De Winter Tetteraars
zondag 16 januari 2011 om 10:12
Een nieuw jaar, een nieuwe dag, een nieuw topic!
Ons 17e deel en het blijft leuk.
We hebben hier geen deurbeleid, maar het valt niet altijd mee om ons bij te houden. Er is ook veel te bespreken, want we kletsen over van alles wat leuk is en wat aandacht nodig heeft. En dat is best veel. Dus zet ‘m op, doe je best en dan is het hartstikke leuk om hier te komen tetteren.
Onze huisdieren zijn de basis van al deze gezelligheid en fotospam van je dieren is toch wel een beetje soort van verplicht.
Omdat het nog steeds winter is en sommige Tetters als ernstig uitkijken naar de lente, dit toepasselijke plaatje:
En de link naar ons vorige topic
Ons 17e deel en het blijft leuk.
We hebben hier geen deurbeleid, maar het valt niet altijd mee om ons bij te houden. Er is ook veel te bespreken, want we kletsen over van alles wat leuk is en wat aandacht nodig heeft. En dat is best veel. Dus zet ‘m op, doe je best en dan is het hartstikke leuk om hier te komen tetteren.
Onze huisdieren zijn de basis van al deze gezelligheid en fotospam van je dieren is toch wel een beetje soort van verplicht.
Omdat het nog steeds winter is en sommige Tetters als ernstig uitkijken naar de lente, dit toepasselijke plaatje:
En de link naar ons vorige topic
zaterdag 5 februari 2011 om 12:19
Mogge! Hier ook aan de koffie. En wat een waai buiten zeg!
Slof, klinkt als een prima verjaardag, lekker geen troep thuis. En ik hoop natuurlijk dat je de jackpot wint!! Veel plezier!
Bieb, misschien ergens een weekmenu opduikelen? Alhoewel ik niet het idee heb dat jij nooit weet wat je wilt eten, inspiratie genoeg.
Poeh, mijn hyacinten staan ineens vol in bloei en het ruikt hier nu ietwat overdadig naar hyacint
En Puk staat weer aan te kondigen dat 'ie moet poepen, maf beest.
Slof, klinkt als een prima verjaardag, lekker geen troep thuis. En ik hoop natuurlijk dat je de jackpot wint!! Veel plezier!
Bieb, misschien ergens een weekmenu opduikelen? Alhoewel ik niet het idee heb dat jij nooit weet wat je wilt eten, inspiratie genoeg.
Poeh, mijn hyacinten staan ineens vol in bloei en het ruikt hier nu ietwat overdadig naar hyacint
En Puk staat weer aan te kondigen dat 'ie moet poepen, maf beest.
Ik ben mijn eigen bananenschil
zaterdag 5 februari 2011 om 12:23
Altijd fijn om te weten dat iemand moet poepen
Voor mezelf zou ik altijd weten wat ik wil eten hoor... maar Mo is van de vaste dingen (brrr) en daar krijg ik af en toe een beetje jeuk van en probeer ik voorzichtig wat ruimte in te krijgen.
Gisteren Enchilada's gegeten.
Lekker verse guacemole gemaakt en een sausje van creme fraiche en kruiden (die in het doosje zaten ) mmmm.
Dan probeert hij gelukkig wel alles.
Daarna deed ie toch maar weer whiskeysaus op zn pannekoekje met gehakt
Lekker trouwens de geur van hyacinten!
Ik heb er ook eentje in bloei staan maar krijg er wel zere ogen van...
Voor mezelf zou ik altijd weten wat ik wil eten hoor... maar Mo is van de vaste dingen (brrr) en daar krijg ik af en toe een beetje jeuk van en probeer ik voorzichtig wat ruimte in te krijgen.
Gisteren Enchilada's gegeten.
Lekker verse guacemole gemaakt en een sausje van creme fraiche en kruiden (die in het doosje zaten ) mmmm.
Dan probeert hij gelukkig wel alles.
Daarna deed ie toch maar weer whiskeysaus op zn pannekoekje met gehakt
Lekker trouwens de geur van hyacinten!
Ik heb er ook eentje in bloei staan maar krijg er wel zere ogen van...
zaterdag 5 februari 2011 om 12:29
Ja, Puk is echt een tikkeltje (of 2, 3) maf hoor, hij staat dan altijd eerst enorm te galmen op de gang en daarna hoor je verwoed gegraaf. Hij kondigt altijd zijn gepoep aan
Hyacinten ruiken ook lekker alleen 3 tegelijk in bloei is wel wat veel. Het ruikt hier enorm naar voorjaar!
Hyacinten ruiken ook lekker alleen 3 tegelijk in bloei is wel wat veel. Het ruikt hier enorm naar voorjaar!
zaterdag 5 februari 2011 om 12:41
Ik heb het 'leren' opgegeven. Ik kan er nu aardig omheen koken: simpele pasta en voor mij dan een lekkere salade erbij ofzo. Of lasagna (zonder kaas uiteraard ) voor Olief en gevulde paprika's/courgette voor mij, kan tegelijk in de oven enzo. Olief heeft echt een beetje een eetprobleem, gaat echt (onbedoeld) kokhalzen als er ineens ergens een stukje in blijkt te zitten. Dit komt gedeeltelijk ook door zijn moeder, die vroeger doodleuk iets anders ging maken als Olief iets niet lekker vond (heeft ze nu erg veel spijt van).
Maar ik heb geen zin om er een issue van te maken vooral omdat Olief zich ook eigenlijk erg schaamt voor zijn moeilijke eetgedrag.
Maar ik heb geen zin om er een issue van te maken vooral omdat Olief zich ook eigenlijk erg schaamt voor zijn moeilijke eetgedrag.
zaterdag 5 februari 2011 om 12:46
Nee en dat is ook niet nodig natuurlijk.
Een volwassen man mag zelf weten wat hij wel en niet wil eten.
Beetje jammer idd dat dat al gevormd wordt als kind.
De kinderen van mijn zus eten werkelijk alles
Neefje at al garnalen toen hij 2 was ("Oma ,mag ik nog wat naaltjes? ")
En nichtje shoarma met knoflooksaus (heel charmant...zo'n klein meisje met een enorme knoflookwalm )
Ik moet alleen nog wel leren hoe ik toch ook de dingen kan eten die ikzelf lekker vind.
Heb al in geen maanden sla gegeten (knienevoer)
Das dan meer mijn probleem...me te makkeijk aanpassen.
Een volwassen man mag zelf weten wat hij wel en niet wil eten.
Beetje jammer idd dat dat al gevormd wordt als kind.
De kinderen van mijn zus eten werkelijk alles
Neefje at al garnalen toen hij 2 was ("Oma ,mag ik nog wat naaltjes? ")
En nichtje shoarma met knoflooksaus (heel charmant...zo'n klein meisje met een enorme knoflookwalm )
Ik moet alleen nog wel leren hoe ik toch ook de dingen kan eten die ikzelf lekker vind.
Heb al in geen maanden sla gegeten (knienevoer)
Das dan meer mijn probleem...me te makkeijk aanpassen.
zaterdag 5 februari 2011 om 12:57
De kinderen van mijn zus zijn ook van die makkelijke alleseters en de jongste is ook gék op garnalen, het liefst van die grote gamba's
Wij zijn vroeger ook opgevoed met het idee van 'even ergens iig van proeven' en vind eigenlijk ook veel lekker. Alleen vis, venkel en tuinbonen hoeven van mij niet.
Wij zijn vroeger ook opgevoed met het idee van 'even ergens iig van proeven' en vind eigenlijk ook veel lekker. Alleen vis, venkel en tuinbonen hoeven van mij niet.
zaterdag 5 februari 2011 om 14:07
Kaatje heeft nooit prutjes gehad Alles volgens Rapley dus met 6 maanden begon ze met stukjes eten Verder ben ik geen geit hoor
Ik zit nu in het zwembad en doe me ajb een boxerdinges in alle gevallen.
Slof gefeliciteerd met je verjaardag! Wanneer zie je je vriend weer?
Bieb lekker voor jezelf maken wat je zelf lekker vindt hoor! En Adele heeft een prachtstem. Haar wil ik ook wel op mijn begrafenis/crematie. Ik wist tot de voice niet wie zij was. Ik vond haar ook al zo'n mooie uitspraak hebben voor een Nederlander maar nummer kende ik wel.
Ik zit nu in het zwembad en doe me ajb een boxerdinges in alle gevallen.
Slof gefeliciteerd met je verjaardag! Wanneer zie je je vriend weer?
Bieb lekker voor jezelf maken wat je zelf lekker vindt hoor! En Adele heeft een prachtstem. Haar wil ik ook wel op mijn begrafenis/crematie. Ik wist tot de voice niet wie zij was. Ik vond haar ook al zo'n mooie uitspraak hebben voor een Nederlander maar nummer kende ik wel.
Het Viva forum is papaja.
zaterdag 5 februari 2011 om 14:17
zaterdag 5 februari 2011 om 14:32
Uche uche hoest kuch...leuk joh, voegen uitkrabben De keuken is veranderd in een stofwolk en voegen gaat 'm vandaag toch niet worden. Wie er ooit gevoegd heeft in die keuken, wist niet waar ie mee bezig was...hele stukken over de tegels heen en ergens anders vallen er complete stukken voeg uit.
Dat wordt nog lekker straks...alles weer schoonmaken. We zitten elkaar nu met bestofte haren, kleding en gezichten aan te kijken
Dat wordt nog lekker straks...alles weer schoonmaken. We zitten elkaar nu met bestofte haren, kleding en gezichten aan te kijken
zaterdag 5 februari 2011 om 16:48
Spruiten
kort koken,daarna met een beetje olie/boter roerbakken.
Het allermakkelijkst is als het heet is een scheut zoete chilisaus erbij en dan goed even door laten bakken om de suiker in de saus te laten karameliseren.
(evt nog klein beetje suiker extra)
pittig én een beetje zoet.
deze saus:
enz...
kort koken,daarna met een beetje olie/boter roerbakken.
Het allermakkelijkst is als het heet is een scheut zoete chilisaus erbij en dan goed even door laten bakken om de suiker in de saus te laten karameliseren.
(evt nog klein beetje suiker extra)
pittig én een beetje zoet.
deze saus:
enz...