handje naar elk chipje reikt.

@pepiet: bedoel je het gewone adres of het mail-adres. Het gewone adres staat al op de groep en het mail adres heb ik laatst in een berichtje op de groep gezet voor mijn msn dus die moet te vinden zijn.

@ringel: Klinkt inderdaad niet gezond die energie pillen, goed dat je ze weggezet hebt. Volgens mij zijn er zoveel verkoudheidjes die rondzwerven op het moment dat het niet zo gek is als Mayte heel veel verkouden is. Floor is ook al weken verkouden, soms wat meer, soms wat minder. En met dit weer merk ik dat haar huidje ook erg droog is (die van mij ook trouwens). Cara zit bij mij ook heel erg in de familie dus ik houd het ook wel in de gaten.

@FF: 37 weken alweer! Met hoeveel weken was Max ook alweer geboren. 38 ofzo toch? Veel plezier deze laatste kerst met alleen je mannen.

Floor kan trouwens overgooien met de bal, geen idee of dat heel bijzonder is maar ik vind het harstikke knap. We gaan dan tegenover elkaar zitten en dan rol ik de bal naar Floor die er als een soort keeper opduikt en dan gooit ze de bal met twee handen met een soort bovenhandse gooi (denk korfbal) weer naar mij terug. Hij gaat niet altijd helemaal de goeie kant op maar ik vind het toch al heel knap en het is echt leuk om zo'n spelletje samen met haar te doen.

Vandaag gaan we naar mijn ouders en daar maak ik het voorgerecht. Het worden 4 verschillende antipasti uit het kookboek van Gordon Ramsey dat ik met Sinterklaas heb gekregen.
JIPPIE!!!!!!!!!!

Jasmijn is één jaar!!! Van harte gefeliciteerd grote meid!

En ook Mmmoi en Mmman van harte dat jullie meisje alweer zo groot is en dat jullie het zo goed doen als haar papa en mama.

Een hele fijne dag vandaag!

(en ja, ik wil in elk geval gráág horen hoe het was!)

Kus!
quote:pepiet schreef op 25 december 2007 @ 23:51:

ris; als er staat 13:00 dan zou ik het kunnen interpreteren als vanaf 13 uur. met de kans dus dat je de taart mist maar ja 12:45 mag dat dan wel??

wie moet er naar de fysio? enne heb je ook een eindtijd op de kaart? (dat hebben wij wel altijd voor de zeg maar kennisen/vrienden. (niet de familie hoor)

Pepiet; mijn schoonmonster moet naar de fysio en op de uitnodiging staat OM 13 uur. Geen eindtijd by the way. Ik mag aannemen dat ze weten dat het geen nachtfeeset gaat worden haha!
zo mogelijk nog rustiger hier dan gisteren....iedereen naar de woonboulevard? (Mmmoi niet natuurlijk, die is verjaardag aan het vieren en sentimenteel aan het doen)
Meiden, we hebben een heeeeerlijke dag gehad hier. Jasmijn heeft het heel fijn gevonden vandaag. Hoe meer visite, hoe beter, gelukkig. In de ochtend had ze een klein uurtje geslapen waardoor ze haar hele verjaardag fit was. Iedereen kwam zo'n beetje tegelijkertijd (half 11) waardoor het ook wel staande receptie werd. Ook ging iedereen al vroeg weg i.v.m. andere visites; om 2 uur was het huis al leeg! Daardoor heeeeeeeeel veel vreterij over. Dus als jullie hier willen mini meeten, er is chips genoeg Toen de visite weg was is Jasmijn bijna twee uur naar bed geweest en hebben wij het huis weer kunnen opruimen, stofzuigen en dweilen. Althans, de woonkamer. Daarna hadden we nog ruimschoots de tijd, dus hebben we tegen alle afspraken in tóch maar bij mijn schoonouders gegeten (waar de rest v.h. gezin ook was). Al met al een super dag. Jasmijn heeft veeeeel te veel gekregen natuurlijk, hier komt het rijtje:

Baby born met babybad en accessoires

Combi sleeper groot roze

Kerststal Little People

Houten roze poppenwagen

Zilveren bedelarmbandje

Nijntje fotoalbum

Badpakje

2 Nijntje boekjes

Hema cadeaubon

Cadeaubon van een kledingzaak

Ernie bij de dokter

Lappenpop

Niet normaal meer hè? Nou, ik zal nu nog even foto's op de groep zetten. Bedankt voor al jullie felicitaties enzo. Ik ga morgen uitgebreider reageren! Nu uitpuffen op de bank...
Beetje laat, maar liever laat dan nooit!

Jasmijn, van harte meisje met je allereerste verjaardag, dat er nog maar heeeeeeeeel veeeeeeel mogen volgen!!!!

Alles goed hier, Mats blijft maar dunne spetterpoep houden, bah, de ene broek na de andere mag de was in! (EN HET STINKT).

Sorry hoor, nou, was aleen even hier om Jasmijns verjaardag te vieren, ga weer verder het kerstgedruis in (lees, lief en ik gaan heerlijk saampjes op de bank een filmpje kijken; heerlijk!)

Tot morgen en iedereen een hele fijne avond!
JASMIJN

Gefeliciteerd met jullie meissie. Flink verwend zo te lezen. Super dat ze het zelf ook leuk vond.

Nog best wat geschreven voor de kersttijd. Allerlei rammelende eierstokken haha.

Hier nog echt niet hoor. Vanaf dat Aimee 2 jaar is, gaan we weer eens overwegen. Dat is hoe we er nu voor staan. Ik geniet nog volop van deze en verheug me al op ooit misschien een tweede...Ik vind het nu juist heerlijk om mijn tijd alleen met Aimee te hebben. En vindt het niet erg dat er dan wat meer leeftijdsverschil tussen zit. Andersom als Aimee dan naar school gaat, heb ik weer tijd voor numero 2. Dat is dan mijn ideaalbeeld.

Krokusje en geldt voor ons allemaal. Een tweede kindje is geen moeten. Het gevoel van er weer helemaal zin in hebben, erop verheugen etc, moet overheersen. Als je vooral nog beren op de weg ziet, dan lijkt mij het geen juist moment. Kan dan juist een tricker zijn voor negatieve gevoelens. Je kunt jezelf niet dwingen om er klaar voor te zijn. Wie weet over een paar maanden heb je alle angst overwonnen en voelt het als vanzelf als the right time. Is sowieso altijd goed om te weten waar je evt terecht kunt voor ondersteuning.

Kindjes zijn het beste af met happy ouders toch.

Klein leeftijdsverschil of groter verschil, beide voor -en nadelen lijkt mij. Ouders promoten meestal hetgeen waarvoor ze hebben gekozen. Ook al vanwege het feit dat ze niet weten hoe het andersom was geweest. Het gaat er vooral om wat bij jezelf past en niet alleen wat leuk of goed lijkt voor de kids (dat laatste is maar afwachten of het uitpakt zoals jij wil)

En voor de rest ik ga ook uitpuffen op de bank....
babs, je hebt helemaal gelijk. Heb het er vandaag nog met man over gehad. Ben er wel meer mee bezig omdat er hier al 5 zwanger zijn. Weet echter wel dat nu absoluut de tijd nog niet is. Eerst zo ontzettend genieten. Vanavond weer, mannetje wordt huilend wakker. Man haalt hem even uit bed. Ik krijg hem op schoot, en hij nestelt zich helemaal tegen me aan. Zo lekker is dat.

Mmoi, gefeliciteerd met Jasmijn. Wat is je dochter verwend zeg!

Ho, mannetje huilt. Ff troosten.
Net lekker met Lief shrek de derde gekeken.......(dus ook al samen op de bank hangen en filmpje kijken)

@mmmoi, Jasmijn is idd enrom verwend (waar laat je al dat speelgoed?)

@Krokus, lekker is dat he als ze helemaal tegen je aankruipen.....vind het fijn om te lezen dat je nu zo van Roan kan genieten. Lekker genieten en misschien voor je gevoel de tijd die je het niet hebt kunnen doen inhalen?

NINIANE.......WAAR BEN JE!!!!!!!!!!

damn, vind het toch een beetje te spannend worden nu hoor........

ga ff verjaardagsfotos op groep koekeloeren.
Ik dacht dat ik voor een nieuw kerstwonder zou zorgen. Ik dacht zwanger te zijn (want 4 dagen overtijd) maar vanmiddag werd ik ongesteld. En eigenlijk vind ik het wel best zo... Ik wil dolgraag een tweede, maar dit was toch wel heel snel geweest. Gek he...

Ik geniet ook zo van Ella. Die kan ook zo lekker tegen je aan komen hangen. Zeker als ze wat moe is, dan legt ze haar koppie op mijn schouder en ligt ze heerlijk relaxt.

Of vandaag toen we kerst gingen vieren bij mijn ouders; ze kreeg een muziekpakketje (sambaballen, tamboerijn, triangel en kleppers). Ze ging totaal uit haar dak met de sambaballen. Echt súperleuk om te zien. Ze stelde zich enorm aan; nog harder op en neer met d'r handjes en wij nog harder lachen dus zij nóg wat harder rammen.

Ik weet niet of ik mijn aandacht al kan verdelen over 2 kindjes. Iedereen zegt dat dat gewoon goed gaat, maar toch....

Mmmoi, die Jasmijn is wel lekker verwend zeg! Was de taart nog lekker? Leuke foto's op de groep; ze is echt groot zeg! Ella is maar een kleine uk tegenover Jasmijn!

Die combisleeper die ze heeft gekregen, is dat zo'n slaapzak van Little Company? Ik had er pas ook naar gekeken, maar vond ze belachelijk duur. Wij frotten nog maar even aan met een (bijna te kleine....) tussenslaapzak.

We moeten echt snel naar Prenatal; autostoel kopen (omdat ze zo klein is, past ze nog wel in de MC, maar ze zit er niet graag in) en een nieuwe slaapzak.

Had net een uur zitten frotten met een slideshow voor op mijn hyves, kreeg ik één of andere foutmelding. Kan ik weer opnieuw beginnen.... (en het was zo leuk, wel 15 foto's van Ella die ramt met d'r sambaballen).

Oh ja... vanaf vandaag ben ik bevorderd tot keukenprinses! Manlief "grapt" weleens dat ik zo goed dingen kan opwarmen.... Maar nu heb ik eens laten zien wat ik kan! Met dank aan Super de Boer voor de suggesties en mijn eigen vakkundigheid voor het slagen (haha).

zo, nu ff Hans Liberg kijken. doei!
wauw wat een leuke foto's! En zo lief hoe ze d'r pop te eten geeft! Zie ik Mayte nog niet doen.

En die staartjes! helemaal geweldig mmmoi......jullie mogen trots zijn met jullie meisje!
@mmmoi: wat een geweldige verjaardagsjurk!! Ik vind hem echt super leuk. Zowiezo hele leuke foto's.

Volgens mij heeft Jasmijn dat wel snel door denk ik, dat die poppenwagen zo licht is. Ik merk aan Floor dat ze met bijna alles kan lopen maar dat ze bij elk ding even haar evenwicht moet zoeken. Het kan ook aan de wheelybug die ze van ons krijgt en die is heel licht met hele soepele wieltjes dus de eerste keer ging ze languit en daarna ging het meteen goed.

@ris: niet zo heel erg dus dat je weer ongesteld bent geworden? Dat tijd verdelen is ook het enige wat me moeilijk lijkt en wat me ook wel zorgen baart. Ik heb er vannacht de halve nacht van wakker gelegen omdat ik het steeds zielig vind voor Floor maar vannacht vond ik ineens dat ik ook aan de nieuwe baby wat meer aandacht moet besteden. Van de week ga ik denk ik iets kleins voor de nieuwe baby halen om het wat tastbaarder te maken en om er even bewust bij stil te staan. Knuffeltje of rompertje maat 50 ofzo.

@Ringel: ik vind het ook verdacht hoor, van Niniane. Die was zelfs tussen de dozen nog aan het forummen en nu ineens niks meer. Straks ligt ze al lang en breed met een kersverse zoon of dochter in het kraambed.

Was Shrek3 leuk? Ik heb 1 en 2 gezien en die waren wel grappig.

En nee, we waren niet naar de woonboulevard, moet er niet aan denken op zulke dagen, veel te druk. Het liefst doe ik dat op dinsdagochtend ofzo, lekker rustig. Lekker de hele ballenbak bij de Ikea voor mezelf

@krokus: de kriebels komen vast vanzelf wel weer, nu duidelijk nog niet. En dat knuffelen vind ik ook helemaal het einde. Nu ze wat meer controle krijgt over haar lichaam doet ze dat ook bewuster.

@babba: iedere leefijd heeft inderdaad zijn voor- en nadelen. Dus je eigen gevoel erbij is het belangrijkst. Verschilt missen ook wel dat ik er wel graag 3 (of 4) zou willen, dan wordt het zo'n lang verhaal als er steeds 3 jaar tussen zit.

@annie: arme Mats met zijn spetterpoep en arme jullie met het wassen. Dat heeft Floor een maand ofzo terug ook gehad en ze kwam toen steevast met haar reserve kleren terug van de chreche en soms zelfs met kleren van de chreche omdat haar reserve kleren ook al vies waren.

Floor moest vanavond weer overgelegd worden in de autostoel en thuis weer in haar bed en dat ging weer prima. Ze was blij dat ik weer wegging en ze verder kon slapen. Ze is ook pas om 8 uur naar bed gegaan en dat is een uur later dan normaal dus ik duimen stiekem dat ze morgenochtend ook een uur later wakker wordt.

Vandaag weer even flink misselijk geweest en ook een soort ongesteldheidspijn onderin mijn rug. Het is nu al een hele andere zwangerschap als van Floor want deze dingen herken ik helemaal niet.

Morgen of overmorgen maar even de VK bellen om een afspraak voor een intake te maken.

Goedemorgen!

Het aftellen naar het nieuwe jaar is hier dus ook weer in volle hevigheid los gebarsten met behulp van de top 2000!!!!!!! Ik vind dat zo heerlijk, echt zo'n einde jaars idee (en goede muzikale ontw voor meisje) Dus de radio staat hier weer zo'n beetje non stop aan op radio 2.

@Ris, zou wel heel erg gaaf zijn geweest als je spontaan zwanger was geweest! Maar gelukkig/ helaas niet. (en wie is Hans Liberg?)

verder weinig op het programma hier staan, als het lukt naar Ikea voor nieuw bed + toebehoren. We zouden met de auto van schoonouders, maar schoonpa heeft de auto zelf nodig vandaag, dus wordt ws met het OV. Weer met meisje in de trein, leuk leuk leuk!
Ringel; cultuurbarbaar! Ken je Hans Lieberg niet? Dat is een muziekkunstenaar/caberetier, weet ik veel hoe je het noemt. Hij doet ten eerste geweldige dingen op/met zijn piano. Maar hij kan ook geweldig een klassiek werk laten horen en dan vragen welke popsong er van is afgeleid. Ik vind dat echt super! En dan speelt hij het nog een keer en dan hoor je dus ook die popsong. Hij doet het ook andersom. (je kunt het vast terug zien op uitzending gemist).

Pebbles, moet je doen; iets kleins kopen voor de nieuwe baby. Het is natuurlijk niet zielig voor floor als er straks een kleintje bij komt. Tenminste... ik vond het niet erg dat ik een zusje kreeg (ik was nog niet eens 1 jaar).

Wel balen dat je je niet zo heel lekker voelt.

Mmmoi; hoest daar??? Lekker aan het spelen met alle nieuwe dingen?

Ga ff Idols kijken (staat nog op de dvd van zaterdag.) en tegelijk maar ff dweilen; ella's pyjama waar ze vanmorgen in rond kroop, is helemaal goor geworden.. hihi
oeps..........echt geen idee wie het is eerlijk gezegd........

waren we net meisje aan het insmeren (Lief d'r lijf ik d'r koppie, alles is zooooo droog) knal ik me daar met m'n hoofd tegen de schuine wand aan! Gelukkig van hout, maar meeeen ik zag echt ff sterretjes. Lief wilde me een aai over m'n wang geven oid, maar door de onverwachte beweging van zijn kant, schrok ik waardoor ik automatisch m'n hoofd naar achteren bewoog.....heb er nog last van.

Meisje wil niet slapen en zit nu dus in d'r bed te miepen.........tsssssk en ze is zo moe (maar ws al over d'r slaap heen) ze lag met d'r koppie op de vloer (die dus net zo goor als als die bij jullie Ris)

zo maar ff douchen en hopen dat het dizzy gevoel uit m'n hoofd wil trekken.....
goeiemorgen!

Iedereen de kerstdagen dus overleefd.

Ringel, ik denk zelfs dat je Hans Liberg wel leuk vindt, met je brede muzieksmaak.

Ris, dat zou toch wat zijn zeg. Zonder MM zwanger. Laat het nog maar een half jaartje duren en dan gewoon wel uit zichzelf raak.

Pebbles, deze zwangerschap is dus heel anders voor je gevoel. Ben je ook weer onzeker over de steekjes en dingetejs die je voelt of valt dat mee.

We gaan vandaag met Roan naar de kapper. Voor het eerst. Snif, snif. Hij krijgt zulke leuke krulletjes achterin, maar het wordt wel een beetje suffig van voren. Jammer. Vanmiddag ook nog even naar de stad toe. Roan is toe aan nieuwe kleren. Hij begint uit maat 74 te groeien.
Kapper.......hier nog niet nodig, maar zit er wel eens over te denken om alles af te scheren (bij Mayte dan) in de hoop dat het dikker en voller terug komt (bij marrokaanse kindjes doen ze dit toch?) maar vindt het dan wel weer sneu dat ze helemaal kaal d'r eerste verjaardag gaat vieren. Nu piepen er van die langere haartjes achter d'r oren vandaan en bovenop kan een pluimpje.......

Moet zelf wel naar de kapper, de laatse keer is ruim een jaar geleden geweest omdat ik zonodig fris het kraamned in wilde.

Meisje ligt eindelijk te slapen.........

@Pebbles, wel genieten van deze zwangerschap hoor.....ws ben je ook weer veel dingen vergeten van Floor. Maar volgnes mij zijn de eerste 12 weken sowieso altijd erg onzeker......
Jasmijn nog gefeliciteerd. Hoop dat je een fijne verjaardag heb gehad. Ga zo de verhalen lezen.

Weer problemen met internet dus dit is de zoveelste poging. Kort berichtje kijken of ie het doet.

Nog geen bb hier.
Niniane, alles goed met je?? Ik begin nu wel heel nieuwsgierig te worden, ik hoop dat alles goed gaat!

Hans Liberg is cool, lief en ik zijn er ook helemaal weg van, die man is een muziekgenie (Ris, dan vind je Mike Bodde vast ook goed, ook zo'n geniaal gevoel voor (mooie) muziek)

Ringel, gaat het weer beter met je hoofd? Auwie!

Pebbles, ik herken je gevoel helemaal, voor mij is deze zwangerschap ook anders dan ik had gedacht. Ik heb belsoten me er niet schuldig tegenover dit kleintje te voelen, ik heb straks de echo en dan is dat gevoel er vast weer!!!! Die zwangerschap duurt me veel te lang, ik heb zin om dit kleinteje te vertoetelen enzo!

Ga er weer vandoor, op verjaardagsvisite!!

Kussens
AAAHHHH de druk wordt te hoog. Wil wel reageren en lezen, maar zonder internet gebeurt er weinig natuurlijk. Lief heeft nu onze oude provider opgezegd en aangemeld bij een ander. Maar dan nog minstens twee weken wachten. We hebben dus ook nog steeds geen telefoon. Wel lekker rustig. Geen mensen die kunnen bellen of de bb er al is.

Zo te lezen heeft iedereen een fijne kerst gehad en jasmijn een fijne verjaardag met veel cadeaus. Kon dus niet iedereen een fijne kerst wensen. Ga wel alvast gelukkig nieuwjaar wensen voor je het weet heb ik weer geen bereik.

Dus: IEDEREEN ALVAST GELUKKIG NIEUWJAAR!!!!!!!

In ieder geval nog geen bb. Wel af en toe wat kramp maar dat zegt niets kan nog steeds 5 weken duren. Wel het kamertje op orde en de tas voor het ziekenhuis (alleen bb mijne moet ik nog steeds inpakken). Mijn moeder had geholpen en dat was goed. Ik zag echt door de bomen het bos niet meer zoveel spullen chaotisch neergegooid. Wist niet waar ik moest beginnen en door irritante bekkenklachten kan ik ook niet zoveel meer sjouwen om alle grote dingen op de goede plek (met name naar zolder) te krijgen. Niet dat mijn moeder (inmiddels ook al 64 jaar) dat wel zou moeten doen maar wel fijn dat ze het toch gedaan heeft. Ook de wieg in onze slaapkamer is nu echt goed opgemaakt met schone lakentjes enzo.

Kerst was ook goed. Kerstavond op de bank gehangen en net als ringel all you need is love gekeken. Echt heerlijk rustig. We hebben toen ook maar besloten met de jaarwisseling ook lekker op de bank thuis te blijven. Normaal gaan we altijd naar mijn ouders en vrienden maar na al die drukte van afgelopen tijd is even een avond geen verplichting en gesleep met Kyran ook wel fijn. Gelukkig wilde mijn moeder zelf graag dat we thuis bleven want ze vond dat we rust nodig hadden. Vooral met de tweede op komst. Dus geen schuldgevoel gelukkig. Ben ook jarig op 31 december dus overdag waarschijnlijk een huis vol visite want veel mensen hebben vakantie en dan niets beters te doen overdag dus komt er vaak veel onverwacht bezoek op mijn verjaardag.

Even pauze N-man komt even lunchen want werk vandaag in de buurt.
anoniem_49525 wijzigde dit bericht op 27-12-2007 14:11
Reden: zoveel haast, kleur vergeten
% gewijzigd
@annie: fijn dat je het gevoel herkent, dat zal er dan misschien wel gewoon bijhoren. Voor jou zal de echo al best snel zijn zeker?

Van mij mag het trouwens nog wel even duren, de zwangerschap. Het is zo snel gegaan doordat ik in 1 keer zwanger was dat ik nog een beetje aan het idee moet wennen. Het wordt vast helemaal leuk en als ik zo'n hummel op bijvoorbeeld televisie zie dan smelt ik helemaal.

@niniane: leuk om weer even wat te horen, we waren al weer lekker aan het panieken hier. Gezellige kerst gehad in jullie nieuwe huisje?

@ringel: volgens mij is dat een fabel hoor, dat het meer en dikker terugkomt als je het afscheert. Is net zoals beenharen enzo.

Ik ben juist zo blij dat Floor eindelijk wat haar krijgt dus het mag er echt nog niet af. Als ik de foto's zag heeft Mayte ongeveer net zoveel (of weinig) haar als Floor. De rest hier heeft al zo'n mooie bos, om jaloers op te worden.

Zou trouwens goed kunnen hoor, dat ik dingen ben vergeten van mijn vorige zwangerschap. Ik kan me zowiezo niet zoveel van de eerste weken van vorige keer herrineren. Voor mijn idee had ik nergens last van.

@ris: Ik ken Hans Lieberg eigenlijk alleen bij naam maar ik zal eens bij uitzending gemist gaan kijken, het klinkt wel goed.

Heb je al zin in morgen?

@Babba: ook zin in morgen?

@krokus: onzekerheid valt nog best wel mee, ik verbaas me alleen dat het voor mijn gevoel anders is. Het is nog steeds niet echt goed doorgedrongen en ik vergeet het ook de helft van de tijd. Ik heb het vaak over een eventueel toekomstige tweede maar die is dus al druk in de maak.

Ik was zoooo moe vanmorgen, ik heb tot half 12 in bed gelegen! Aan Floor is niet te merken dat het twee drukke dagen zijn geweest waarbij ze in haar nacht nog verplaatst is.

Je hoort trouwens vaak dat kinderen rond hun eerste verjaardag wat woordjes beginnen te zeggen. Hier nog niks ontdekt hoor. Wel veel klanken en de hele dag kletsen in babytaal maar geen enkele poging om echt woorden te gaan zeggen.

Eerste kerstdag lekker niet veel gedaan. Wat voorbereidingen voor het kerstdiner van tweede kerstdag gadaan. 's Middags kwam mijn tante ook alvast om te helpen koken en die bleef ook logeren. Kyran heeft van ons niet echt enorme kerstcadeaus gekregen. We deden dit jaar helemaal geen cadeaus gelukkig. Heb er echt een hekel aan om voor de hele familie (mijne) of dmv lootjes (schoonfam.) iets te gaan kopen. Het moet dan altijd precies dat ding zijn anders hoeft het niet. Dan kan ieder beter voor zich wat kopen en onder de boom leggen of zo. We hadden voor Kyran voorleesboekjes gekocht van raad eens hoeveel ik van je hou. Maar dan over de seizoenen. Met dezelfde hazen in de hoofdrol.

Tweede kerstdag met tante de hele dag in de keuken gestaan. Eten gekookt voor elf mensen en twee kinderen. Kyran heeft uiteindelijk niet veel van het eten meegekregen die wilde om half zes liever een potje o en om zes uur naar bed. Wel jammer voor ons want was wel leuk geweest als hij bij het diner geweest was. Maar hij heeft weer klokje rond geslapen en werd vandaag om half zeven wakker. De avond was in ieder geval heel gezellig en het eten was ook goed gelukt. En Mmmoi mijn broetje was benieuwd of je getrouowd was (?!?). Hij is nl. helemaal weg van die monchoutaart van jou. Hahahaha. Helaas voor hem.

@over eten. Kyran heeft twee weken slecht gegeten (wel ziek toen) en nu haalt hij volgens mij alles weer in. 's ochtend fles, soms pap zonder boterham, soms fles melk met daarna een boterham. Die fles krijgen we er niet uit. Kyran is een schat maar kom niet aan zijn fles 's ochtend want hij veranderd in een regelrecht monstertje. Tussendoor fruit en een cracker (matze of cracotte) Tussen de middag twee boterhammen met beker gewone melk of yogi. Beleg lust hij volgens mij alles. 'smiddags tussen door weer cracker of koekje of fruit. 's avonds potje o en bak yoghurt of kwark. Voor het slapen nog een fles melk. Met ons mee-eten is nog niet echt gelukt omdat Kyran altijd zo vroeg wil eten. Dan is N-man nog niet eens thuis en heb ik nog geen eten klaar. Ben wel bang dat ik hem wat teveel geef. Hij is natuurlijik niet echt een lichtgewicht en vind alles lekker. Dus het is ook erg leuk met hem aan tafel te zitten.

@Emotionele verjaardagsperikelen. Net als Ris hier ook wel beetje emotioneel dat het al weer een jaar geleden is dat Kyran nog in de buik zat. Man, wat was hij klein. Ik wordt nog lekker even met mijn neus op de feiten gedrukt nu ik al de kleertjes weer even gezien heb die we weer voor de tweede kunnen gebruiken. Onvoorstelbaar dat Kyran daar in gepast heeft. Heb echt met traanogen die doos uitgepakt. Heb wel al slingers en ballonnen in huis gehaald want zal je zien dat de bb geboren wordt en we die nog niet hebben en niemand die daar dan aan denkt.

We zitten alleen nog even met de volgende vraag: stel bb geboren: moeten we de verjaardag klein moeten houden (alleen familie). Of meteen een duogebeuren verjaardag en kraamfeest. Zie ik niet zo zitten N-man wel. Maar die denkt dan waarschijnlijk dat ik dat vlak na de bevalling allemaal wel even regel of zo NOT. Wat denken jullie?

@Bevalling. Wat te doen met Kyran als de bevalling begint. Ook hier lijkt het wel of ik de enige ben die zich daar druk over maakt. N-man doet de kop in zand methode. Niet aan denken dan hoef ik niets te regelen. Hij hoopt op een nachtelijke bevalling waar Kyran doorheen slaapt. Maar Kyran is ook rond negen uur in de ochtend geboren dus dan is Kyran al lang op en moet vernmaakt worden en ik ga dat dan niet doen, DUH. Schoonouders wonen om de hoek maar daar voel ik me echt niet prettig bij om die dan te bellen. Zijn natuurlijk aardige mensen geen schoonloeders of zo maar toch iets te bemoeizuchtig naar mijn idee. Heb geen zin in goedbedoelde bemoeienissen op dat moment. Iemand nog een goed idee?
@niniane: kunnen jouw ouders of schoonouders Kyran niet komen halen als de bevalling begonnen is? Of dat je man hem snel daarnaartoe brengt?

Ik kan me voorstellen dat het een rustig idee is als Kyran ergens ondergebracht is. Zeker als je plotseling naar het ziekenhuis moet ofzo.

Die verjaardag is wel lastig omdat je natuurlijk nog niet weet hoe het er dan voor staat. Als je dan al 3 weken daarvoor bevallen bent en alles gaat goed kan je al veel meer aan als wanneer je een paar dagen daarvoor bent bevallen.

Ik zou het zelf denk ik wel apart doen zodat Kyran echt een eigen verjaardag heeft met alle aandacht naar hem. Met een kraamfeest hangt iedereen toch over de nieuwe baby heen.

Ik zou zelf denk ik een kleine verjaardag plannen en het kraambezoek daar los van plannen als de baby er dan al is.

@niniane, fijn wat van je te horen. Wb bevalling en kyran. Ik zou ervoor kiezen hem ergens anders te brengen op het moment dat de weeen beginnen. Als de weeen 's nachts beginnen, je kleine man gewoon na de ochtendfles door opa en oma op laten halen. Ik was de vorige keer zo op mezelf gericht en wilde man continu in mijn buurt hebben.

Wat betreft verjaardag. Ik zou het lekker klein houden. Kyrian krijgt er weinig van mij. Die vindt het papier interessanter dan alle kadootjes bij elkaar, en jij loopt wel hooooooooogzwanger te zijn, of mss juist wel net bevallen. Lekker voor jezelf kiezen hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven