IUI, wie ook??

24-10-2010 19:51 1001 berichten
Alle reacties Link kopieren
NAAMLFTDOORZAAKSINDSPOGINGEN NU:IUID&UDRoos146

(Dr)24jrNegatieve

samenlevingstest20085Puregon

+Pregnyl

+IUIWo

2-2

IUIMaggyo

(Ov)28 jrOnbegrepen

infertiliteit

Okt 20086Puregon

+Pregnyl+

Utrogestan+

IUI

25-2 Intake

IVFMa

7-2

IUIDiana82

(Z-H)28jrZaadkwaliteitoktober 20095Puregon+

IUI

april IVFVr

11-2

IUIKnorretje28(Z-h)28 jrPCO,

2e kindfebr

20102Puregon+

Pregnyl

+IUIWo

16-2

IUI?Girly

(Zl)25 jrBaarmoeder-

vernauwing

+Zaadkwaliteit20074Clomid+

Pregnyl

+IUIZa

12-2

FMi31

(N-br)32jrOnbegrepen

infertiliteit

Sept 20086Clomid

+Pregnyl+

Utrogestan

IUIDo

10-2

FMRoos99

(L)33 jrZaadkwaliteitApril

20102IUIMa

14-2

FMRhona

(Z-H)30jrZaadkwaliteit20071IVFDo

24-2

FMPiplilly

(Ov)28 jrVijandig baamoederslijmvliesSept

20081IVFBrabander8327 jrPCOFebr

20102Puregon

+Pregnyl ,

O.I.Zo

30-1

eisprSisu

(N-br)jrPCO,

2e kindJuni

20103Provera+

Puregon+

Pregnyl+

IUIMa

14/2

FMSamm3036jrOnbegrepen

infertiliteit

2e kindjeJan

20091

IUIJemie

(N-H)30jrOnbegrepen

Infertiliteitnajaar

20084Puregon

+Pregnyl+

IUIRust

tot

MaartYvon81

(Gld)30 jrPCO

+Zaadkwaliteitdec

20081IVFJuniZWANGERVechtertje 30jrOnbegrepen infertiliteit20083Clomid

+Pregnyl

+IUIMei

2011Puck 34 jrPCO20041Menopur

+Pregnyl

+IUIJuni

2011Jill Onbegrepen infertiliteit2Menopur

+Pregnyl

+IUIJuni

2011Stephanie 35 jrNegatieve

samenlevingstest20083Pregnyl

+IUIAug

2011Botsauto 34 jrNegatieve

samenlevingstest

+zaadkwaliteitzomer

20093Pregnyl

+IUIOkt

2011

Als jullie nog wijzigingen hebben voor de tabel, willen jullie dit dikgedrukt in je tekst zetten??

(Ook als je toegevoegd wilt worden!)
@Roosje99...shit zeg, negatief! maar je bent nog niet ongesteld toch?!! ach meestal voel je je lichaam ook wel goed aan. Vervelend voor je dikke knuffel

@Knorretje28 WELKOM!! wat rot dat het met zulke resultaten niet gelukt is, balen zeg!! Volgens mij maakt het niet zoveel uit hoor dat je pas dag 4 de afspraak hebt staan. Begin je alwel weer met hormonen of doen jullie iui zonder?? Ik had altijd cyclusdag 9 pas een afspraak dus volgens mij moet je je geen zorgen maken..

@Girly fijn dat je geen klachten van de Clomid hebt! woensdag dus weer FM, hopelijk zijn er mooie eitJES te zien!!

Hier gaat het nog steeds goed gelukkig, begin het nu wel spannend te vinden.....wie weet??

@Piplilly jij zit ook nog op het wachtbankje he!! Hoe gaat het? ik blijf duimen hoor!!

-X-
hoi Knorretje, gezellig dat je komt kleppen ;)

ik had gister willen reageren, maar als je clomid moet gaan slikken dan zou het misschien te laat zijn. want meestal gebruik je clomid van dag 3 tot dag 7. hoewel ik het ook wel 1 keer gehoord heb dat de clomid van dag 4 tot dag 8 gebruikt werd. dus ja bellen of niet bellen...ik zou gewoon lekker bellen als je twijfelt.

ow misschien nog een geruststelling: bij mij in het ziekenhuis berekenen ze het zo dat als je savonds ongi wordt, dan tellen ze vanaf de volgende dag. dus vandaag is dan de eerste echte dag, zaterdag de 2e, zondag de 3e (ze hadden je dus al op dag 4 ingepland). als ik er dan zo over na zit te denken dan denk ik niet dat het heel erg is.

@roosje99: knuffel wijffie. echt balen!!

ik heb er inmiddels een beter gevoel over het ivf gebeuren. heb er met een aantal mensen om mij heen over gepraat en dat heeft me erg geholpen. het enige waar ik nu nog tegen op zie is de extractie zelf. met alle verdoving enzo, geloof ik best dat het zeer doet en ik heb met dat soort inwendige dingen niet zo`n goede ervaring. hsg onderzoek ben ik ook k.o. gegaan! haha ;) maar goed daar heb ik echt een trauma aan over gehouden, vandaar dat ik nu heel erg op zie tegen die extractie. maar verder ben ik ervan overtuigd dat het gaat lukken met de ivf.

knuffels allemaal!
Nou meiden ik heb vanmorgen toch nog maar eens het zieknehuis gebeld en ik mocht meteen komen. Ze hebben een echo gmaakt en ik mag morgen beginnen met prikken. Dus ronde 2 is begonnen.
@Knorretje; wil je in de tabel?

@Yvon; wanneer is je niet-ongesteldheidsdatum??

@Roosje; balen zeg! Maar nog niet ongesteld??

@Piplilly; hoe is het daar??

@Girly; fijn dat je nog geen opvliegers hebt gehad.. Ik heb het nu ook nog niet gehad, vorige maand heeeeel erg...

@Rhona; knuffel!! Wat een oneerlijkheid toch, dat wij er zoveel voor moeten doen en dat het er bij sommige invliegt

.. Nu nog hopen dat we een flinke beloning krijgen ;)

Komt helemaal goed.. Ben vol goede moed!!! VOOR IEDEREEN!!!
@Knorretje succes meis!!!!
@knorretje: welkom! Nu vol goede moed in ronde twee dus!! Fijn dat je gelijk kunt komen. die onzekerheid is echt niet fijn! Zeker als je daardoor denkt een kans mis te lopen.

@allemaal: Hier beginnen de menstruatiekrampen steeds erger te worden. Heb nog geen bloed gezien maar verwacht het ieder moment. Nu ik even terugreken was ik, morgen precies twee weken geleden, bang dat ik mijn eisprong had. Omdat die twee eitjes heel groot waren en omdat ik voordat ik de pregnylprik moest zetten, veel kramp heb gehad. Tja dan klopt het exact als ik morgen ongesteld word.........

Kan het wel uitschreeuwen en janken!!! Dit voelt ook wel behoorlijk definitief. Met de iui is het dus niet gelukt. Deze fase is voorbij...

Heb ik ook nog een feestje vanavond. Leuk, de hele avond gezellig doen over allerlei onbelangrijke zaken, bah!!!!!.........

Maar lieve meiden, hoe is eigenlijk bij jullie. Spannend??
AAAH verdorie piplilly!! balen zeg, dan zou je dus je eisprong gemist hebben?? zou dan wel de oorzaak zijn waarom het niet gelukt is. Maar hoe dan ook het is gewoon K*T. Hopelijk heb je toch nog een beetje een gezellig avond en anders gewoon lekker janken en vooral je verhaal doen op het forum hoor!!!! Dikke knuf.

i31 mijn NOD is dinsdag 8 febr. verwacht mijn ongi dit weekend.

hoe is het verder met jou dan???

-X-
@Yvon81; ok, inderdaad wordt weer spannend... Voel je iets?? Met mij.. Tja, rustige weken nu.. Donderdag weer FM en dan voor de laatste IUI!
Bedankt lieve meiden voor de reacties.

Vandaag ben ik ongesteld geworden.

Maandag 14 feb weer eerste fm meting.

Op naar poging 2.

Fijn weekend nog!
@i31 ja, toch wel weer spannend hoor deze dagen, ik heb er zo'n hekel aan!! maar tot nu toe nog geen spotting of klachten...beetje buikpijn maar dat is alles. Ik zou het liefst nu gaan slapen en dinsdag wakker worden

Voor jou ook wel weer spannend, de laatste IUI, wie weet?!! groeien de eitjes een beetje??

@Roosje99 op naar IUI poging 2! positief blijven hoor!!!

Allemaal fijn weekend!!

-X-
hi girlies,

hoe is het bij jullie???

@maggyo en diana: succes vandaag.

knuffels allemaal
Hoi..! Nou, het weekendje ardennen zit er weer op Vrijdag hadden we een FM en daar was mijn eitje 17,5 mm. Dus vanmorgen de IUI gehad. Zaadkwaliteit was minder dan normaal, dat was wel even jammer. 8 miljoen zwemmers, maar de beweeglijkheid was matig.

Onze gyn had weinig tijd, ze had 25 afspraken vandaag. Dus het zat er zo in en er was geen tijd om 10 minuten te blijven liggen... :( Dat voelde wel minder goed, helemaal omdat dit onze laatste IUI kans is.

Heb utrogestan pilletjes gekregen voor de komende weken, zodat ik niet zo vroeg ongesteld wordt. Moet ik 3x per dag 2 van inbrengen (vaginaal). De Gyn waarschuwde mij wel voor de 'troep' die je ervan krijgt, omdat het niet allemaal opgenomen wordt.. nou ja, alles voor het goede doel!

@ Diana; hoe was jouw FM?
@ i31: je mag achter mijn naam OV zetten..!
Dag meiden,

Maggyo goh vervelend dat het allemaal zo vlug moest zeg! en dat het kwaliteit van je mannetje wat minder was, maar dat zegt natuurlijk nog helemaal niets! en die 10 minuten...bij ons in het ziekenhuis zeggen ze dat, dat echt niets uitmaakt, maar het voelt toch fijner als je gewoon even kunt blijven liggen (of een dag of 14, haha) In ieder geval heeeel veel succes met wachten en natuurlijk met de utrogestan...bleh!!

Hier nog steeds op het wachtbankje...ben zowaar het weekend toch goed doorgekomen en nog steeds niet ongesteld. Begin het nu toch wel eng te vinden hoor. Gelukkig heb ik zo late dienst, ik hoop dat het druk is en ik geen tijd heb om naar de wc te gaan....haha!!

Hoe is het met de andere meiden?

-X-
@Roosje99, knuffel!!!

@Maggyo, Wat vervelend zeg dat het zo druk was en je niet kon blijven liggen :( ik moet dat zelfs maar er zijn bij mij echt meer dan genoeg kamers er zijn altijd wel paar vrij gelukkig. Het verschilt weer per gyna of fert.arts of je wel of niet moet blijven liggen, echt vervelend! Succes met de wachtweken!!!

@Yvon81, hahaha ja een dag of 14 lekker blijven liggen dat zou fijn zijn ja wanneer is je NOD? echt spannend ik steek extra kaarsje voor je!!! Dat je ivf gewoon niet nodig hebt!

Ik ben het wachten nu al zat en voel natuurlijk weer van alles :(

maar voel me niet helemaal fit, mijn amandelen moeten er eigenlijk al een hele tijd uit, heb er mega veel last van en ja dit heeft waarschijnlijk weer invloed op m'n weerstand heb veel oorpijn en keelpijn ervan dus ik heb besloten als ik nu ongi wordt ga ik naar de KNO arts en moeten ze er maar uit (of er moet een andere oplossing zijn...) en dan maar tijdje geen iui... nu lukt het misschien wel niet omdat mijn lichaam teveel bezig is met mn amandelen/keel/oor pijn :( Wil eigenlijk echt niet stoppen met iui maar ik heb hierna nog 4 kansen met puregon en die wil ik voor 100% aangrijpen en zeker weten dat mijn lichaam weer soort van gezond is snappen jullie? En als je amandelen eruit moeten gaat dat onder narcose dusja...

Liefst ben ik nu gewoon zwanger natuurlijk dan trek ik het nog wel 9 maandjes hoor hihihi dan maar pijn verbijten wat ik al maanden doen:( Heb sowiso al zowat 15 jaar last van aften (aftes) in mijn mond en vooral met stress zijn ze zo groot als een stuiver en sinds een half jaar zitten ze ook op mijn amandelen, erg veel en groot, vandaar die pijn en wordt er hartstikke saggo van, eten en praten doet zeer, dus kortom het moet maar...

Sorry voor m'n gezeur, moest het even kwijt:(
Hoi meiden,

ik woon in zuid-holland, goeree-overflakke, voor in de tabel;)

Vandaag voor de FM geweest. Dag 9 vandaag, twee eitjes, 1 van 14,5 en 1 van 13,5. Dan nog wat kleinere, maar die zullen niet meedoen. We hebben de iui afgesproken voor aanstaande vrijdag, woensdag de pregnyl, of ik moet voor die tijd een positieve ovulatietest hebben. We zien wel hoe het gaat lopen. In ieder geval weer een kans deze maand! Hoop alleen niet dat de zaadkwaliteit erg slecht is door de koorts. Die mogelijkheid is er namelijk wel, spannend, maar niks doen heeft zeker geen resultaat....

@roos146: wat een gedoe met je amandelen...of dit ziekenhuistraject al niet voldoende is! Succes met alles!

Iedereen veel succes met het wachten en de bezoekjes aan het ziekenhuis! Neem liever een abonnement op het theater....ipv het ziekenhuis;)
@Piplilly; hoe is het daar??? Nog niet ongesteld??

@Sisu+@Samm; wanneer hebben jullie FM!?

@Roos146; knap dat je even een rust kunt nemen... Hoe staat het met de banentocht van je man?? Hier geen nieuws..

@Yvon81; goed zeg! normaal gesproken wordt je toch altijd een paar dagen voor NOD ongesteld??

@Rhona: Hoe is het bij jou eigenlijk?? Hoe is het met je relatie?? Je had laatst toch perikelen?

@Maggyo; balen dat je niet mocht blijven liggen... Ik snap dat je er geen goed gevoel bij hebt... Al moet je op je kop gaan staan, je wil er alles voor doen om de kans groter te maken..
hey allemaal,

ik mag over 4 daagjes eindelijk testen! Is weer spannend dus kan haast niet wachten. Voel nog steeds helemaal nietsss al hoewel soms een steekje in mijn buik maar niets noemenswaardig geloof ik.

Heb alleen wel een vraag, als je een eisprong hebt, heb je paar dagen van te voren en iets daarna slijm verlies doorzichtig/wit. Nu ben ik op dag 11 na de pregnyl en heb ik sinds 3 dagen weer slijmverlies, maar dat is toch nooit voor een menstruatie of wel. Dacht dat het alleen bij eenn eisprong hoorde?

@diana82, idd heb afgelopen weekend van mijn man een abbonement op de viva gekregen, dus hopen dat het werkt.. dan hoef ik vanaf vrijdag niet meer naar het ziekenhuis

xxx
@Diana, ja indd zo zie je het zh nooit en zo veel te vaak ja haha, maar voor goed doel allemaal he:)

Mooi dat je 2 grote eitjes had!!! spannend!!!

@i31, Mijn man heeft gelukkig vanaf morgen werk voor een jaar dus we hebben wel weer een jaar lucht, dat was wel een kopzorg minder ja! Vervelend dat jij nog geen nieuws heb:( Hoop dat het gauw goedkomt allemaal!!! Duim voor je!

@Brabander, spannend zeg dat je over 4 dagen kan testen!

Ik heb eerlijk gezegt geen idee wanneer je precies slijm verlies hebt, inderdaad rond de eisprong heb ik ook wel eens een beetje maar verder vergeet ik het iedere maand weer wanneer het was... misschien dat de andere dat weten? Denk dat je gewoon af moet wachten tot over 4 dagen slijm of geen slijm, het zegt vaak allemaal niets he helaas :( Succes!
@roosje146, tsja is idd wel zo, want op internet lees je ook verwarrende berichten. Jij zit toch ook in je wachteweken nu?
@Maggyo wat vervelend dat het allemaal zo snel moest. Soms denk ik wel eens dat de medici vergeten wat voor soort traject het is. En dat er ook veel gevoel bij komt kijken.

@roosje 146 Hoe bedoel je dat je nog 4 kansen hebt met puregon? ik ben vanaf de 1e ronde daarmee bezig kan het ook anders dan? Ik heb na 3 keer een gesprek met de arts en dan krijg ik een ander medicijn gemaakt van de moeders voor moeders. maar ga er nog steeds positief vanuit dat we dat niet nodig hebben en dat het met deze prikpen gewoon gaat lukken. Ach je moet het zo zien als je volgende maand overslaat heb je in iedergeval geen decemberkindje (mijn knoorkind is een decemberkind). Wijzelf zijn aan het twijfelen of we die maand niet ook moetn overslaan anders hebben we er misschien twee of 3 hihi) die jarig zijn in december, maar een maand wachten voelt gewoon heel lang.

O ja voor in de tabel l: ik woon in Noord-holland, ben nu bezig met 2e iui sinds februari 2010, oorzaak pco heb al een dochterje en heb waarschijnlijk de 16e mijn tweede iui.[/b]
@Roos146 wat vervelend van je amandelen, dat kan inderdaad zo'n pijn doen he! heb het ook gehad. Maar wel goed nieuws dus van je mannetje! wat fijn

@Diana82 2 eieren op stok, wat goed zeg!!!

@Brabander83 oooh spannend nog 4 dagen....duren lang dan lang he! sterkte met wachten hoor

Hier helaas toch slecht nieuws...zat zowaar even op een droomwolk, normaal zou ik inderdaad een paar dagen voor mijn NOD al wat spotting hebben maar deze keer helemaal niets. Toen ik net in de auto naar huis zat dacht ik echt even dat er een wondertje gebeurt zou zijn, totdat ik net van het toilet afkom...helaas beetje spotting, het is nog heel weinig maar ik weet genoeg...bah!!

-X-
@Yvon: Wat ontzettend balen zeg! Flinke domper! Sterkte!
@Yvonnen bah balen zeg jeetje, dan had je een beetje hoop en dan toch weer die verdomde menstruatie gggrrrr sterkte meid

Ik mag morgen weer voor een FM zal mij eens benieuwen of de Clomid is aangeslagen

@Brabander spannend zeg, hopenlijk kom ook jij ons goed nieuws brengen mijn duimen draaien op volle toeren!!!!

@Roos146 wat fijn zeg dat je man weer werk heeft gevonden voor een jaar, wij hebben te horen gekregen dat het werk van mijn partner er op zit na 31 Augustus, zijn taak kon niet mee in de begroting omdat er veel geschrapt word in het onderwijs en in het ondersteunend onderwijs personeel ook en dat is het gene waar hij loopt hij was congierge maar dat loopt nu ook weer af gggrrrr maar we redden ons wel!!

@Maggyo heel erg veel succes en sterke in de wacht weken!!

@Diana82 2 eitjes mooi zo dat moet gewoon gaan lukken hihi

@Piplilly hee meis hoe gaat het nu bij jou??
Wat jammer voor diegene bij wie het weer niet gelukt is. Het is, zelfs al ken je elkaar niet, altijd spannend en je blijft meehopen. Net zoals iedereen die op het wachtbankje zit....

Ik heb overigens laatst aangegeven dat ik de 11e dag na de IUI al weer ongesteld ben. Bij mij in het ziekenhuis gaven ze aan dat ze uitgaan van de Pregnyl spuit. Ik hoefde me er geen zorgen over te maken.

Na de IUI moet ik wel altijd blijven liggen. Bij mijn pogingen 2 jaar geleden de eerste 2x niet, de 3ex wel. Dat was een test en ik was zwanger.... Dus jullie begrijpen, hoe dan ook, ik blijf liggen! Heb net mijn Provera kuurtje achter de rug, even afwachten wanneer ik ongi wordt en dan weet ik wanneer mij FM is. Overigens, ik moet echt heel vaak naar het ziekenhuis voor metingen. Het is niet zo dat als het eitje 15 mm is dat er dan meteen een IUI dag wordt afgesproken, ik moet dan nog een keer langskomen. Als ik die verhalen hier allemaal lees wisselt het wel heel erg per ziekenhuis. Wel liggen/niet liggen, wel een uitgangsecho, geen uitgangsecho. Raar dat daar geen landelijk protocol voor is. Misschien kunnen wij dat als kenners opzetten, ha ha ha.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven