En de kinderen dan?

07-02-2011 23:00 130 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik lees veel mee. Geef af en toe een reactie. En krijg af en toe een ban....;-)

Er valt me iets op. Zoveel verhalen over scheiden, vreemdgaan en niet gelukkig zijn.

En de kinderen dan?

Hebben zij een keuze? Nope! Worden overgelaten aan de grillen van ogenschijnlijk volwassen volwassenen.

Vanmiddag hoorde ik een verhaal:

Oud vriendinnetje, recent gescheiden. 2 kids. 11 en 15 jaar.

Oud vriendinnetje ontmoet andere man. 200 km verderop. Gaat na 3 maanden samenwonen. Kids moeten mee. Uit vertrouwde omgeving en krijgen nieuw bestaan in onbekende omgeving.

Maken scheiding mee en binnen 3 maanden een verhuizing.

Waarom gaan veel mensen na een scheiding een kaartje kopen voor de TGV?

Ik vind het onbegrijpelijk.....
Er schuilt natuurlijk veel meer achter mijn verwondering over een oud vriendinnetje...

(toen was het een jong meisje, vandaar vriendinnetje)

Ik hoor en zie veel kinderleed om me heen. En ja, mijn eigen kinderen hebben helaas ook te dealen met een scheiding.

Die scheiding is niet fijn voor mijn kroost maar geloof me, ik doe er alles aan om ze te behoeden voor nog meer leed.
quote:Madelief20 schreef op 07 februari 2011 @ 23:24:

Er schuilt natuurlijk veel meer achter mijn verwondering over een oud vriendinnetje...

(toen was het een jong meisje, vandaar vriendinnetje)

Ik hoor en zie veel kinderleed om me heen. En ja, mijn eigen kinderen hebben helaas ook te dealen met een scheiding.

Die scheiding is niet fijn voor mijn kroost maar geloof me, ik doe er alles aan om ze te behoeden voor nog meer leed.En jij dacht dat je de enige was die dat deed?
quote:Solomio schreef op 07 februari 2011 @ 23:24:

Ik heb geen trauma's overgehouden aan de scheiding van mijn ouders, wel aan de jaren daaraan voorafgaand, toen ze 'voor de kinderen' bij elkaar bleven.Hier hetzelfde met mijn ouders.
De OP van dit topic heeft volgens mij een behoorlijk hoog onderbuikgehalte. Natuurlijk zijn er mensen die tijdelijk volledig hormonaal gestoord van de ene op de andere dag de handdoek in de ring gooien.

Maar het zou zomaar kunnen dat aan de meeste echtscheidingen een lange periode van nadenken, proberen, pijn en verdriet vooraf gegaan is. Om het dan maar af te doen als "egoistisch" en "niet aan de kinderen denken" vind ik eigenlijk buitengewoon denigrerend.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
@Liv

Ik praat alleen voor mezelf.

Je hoort mij niet zeggen dat ik de enige ben.

Maar geloof me, het leed van mijn kinderen? Daar lusten de honden geen brood van!

Maar goed, ik blijf me verwonderen. En daar gaat dit topic over.

Het gemak en het loslaten van bloed.....
De scheiding op zich niet, wel de shit die daarna kwam
Ja, dat vind ik echt.
quote:Liv schreef op 07 februari 2011 @ 23:25:

[...]

En jij dacht dat je de enige was die dat deed?Natuurijk. Zij had een echt goede reden, de rest van de mensheid gaat scheiden vanwege op hol geslagen hormonen.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Nou komt de aap uit de mouw. Je bent aan het projecteren. En denk je nu echt dat alle andere moeders denken en wij gaan het lekker slecht doen voor onze kinderen?

Kom op zeg!
Dan ben jij maar kwaad om mijn post just-juul. Ik ben persoonlijk van mening dat scheiden een zwakte bod is. Zeker als je "als vrienden uit elkaar gaat". Maar ook als je elkaar de tent uit vecht vind ik dat niet getuigen van volwassen gedrag. Als je jezelf verstandig genoeg acht om

kinderen op de wereld te zetten ben je hopelijk ook in staat om als fatsoenlijk mens met elkaar om te gaan.

Mijn persoonlijke mening: scheiden is geen optie.
dus..jij opent topic om welke reden precies?
quote:Madelief20 schreef op 07 februari 2011 @ 23:28:

@Liv

Ik praat alleen voor mezelf.

Je hoort mij niet zeggen dat ik de enige ben.

Maar geloof me, het leed van mijn kinderen? Daar lusten de honden geen brood van!

Maar goed, ik blijf me verwonderen. En daar gaat dit topic over.

Het gemak en het loslaten van bloed.....Ik weet niks van jouw situatie. En jij niet van de mijne bijvoorbeeld. Of van die van die moeder van school. Je veroordeelt op een hele nare manier.
Ik zie die aap niet. Ik zie nergens waar ze schrijft dat 'hullie' het zo verschrikkelijk doen.

Flauwekul om haar daarop aan te vallen.
Ja, dat vind ik echt.
Laat me raden: eigenlijk wil jij graag 200km verderop gaan wonen, maar je doet het niet, want ergens heb je bedacht (of gelezen, of gehoord) dat dat niet goed is voor de kinderen.

En nu doet je vriendinnetje het zomaar wel. De trut.
Appreciate the little things in life. They're all you'll ever achieve.
Week 32 van de Extremely Demotivational Calendar
Ik vind dat TO gelijk heeft in de haar voorbeeld.

Als je net gescheiden bent 2 kinderen in een leeftijd

hebt van 11 en 15 hebt (best een lastige leeftijd) en

je gaat op basis van je verliefde stofje na 3 maanden

samenwonen en 100 km verhuizen mis je iets.

Laat die kinderen eerst de scheiding verwerken

een jaartje later verhuizen kan altijd nog.

Kan je eerst allemaal aan elkaar wennen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
@ Solomio

Ik ben solomio. Liefste mam voor mijn kinderen. Solotrio dus.

Ik wil niemand aanvallen en zeker niemand veroordelen.

Ik verwonder me alleen maar.....

Dat doe ik!
quote:Solomio schreef op 07 februari 2011 @ 23:32:

Laat me raden: eigenlijk wil jij graag 200km verderop gaan wonen, maar je doet het niet, want ergens heb je bedacht (of gelezen, of gehoord) dat dat niet goed is voor de kinderen.

En nu doet je vriendinnetje het zomaar wel. De trut.

**zei Tila die al Tila was voordat iemand hier ooit nog maar Tilapia had gegeten**
quote:hollebollegijs schreef op 07 februari 2011 @ 23:35:

Laat die kinderen eerst de scheiding verwerken

een jaartje later verhuizen kan altijd nog.

Kan je eerst allemaal aan elkaar wennen.

Ik vind dat je een jaartje later verhuizen nog niet " kan maken ".

Verhuizen is in de meeste gevallen al behoorlijk vervelend voor kinderen, maar als het de band met de andere ouder schaadt dan vind ik het een dikke NO GO.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Madelief20 schreef op 07 februari 2011 @ 23:36:

Ik verwonder me alleen maar.....

Dat doe ik!

Ik ook als ik het zo lees, weet je toevallig wat de kinderen

van die vriendin van je vonden?
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:Suze2hier schreef op 07 februari 2011 @ 23:31:

Dan ben jij maar kwaad om mijn post just-juul. Ik ben persoonlijk van mening dat scheiden een zwakte bod is. Zeker als je "als vrienden uit elkaar gaat". Maar ook als je elkaar de tent uit vecht vind ik dat niet getuigen van volwassen gedrag. Als je jezelf verstandig genoeg acht om

kinderen op de wereld te zetten ben je hopelijk ook in staat om als fatsoenlijk mens met elkaar om te gaan.

Mijn persoonlijke mening: scheiden is geen optie.

Mijn persoonlijke mening: scheiden is een heel prima optie. In veel, heel veel gevallen zelfs de beste optie.

Waar komt toch dat idee vandaan dat scheiden zo'n drama is voor de kinderen?

Hoewel ik er dan wel weer voor gezorgd heb dat mijn kinderen geen scheiding gaan meemaken: ik ben niet getrouwd.
@ Tilapiaflilet

Wat was je lekker vanavond.

We enjoyed you.

("we hadden dus echt vanavond voor dinner tilapiafilet, hahaha")
quote:Madelief20 schreef op 07 februari 2011 @ 23:17:

@Tilapiafilet

Ik bemoei me nergens mee. Ik verwonder me alleen maar.

En ja Tilapiafilet, er zijn veel meer van deze "succesverhalen"!

Ha. Ha. Ha.

Weet je wat ik met madeliefjes doe? Oh laat maar. Dat wil je niet weten.

Weet je, wat jij als bewuste ouder had moeten doen? Niet scheiden. Dat is het ergste voor kinderen. Dat ze vervolgens een paar honderd kilometer verderop gaan wonen is lang zo erg niet als de bodem die onder hun voeten vandaan gemept wordt bij een scheiding. Dat wat De Basis was (nl. papa en mama) verdwijnt sneller dan een tsunami thailand opslokt. Nou, dan kan die verhuizing er ook nog bij.

Wellicht had je je dat moeten bedenken voor je ging scheiden/ je vriendinnetje veroordeelde/ naar mij ging sneren / het met je vent uitmakte of juist aan.

**zegt Tila die al honderd jaar gelukkig getrouwd is en dus mega-stabiele kinderen gaat afleveren. Ooit. Als de boeken gelijk hebben**
Wow, wat een generaliserende TO!

Ouders kennen hun eigen kinderen toch het beste.

Jij bent er niet bij als ze met de kinderen praten, als er al jaren onvrede en haat heerst in huis.

Drie maanden is heel snel, ik zou het niet kunnen maar iedereen is toch anders?Iedere ouder maar ook ieder kind.

Maar wat is het alternatief, zeggen dat je voor de kinderen bij elkaar blijft terwijl je het voor het beeld naar buiten doet.

In een destructieve relatie zitten en elke keer als je naar buiten stapt je big smile masker opdoen. Lekker de buren uitnodigen en dan samen met een glimlach op de bank, terwijl je al 5 dagen ruzie hebt gehad.

Nou, strak plan! Ook goed voor de kinderen.
quote:Madelief20 schreef op 07 februari 2011 @ 23:00:

Ik lees veel mee. Geef af en toe een reactie. En krijg af en toe een ban....;-)Ik kende je nog niet, maar ik begrijp nu die ban al.
quote:Madelief20 schreef op 07 februari 2011 @ 23:40:

@ Tilapiaflilet

Wat was je lekker vanavond.

We enjoyed you.

("we hadden dus echt vanavond voor dinner tilapiafilet, hahaha")Ik neem aan dat je mij bedoelt. Don't bite anything you cannot chew. En Nickgrapjes zijn niet grappig en verbloemen geen dyslexie of luiheid, mocht dat je ampele poging zijn.
@ HBG

Deze kids zijn niet blij (lees: pissed) over deze verhuizing.

Doet niet terzake wat ze van mij vinden.

Ik vind het persoonlijk een NO GO om dat kaartje voor die TGV te kopen.

Ik blijf me verwonderen....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven