Ik ben een leugenaar.

11-02-2011 21:31 121 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet dat veel mensen dit niet zullen begrijpen, ik begrijp mezelf ook niet.

Ik doe het al sinds ik klein ben, liegen, over alles, tegen iedereen.

Nu is het zover gegaan dat ik de man van wie ik hou heb verloren. Mijn leugens zijn uitgekomen.

Ik heb gezegd dat ik kanker heb, ik weet niet waarom. Ik wou aandacht en de leugen is uit de hand gelopen.

Ik besef nu dat ik ziek ben, ziek in mijn hoofd. Hoe los ik dit op????
Typisch, ik zit dit topic te lezen en er zit nog zo'n leugenaar bij all you need. Alleen liegt deze niet over ziektes waar je never, nooit mee moet spotten.

Zoek hulp, met die zieke geest van je!!!!!!!!
quote:chili1971 schreef op 12 februari 2011 @ 21:20:

Volgens mij heeft dit ziektebeeld van topic meisje wel een naam, Baron van Munchausen ofzo?

Bijna goed....

Münchhausen by proxy
Ja die! Hoop dat diepongelukkig87 er wat mee kan! Ik ga weer verder Trumann show kijken!
quote:Lotte35 schreef op 12 februari 2011 @ 21:40:

[...]

Bijna goed....

Münchhausen by proxyMunchhausen by proxy is wanneer een moeder haar kind opzettelijk ziekmaakt om aandacht te krijgen.
Oh ja meds, je hebt gelijk. Staat ook eigenlijk duidelijk in het stuk op Wikipedia.

Ook vreselijk trouwens, als je dat hebt.......
TO heeft, om haar ziekte duidelijk te maken aan iedereen hier, een heeeeel ongelukkig voorbeeld gekozen. Toevallig iets waar heel veel mensen in het dagelijks leven mee te maken hebben en wat ook ontzettend aan- en ingrijpend is. Dat is erg jammer voor TO, want daardoor is de hele focus verschoven van haar daadwerkelijke probleem, naar het onderwerp van een van haar leugens.

Het feit dat ze het onderwerp in kwestie hier aan durft te halen, zegt natuurlijk al dat ze zelf ook wel weet hoe fout het is geweest. En ja, ook ik ben een zeer dierbaar iemand aan kanker verloren nog niet zo lang geleden, maar kom op.... daar heeft TO verder geen aandeel in gehad toch? Het is in en in triest dat het in haar leven zo verkeerd is gelopen en dat ze daar zelf zo de hand in heeft (gehad). Ze moet een enorm eenzaam bestaan leiden, denk ik zomaar. En als dat nu nog niet zo is, zal dat zeker gaan gebeuren als ze geen hulp krijgt.

TO, het is al vaak gezegd inmiddels, maar laat je doorverwijzen door je huisarts. Denk niet op voorhand al dat toch niemand je serieus gaat nemen, want er zijn meer patiënten zoals jij. Veel meer dan je zou denken zelfs. Zoek hulp en zorg dat je hiervan verlost raakt. Neem je naasten in vertrouwen over je problemen als je dat kunt. Wie weet brengt dat voor hen ook het e.e.a. in een ander perspectief. Als je dit verborgen houdt, zullen al je (familie)relaties stuk voor stuk stranden uiteindelijk en eenzaamheid is een straf die maar weinig mensen verdienen....

Sterkte.
Goh TO, dapper dat je het zo plaatst hier.

Het is een vervelend probleem. Ik loog vroeger ook over van alles anders en nog wat, dat kwam omdat ik me schaamde voor mijn jeugd, opvoeding en gezin.

Dan vertel je iets wat niet klopt en *floep* zit je middenin een leugen die je moet volhouden.En dat deed ik ook van kinds af aan.

Ik vertelde liever dat mijn moeder ernstig ziek was, dan dat zij lam door de drank op de vloer lag etc.... Tegen de tijd dat ze nuchter was, kon ik niet zomaar vertellen dat zij weer helemaal beter was. Dus doorliegen. Daarnaast waren we ook bijzonder Christelijk en werd ons ook opgedragen alles "met de mantel der liefde" te bedekken en er was nogal sprake van hypocrisie in mijn familie. Gruwel!

Pas vele jaren later heb ik begrepen dat er in de waarheid veel meer kracht zit dan in de leugen. Het heeft me een (enorme rot) dag gekost om dat in te zien. Dat was de dag dat ik iemand alle leugens heb opgebiecht en de dag dat ik voor het laatst eenzaam was.

Ik heb er maanden over gedaan om te wennen aan het idee dat ik niet meer hoefde te liegen. Het voelde maanden lang heel eng, alsof ik op het richeltje liep van een ravijn. Maar er hield iemand mijn hand vast, dat heb je denk ik ook nodig.

Nogmaals, moedig van je dat je het hier plaatst en ik hoop voor je dat deze stap, de eerste stap is van je nieuwe leven. Zonder leugens.

@Zuigstengel, heel veel sterkte gewenst, ik kan me zo voorstellen dat het angstige jaren zijn voor je! Ik begrijp best dat je je aangesproken voelt door de leugen van TO, maar ik hoop ook dat je kan begrijpen dat zij een probleem heeft en jou niet aanvalt, of kanker niet serieus neemt.
quote:baby_ernie80 schreef op 13 februari 2011 @ 10:47:

eenzaamheid is een straf die maar weinig mensen verdienen....

Wat mooi gezegd...
quote:chili1971 schreef op 12 februari 2011 @ 21:20:

Volgens mij heeft dit ziektebeeld van topic meisje wel een naam, Baron van Munchausen ofzo?

ff googelen... zou ik zeggen, en toch wens ik je veel sterkte omdat je inziet dat je verkeerd bent !

Mensen met het Syndroom van Munchausen wenden allerlei klachten voor, laten zich daarmee opnemen, etc, vooral om aandacht te trekken. Munchausen by proxy betekent dat ze anderen (over het algemeen hun kind dus) laten opnemen met allerlei verzonnen klachten.

Volgens mij heeft TO alleen verzonnen dat ze kanker heeft, maar heeft ze zich niet laten opnemen of behandelen daarvoor.

Adviezen heb ik niet echt, behalve "zoek hulp". Sterkte.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Het belangrijkste is dat ze erkent dat ze verkeerd bezig is, en nog belangrijker dat ze hulp zoekt, ik ben geen arts!
Dan moet je niet met diagnoses strooien waarvan je de betekenis niet kent.
To'er je bent dapper, en je hebt zelfinzicht, iets wat de meeste pathalogische leugenaars niet hebben, want dat ben je misschien wel,

wie ben ik om hier een diagnose te stellen, maar wat al eerder geschreven is, je hebt prof hulp nodig,

dus als de wiedeweer naar je huisarts!

en nee ook al is mijn fam zo'n beetje uitgeroeid door de kanker, ik voel me niet aangesproken door jouw uitspraken,

succes!
nou sorry dan maar..
quote:BWitched schreef op 13 februari 2011 @ 11:51:

Dan moet je niet met diagnoses strooien waarvan je de betekenis niet kent.

Joehoe, dat was ik hoor!

Ik gaf de link naar Wikipedia, dacht dat het Münchhausen by proxy was.

Bleek dus niet zo te zijn.

Ach, we doen allemaal ons best een waardevolle bijdrage te leveren aan dit topic.
O, sorry, misschien geen uitspraken meer doen als ik mijn bril niet op heb? sorry Chili!
God wat een veroordelende reacties hier..

Pathologisch liegen is een ziekte. Het woord zegt het al, je kunt niet anders. Goed dat je dit inziet TO.

En natuurlijk valt het totaal niet goed te praten, maar aan oordelen heeft niemand iets. Dat het mensen raakt snap ik, maar ik zou denken dat je dan juist de wijsheid zou hebben iets meer na te denken voordat je iets zegt.
ja eens met soep. Dat ze over kanker liegt gaat niet over iedereen die kanker heeft het gaat over haar en de aandacht die ze daarmee denkt te krijgen.
Heb je de dokter nog gebeld?Ik ben benieuwd..oprecht
quote:duvelke15 schreef op 12 februari 2011 @ 21:28:

Typisch, ik zit dit topic te lezen en er zit nog zo'n leugenaar bij all you need. Alleen liegt deze niet over ziektes waar je never, nooit mee moet spotten.

Zoek hulp, met die zieke geest van je!!!!!!!!Moet dat nu zo?
Ik hoop dat al deze kortzichtige projectie-reacties je niet weggejaagd hebben TO, want je bent zo goed op weg door het te erkennen.

Doe jezelf en je omgeving dus een plezier en zet door, want hulp is ook voor jou mogelijk.

Je hoeft niet gestraft te worden, dat heb je zelf al genoeg gedaan
TO heb je vandaag stappen ondernomen voor hulp.?

Doen hoor, je bent de moeite waard.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven