Lijf & Lijn alle pijlers

We kunnen het!!

08-08-2007 10:28 2778 berichten
Alle reacties Link kopieren

Lieve mede-afvallers

laten we, in onze pogingen af te vallen, ons voor ogen houden dat we dit doen voor een gezonder lichaam en een gezonder leven. Ook het stréven naar een gezonder gewicht is dus al goed. Elke kilo kwijt is een stap in de gezonde richting en elk niet genomen koekje ook!

Neem je dat koekje dan een keertje wel, geniet ervan! Ook dat is gezond, genieten van wat je hebt.

Dan maar een dag later op streefgewicht

Later is nu
En dat in 1 week?? Jeumig, das vet veul heaur
Dank je Zoy. Het is veel, maar dat komt doordat (omdat?) het de eerste paar weken van een nieuwe dieetpoging zijn. En dan gaat het meestal wat sneller. Zal binnenkort (jammer genoeg) wel ophouden met zo snel gaan. Hoewel ik in mijn (dag)dromen natuurlijk lekker in dit tempo blijf afvallen.

Nah goed, het is wel nodig, nog ongeveer 8 kilo tot een gezond gewicht namelijk. Hmpf. Een jaar geleden zat ik 2 kilo van dat gezonde gewicht af. Sufkop.

Maar goed. Vandaag dus weer een prima dag zonder gesnaai. Morgen hebben we vervroegde kerstlunch op mijn werk. Ik ben benieuwd wat we daar allemaal krijgen. Zal lijntechnisch wel niet best zijn. Eens kijken hoe ik daar een mouw aan kan passen.
Ik ben even met hele andere dingen bezig, en speel struisvogeltje met de weegschaal, maar wil even een *thumbs up* naar meave doen. Goed bezig, meid!
-
Dank je Anemoon.

Vandaag tijdens de kerstlunch wel een beetje gezondigd, maar dat weer gecompenseerd door een zeer verantwoorde avondmaaltijd. Nu ervoor zorgen dat het gezondig van vanmiddag niet weer het begin van het einde is.
Hou vol Meave!! Ik doe ook weer een poging, dag 1 is in the pocket... samen gaat het vast goedkomen!
Heerlijk Meave, dat het je weer zo goed gaat!

Meis, ik ben ook overdonderd hoeveel jij loopt. Vraag me af of je dan wel genoeg eet, eigenlijk, want je verbrandt écht veel, met zo'n loop!

Hier gaat het pet, 't is niet anders.

Toedels
Later is nu
Hai Dream, kom je weer wat vaker schrijven? Ook al gaat het niet lekker? Ik mis je wel hier hoor.

Vandaag een redelijke tot goede dag. Ik ga zo eens naar valtaf om eens in te vullen wat ik gegeten heb, want ik ben een beetje kwijt hoe het met de kcals gaat...
Dreamer ik eet echt te veel om af te vallen...of eigenlijk snaai ik teveel, dat is erger... en zoveel sport ik niet hoor, wat is nou 3 tot 3,5 uur per week? Dat is toch niet zo uitzonderlijk? Ik kan me voorstellen dat een loopje van 15km je heftig in de oren klinkt als je het zelf niet redt, toen ik zelf nog niet liep vond ik dat ook belachelijke afstanden om te lopen. Ik hield het nog geen km vol!.

Hoe dan ook, deze komende week gaat weer zwaar worden qua PMS en de gevolgen daarvan. Ik ga echt proberen om het een beetje netjes te houden want ik heb ook al eens ergens gelezen (je kan mij alles wijsmaken hoor!) dat je verbranding in de PMS-week een standje hoger staat. Extra resultaat dus als je het toch netjes houdt...
Goedenmorgen!

Meis, misschien moet je dan meer eten (koolhydraten, dus brood enzo) en minder snaaien? Want als je een uur hardloopt, verbrand je meer dan 800 kcal, daar moet je toch minstens 600 van gewoon wél eten bovenop je dagelijkse kost. Anders ga je echt sparen, zeg maar, en dat is toch zonde?

het is echt geen wonder dat je lichaam dan om 'snacks' gaat vragen.

en 3,5 uur sporten in de week is wél veel. Vooral hardlopen, want dat is, qua verbranden, gewoon één van de meer intensieve sporten.

Ha, komt dat goed uit, mijn PMS week duurt weer eens (te) lang, oftewel, heb al wel week PMS maar word maar niet ongesteld. Maarja, hogere verbranding helpt dus niets, als je ook meer snoept. (en minder sport)

's Goed Meave, ik zal proberen meer langs te komen
Later is nu
Leuk dat je er weer bent Dream!

Vandaag weer een perfecte eetdag hier trouwens! En vanavond heb ik voor het eerst een Capoeiratraining gevolgd. Twee uur afzien en nu al spierpijn en twee blaren op mijn tenen. Ik kan morgen niet meer bewegen denk ik. Na het sporten nog wel een grotere bak magere yoghurt op. Lekker!

Hopen dat ik morgen onder de 79 zit. Ik denk het wel. Hoewel mijn weegschaal ook niet helemaal betrouwbaar is.
Wow 2 uur capoeira, dat is niet mis! Kan me voorstellen dat je spierpijn hebt

Wel leuk!

Balen dat je toch weer zo was aangekomen, trouwens. Dat fietsen hielp ook niet echt dus. Jammer, ik fiets nu ook 2x per week die afstand en had daar wel op gehoopt

Mijn avondmaaltijd gisteren bestond uit 4 wijntjes en wat hartige hapjes (afscheidsfeestje op hetwerk) had daarna helemaal geen trek meer (nouja, behalve in stukje chocolade uiteraard) wel zo goed dus
Later is nu
Is dat even jammer. Gewicht er bij ipv er af. Daar doen we het niet voor. Zal van de week wel weer goedkomen. Vandaag tot nu toe weer een goede dag. Eens kijken wat de namiddag brengt en nog even nadenken over het avondeten. Ik heb nog geen flauw idee wat het wordt. Zo eerst maar eens de groentela in de koelkast inspecteren....
Oh, ik kan nog wel bewegen trouwens, maar voel de spierpijn met het uur iets toenemen.
rustig in een hoekje gaan zitten en wachten tot het over is, Meave

(waarna beweging natuurlijk geen zin meer heeft, als je zo min mogelijk beweegt )
Later is nu
Vandaag geen goede dag. Morgen beter.

Nog steeds heul veul spierpijn trouwens.
Gisteren voor afvallen een heul slechte dag, denk ik. Wel gezellig en lekker gegeten

Vandaag.. ik weet het niet. Niet zo heel slecht, denk ik.

(volgens mij vergeet ik gewoon steeds wat ik gegeten heb, ofzo )
Later is nu
Vandaag ook niet slecht, maar kan iets beter. Daar ga ik dan morgen maar weer voor :-)

De weegschaal vindt niet dat het goed gaat trouwens. Ik houd maar gewoon vol, want volgens mij gaat het wel goed en daar moet de weegschaal dan nog gewoon even achterkomen van de week. Als de weegschaal zich niet bedenkt, moet ik misschien maar weer eens iets anders bedenken. :-S
Het was eh... niet mijn allerbeste dag.

(M&M's en McDonalds, warme chocolademelk...)
Klinkt wel als een lekkere dag

heb me vanmorgen weer eens gewogen, 73,1 kg. En dat viel me dus nog mee.

's Avonds heb ik 'ineens' de 'kracht' op te stoppen met eten, als ik eigenlijk geen honger meer heb en alleen voor het lekkere nog een keer opschep. Zou dat de positieve kracht zijn van de salade, die er ineens weer bijzit? Geen idee.

In elk geval ga ik natuurlijk nu een gevaarlijke tijd in: 3 weken vakantie; dus niet dagelijks fietsen naar het werk of andere beweging en veel bankhangen, eten/snoepen/drinken. Ik zit erover te denken toch stiekem te beginnen met hardlopen. Ben ik er in elk geval 3x per week een half uurtje uit, ook al wandel ik voornamelijk en loop ik 3x 1 minuut 'hard'. Eens even met de fysio overleggen, vrijdag.

Toedels
Later is nu
Gisteren als frustratie-actie caramelijs met nootjes opgehaald met slagroom en amarettoslagroom. Erg lekker, wel.
Later is nu
Hai

Als ik de komende weken m'n oefeningen goed doe en om de dag een 'duurloop' doe op de crosstrainer (zo'n 10 minuten moet al voldoende zijn) en daarvan krijg ik geen last van m'n knie(en), dan mag ik over een paar weken weer hardlopen van m'n fysio

En nodig is het ook, ik groei echt dicht
Later is nu
Moeilijk he, nu

Later is nu
Weet je wat goed is voor de lijn met kerst? Gewoon naar wenen gaan en dan de hele eerste kerstdag kotsberoerd in je bed liggen, terwijl je normaal echt NOOIT ziek bent... vervolgens tweede kerstdag ook nog niet echt helemaal fit zijn waardoor je al die heerlijke sachertorte en apfelstrudel moeiteloos kan laten staan...

Nu weer redelijk in orde, nog niet helemaal...

Denk morgen of zaterdag maar weer eens rennen, ben al bijna een week niet geweest...ik mis het...
Wat is het stil hier
heul stil...

Meave, je staat alweer in de Viva!!

Hier gaat het aardig, mede dankzij een nog steeds niet helemaal fitte maag zeg maar... kan alles doen, maar de gedachte aan chocolade of ander ongezond voer maakt me al vaag misselijk. Heb dan ook nog geen oliebol gehad.

En gisteren weer gerend, vrijdag gefietst naar werk en vanmorgen 2,5 uur "gezwommen" met kind, is ook beweging, toch?

En hoe is het bij jullie?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven