Jongensnamentopic
maandag 13 september 2010 om 13:40
Het is weer tijd voor een nieuw deel!
Het vorige deel vind je hier: Viva Angel5 in "Jongensnamentopic!"
Het vorige deel vind je hier: Viva Angel5 in "Jongensnamentopic!"
E-mail | redactievivaforum@gmail.com
maandag 14 februari 2011 om 12:33
sosofie: leuke vlotte naam!
Catoo, je bent een volhouder...
Ferre: Fedde leuker
Nils: wel OK...maar dat is niet voldoende
Seth: wel stoer maar niet meteen duidelijk hoe te schrijven dus valt af
Jur: wel OK...niet mooi met achternaam
Mels: vindt manlief helaas niet mooi
Ik zou willen dat ik je iets anders kon zeggen...
Catoo, je bent een volhouder...
Ferre: Fedde leuker
Nils: wel OK...maar dat is niet voldoende
Seth: wel stoer maar niet meteen duidelijk hoe te schrijven dus valt af
Jur: wel OK...niet mooi met achternaam
Mels: vindt manlief helaas niet mooi
Ik zou willen dat ik je iets anders kon zeggen...
dinsdag 15 februari 2011 om 09:30
Al die leuke namen!
Ik heb jullie hulp nodig. Wij verwachten een boy of garçon otewel een jongen en hij moet een naam krijgen die in deze drie talen goed uit te spreken is. (Dus geen Thijs helaas of mees )
Nou houd ik niet van de standaard Franse naam, xavier en zo en is mijn man niet dol op te maffe namen.
We zagen een Tomer voorbij komen en hoewel in het Fran en Engles deze naam erg leuk is, is het in het Nederlands een probleem.
Ik vind vele ideen van Catoo geweldig. Ik hou van nieuwe en originele namen zoals Fedde en fendor enzo... Ook Gallishe namen zijn welkom....
Ik heb jullie hulp nodig. Wij verwachten een boy of garçon otewel een jongen en hij moet een naam krijgen die in deze drie talen goed uit te spreken is. (Dus geen Thijs helaas of mees )
Nou houd ik niet van de standaard Franse naam, xavier en zo en is mijn man niet dol op te maffe namen.
We zagen een Tomer voorbij komen en hoewel in het Fran en Engles deze naam erg leuk is, is het in het Nederlands een probleem.
Ik vind vele ideen van Catoo geweldig. Ik hou van nieuwe en originele namen zoals Fedde en fendor enzo... Ook Gallishe namen zijn welkom....

dinsdag 15 februari 2011 om 12:59
quote:fransoise schreef op 15 februari 2011 @ 09:30:
Al die leuke namen!
Wat vind je van:
Enzo
Lester
Nolan
Lennox
Troy
Ilay
Scott
Fender
Eloy
Leroy
Ferre
Nilo
Flynn
Norris
Jake
Dexter
Zuco
Al die leuke namen!
Wat vind je van:
Enzo
Lester
Nolan
Lennox
Troy
Ilay
Scott
Fender
Eloy
Leroy
Ferre
Nilo
Flynn
Norris
Jake
Dexter
Zuco
dinsdag 15 februari 2011 om 13:54
Hallo,
Bedankt voor jullie reacties, onderhand is Kick afgevallen en blijven Mink en Job over... het is echt heel er moeilijk... pffff, mijn vriend is heel erg 'gek' van de naam Mink maar ik moet erg wennen (al maanden) maar begin het wel steeds leuker te vinden. Job vind ik leuker, maar is misschien weer wat saaier. Wellicht komen er nog meer reacties, alvast bedankt!
@ cejo: Nout vinden wij ook nog steeds een mooie naam, komt niet vaak voor en we krijgen er altijd veel leuke reacties op.
@ francoise: ppfff, sorry ik van de NL namen, dus heb geen inspiratie. Een collega van mij heeft haar zoon Javier genoemd.
Groetjes, Margot
Bedankt voor jullie reacties, onderhand is Kick afgevallen en blijven Mink en Job over... het is echt heel er moeilijk... pffff, mijn vriend is heel erg 'gek' van de naam Mink maar ik moet erg wennen (al maanden) maar begin het wel steeds leuker te vinden. Job vind ik leuker, maar is misschien weer wat saaier. Wellicht komen er nog meer reacties, alvast bedankt!
@ cejo: Nout vinden wij ook nog steeds een mooie naam, komt niet vaak voor en we krijgen er altijd veel leuke reacties op.
@ francoise: ppfff, sorry ik van de NL namen, dus heb geen inspiratie. Een collega van mij heeft haar zoon Javier genoemd.
Groetjes, Margot
dinsdag 15 februari 2011 om 14:26
quote:fransoise schreef op 15 februari 2011 @ 09:30:
Al die leuke namen!
misschien zit hier iets voor je bij
Aedan
Tynan
Bowen
Bryden
Caelan
Devlin
Evan/Ewan
Faron
Finian
Flynn
Lennon
Lorcan
Tobin
Al die leuke namen!
misschien zit hier iets voor je bij
Aedan
Tynan
Bowen
Bryden
Caelan
Devlin
Evan/Ewan
Faron
Finian
Flynn
Lennon
Lorcan
Tobin
dinsdag 15 februari 2011 om 18:58
dinsdag 15 februari 2011 om 19:11
Fransoise:
Tomer is leuk! Heb nog nooit gehoord van de naam, maar eerste indruk is goed.
Nog een paar ideen (het kan zijn dat ze niet allemaal in het Frans uit te spreken zijn, daar heb ik niet zoveel verstand van):
Lode, Mingus, Lovis, Eron, Tudal, Zenon, Elai, Miller, Siger, Brunon, Fauste, Julot, Lennart, Roemer, Imari, Nobu, Viggo, Levan, Mats, Timon, Tresor.
Tomer is leuk! Heb nog nooit gehoord van de naam, maar eerste indruk is goed.
Nog een paar ideen (het kan zijn dat ze niet allemaal in het Frans uit te spreken zijn, daar heb ik niet zoveel verstand van):
Lode, Mingus, Lovis, Eron, Tudal, Zenon, Elai, Miller, Siger, Brunon, Fauste, Julot, Lennart, Roemer, Imari, Nobu, Viggo, Levan, Mats, Timon, Tresor.
woensdag 16 februari 2011 om 19:12
frans!
hallo allemaal! ik gooi mijn dilemma ook maar es in de groep: 22 weken zwanger en we hebben inmiddels een longlist voor onze zoon weten te fabrieken. alleen... we komen niet echt van de longlist naar een shortlist, laat staan naar DE naam
! hoe pakken we dat aan?
de achternaam is "van der ..." en het is wel duidelijk dat wij van nederlandse namen houden. ik meer van iets aparter dan rare man.
ik heb ook al vele vele pagina's op dit topic doorgelezen en kan zo snel geen ander naam meer toevoegen. misschien jullie wel? maar om het nou niet te moeilijk te maken met weer nieuwe lijstjes ... misschien kunnen jullie je licht eens op de onderstaande lijst laten schijnen? (ze staan niet op volgorde van favoriet trouwens)
DE LONGLIST
- thijs (top 20, weet niet zeker of we dat willen)
- thomas (top 20, weet niet zeker of we dat willen)
- bas (top 20, weet niet zeker of we dat willen)
- tim (top 20, weet niet zeker of we dat willen)
- pieter
- tobias
- sil
- luuk
- pepijn
- job
- edin
- sebastiaan (maar eigenlijk te lang met achternaam)
- olivier
- tijl
- teije
- gijs
- marijn (maar ook gebruikt voor meisjes, beetje jammer)
- ilja
- thijmen
- de namen die rare man nog leuk vindt en ik niet, laat ik voor het gemak maar even buiten beschouwing )
hallo allemaal! ik gooi mijn dilemma ook maar es in de groep: 22 weken zwanger en we hebben inmiddels een longlist voor onze zoon weten te fabrieken. alleen... we komen niet echt van de longlist naar een shortlist, laat staan naar DE naam

de achternaam is "van der ..." en het is wel duidelijk dat wij van nederlandse namen houden. ik meer van iets aparter dan rare man.
ik heb ook al vele vele pagina's op dit topic doorgelezen en kan zo snel geen ander naam meer toevoegen. misschien jullie wel? maar om het nou niet te moeilijk te maken met weer nieuwe lijstjes ... misschien kunnen jullie je licht eens op de onderstaande lijst laten schijnen? (ze staan niet op volgorde van favoriet trouwens)
DE LONGLIST
- pieter
- tobias
- sil
- luuk
- pepijn
- job
- edin
- olivier
- tijl
- teije
- gijs
- ilja
- thijmen
- de namen die rare man nog leuk vindt en ik niet, laat ik voor het gemak maar even buiten beschouwing )
woensdag 16 februari 2011 om 20:26
@ raarmaarwaar.
top20 namen zouden voor mij al afvallen.
Luuk hoort daar ook bij volgens mij.en Gijs
Pepijn en Thijmen zijn populair aan het worden volgens mij.
ik hou van korte jongensnamen dus Olivier,Tobias en Sebastiaan vallen voor mij af.....wel als 2de naam misschien.
Edin en Ilja vind ik te vrouwelijk.
Tijl heb ik moeite met de uitspraak
dus ik hou over
Pieter,Sil,Job,Teije,Marijn...Merijn vind ik een topper.
Aangezien je veel namen met een IJ-klank hebt vind je dat dus mooi dus blijft over Teije en Marijn/Merijn
zo ff een short-list gemaakt hahaha.
zo zou ik het doen
top20 namen zouden voor mij al afvallen.
Luuk hoort daar ook bij volgens mij.en Gijs
Pepijn en Thijmen zijn populair aan het worden volgens mij.
ik hou van korte jongensnamen dus Olivier,Tobias en Sebastiaan vallen voor mij af.....wel als 2de naam misschien.
Edin en Ilja vind ik te vrouwelijk.
Tijl heb ik moeite met de uitspraak
dus ik hou over
Pieter,Sil,Job,Teije,Marijn...Merijn vind ik een topper.
Aangezien je veel namen met een IJ-klank hebt vind je dat dus mooi dus blijft over Teije en Marijn/Merijn
zo ff een short-list gemaakt hahaha.
zo zou ik het doen
woensdag 16 februari 2011 om 20:48
Hoi meiden bedankt!
Flynn en Fynn zijn mijn favos maar mn man kan er niet aan wennen...; De enige namen die hij leuk vind uit de (geweldige trouwens) namenlijstjes zjin Timon en Jake
Ik vind Jake té Americaans en Timon erg leuk maar dan denk ik meteen aan Pumba...
Oh Hoi Raar! ik vind Thijmen geweldig! Of Merijn , Pepijn en Tobias staat ook op ons lijstje..
Hmmm ik ga wel voor T's en F's...
We hebben nu:
Kean
Raphael
Tomer
Owen
Rayan/Ryan
Kyle
Sean
Caspar
Gaetan (geitan)
Sidney
jethro
Collin
Levy
Drago (nee niet DRaco)
Tobias
Timon
.....
Ik vind Forrest trouwens ook erg mooi maar hubbie is bang dat ie achterlijk gevonden wordt... haha... Jammer dat namen zo'n achterban meekrijgen...
Flynn en Fynn zijn mijn favos maar mn man kan er niet aan wennen...; De enige namen die hij leuk vind uit de (geweldige trouwens) namenlijstjes zjin Timon en Jake
Ik vind Jake té Americaans en Timon erg leuk maar dan denk ik meteen aan Pumba...
Oh Hoi Raar! ik vind Thijmen geweldig! Of Merijn , Pepijn en Tobias staat ook op ons lijstje..
Hmmm ik ga wel voor T's en F's...
We hebben nu:
Kean
Raphael
Tomer
Owen
Rayan/Ryan
Kyle
Sean
Caspar
Gaetan (geitan)
Sidney
jethro
Collin
Levy
Drago (nee niet DRaco)
Tobias
Timon
.....
Ik vind Forrest trouwens ook erg mooi maar hubbie is bang dat ie achterlijk gevonden wordt... haha... Jammer dat namen zo'n achterban meekrijgen...
woensdag 16 februari 2011 om 20:54
@punkiedunkie: teije hoor je niet vaak he? hoe zijn jullie daar zo op gekomen?
@cejo: dat is nog eens knopen doorhakken haha! waarom is Edin te vrouwelijk eigenlijk? Komt het door de associatie met Elin?
bij Tijl heb ik zelf ook twijfels: hoe noem je hem als hij klein is? Tijltje?
Algemene vraag: is er iemand hier die juist WEL een top 20 naam kiest, gewoon omdat ze die het mooist vindt?
@cejo: dat is nog eens knopen doorhakken haha! waarom is Edin te vrouwelijk eigenlijk? Komt het door de associatie met Elin?
bij Tijl heb ik zelf ook twijfels: hoe noem je hem als hij klein is? Tijltje?
Algemene vraag: is er iemand hier die juist WEL een top 20 naam kiest, gewoon omdat ze die het mooist vindt?
woensdag 16 februari 2011 om 21:24
@ fransoise is wel heel koninklijk.William of Andrew.
@ raarmaarwaar...ja ik denk dat het door Elin komt dat ik het vrouwelijk vind klinken...Odin of Otis vind ik al stoerder.
En ik kan heel makkelijk knopen doorhakken want het zijn niet mijn eigen knopen hahaha.
maar ik denk wel dat dat de manier is om je lijst korter te maken.
En spreek sommige namen eens uit met de achternaam er achter aan bv Theije van der Ploeg...misschien klinken sommige wel helemaal niet goed.
En ik zou voor mezelf inderdaad geen Top 20 naam willen hebben omdat ik het jammer vind als er dan een timmetje 1 en een timmetje 2 in de klas zitten,hoe mooi ik de naam ook vind er is altijd wel een naam die net zo mooi is maar minder populair
@ raarmaarwaar...ja ik denk dat het door Elin komt dat ik het vrouwelijk vind klinken...Odin of Otis vind ik al stoerder.
En ik kan heel makkelijk knopen doorhakken want het zijn niet mijn eigen knopen hahaha.
maar ik denk wel dat dat de manier is om je lijst korter te maken.
En spreek sommige namen eens uit met de achternaam er achter aan bv Theije van der Ploeg...misschien klinken sommige wel helemaal niet goed.
En ik zou voor mezelf inderdaad geen Top 20 naam willen hebben omdat ik het jammer vind als er dan een timmetje 1 en een timmetje 2 in de klas zitten,hoe mooi ik de naam ook vind er is altijd wel een naam die net zo mooi is maar minder populair
donderdag 17 februari 2011 om 01:14
@raarmaarwaar: wij zijn het hele prisma voornamenboek doorgeploegd, hebben per letter onze favorieten opgeschreven, toen ieder een lijstje gemaakt, deze naast elkaar gelegd en de overeenkomende namen in een 'shortlist' gezet. En dan springt er snel een naam uit:-). Dat Teije fries is, was voor ons een mooie bijkomstigheid; mijn man is half Fries.

donderdag 17 februari 2011 om 10:54
quote:raarmaarwaar schreef op 16 februari 2011 @ 19:12:
DE LONGLIST
- pieter
- tobias
- sil
- luuk
- pepijn
- job
- edin
- olivier
- tijl
- teije
- gijs
- ilja
- thijmen
De leukste vind ik:
Thijs, Tim, Sil, Gijs.
Tijl vind ik geschreven heel leuk, maar uitgesproken niet.
Wat vind je eventueel nog van:
Ties, Tijn, Tyn, Timme, Tijne
DE LONGLIST
- pieter
- tobias
- sil
- luuk
- pepijn
- job
- edin
- olivier
- tijl
- teije
- gijs
- ilja
- thijmen
De leukste vind ik:
Thijs, Tim, Sil, Gijs.
Tijl vind ik geschreven heel leuk, maar uitgesproken niet.
Wat vind je eventueel nog van:
Ties, Tijn, Tyn, Timme, Tijne
donderdag 17 februari 2011 om 13:26
Raar:
Ik ken een Thije (anders geschreven dus)
- tim (top 20 maar wel mooi en kort)
- sil
- luuk
- job
- marijn
- ilja (wordt ook voor meisjes gebruikt, maar wel mooi)
Deze namen vind ik het leukste...maar ja..heb je iets aan onze mening...maakt dat het gemakkelijker?
Schrijf ze eens op incl achternaam, spreek ze eens uit met achternaam en vraag manlief de 3 namen te noemen die als eerste in hem opkomen en doe dat zelf ook. Zonder naar de longlist te kijken...die namen zijn dan dus je top 3.
Misschien staat er dan wel 1 naam in die jullie allebei noemen.
Ik ken een Thije (anders geschreven dus)
- tim (top 20 maar wel mooi en kort)
- sil
- luuk
- job
- marijn
- ilja (wordt ook voor meisjes gebruikt, maar wel mooi)
Deze namen vind ik het leukste...maar ja..heb je iets aan onze mening...maakt dat het gemakkelijker?
Schrijf ze eens op incl achternaam, spreek ze eens uit met achternaam en vraag manlief de 3 namen te noemen die als eerste in hem opkomen en doe dat zelf ook. Zonder naar de longlist te kijken...die namen zijn dan dus je top 3.
Misschien staat er dan wel 1 naam in die jullie allebei noemen.