Veel appels...

05-02-2011 09:32 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ongeveer vijf kilo appels die allemaal eigenlijk nu op moeten. Een appel is lekker maar vijf kilo krijg ik niet weg.

Wat zou ik er eens mee maken? Kom zelf niet verder dan appelmoes of appeltaart maar er moet vast ook wat anders mogelijk zijn.
quote:Starshine schreef op 06 februari 2011 @ 09:37:

[...]

IC, mijn combi heeft dat ook, dus ik ben blij dat ik er nog een gewone oven naast heb. Kan ik tenminste ook zelf gedroogde tomaatjes maken.

En hoe doe je dat?

Halveren?

Pitjes erin laten, of eruit?

Vel naar beneden, of vel eraf?
- in 8 partjes snijden.

- als de pitjes heel los erin zitten zeg maar, haal ik ze eruit, anders laat ik ze zitten.

- olijfolie en kruiden naar smaak mengen en de tomaten daarmee marineren

- in de oven voor een aantal uur (3 of 4) op 100 graden (ovendeur dus op een kier laten staan)

- halverwege keren

eet smakelijk!
quote:Starshine schreef op 06 februari 2011 @ 09:37:

[...]

IC, mijn combi heeft dat ook, dus ik ben blij dat ik er nog een gewone oven naast heb. Kan ik tenminste ook zelf gedroogde tomaatjes maken.Ja ik vind het ook jammer. Ik ben gek op gedroogde tomaatjes.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Starshine schreef op 06 februari 2011 @ 10:36:

- in 8 partjes snijden.

- als de pitjes heel los erin zitten zeg maar, haal ik ze eruit, anders laat ik ze zitten.

- olijfolie en kruiden naar smaak mengen en de tomaten daarmee marineren

- in de oven voor een aantal uur (3 of 4) op 100 graden (ovendeur dus op een kier laten staan)

- halverwege keren

eet smakelijk!Thanx! Ik heb regelmatig een bakje tomaten teveel...
Lekker die tomaten!

Hier is het toch appeltaart geworden. Heb er meerdere gebakken en eea weggegeven. Iedereen blij!
Je kunt ook de appels in plakken snijden en aan een touwtje in de woonkamer te drogen hangen. Staat heel feestelijk en je weet precies wanneer ze klaar zijn. Ze krimpen namelijk heel snel. Wel zorgen voor ruimte tussen de appelschijven.
quote:huppelepup schreef op 07 februari 2011 @ 18:30:

Je kunt ook de appels in plakken snijden en aan een touwtje in de woonkamer te drogen hangen. Staat heel feestelijk en je weet precies wanneer ze klaar zijn. Ze krimpen namelijk heel snel. Wel zorgen voor ruimte tussen de appelschijven.Ieuwww, toch niet meer om erna nog op te eten he?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Waarom niet? Je hoeft ze geen maanden op te hangen, hoor. Maar als je bang bent voor stof kun je ze ook drogen in de oven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven