Burnout! Het vervolg

09-02-2011 17:27 3009 berichten
Alle reacties Link kopieren
Burnout? Het begin.

Hier kunnen we verder. Verder met onze verhalen, verder met troostende woorden, verder met goede adviezen, verder met 'klagen', verder dingen van ons afschrijven. Kortom verder met het schrijven over ons leven met een burnout en het herstel daarvan.
Wat goed Maris. Als je die eerste confrontatie maar hebt gehad. Ga je dan ook je ergernis uitspreken? Heb je voor die tijd nog een gesprek met bmw oid? Dan kan je wellicht wat gesprekstechnieken bespreken. Het heeft mij enorm geholpen. En anders is het ms. ook wel handig als je vriend "toevallig" vrij is, een derde erbij maakt het naar mijn idee wat veiliger. Dan blijf je toch netter, tenminste, ik wel, en dat bevordert de kans op een goede afloop en dat geeft jou weer meer vertrouwen. Als je wilt, stuur ik je mijn valkuilen en de oplossing daarvoor.
Eens met lief, zorg dat er iemand bij je is als je lg langskomt.

Zelf neem ik naar (bijna) alle gesprekken mijn schoonzus mee. Zij is maatschappelijk werkster. Er gaat zoveel langs mij heen tijdens die gesprekken, dat het fijn is als zij na afloop alles nog eens duidelijk weet uit te leggen, en ze zet het ook op papier voor me.

Tijdens psych gesprekken zet ik mijn voicerecordertje aan, kan ik het later terugluisteren. En hoor dan altijd dingen die ik in dat gesprek helemaal niet meegekregen heb.

Binnenkort zal ik ws wel naar arbo arts moeten, trommel ik schoonzus weer op.
Fame, hoe is het met jou vandaag?
Oh moedig van je maris, kan me voorstellen dat je het spannend vind. Mijn leidinggevende komt morgenochtend. Toch ben ik niet echt zenuwachtig, heb wel een goed contact met haar. Heb (tot nu toe) wel veel begrip van haar gehad.
Jee dat die lg's van jullie allemaal thuis komen zeg! Afgezien van dat ik dat niet zou willen, is het ook helemaal neit de cultuur bij ons. Mag blij zijn als ze bellen op mijn werktelefoon
Bob, wat fijn dat je zo op je schoonzus kan bouwen. Iemand die overal bij is, lijkt me heel fijn.
Goed van je Marriss dat je deze stap gezet hebt. Als het kan inderdaad voorbespreken met de bmw en steekwoorden op papier zetten. Persoonlijk praat ik liever zonder anderen erbij met mijn baas, maar wij hebben dan ook geen conflicten uit te praten.

Mijn baas is toen ik twee of drie weken thuis zat ook bij mij thuis geweest en we hebben ook wel eens bij hem thuis afgesproken. Dan worden we tenminste niet gestoord, dat gebeurt op kantoor wel vaak.

Sporten ging wel lekker, ik heb ook wat oefeningen voor mijn nek gekregen, dus daar kan thuis mee aan de slag.

Toen ik thuis kwam, stond mijn vriend uitgebreid te koken, dus samen lekker zitten eten net. Op etenstijd sporten heeft zo zijn voordelen merk ik.
Dames, ik ben de rest van de avond met andere dingen bezig. Ik kreeg net en cadeautje van mijn vriend, een Wii spelletje en een DS spelletje. Dat Wii spelletje had ik vorige week met een weddenschap verdient, die andere gewoon zomaar (is toevallig dat ik het nu op Valentijn krijg). Vind ik zo lief van hem, ik koop nooit zomaar iets voor hem, alleen nuttige dingen als ondergoed en sokken. Ik ga dus spelletjes spelen.
Hallo allemaal,

Wat is er weer een hoop bijgeschreven zeg, het vorige topic hebben we een half jaar over gedaan geloof ik, maar in dit tempo is deze over drie maanden al vol.

Sorry, ik heb even niet zoveel energie om op iedereen te reageren, ik weet zelf niet of het goed met me gaat. Vanmiddag was ik weer zo ontzettend moe, en nu is de week nog maar net begonnen. Voor mijn gevoel gaan de afgelopen twee weken me nu opbreken, maar ik weet dus echt niet hoe ik het anders kan doen. Pffff, huilen doe ik nog niet, maar het scheelt niet veel. Ik ben zo bang dat ik het niet ga reddden.
Annemie, ik kan me enorm goed voorstellen dat je moe bent...het is ook zo'n enorme overgang ineens! Ik zou zeggen doe even een paar dagen rustig aan, maar dat is nu natuurlijk nogal lastig. Heb je naast het werken, wel zo weinig mogelijk moet-dingen? En heb je het weekend wel wat bij kunnen komen?

Leuk Abc, welke spelletjes heb je gekregen? Lief van je vriend.

Luef, de andere optie is dat ik naar kantoor moet, en dat wil ik absoluut niet. Daar zijn een stuk of 100 collega's die ik echt nog niet onder ogen kan/wil komen, geen zin om daar de ogen uit mn kop te gaan zitten janken... vind het ook niet heul tof dat ie nu bij mij thuis komt, maar het is niet anders.

Ik maak graag gebruik van jouw aanbod, ik ontvang graag jouw lijstje met valkuilen! Je hebt mn mail adres toch?

Ik heb volgende week nog een afspraak met bmw, ga vantevoren maar even wat dingen/vragen op papier zetten die ik wil bespreken met hem.

Mijn moeder komt morgen even helpen in het huishouden... vind ik wel fijn. We gaan in ieder geval die enorme berg wasgoed wegwerken, en het bed verschonen.
Ik heb mijn leidinggevende weleens eerder over de vloer gehad. Ze is samen met een paar collega's op kraambezoek geweest en ze heeft weleens iets gebracht/opgehaald (we mochten een slee lenen van haar die op zolder stond (was van haar kinderen, maar die zijn al groot) en ze heeft weleens iets voor het werk opgehaald. Bij ons heerst een heel informele sfeer en we zijn maar een klein bedrijf (totaal 20 collega's op kantoor, over 3 kleine vestigingen verspreid).

Annemie, kan me voorstellen dat je moe bent van de afgelopen weken, je moet natuurlijk wennen aan dit nieuwe ritme en je hebt zoveel wat je nu moet doen. Geef het de tijd, je kan hier niet in 2 weken aan gewend zijn. Iedereen die aan een nieuwe baan/studie begint heeft een tijd nodig om te wennen, jij ook. Waarschijnlijk kost het je net wat meer energie dan een ander of duurt het wat langer voor je aan dit ritme gewend bent maar je kan het echt! En probeer zo weinig mogelijk te moeten verder en ook energie uit andere positieve dingen te halen als je het even wat minder ziet zitten. Een momentje voor jezelf (muziek/boek/film wathever), daar laad je ook weer van op. Sterkte en zet 'm op!
Heb trouwens vanavond gedanst en het ging wel redelijk, eigenlijk niet altijd even goed, merk dat ik er wel weer meer energie van krijg maar makkelijk over m'n grenzen heen ga (merk het vooral omdat m'n hart veel sneller dan normaal ga, en ik nog vaak langs de kant zit tussendoor). Vooral tijdens het dansen merk ik het. Net toen ik thuis kwam was ik ook echt weer verschrikkelijk moe, maar nu ik een beetje bijgekomen ben gaat het dan wel weer. Moeilijk om daar balans in te vinden.
5x5, ik word er steeds heel erg voor gewaarschuwd om vooral (ver) onder mn grenzen te sporten. Ik merk ook dat mn grens nu veeeel lager ligt dan eerst. Er zijn ook mensen (waaronder mijn shiatsu-mevrouw) die me adviseerde om zelfs helemaal niet te sporten, omdat het zo in de aard van het beestje zit om maar door en door te gaan. En doordat je lichaam nu zo vreselijk vermoeid is, kost alles veel meer energie en heb je bovendien veel meer tijd nodig om te herstellen.

Over shiatsu gesproken, Abc, heb jij nog gebeld?

Mijn moeder komt zo om me te helpen in het huishouden. Ben zo down, en zo moe...
Kom net van de huisarts af. Hij heeft me maar opnieuw aangemeld voor de Ggz. De bloeduitslagen waren ook binnen, bijna alles was goed behalve b1 en foliumzuur was aan de lage kant. En ik heb een lage bloeddruk, dit heb ik nog nooit gehad. Maar het verklaart nu wel waarom ik de laatste tijd zo ongelooflijk snel duizelig ben.

Ga even liggen nu...
Annemie, , het is ook nogal een overgang die je nu hebt. Ik vind het wel logisch dat je daar last van krijgt. Ik hoop zo voor je dat je het wel vol kunt houden zonder echt in te storten. Volgende week is het voorjaarsvakantie, heb jij dan toevallig ook vakantie?

5x5, ik herhaal het nog maar een keer, maar volgens mij doe jij nog steeds te veel. Op deze manier kom je niet aan je rust. Elke keer als jij een heel klein beetje energie hebt dan trek je die accu meteen weer leeg. Je moet je accu nu eerst helemaal door en door volladen voor je er weer iets van kunt gebruiken zonder daar meteen weer heel veel last van te krijgen.

Marriss, , ben je zo down van het idee dat je baas langs gaat komen of misschien omdat je nu na de vakantie weer geconfronteerd wordt met het feit dat jij ziek thuis zit en niks kunt en je vriend weer gewoon aan het werk is en zijn normale leven verder leeft. In de vakantie waren jullie gelijk, nu is het verschil weer heel erg zichtbaar.

Ik heb Mario & Donkey Kong Mini Land (DS) en Donkey Kong Country (Wii) gekregen. Ik heb gisteravond veel te lang met die DS gezeten en vanmorgen alweer. Het is een heel simpel spel maar vreselijk leuk en verslavend. Ik geloof dat ik mezelf maar moet beschermen tegen mezelf en een kookwekker er naast moet zetten om te voorkomen dat ik er echt te lang achter zit. Ik heb ook niet echt een goede houding geloof ik, ik krijg steeds mee last van mijn nek.

Ik heb nog niet naar die shiatsu gebeld, toen ik wou bellen was ik ziek en daarna ben ik het ook weer vergeten. Zal straks even wat meer info over shiatsu opzoeken en dan misschien maar een afspraak maken voor volgende week, deze week is vol genoeg.
Zonnestraaltje,
Leuk dat je je zo hebt vermaakt met je spelletjes abc, kan idd verslavend werken, dat zie ik aan mijn man, haha.

Ik weet het abc, dat ik meer op mijn grenzen moet letten met dansen. Helemaal niet gaan wil ik zowiezo niet (tenzij ik van te voren al veel te moe ben). Dit is namelijk een van de weinige dingen waar ik veel plezier in heb en waar ik tussendoor bij kan zitten, alleen moet ik dat dan ook wel doen.

Mijn leidinggevende is ondertussen geweest en we hebben even bijgepraat. Ze kon wel zien dat ik helderder uit m'n ogen kijk en vond het fijn om te horen dat ik niet meer zo in de put zit (behalve gisteren dan). Ik heb ook gehoord dat ik de 24e naar de bedrijfsarts moet voor het eerst.
Maris, waarom voel je je zo down?

En ook een voor zonnestraaltje.
Verdorie, de controle van manlief na de ingreep van een tijdje terug is niet goed. Over twee maanden weer controle.

En ik verheugde me er zo op om te stoppen. Waarom kan het nou nooit eens voorspoedig gaan? Straks heeft hij al die pijn voor niks gehad.

en ik begin me schuldig te voelen, want hij deed het voor mij, maar dat moet ik niet doen, het is niet mijn schuld, het is gewoon dikke vette pecht en misschien is het over twe maanden wel goed.

Voel me vandaag iets beter lijkt wel, iets minder vermoeid.
Heb ik iets gemist, wat voor ingreep was dat?

Balen zeg,
Knipje. Héle eenvoudige ingreep. Als ze niet na het knippen de hechtdraad breken en dan het buisje in je lies laten wegschieten en dat dan kwijtraken. Zo van als je er dan nog eens bij moet, dat je dan een hele operatie moet ondergaan... Op speurtocht naar het ongehechte buisje.... Het zal toch niet waar zijn. Laten we hopen dat het over twee maanden wel goed is.

Ik snap nog steeds de anatomie niet trouwens. Als het is geknipt, dan is het toch door? Waar komen die dingen dan nu nog vandaag?
Pfff.. wat een stommiteit van die artsen zeg! Ik hoop met je mee dat het over 2 maanden wel goed is.
Het schijnt weer aan elkaar te kunnen groeien of het lichaam maakt een omleiding. Voorplanting zit erg in de genen en het lichaam doet daar rare dingen voor.

Hoe was je evaluatie vanmorgen? Fijn dat je je wat beter voelt trouwens.

Ik heb koekjes gebakken. Ze lijken absoluut niet op de koekjes op de verpakking dus ik hoop maar dat ze wel lekker zijn. Het zijn chocolate chips cookies, maar ze lijken op gewone zandkoekjes met stukjes chocola.
Het rare is dat de aanvoerkant wel goed gehecht en geschroeid is, maar de afvoerkant dus aan één kant kwijt is. De andere kant zijn beide uiteinden goed gehecht/geschroeid. Naja, nog twee maanden doorslikken dus...

Evaluatie was goed, niet al te lang, prima. Met PZ wel leuk gesproken, maar niet erg concreet. Dat zal later wel een keer komen. Ze vragen wel allemaal of ik full time wil terugkomen en dat wekt bij mij wat achterdocht op.
Hopelijk is het over twee maanden wel goed. Als het dan nog niet goed is, moet hij dan weer onder het mes?

Fijn dat de evaluatie goed ging. Ik vind de vraag of je fulltime terug komt niet eens zo gek. Over het algemeen gaan mensen na een burnout minder werken dan voor die tijd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven