Geld & Recht alle pijlers

Kan iemand ons helpen?

07-02-2011 19:36 316 berichten
Alle reacties Link kopieren
Geachte heer, mevrouw

Even een oproep namens een wanhopig persoon die er even niet meer uitkomt.

Iedereen in Nederland is wel bekend met de goede doelen die lopen in ons land. Iedereen geeft ook wel eens wat aan de goede doelen in ons land, wat niet meer dan normaal is aangezien er mensen zijn die deze hulp hard nodig hebben.

Nu ben ik een persoon in Nederland die uw hulp goed kan gebruiken.

Mijn situatie is als volgt,Ik ben een persoon die op dit moment hard bezig is met de WSNP, dit is een schuldsaneringtraject voor natuurlijke personen. Hierdoor heb ik in de week 60 euro leefgeld voor mij en mijn vriendin. Op dit moment heb ik totaal geen leefgeld aangezien ik ben ontslagen bij een uitzendbureau die mij uitbuite. Mijn vriendin zit sinds kort in een rolstoel dankzij een ongeluk. Zij loopt hiervoor bij het ziekenhuis om te revalideren, de doktoren weten niet wanneer dit helemaal is hersteld ( als het volledig hers teld) . Zij kan geen uitkering aanvragen bij de uitkering instantie aangezien zij een opleiding volgt die word gefinancieerd door de staat, maar werken kan zij ook niet aangezien zij niet langer dan een uur kan staan per dag. Zitten is ook geen optie aangezien zij dan ook last van haar lichaam krijgt. De uitkering instantie zegt dat zij tussen wal en schip in valt aangezien zij nog geen 21 is en haar ouders financieel verantwoordelijk voor haar zijn. Op hun manier verdienen haar ouders samen teveel om haar een uitkering te verschaffen. U kunt van mij aannemen dat dit zeker niet het geval is... Aangezien wij totaal afhankelijk zijn van mijn kleine 600 euro in de maand van de bijstand hebben wij gewoon gigantisch tekort. De vaste lasten van ons samen zijn namelijk een 800 euro. Laat staan als ik werk heb heeft mijn vriendin alsnog geen geld om haar vaste lasten te betalen die een 200 euro in de maand bedragen. Natuurlijk doe ik er alles aan om zo snel mogelijk weer aan het werk te gaan en om mijn vriendin geld te g even voor haar vaste lasten, maar dit lukt mij bijna niet...

Ik vraag hiervoor uw hulp! Iedereen is gesteld met de mensen van de giro's en ik hoop dat u mij kunt begrijpen waarom ik een zelfde soort oproep doe aan u! Een man hoort te zorgen voor zijn vrouw en een vrouw hoort te kunnen rekenen op haar man, en op dit moment wil ik dit heel graag maar lukt het mij niet... Kunt u ons helpen?

Dit is geen doorgestoken kaart, voor vragen of contact kunt u altijd mailen en zal ik u naar waarheid informeren. Als een aantal personen ook maar een euro storten helpt dit ons al heel erg, alstublieft help...
quote:Ja schreef op 07 februari 2011 @ 19:50:

Beste ankalida...

Tip 1 lees het bericht

Tip 2 lees het bericht

Tip 3 lees het bericht

Ja dat is leuk, maar er zijn wat onduidelijkheden: als je in de schuldhulp zit worden al je schulden betaald. En waarom kan je vriendin niet naar haar ouders terug tot ze gerevalideerd is?

En hoe kom je zo jong al in de schuldhulpverlening terecht?
Bovendien kom je niet heel erg sympathiek op me over. -houdtdehandopdeknip-
Ik denk eerlijk gezegd dat je hier niet op geld hoeft te rekenen. Zou ook wel héél naiëf zijn, toch? Zeg nou eens eerlijk: zou jij bij een zielig verhaal zonder dat je die persoon kent geld gaan storten, kom nou toch zeg!!

Daarnaast vind ik het ook een behoorlijk brutale vraag. Je hebt zelf een zootje gemaakt van je leven, los het zelf maar op!

En... dit vind je vast geen "normale reactie". Ik denk eerlijk gezegd dat wat jij vraagt niet normaal is....
Ik voel me zo moedellooos
Beste Hanneke,

Klopt als mijn vriendin rechthebbend partner was zaten wij inderdaad op die 1200 euro. Zoals ik in het bericht heb uitgelegd is zij geen rechthebbend partner en krijg ik dus maar 50 procent van dit bedrag...

Ik ben druk bezig met solliciteren en heb volgende week een intake, daarmee neem ik de vaste lasten van mijn vriendin niet weg.
quote:Ja schreef op 07 februari 2011 @ 19:48:

[...]

Dank je voor deze normale reactie,

Met betrekking tot het uitzendbureau, heb ik al actie ondernomen. Jammer genoeg ben ik sindsdien wel werkloos. Als het uitzendbureau je ontslagen heeft omdat je misstanden aan de kaak stelde, dan zou het zomaar kunnen zijn dat je niet-verwijtbaar werkeloos bent en recht hebt op een WW-uitkering. Nogmaals: juridisch loket en/of vakbond inschakelen!quote:Mijn vriendin is inderdaad bezig met een schadevergoeding maar zoals gewoonlijk duurt dit tijden, in de tussentijd lopen de rekeningen wel gewoon door.En juist daarom kan een goede adviseur op dit gebied voorschotten regelen! Geld! Monnaie! Money! Tsjing-tsjing! Euro's, pleuro's, euri's, hoe je het ook noemen wil. Joehoe!!! Iemand thuis?quote:Stichting MEE was ik niet mee bekend, dank je hiervoor!

Graag gedaan.

Maar òf je bent niet concreet genoeg in wat je hier vertelt (wat op zich je goed recht is want openbaar internet enzo, maar kan het beeld nogal vertekenen), òf je laat het er te snel bij zitten. Hop, lijstje maken en morgen gaan bellen!
Waarom vraag je om geld in plaats van tips om je financiele situatie gezonder te maken
Ik hou dus óók mijn hand op de knip! Ik hoop dat je óók kijkt naar de reacties die niet in je straatje passen?
Ik voel me zo moedellooos
Verhuizen een optie? Je vaste lasten naar beneden krijgen?

Ik heb ook in een financiële situatie gezeten. Oplossing; extra gewerkt, terug op een studentenkamer, zo veel mogelijk geschrapt qua vaste lasten. Ik heb nu vaste lasten van ongeveer 500 p/m.
Ik vind je helemaal niet prettig reageren. Mensen hebben echt je bericht wel gelezen, je geeft alleen nog steeds weinig informatie.

Daarnaast, nee, ik geef je zeker geen geld. Maar er staan hier een aantal goede adviezen, ik hoop dat je daar iets mee doet.
Je vriendin kan Wahjong aanvragen. Jij zult weer moeten gaan werken!

Daar, dat is mijn hulp!

Beste ankalida...

Tip 1 lees het bericht

Tip 2 lees het bericht

Tip 3 lees het bericht

Tip 1 ga werken

Tip 2 ga werken

Tip 3 ga werken

(jij ja, niet je vriendin)
Tip 1: ga werken

Tip2: ga werken

Tip 3: GA WERKEN!!!!
quote:Ja schreef op 07 februari 2011 @ 19:53:

Beste Hanneke,

Klopt als mijn vriendin rechthebbend partner was zaten wij inderdaad op die 1200 euro. Zoals ik in het bericht heb uitgelegd is zij geen rechthebbend partner en krijg ik dus maar 50 procent van dit bedrag...

Ik ben druk bezig met solliciteren en heb volgende week een intake, daarmee neem ik de vaste lasten van mijn vriendin niet weg.Nou, dan moet je vriendin dus verhuizen. Of een rechthebbende partner worden.
quote:snoetepoet schreef op 07 februari 2011 @ 19:52:

Bovendien kom je niet heel erg sympathiek op me over. -houdtdehandopdeknip-Joehoe ik ben heel sympathiek dus wil jij omdat ik zo sympathiek stort wel geld storten voor mijn goed doel *lees designer tas*
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Haha, feeks; great minds think alike:-)
klik

Succes!

Beste ankalida...

Tip 1 lees het bericht

Tip 2 lees het bericht

Tip 3 lees het berichtBij deze een gratis tip van mij: bijt nooit de hand waarvan je wil dat 'ie jou gaat voederen.
ik denk dat je beter een topic had kunnen openen met de vraag wat de mogelijkheden zijn voor jullie dan met de vraag om geld. Succes en doe wat met de tips die je hier krijgt!

Overigens misschien heb je nu recht op extra toeslagen nu jullie inkomen minder is. Kijk daar eens naar.

Je kan ook naar een maatschappelijk werker die samen met jullie zal kijken naar jullie mogelijkheden.
Pinkrose klopt, vandaar de intake aankomende week?
Waarom wonen jullie dan samen? En wanneer zijn jullie dan samen gaan wonen? Jij zit al in de WSNP, je vriendin volgde een opleiding, is het dan heel handig om samen te gaan wonen? Lijkt me niet toch?
Of een WAjong aanvragen. Of zelf eens met het UWV gaan babbelen.

Ik vind je eerlijk gezegd behoorlijk slachtofferig overkomen.
Waarom werk jij niet?

Waarom vraagt je vriendin geen geld van haar rijke ouders?
quote:Pepermint_Patty schreef op 07 februari 2011 @ 19:54:

Je vriendin kan Wahjong aanvragen. Jij zult weer moeten gaan werken!

Daar, dat is mijn hulp!

Wahjong? Neefje van Mahjong?

Wajong is idd voor jongeren, maar niet zomaar en niet meteen op ziektedag 1. Net als WIA/WAO/WGA zijn daar wachttijden en erg ingewikkelde en gecompliceerde regelingen voor. Die allemaal beginnen met ziektewet. Tenzij het een aandoening is die al vanuit de jeugdjaren bestaat èn dusdanig door medici is gedocumenteerd. Omdat het hier om een ongeluk gaat waardoor werken niet kan, ligt het aan de toekomstperspectieven èn hoe lang geleden het ongeluk is gebeurd of er aanspraak gemaakt kan worden op Wajong. Ik vermoed zelf dat het antwoord van UWV daarop "nee" zal zijn.
Bijstand en geld aannemen gaat niet echt samen he Fraude enzo......Baan opzeggen en toch gewoon bijstand ontvangen en geen maatregel krijgen lijkt me ook sterk.....Kortom ik geloof er niets van...
hoe kan je vriendin nou niet je rechthebbende partner zijn.. dan is ze dus niet officieel ingeschreven op jouw adres.. zal ik dan maar snel doen.. kan je bijstand voor samenwonenden krijgen..

en verder .. ga werken.. nog meer werken en neem er nog een baan bij.. Er is heus wel werk .. als je maar wil.. Productiewerk, schoonmaak etc. etc.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven