Oogkleppen, Wazen, BeenThereDoneThats en Tranen, deel 5

07-07-2007 23:49 7703 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een topic waar iedere vrouw kan aansluiten die in een ongelijkwaardige relatie zit of heeft gezeten.

Er zijn de verschrikkelijke verhalen van vrouwen die mishandeld zijn, die zelfs blij moeten zijn dat ze het er levend of niet al te zwaar gewond vanaf hebben gebracht. Maar het begint al bij niet gewoon jezelf kunnen zijn in de relatie, bij afhankelijk zijn van de buien van je partner, bij van alles uit de kast te moeten halen om je partner goed gestemd te houden.

Een speelbal zijn: of jij, of je huisraad, of je eigen dingetjes moeten eraan geloven.

Vooral: onvrij zijn. Niemand houdt je beet, niemand dwingt je te lopen, en toch ben je niet vrij. Je weet dat je eigenlijk anders wilt maar je doet het niet.

Angst. Soms meer, soms minder, soms lijkt ze weer afwezig.

Op het scherpst van de snede leven, want áls je ruzie kunt maken over iets wat je uitgesproken wilt hebben, dan dóe je het ook, zover als je kunt.

Eruitstappen: eindelijk voor jezelf kiezen. Er dan achter komen dat er ook nog een leven te leven valt, in te vullen valt. Jezelf eindelijk tegenkomen.

Manu  jij kunt je verhaal niet meer vertellen.
Wat is het hier rustig geweest zonder mij.....

Ik zit even in de bieb te internetten. En hoe ongelooflijk. Naast me kwam een man zitten. Heeft dezelfde achternaam als ik, geen familie (of heel verre), en hij herkende mij van tv. Kent mijn situatie. Vertelt me over zijn situatie: ex woont in Belgie, hij mag de kinderen niet zien. Ondanks bezoekersregeling. Poeh, heb ik weer. Confronterend. Ik merk dat hij echt even van zich af wil praten. Hij stelt me vragen over Vermist enz.....
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Jeetje, dat is inderdaad wel heel toevallig

Naar buiten kijken en genieten van de mooie wereld om je heen. Laat zijn verhaal je wel raken maar niet naar beneden trekken. Ik weet niet goed hoe ik het anders moet verwoorden

Het komt zoveel voor, ook dit, meer dan we denken

En ga je nog een klein kerstboompje kopen om in je nieuwe huis te zetten?

Veel succes verder met uitpakken enzo!
Verhuizing is achter de rug. Drie dagen sjouwen en nog eens sjouwen, maar ik vind het super stoer dat wij die klus met zijn tweetjes geklaard hebben. Het is gelukt. Geen spullen kwijtgeraakt en niets kapot, behalve twee laden van een kastje die gerepareerd kunnen worden. En op de valreep (door vermoeidheid) nog een ongelukje met onze grote zware teakhouten eettafel, waardoor mijn beide benen nu voorzien zijn van een schaafwond en blauwe plekken. Poeh, wat is dat ding zwaar!! Eigenlijk geen werk voor mij.

Daarentegen was het besturen van die VW Crafter helemaal super. Ik heb alle verhuisritten gedaan. Een wonder voor mijn zelfvertrouwen, in zo'n groot ding rijden. Toen we 'm gisteravond terugbrachten, zei ik dat ik hem volgende maand weer een keer kom huren, gewoon voor de lol. Het is compleet therapeutisch!

Enfin, we zitten er. Tussen de dozen. Al een beetje ingericht. Ik ga me uitleven. Uitpakken. De plek eigen maken. Met de hond in het schitterend witte bos lopen (die rijp! geweldig mooi zeg). Het huis voelt goed. Fijn! Dadelijk nog wat poetsen in het oude huis, dat nu helemaal leeg is. Volgende week vrijdag is de sleuteloverdracht. Ik kan dus af en toe nog even binnenlopen, als ik wil. Dadelijk ga ik in ieder geval in mijn eentje even uitgebreid afscheid nemen van mijn plek. Hoort bij het hele proces van deze stap.

Ik hoop dat het met jullie goed gaat. Mocht ik niet meer op internet kunnen voor de Kerst (zeer waarschijnlijk), dan wens ik jullie allemaal sfeervolle en rustige feestdagen. Tot gauw. Liefs!!
Hoi Zonlicht, leuk dat je ook hier bent! Ben je weer beter, gaat het?

Kerstboompje, tja, misschien maandag nog, op de valreep. Kerstspullen staan in ieder geval wel voor het grijpen, ik ga zeker nog wat doen. Alle kaarten heb ik al neergezet, dat ziet er feestelijk uit. Vind dat echt genieten, als mensen de moeite doen om een kaart te sturen en vooral als ze er ook nog persoonlijke woorden op schrijven.

Die man zit hier nog, nee, ik trek het me niet persoonlijk aan, maar ik ben een beetje overvol met allerlei emoties en alles loopt sowieso al door elkaar, dus echt rustig voelde ik me voor zijn komst ook al niet.
Hoi Veertje

ja het gaat weer de goede kant op!

Kerstkaarten oei, moet ik allemaal nog schrijven dat is er dus wel bij in geschoten.

Leuk hoor die VWcrafter! En wat fijn dat je de spullen allemaal over hebt gekregen. Doe rustig aan! Lekker genieten van het mooie bos, het hoognodige uitpakken, de rest kan wel op een regenachtige dag.

Geniet van je nieuwe huis en maak er fijne feestdagen van
Nog even vlug een dikke knuf voor Elmer, fijn dat je huis al goed voelt. En ook helemaal jou om nog afscheid te gaan nemen van je oude huis.

Hoop dat je straks terug kunt kijken op fijne kerstdagen. Boom heb je daarvoor niet nodig, maar ja, wat jouw kerst ideaal zou maken die zijn er niet.
Even dit topic 'uppen' hoor...

Niet dat ik iets te melden heb, maar ik wil graag iedereen die hier meeschrijft en ook degenen die meelezen een fijne kerst wensen, met veel gezelligheid, rust en liefde.

Liefs!
Ik ben weer online. Zit lekker tussen de dozen nog, maar internet werkt. Hoe gaat het met jullie?

Ja, kerstboompje gezet, een nepperd met van die led-uiteinden of zoiets, maar het staat wel gezellig. Echt sfeer in dit huis, het voelt hier heel goed.

Vandaag op de zolder gezeten, alle spullen van de kinderen netjes in de inmiddels leeggemaakte verhuisdozen overgeheveld. Alles weer in handen gehad, maar het voelde als helemaal horend bij het hele proces.

Nu staan die dozen netjes op een rij en ik maak ze niet meer open, alleen voor hun ogen!!

Ik wil iedereen nog een fijne tweede kerstdag wensen.

Vanmiddag trouwens ook heel ver met de hond gelopen, het is hier geweldig qua gebied, ruimte en nog eens ruimte!!

Benieuwd hoe het met iedereen gaat.

Merk nu alweer het effect van internet. Onrust!

Misschien toch eens voornemen te gaan minderen straks. Het was heeeel rustig, de afgelopen dagen.
Hoi lieve Elmervrouw,

Wat fijn om te lezen dat je je goed voelt in het nieuwe huis! Ik hoop dat je er morgen een fijne tweede kerstdag hebt, wat goed dat je er al een kerstboom hebt neergezet!

Liefs!

(en met mij gaat het goed hoor)
Hoop dat iedereen een fijne kerst heeft gehad.
Ik ook.

Hoe gaat het, Mamzelle?
Heerlijk, winter, thuis. Niets hoeven doen. Gelukkig wel genoeg uitjes of bezoek om het leuk te houden.

Het gaat prima hier.

En jij, Lemmy?
Geen internet thuis, kabels moeten nog doorgetrokken worden etc, ik zit in de bieb. Vandaag sleutels ingeleverd van het oude huis. Heel gesprek met de opzichter en de nieuwe huurster, omdat ik haar natuurlijk over mijn kinderen vertelde. Stel dat ze straks een keer zomaar eens voor de deur staan en mij daar niet vinden! Pfff, zomaar een uurtje of zo gepraat.

Vandaag ook nog eens precies VIJF JAAR geleden dat ik ze voor het laatst uitzwaaide!!! Ik zwieber alle kanten in wb. emoties. En zit ook weer teveel weg te stoppen cq. te verdringen. Bleh. Ik wil wel schrééuwen van onmacht en weet ik veel, maar dan gaat vast iedereen raar naar me kijken hier in de bieb. Misschien dadelijk in de auto terug naar huis. Nieuwe huis is trouwens echt geweldig, ik ben lekker aan het tutten, inrichten, dat soort dingen; vind ik echt genieten. Kerstdagen dus ook super huiselijk doorgebracht en wat feel-good films gekeken, geen bezoek. Ik hoop dat jullie fijne dagen hebben gehad en dat het goed gaat met jullie. Een lieve groet van mij.
En hoe voel je je nu, nu de deur van dat huis voorgoed achter je gesloten is?
Net alle meterstanden doorgegeven, klaar met alles nu. Huis nu helemaal losgelaten. Niet meer van mij. Nieuwe plek voor nieuwe bewoonster.

Nu kan ik me helemaal op hier gaan richten.

Vandaag lieve vriendin op bezoek gehad, echt iemand bij wie ik mezelf kan zijn en durf te zijn. Was heeeel fijn.

Huis voelt goed. Gisteravond erg gejankt, was toch heftige dag.

Hoe is het met jullie?
Vandaag even naar buiten geweest, dat voelt beter dan de hele dag thuiszitten. Verder heel rustig aan gedaan, en vandaag voelde dat goed.
Ha, fijn Mamz. Heb je eigenlijk vakantie nu?
Ha, fijn Mamz. Heb je eigenlijk vakantie nu?
hmm net een heel bericht getypt, word het niet geplaatst

Hoi

Wat fijn Veertje dat je huis zo goed voelt. Je hebt nu ook echt iets afgesloten he. Misschien ook wel goed deze verandering, het dwingt je door te gaan.

Met mij gaat het wel. Ik geniet zoveel mogelijk van alle leuke dingen, maar er is toch ook een gemis. Geduld is hierin een schone zaak en soms heb ik dat gewoon niet. Vandaag ook weer kleine stapjes gezet wat goed voelt. En begin januari zal het weer moeilijk worden gezien de stappen die ik zet. Maar dat is dan. Nu heb ik eerst een paar leuke dagen in het verschiet en ben offline

Daarom nu alvast voor iedereen een heel goed uiteinde en een goed begin, veel geluk, wijsheid en kracht in 2008

liefs Zonlicht
Hoi lieve allemaal!

Veertje, wat fijn dat je je goed voelt in je nieuwe huis. Logisch natuurlijk dat deze periode je laat terugdenken aan dat moment 5 jaar geleden... ik wens je veel sterkte! 5 jaar is eigenlijk ook nog maar een korte tijd.

Mamzelle, goed te lezen dat het ook met jou goed gaat. Lekker een beetje je eigen gang gaan in alle rust, op je eigen tempo... Dat doe ik ook zoveel mogelijk, daar kun je echt een beetje van bijkomen.

Zonlicht, jou wens ik veel plezier tijdens je paar dagen dat je offline zult zijn!

Voor iedereen een heel goede jaarwisseling en heel veel geluk en liefde in 2008!
Morgen de laatste dag van dit jaar.

Hoe kijken jullie erop terug?

Ikzelf ben trots op al mijn stappen. Het stoppen met de opleiding, en alles wat daarop volgde. Ik ben echt tot op alle hoeken van de zolder, alle hoekjes en gaatjes van mijn huis, en mijn ziel, bezig geweest met schoon schip maken.

Nu een nieuwe plek, een nieuw begin. Nieuwe ruimte.

Ik wens voor 2008: (betaald) werk wat ik met mijn hart ga doen.

Ik ben eraan toe. Na al dat ruimte maken ben ik er klaar voor om al mijn inzichten etc. in de praktijk te gaan brengen.

Werk, dat is nu mijn grootste wens.

Wat wensen jullie voor 2008? Voor jezelf?
Mijn jaar. Een jaar waarin ik best mezelf weer ben tegengekomen. Niet meer het excuus van een lastige ex om me aan op te hangen. Eigen leven écht leven kost me wel moeite.

Blij met mijn verse vrijwilligerswerk, eindelijk echt een plekje gevonden. Toch is mijn wens voor 2008 ook betaald werk. En dat er iets bruikbaars komt uit de therapie.

Fijne jaarwisseling..
2007 was voor mij een jaar waarin veel dingen op hun plaats vielen. Ook dankzij dit topic overigens, waardoor ik dingen helderder ben gaan zien en toch nog een stap verder ben gekomen met verwerken, iets dat ik niet had verwacht. Verder bleken veel keuzes gewoon de goede keuzes geweest te zijn.

Voor 2008 wens ik alleen maar dat mijn man gezond thuiskomt, voor de rest mag alles doorgaan zoals het gaat, dan heb ik alles wat ik kan wensen...

Ook van mij een fijne jaarwisseling allemaal!
Bij jouw wens sluit ik me aan Lemmy!

Zon, ik hoop dat je ook genoten hebt van de afgelopen dagen

Iseo, ik mis je nu ik een tijdje offline ben geweest, veel liefs!

Op de valreep wil ik iedereen hier een mooi en gezond splinternieuw jaar wensen, met de hoop dat we in dat jaar de stappen zullen nemen die we willen en moeten nemen. Ik weet zeker dat jullie allemaal moedig zullen doorgaan op de soms moeilijke weg die voor jullie ligt en ik hoop dat we ook in 2008 weer een beetje op elkaar kunnen leunen als die weg hobbels vertoont. Laten we het doel duidelijk voor ogen houden!

liefs,

dubio
Ga in therapie!
Ha, ik ben de eerste op deze nieuwjaarsmorgen!

Ik wil iedereen heel veel geluk toewensen in het nieuwe jaar. Durf te dromen en durf te luisteren naar je dromen. Maak er een kleurrijk jaar van, buiten de gebaande paadjes van verwachtingen van anderen en beelden die je over jezelf hebt. Moed en liefde voor jezelf wens ik je toe.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven