Las Barettas Otoños

06-10-2010 18:09 2537 berichten
Alle reacties Link kopieren
En dan heb ik een oudste die bijna 10 is en al met een been, nou ja een voet, in de puberteit staat. Maar dat vind ik dan wel weer grappig, want hij is nog niet brutaal, hij begint alleen steeds meer over zijn eigen dingen na te denken, is het soms niet me je eens en vindt dat vervolgens zelf erg maf.

Hiep Hiep Hoera! Anky, van harte met Ot!
Op school en bij de gastouder doet ze het niet trouwens.
Ik lig al in mijn nestje, nagels nog even laten drogen en dan lekker slapen. Remma, 'fijn' in ieder geval dat ik niet de enige ben met zo'n heksje in huis. gedeelde smart enzo...
volgens vriendin-de-psychiater schijnt het zo te zijn dat als ze dat dwarse gedrag eerder vertonen, dat de puberteit wat milder verloopt. maar he: ik heb het van horen zeggen, dus pin me er niet op vast

ik had vanavond (en vaker) wat moeite met Poek. tijdens het eten vraagt ze of ze nog meer pizza mag. ze krijgt pizza op haar bord en zegt: ik wil geen pizza meer. maar je had er om gevraagd hoor. nietes. wellus.

en zo wil; ze wel vaker waarheden verdraaien. Ik ben daar echt meer dan allergisch voor; dit is borderline gedrag en dat zal ze absoluut niet hebben, maar mijn haren gaan overeind staan.

gefeliciteerd met Ot, Anky; het mag nog net!

was Maby nog ziek geworden? en was de dag verder geslaagd?
Anky, van Harte Gefeliciteerd met Ot! Ik hoop dat ie een leuke verjaardag heeft gehad.

Ik vrees dat mijn meiske ook zo gaat worden. Ze is nu al soms behoorlijk brutaal, schreeuwt en is vaak ontevreden aan het mopperen. Daar ben ik dan weer heel allergisch voor, dat constante gezeur en gejammer, dat niks goed genoeg is.

Dat over die wel/niet/wel pizza, dat hoort er volgens mij gewoon bij hoor, dat is wispelturigheid van een kleuter (peuter hier ook wispelturig trouwens) en ontkennen dat dat je erom gevraagd hebt valt hier onder de noemer selectief geheugen.

Ik had vanavond echt een vlaag van paniek, whaaaaa het is al over 3 weken en we weten nog niet of het rond is met hypotheek, we hebben nog niets geregeld voor verbouwing, weten nog niet wat voor keuken/badkamer/vloer etc.. Stresss!

Ik liet ook nog heel dom een vol glas rode wijn van boven naar beneden de trap af stuiteren. Het glas was nog heel, maar de rode wijn spetters zitten nu werkelijk overal. (het is een open trap) je wil niet weten hoe ver de woonkamer ik spetters vond. Van de muren krijg ik het ook niet meer af trouwens, maar goed, we gaan toch verhuizen.
Arghh, dat glas Citronella. Dat kan er dan ook nog wel bij.

Bedankt voor de felicitaties: hier gisteren een drukke, maar wel heel leuke dag. Maby was nog niet helemaal beter, maar is de dag wel doorgekomen. Vandaag houd ik haar nog maar een dagje thuis, want ook vannacht weer een hoop gekreun en gesteun vanuit haar bed. Kinderen zijn enorm verwend en hebben heerlijk met neefjes en nichtjes op de trampoline en in de tuin gespeeld. Ik was 's avonds wel helemaal total loss (en nu ook nog wel een beetje).

Ot was helemaal in de zevende hemel met zijn retro technisch lego-doos (en ik gelukkig ook, want het bouwen kan hij nog niet alleen) en Maby was de koning te rijk met haar eigen viltstiften (ze mag nooit met die van Sien) en strijkkralen.

Brutaliteit valt hier gelukkig (nog?) erg mee. Sien kan wel dwars zijn en vooral op Maby vitten, maar het is allemaal vrij onschuldig en braaf en ze laat zich ook wel goed corrigeren. Geen tips dus helaas. Ik denk dat we met Maby meer te stellen gaan krijgen, dat is een echte drama-queen in de dop. Ze heeft ook weer een nieuwe one-liner (nadat we weken lang: "omdat ik zo moe en zo ziek ben" hebben moeten aanhoren, eindigt ze nu elke zin met "en dat is niet eerlijk"). Soort Calimero-syndroom?
Sorry ladies, beetje druk Probeer later meer te reageren, heb wel belangstellend meegelezen. Fijn dat Remma toch even de energie vind om af en toe wat van zich te laten horen.
kan me je paniek goed voorstellen, Citro. en wat ellendig van dat glas wijn! mijn vader liet gisteren een glas vallen, zonder wijn, maar hier was het glas wel kapot; ik vond vanmorgen nog weer splinters, terwijl ik gisteren toch echt gezogen had.

Fijn dat Ot en Maby goed verwend zijn; zo hoort het ook, op een verjaardag. Ben je nu weer een beetje hersteld?

dat van die pizza hoort er misschien ook wel bij, misschien ben ik wat overreacted. Maar ik heb een bloedhekel aan dat gelieg, terwijl het toch vrij onschuldig is. Poek kan ook behoorlijk brutaal zijn, maar valt te corrigeren. Wat dat betreft vrees ik voor Slof

ik heb vanmorgen al was opgeruimd, 2e was zit in de machine, badkamerkastje schoongemaakt (dat was echt méér dan goor ) stofgezogen en glas klaargezet voor de glasbak. en wat krijgen we nou: ik zie zon!
Sok, even van dat gelieg. Oudste heeft dat ook soms, en soms ook jongste, iets willen, dan niet (of maar ietsje nemen) en beweren dat het niet hun idee was. En vaak geloof ik echt dat dat dan hun waarneming is, dat ze echt gewoon dénken dat ze er niet zelf om hebben gevraagd, puur omdat het volgens hun niet kàn. Dus liegen in de zin van keihard liegen is dat dan niet. Je kunt het natuurlijk niet laten gaan, en ik zeg er dan ook wat van, maar ik zou het me niet zo ter harte nemen dat ze jou echt willens en wetens zit te bedonderen. Veel ergere dingen zijn zoals laatst dat ik even niet keek, jongste huilde en in het gezicht bloedde (oudste had een stuk ijs naar hem gegooid) en ik gewoon MOEST weten wat er gebeurd was. En oudste huilend volhouden dat hij niets had gedaan, omdat hij natuurlijk wel wist dat dat erg was. Dat is zo'n momentje om uit te leggen dat liegen het dan alleen maar erger maakt ... Wat ben ik boos geweest, en wat heb ik me moeten inhouden zodat oudste eindelijk zou vertellen wat gebeurd was ..
Anky, nog gefeliciteerd met je kinderen!
verdorie, nu zijn door ons ingeleverde papieren nog niet accoord bij de bank we moeten dit en dat en dat nog aanpassen, inleveren, kopieren, opsturen, laten ondertekenen etc...
verdorie, nu zijn door ons ingeleverde papieren nog niet accoord bij de bank we moeten dit en dat en dat nog aanpassen, inleveren, kopieren, opsturen, laten ondertekenen etc...
Wat een stress, Citro! Arme jullie. Is sowieso niet niks, zo'n verhuizing, en dan gedoe met papierwerk, ojee.
oeps, Citro, wat een gedoe! sterkte
Citro, wat frustrerend!

Ik lig in mijn bed met griep, denk ik. Vraag me nu een beetje af hoe riskant dat voor Nino met zijn mogelijk kwetsbare luchtwegen is. Komt mooi uit dat ie zo toch naar de huisarts moet.
Miffy, beterschap, wat vervelend (zeker met oog op Nino). Ben je weer ziek of is het nog het oude familie-virus wat je verleden week ook had?
riskant of niet: je doet er weinig tegen. meer dan in de gaten houden kun je niet. beterschap!
Oh blegh, nu heb ik ook nog oorpijn. Zou mijn weerstand een beetje laag zijn op t moment?

Sok, had de Fatboy eigenlijk gezwommen? Je vriendin had weer een klant aan ons vandaag: Nino heeft toch maar hormoonzalf gekregen (en Pluis moest plassen). Man is trouwens naar huisarts en apotheek geweest.
Fatboy zal vermoedelijk wel zijn blijven drijven, anders was-ie neit aangespoeld aan het euinde van het pad. en vriendin zal blij met jullie geweest zijn

oorpijn: niet fijn! sprayen, sprayen, sprayen! als je geen xylomethazoline hebt, is zoutoplossing ook OK.
Hij had ook over het pad gegaan kunnen zijn

Xyloetc wordt afgeraden bij borstvoeding, al heeft Nino het in het ziekenhuis wel gehad, dus maar zoutoplossing. Ook van je vriendin
dat had gekund. Oja, bv natuurlijk. Had ik moeten weten.
Arm, arm Mifje. Beterschap

Citro, wat een geklooi zeg!

Sok, Mannie is ook altijd zo overtuigd van zijn eigen waarheid. Hij gelooft ook werkelijk wat hij allemaal uitkraamt. Het wordt nu een beetje minder maar er zijn tijden geweest dat ik echt niet wist of het waar was of niet. Dus het is heel irritant maar bewust liegen is het niet natuurlijk.

Vandaag had alle apparatuur besloten tegen mij samen te spannen: pc was retetraag, printer printte niet, kopieerde niet en toen die wel kopieerde, sorteerde het kreng niet waardoor ik weer ouderwetsch kon rapen, toen was de nieter leeg, papier op. Collega is nog steeds ziek waardoor ik 2 leidinggevende op mijn nek had. Al met al had ik het wel gehad. Beetje jammer dat ik toch echt nog even aan de bak moet, morgen moet er een document gereed zijn ter ondertekening en dat lukte vandaag natuurlijk allemaal niet. Ik ga het niet op morgenochtend aan laten komen want je zult zien dat het dan ook helemaal in de soep loopt.
o, irritant is dat he, als apparatuur niet meewerkt; tegen de tijd dat je eht euvel hebt opgelost ben je vergeten waar je het apparaaat voor nodig had.

Onze PC's zijn dringend aan vervanging toe, maar omdat een basisprogramma nog niet onder Windows7 kan draaien en daarvoor eerst compatibel moet worden gemaakt, moeten wij het nog maar doen met uiterst trage PC's die om de haverklap vastslaan. En we gebruiken collectief altijd veel verschillende programma's, dus er wordt nogal eens wat van onze PC's gevraagd.

Ik heb morgen een hele dag over kwaliteitsmanagement. we gaan met ons bedrijf certificeren en ik ga voor onze afdeling de kar trekken. Weinig zin in, maar dat heeft niemand, dus tsja...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven