Genoeg van aspartaam!
vrijdag 18 februari 2011 om 13:16
Hallo,
Ben tot de conclusie gekomen dat ik veel te veel zoetstoffen binnen krijg. Dat is iets wat ik al jaren doe en zo gewend ben.
Suiker? No way, daar wordt je dik van!
Maar nu wil ik er toch echt vanaf.
Hoe? Geen idee. Ik drink koffie met één zoetje en ik lust het echt niet zonder. Thee gaat nog wel.
In de kroeg of in een restaurant neem ik altijd cola light. (natuurlijk voor de lijn)
En yogurt lust ik ook echt niet zonder suiker.(fruit is geen optie)
Hoe ga ik dit doen? iemand een tip voor mij. Vooral de koffie is belangrijk.
Ben tot de conclusie gekomen dat ik veel te veel zoetstoffen binnen krijg. Dat is iets wat ik al jaren doe en zo gewend ben.
Suiker? No way, daar wordt je dik van!
Maar nu wil ik er toch echt vanaf.
Hoe? Geen idee. Ik drink koffie met één zoetje en ik lust het echt niet zonder. Thee gaat nog wel.
In de kroeg of in een restaurant neem ik altijd cola light. (natuurlijk voor de lijn)
En yogurt lust ik ook echt niet zonder suiker.(fruit is geen optie)
Hoe ga ik dit doen? iemand een tip voor mij. Vooral de koffie is belangrijk.
vrijdag 18 februari 2011 om 13:22
Toen ik af wilde vallen ben ik rigoreus gestopt met frisdranken. Thee dronk ik toch al altijd zonder suiker. Ik 'verwen' mezelf nu door allerlei smaakjes thee in huis te halen. Sinds een tijdje drink ik af en toe light-frisdranken, maar ik merk dat ik hierdoor steeds meer behoefte krijg aan zoet. Helemaal niet is makkelijker dan een beetje
vrijdag 18 februari 2011 om 13:23
vrijdag 18 februari 2011 om 13:25
Ja, dat dacht ik ook... gewoon een kwestie van wennen.
Ik heb anderhalf jaar mijn thee zonder suiker gedronken. Ik bleef het vies vinden. Ik heb dus anderhalf jaar niet meer van mn kopje thee genoten (koffie dronk ik toch nog amper).
Dus ik wacht de tips met spanning af (zoetjes gebruik ik sowieso al niet, trouwens).
Ik heb anderhalf jaar mijn thee zonder suiker gedronken. Ik bleef het vies vinden. Ik heb dus anderhalf jaar niet meer van mn kopje thee genoten (koffie dronk ik toch nog amper).
Dus ik wacht de tips met spanning af (zoetjes gebruik ik sowieso al niet, trouwens).
vrijdag 18 februari 2011 om 13:27
Ga op zoek naar Stevia-zoetstof. Natuurlijke zoetstof, gewonnen uit 'n plantje (stevia-plant oftewel honingkruid). Steeds meer natuurwinkels verkopen dit.
En cola-light gewoon laten staan, neem je spa of zo.
Maar hoezo zou je dik worden van 'n schepje suiker in je koffie en in je yoghurt? Als dat alleen al zorgt voor het dik worden, heb je andere problemen als alleen wat je aan aspartaam binnen krijgt lijkt me.
En cola-light gewoon laten staan, neem je spa of zo.
Maar hoezo zou je dik worden van 'n schepje suiker in je koffie en in je yoghurt? Als dat alleen al zorgt voor het dik worden, heb je andere problemen als alleen wat je aan aspartaam binnen krijgt lijkt me.
vrijdag 18 februari 2011 om 13:28
Langzaamaan wennen. Ik kreeg het ook niet voor elkaar om in één klap van de zoetjes af te raken (na een maand vond ik het nog steeds niet te drinken), en ben langzaam aan gaan minderen. Dus echt gepruts met halve en kwart zoetjes en zo. Telkens als je echt gewend bent aan de smaak weer een beetje minder. Het ziet er heel sneu uit maar het helpt wel .
vrijdag 18 februari 2011 om 13:29
Ik vind dat zoetjes of suiker in je koffie / thee de smaak van koffie en thee echt vernaggelen!! Dan smaakt het echt he-le-maal nergens meer naar. Je bent toch geen kleuter, dat je iets niet lust als het niet zoet is.
Thee smaakt voor mij sowieso al naar warme limonade, kan je nagaan als je er suiker in gooit, yak!
Het is gewoon gewenning van je TO, hup, niet te flauw, jij wil er vanaf, dan moet je er ook echt wat voor doen.
Thee smaakt voor mij sowieso al naar warme limonade, kan je nagaan als je er suiker in gooit, yak!
Het is gewoon gewenning van je TO, hup, niet te flauw, jij wil er vanaf, dan moet je er ook echt wat voor doen.
vrijdag 18 februari 2011 om 13:31
quote:Veronicas schreef op 18 februari 2011 @ 13:27:
Maar hoezo zou je dik worden van 'n schepje suiker in je koffie en in je yoghurt? Als dat alleen al zorgt voor het dik worden, heb je andere problemen als alleen wat je aan aspartaam binnen krijgt lijkt me.Ja daar ben ik het eigenlijk ook helemaal mee eens. Suiker is niet z'n ramp, en aspartaam ook niet. Alles met mate!
Maar hoezo zou je dik worden van 'n schepje suiker in je koffie en in je yoghurt? Als dat alleen al zorgt voor het dik worden, heb je andere problemen als alleen wat je aan aspartaam binnen krijgt lijkt me.Ja daar ben ik het eigenlijk ook helemaal mee eens. Suiker is niet z'n ramp, en aspartaam ook niet. Alles met mate!
vrijdag 18 februari 2011 om 13:31
vrijdag 18 februari 2011 om 13:33
Water drinken ipv cola light. Cola is echt gore en slechte meuk.
Een goed koffie apparaat doet ook wonderen. Ik kan genieten van de smaak van pure koffie. Hetzelfde met thee. Zorg dat je lekkere goede thee drinkt (het liefst verse muntthee). Je kan suiker ook vervangen voor honing. Wordt je niet minder dik van maar het is wel gezonder.
Een goed koffie apparaat doet ook wonderen. Ik kan genieten van de smaak van pure koffie. Hetzelfde met thee. Zorg dat je lekkere goede thee drinkt (het liefst verse muntthee). Je kan suiker ook vervangen voor honing. Wordt je niet minder dik van maar het is wel gezonder.
vrijdag 18 februari 2011 om 13:34
quote:Guinevieve schreef op 18 februari 2011 @ 13:31:
Gewoon cold turkey stoppen met die zoetjes. Het duurt misschien wel een paar weekjes maar als je er eenmaal aan gewent bent dan wil je niet anders meer.
En die cola light zou ik vervangen voor iets heel anders, sinaasappelsap bijvoorbeeld.
Aspartaam, blegh, dat vind ik zooooo vies.Ik zou niet aan de sinaasappelsap gaan als je wil minderen met suiker.... want als iets een bom suiker is, is het dat wel!
Gewoon cold turkey stoppen met die zoetjes. Het duurt misschien wel een paar weekjes maar als je er eenmaal aan gewent bent dan wil je niet anders meer.
En die cola light zou ik vervangen voor iets heel anders, sinaasappelsap bijvoorbeeld.
Aspartaam, blegh, dat vind ik zooooo vies.Ik zou niet aan de sinaasappelsap gaan als je wil minderen met suiker.... want als iets een bom suiker is, is het dat wel!
vrijdag 18 februari 2011 om 13:38
vrijdag 18 februari 2011 om 13:39