Werk & Studie alle pijlers

HBO-V deeltijd

30-12-2005 15:59 2194 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik zit eraan te denken de HBO-V opleiding in deeltijd te doen, omdat ik eigenlijk niets wil met mijn huidige studie. Ik heb helemaal geen ervaring in deze richting. Wie kan me hier iets meer over vertellen? Want ik heb al ff gekeken bij de school waar ik die wil volgen en daar hoef je 1 dag in de week naar school. Maar ik neem aan dat je ook stages moet lopen etc. Alle ervaringen zijn welkom.
Hoi meiden!

Hier eindelijk een berichtje van mij! Inmiddels ben ik bevallen van een kerngezonde en prachtige dochter! Zoals Discovery al had geschreven was het inderdaad een zware bevalling. Na 16 uur ontsluitingsweeën, bleek dat onze dochter in een aangezichts aanligging (geloof dat het zo heet??) In ieder geval, dat paste dus niet! Ik heb zelfs nog geprobeerd om op knieën en handen te persen, maar ook dat hielp niet. Vervolgens is er besloten een sectio toe te passen. Helaas bleef ik gevoel in mijn buik houden, dus moest ik onder algehele narcose. Dat was wel heel zonde! De kraamtijd was ook alles behalve fijn, maar als je dat wil weten kan ik het je wel in een mailtje sturen, want dat post ik hier liever niet. Je kunt een mailtje sturen naar itscrap@live.nl. Dan stuur ik je wel het héle verhaal.

Ik ga binnenkort weer even bij lezen, maar deze jonge dame maakt zich alweer op voor de tentamens. Bleeeh!
@ Annelize, je hebt mail!

En wat goed van je dat je nu al weer bezig bent met je tentamens. Ik denk dat ik daar dan echt geen zin in zou hebben.

Hoe doet de mini-annelize het? Groeit als kool??

Ik ben zo benieuwd naar alles!!

Liefs MDF
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!
@ MDF: you've got mail
Hoi dames,

Het gesprek vrijdag verliep al een stuk gestructureerder. Das ook fijner. Daar krijg ik maandag, morgen dus meer over te horen. Mijn neusverkoudheid was alleen natuurlijk wel uitgelopen in een voorhoofdstholte ontsteking. Dus ik ben lekker onder de pctm en antibiotica op gesprek verschenen. Heel fijn.

Maar goed, na deze heb ik nog 1 vacature waar ik op wil reageren en dan is de pot weer ff leeg. Dan moet ik echt eerst ook weer gaan zoeken.

Ik hoop me van de week ook eerst weer beter te gaan voelen, want nu ben ik nog steeds niet fit. Voel me heel snel moe enzo, niet meer zo dat t zweet bij de minste of gerichste beweging op de rug staat, dat was vrijdag nog wel zo.

Oh ja heb vrijdag ook echt afscheid genomen op de afdeling. Ben schromelijk verwend, had gelukkig voor mijn vpk collega's ook een kleinigheidje bedacht. Dat viel zeker in goede aarde. Verder had het volledige team allemaal iets voor me geschreven. hoe ze me als collega hadden ervaren. Dat was hardverwarmend en tranen trekkend. Ik wilde er ook echt niet weg, maar ja, moest. Goed nu ga ik manlief helpen met de afwas in onze tijdelijke keuken.

Groetnis, Scheepje
@ Scheepje, vertel, vertel!!!

Leuk dat je collega's iets hadden gedaan voor je afscheid. Dat ze het ersoonlijk hebben gemaakt, wil wel zeggen hoe enorm ze je gewaardeerd hebben!!

Balen van je voorhoofdsholteontsteking! Hopelijk ben je snel weer beter met de antibiotica en de paracetamol.

@ Annelize, thanx voor je mail, je hebt antwoord terug!!

@ Discovery, hoe gaat het met jouw laatste loodjes??

@ de rest hoe is het met jullie?

Hier een drukke week voor de boeg; maar ik heb er gewoon zin in. Morgen weer vroeg beginnen, heeeeerlijk! Alles loopt op rolletjes.

Liefs MDF
Hoi MDF en anderen,

Helaas, ook gisteren kreeg ik een afwijzing te horen. Geeft niet. Het is al heel wat dat ik op 2 brieven meteen uitgenodigd wordt... Ik heb me gisteren wel ook maar ingeschreven bij Start afdeling zorg. Maar zien wat die voor iets leuks hebben. Kon er iig aangeven wat ik absoluut niet wilde (AGZ, GGD afdeling consultatiebureau, VGZ heel laag niveau). Ach ik solliciteer gewoon rustig weer verder. Heb vanddag weer een brief gestuurd en heb nog 1 vacature klaar liggen, maar die heeft niet zo'n haast. Ik heb toch nog niet een diploma en dus nog geen big registratie.

Verder ben ik dus lekker aan het klussen. Over 2 weken de stucadoors in huis. Oh en daarna gaat het er anders uit zien. Over 4 weken hebben we de keuken iig geleverd gekregen. Moeten we em nog wel plaatsen, maar toch.

Allemaal spannende dingen dus.

Het enige is dat manlief ook te horen kreeg dat zijn baan mssn gekort werd in uren. Daar is het laatste woord nog niet over gesproken, maar goed hij is dus ook maar weer aan het rondkijken. Bern ik blij dat we de hypotheek al hebben. Hoe we het gaan betalen zien we dan wel weer.

Nou de groetnis, Scheepje

PS De ab heeft zn werk gedaan, het is over!!
Hoi meiden,

Ik heb zo'n gaaf progje gevonden op internet, voor iedereen die wil verhuizen of z'n interieur veranderen maar eerst wil weten hoe het eruit gaat zien. Het heet floorplanner. com. Je kan er echt uren mee zoet zijn.

Nou doei allemaal.
Bedankt voor de tip Scheepje!

Balen dat je bent afgewezen bij je sollicitaties, voordeel is dat je je nog volledig op het huis kan storten, maar op een bepaald moment wil je ook de zekerheid van een baan natuurlijk.

Annelize fijn om te horen dat het goed gaat en ook met je dochter. En al bezig met je tentamens, goed hoor! Ik ben blij dat ik mijn hele verlof even helemaal niks hoef met verslagen etc. Ik heb morgen mijn eindbeoordeling en dan hoor ik officieel of ik met de opleiding mag beginnen. Als het niet mocht had ik het vast gehoord, maar toch wel spannend. Ik ben toch niet de scherpste meer geweest de afgelopen weken, maar wel een harde werker gebleven (volgens mij dan), dus hoop dat ze dat wel zien.

Afgelopen dagen veel met huis bezig geweest. Veel hulp gehad van mijn moeder en vandaag is er nog een vriendin geweest. In huidige huis dus al veel ingepakt. In nieuwe huis ligt de vloer, op onze slaapkamer na, want ze hadden 2 pakken te weinig. Ben echt heel blij met de vloer, is erg mooi.

Babyspullen zijn allemaal gebracht, vriend gaat van het weekend de meubels in elkaar zetten.

Verder met zwangerschap alles goed. Kindje is al wat ingedaald en ligt dus met het hoofdje naar beneden, is toch wel fijn.

Nog 6 dagen werken en dan eindelijk verlof, kijk er ontzettend naar uit, want die laatste loojes zijn toch best zwaar.
MDF, fijn dat je je zo goed voelt. De positiviteit straalt van je berichtjes af, een groot verschil met een aantal maanden geleden.

Suus, hoe is het met je cijfer en assessment afgelopen?
Sjees Disco! Zo snel alweer met verlof. Voor mijn gevoel duurde m'n zwangerschap een eeuwigheid en is de baby er pas net. En nu ben jij al bijna aan de beurt! Weet je al waar je wil gaan bevallen? Veel succes met je gesprek morgen!
Tja ben morgen 33 weken, moet zeggen dat het nu ook echt heel snel gaat. Begin me ook steeds meer bezig te houden met de bevalling. Ik ben ook ontzettend nieuwsgierig naar mijn kindje, vooral hoe het eruit ziet en hoe het karakter zal zijn en natuurlijk of het een jongetje of meisje is.

Ik wil in het ziekenhuis bevallen, in het L-A. ziekenhuis, dan weet je denk wel welke ik bedoel. In principe wil ik zonder ruggenprik/pijnstilling bevallen.

Met jou ook alles goed? Heb je alles een beetje een plek kunnen geven? Zal er verder niet over uitweiden hier.
Over dat ziekenhuis heb ik heel goede verhalen gehoord. Daar hebben ze geloof ik ook kraamsuites! Het ziekenhuis waar ik nu ben bevallen sla ik de volgende keer even over na zulke blunders! Inmiddels gaat het wel prima. De vpk die al die fouten heeft gemaakt schijnt niet meer gewerkt te hebben (bleek gedetacheerd). En maar goed ook!

Leuk joh! 33 weken alweer! Ben heel benieuwd hoe het jou eeh bevalt Schrijf je nog ergens, waar ik je een beetje kan volgen? Ben namelijk reuze benieuwd!
Ja kijk maar onder mijn loepje, titel van het topic begint met ducky. Schrijven allemaal meiden die in 2010 zijn begonnen om zwanger te raken, we zitten dus allemaal in een verschillende fase. Schrijf dus niet mee in een maandtopic.

En wat betreft die kraamsuites of eigenlijk bevalsuites, want na een paar uur moet je gewoon naar huis, dat klopt. Spreekt mij ook erg aan, vooral omdat ik i.p. geen ruggenprik wil enzo, maar als er wel wat aan de hand is ben ik zo op de verloskamers.

We gaan lekker off-topic he

Gelukkig maar dat die vpk er niet meer werkt. Je zou nu wel mooi kunnen afstuderen op die afdeling, je verbeterpunt heb je al gevonden. Maar kan me voorstellen dat je die afdeling voorlopig niet meer wil zien.

Enne als je nog info wilt over tentamens laat het horen he. Ik heb namelijk heel veel samenvattingen van medische kennis enzo. Ik kan het allemaal naar je mailen, heb het ook hardcopy denk ik, maar dat wordt misschien wel wat lastiger. Laat maar horen als je wat nodig hebt. Ben de komende 4 dagen aan het werk, dus kan desnoods wat langs brengen bij je thuis of het opsturen naar je huis.
Hey Disc! Als je nog wat samenvattingen hebt, hou ik me zeker aanbevolen! Volgende week heb ik psychopathologie. Aangezien ik vorig jaar op een andere school heb gezeten, heb ik deel 1 hier van gemist. Misschien heel brutaal als ik vraag of je daar misschien ook nog een samenvatting van hebt? Ik merk dat ik met de kleine nergens aan toe kom, dus als het leren zo efficient mogelijk kan heel graag! :-D

En wat betreft het bevallen in het ziekenhuis: ik kan het iedereen alleen maar aanraden. Ik heb echt een super zwangerschap gehad, maar ik wilde perse in het ziekenhuis bevallen. En maar goed ook achteraf. Ik had er echt niet aan moeten denken om met volledige ontsluiting nog een keer naar het ziekenhuis te moeten rijden (oooh, en dan overdag door de walk of shame (de gang) in je rolstoel rijden, en dan nét al je collega's tegen komen haha)

Nog vijf dagen werken jij! Ik tel met je mee af
Annelize, you've got mail!
Vergeet ik helemaal te vertellen, maar ik had vanmiddag mijn eindbeoordeling. En ik heb op alle competenties een goed gescoord en mag nu dus officieel aan de opleiding beginnen, joehoe!!!!

Ik wist het wel, want anders had ik het al wel gehoord, maar toch fijn om het nu echt officieel te horen.

Ook wel wat kritiek natuurlijk. Vooral dat ik moet letten op mijn planning en dus niet alles op het laatste moment inlever. Tja begrijpelijk, dus ga dat echt proberen te veranderen.

En ik moet me als leerling blijven gedragen. Ik ga soms te snel, wat opzich natuurlijk goed is, ze hebben vertrouwen in me, maar ik moet erop letten dat ik mijn leermomenten blijf pakken en krijgen, aangezien ik wel gewoon in opleiding ben, dus het recht heb op deze leermomenten.

Maar bovenal gewoon een goede beoordeling, waar ik erg blij mee ben.
@ Discovery, wat heerlijk dat je eindbeoordeling zo goed was!!

Ook lekker dat je nu kan aftellen tot aan je verlof, ik tel ook mee af. Nog 4?

Wbt dat offtopic gaan vind ik wel leuk hoor!! Van mij mag het!! Of moeten we dan een nieuw topic openen; Waar bevallen de HBO-Vers?

@ Annelize, ik zie ook voordelen om tzt (ben nog gewoon aan de pil voor denieuwsgierigen onder jullie) in het ziekenhuis te bevallen. Heb goede ervaringen met het ziekenhuis hier (niet zo met de huisarts van de post overigens). Heel vriendelijk en behulpzaam.

Aan de andere kant de intieme sfeer die je thuis kan hebben... heeft ook zo zijn charmes.

Daarbij komt ook nog dat ik een vriendin al heel lang geleden soort van beloofd heb dat zij mijn bevalling mag doen. Zij doet dit dagelijks voor haar werk. Zou dan best raar zijn als ze dat dan in een voor haar vreemd ziekenhuis zou gaan doen, toch?? Wat vinden jullie???

Maar zolang de pil nog niet in de prullenbak ligt, zijn dit nog maar wat losse gedachten...

Hier een lekkere werkdag gehad. Nu klaar voor het weekend; morgen de hele middag/avond bezoek. Hoef alleen nog maar even te stofzuigen en dweilen.

Fijn weekend allemaal!

Liefs MDF
Hoi dames,

Ik moet wel zeggen dat dit oftopic gebeuren best is, maar jullie raken mij een beetje kwijt. Heb wel veel vriendinnen in de omgeving die allemaal nu zo zwanger zijn, maar gelukkig heb ik ook een aantal vriendinnen in mijn omgeveving die net als ik gewenst kinderloos zijn.

Maar goed ik begrijp heel goed dat als je kinderen wilt je hier ook over wilt en moet kunnen praten, Het blijft een onderdeel van je leven, en das leuk om te lezen op dit topic.

Verder hier wel redelijk. merk dat ik nog wel snel moe ben na mijn ziek zijn. heb ik gister weer veel gedaan in huis, merk ik dat vandaag meteen, want dan ben ik weer niet vooruit te branden. heb het de hele tijd koud en ben ongelooflijk moe. Maar goed veel slapen heeft dan weer tot resultaat dat ik vannacht weer veel wakker lig. Ach zo heeft alles voors en tegens. maar het liefst lag ik vandaag de hele dag op de bank met een boek. Maar dan moeten we gewoon nog ff doorklussen, want hoe eerder dat af is, hoe eerder de bank er weer staat.

Groeten, Scheepje
Hoi dames,

Even ander offtopic gaaf nieuws. Was gisteren plinten aan t slopen voor de stukadoor volgende week, kwam ik achter 1 van de plinten een pagina uit een krant uit 1934 tegen. Heel erg gaaf om zulke oude dingen te vinden. Daarvoor een oud huis!

Nou doei, Scheepje
Scheepje, wat leuk die krant!!! Je zou hem bijna moeten inlijsten en ophangen in je huis.

Vervelend trouwens dat je je niet helemaal fit voelt. Lijkt erop dat je nu je school hebt afgerond alles eruit komt. Geen spanningen meer, geen deadlines (nouja wel wat betreft huis, maar dat heb je meer zelf in de hand) en dan krijgt de ziekte de overhand.

Hier geen nieuw nieuws. Nog twee dagen te gaan. Van het weekend gewerkt en het was best een beetje druk, maar goed alles voelt nu drukker als normaal.

Ik geniet nog na van het gevoel dat ik mij 4,5 maand niet hoef bezig te houden met leerdoelen, reflecties, terugkoppelen, inzicht tonen, verslagen schrijven, verdiepen in ziektebeelden etc. Heerlijk!

Desondanks heb ik wel ontzettend veel zin om met de opleiding te starten in september, ik heb echt behoefte om de verdieping te gaan opzoeken binnen de kindergeneeskunde. De kinderafdeling is gewoon ook zo leuk, heb echt de juiste keuze gemaakt om te blijven. Ik ga gewoon nooit met tegenzin naar het werk.
@ Scheepje,

Jeetje wat leuk joh zo'n krant. Vast heel anders dan wat er nu gedrukt wordt. Leuk om in te lijsten? en op te hangen als het klaar is?

@ Discovery,

Blij dat je de juiste keuze gemaakt hebt. Als ik je zo lees, dan vind ik je er ook echt wel een type voor. Ik vond dat op de opleiding al wel duidelijk; die is er eentje voor de GGZ en die voor de verstandelijk gehandicapten en die meer voor het ziekenhuis. Ik vond dat het te zien was aan de mensen.

Hier weer een heerlijke werkdag achter de rug. Het gaat goed, ik krijg complimentjes daar waar het goed gaat en begeleiding als het wat moeilijker is. Maar ik werk zo ontspannen, ik loop niet meer op mijn tenen en dat maakt een verschil!! En als ik dan besef hoeveel stress ik gehad heb bij mijn opleidingen, dan had ik dit al veel eerder moeten doen.

Nu even een avondje genieten van mijn man.... *nog steeds heerlijk verliefd... zelfs nu we getrouwd zijn*

Liefs MDF
Hoi dames,

Ja ik weet wel zeker dat de krant straks een mooi plaatsje ingelijst en wel krijgt, het is zo'n aparte vondst.

Verder heb ik vandaag mijn diploma opgehaald (ergens eind maart is pas de officiele uitreiking, waar ik ook nog wel heen ga, maar dan kan ik alvast verder).

@disco: lekker dat je zo je plekje hebt gevonden. Ik had ook een studiegenootje die dat op de kinderafdeling had. Helemaal goed. Ik hoop dat ik gauw ook gewoon leuk werk vind. Voor alsnog alleen afwijzingen (niet genoeg ervaring ed. Ik weet niet hoe ze dan verwachten dat je ervaringen opdoet).

@MDF: Fijn te lezen dat je en een goede werkplek hebt gevonden en dat je nog zo gelukkig bent met je kerel. Dat herken ik wel. Ik ben ook nog steeds heel blij met hem. Hij heeft me al die 4,5 jaar vreselijk gesteund tijdens de opleiding en het proces dat ik ben doorgegaan. Echt 1000x bedankt, maar dat weet hij ook wel.

Nou ik ga eten koken. Straks weer klussen oid. En mn kerel knuffelen, ben een paar dagen naar de grote stad geweest.

Groetnis, Scheepje
Hoi meiden,

Ik heb sinds vandaag officieel verlof, gister dus de laatste dag gehad. Ben blij dat het erop zit, was echt toe aan mijn verlof.

Eerste hangdag zit er bijna op. Van het weekend en volgende week wel even hard aan de slag i.v.m. de verhuizing, maar vandaag mocht ik het rustig aan doen van mezelf.

Maar goed zal de komende maanden wat minder schrijven hier, aangezien ik weinig verpleegkundigs ga meemaken. Maar dat geldt momenteel voor meerdere hier.
disco, lekker hoor, verlof! Geniet er van! En ook fijn dat je nu officieel weet dat je aan de opleiding mag starten.

Scheepje, veel succes met je sollicitaties. Hoop voor je dat je gauw iets vindt wat je helemaal leuk vindt!

MDF, fijn dat je werk goed bevalt!

hier gaat alles goed. Al weer volledig aan het werk. Knie laat me maar heel af en toe in de steek. Draai ook al weer bijna alle diensten. Verder niet zo heel veel nieuws te melden!

~Danseresje
Hoi dames,

Maar als we niet veel meer te melden hebben over opleiding gerelateerde zaken beginnen we toch gewoon een ouwehoer topic (wat te doen na de HBO-V?)?

Ik bedoel ik mag jullie graag, vind het leuk te hooren wat je bezig houdt zo al.

Grt, Scheepje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven