Werk & Studie alle pijlers

Vliegen bij KLM

23-11-2010 20:05 2009 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn er hier meer dames die vliegen bij KLM? Ik ben ruim 2 jaar geleden aangenomen en mag nu waarschijnlijk binnenkort starten met de cursus. Naast het stewardessen-forum hoop ik ook hier ervaringen te kunnen lezen/delen, aangezien ik hier onder mijn andere nick altijd zoveel plezier heb.
Alle reacties Link kopieren
Quote

basia, 55 minuten geleden

Ik ben een keer in de tuin gaan zitten, in de brandende zon op een zeer oncomfortabele stoel, gewoon in slaap gevallen, erg charmant (niet te lang gelukkig dus was niet verbrand)



En dan was er nog die keer dat je na thuiskomst een beker thee ging maken en gekookt water op je been kreeg, door vermoeidheid veroorzaakte dis-coördinatie



Of wat dan wel weer 'sort of' grappig is: na thuiskomst boodschappen doen en al starend op de versafdeling, staande een soort tukkie doen Even uitgeschakeld zoals een robot
Alle reacties Link kopieren
EZE is te gek. Vroegah (je weet wel, toen...) was 'ie 3x53 en dan een weekstop. Een weekstop!! Buenos Aires is zo gaaf. Zo veel te zien.. en ik heb nog nooit zoveel mooie mannen bij elkaar gezien als daar!



Hoe wordt ie nu, weer met een riedel Santiago en via GRU? Of rechtstreeks?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het niet goed worden door de vermoeidheid kwam, combinatie van 1e keer nacht overslaan, in de lucht, misschien niet goed gegeten, enorm veel nieuwe indrukken, enz.



Bij aankomst ging het ervaren deel van de crew shoppen bij Marshalls, ze hebben geprobeerd mijn mede-trainee en mij mee te krijgen, maar ik wilde echt gaan slapen. Meteen geleerd hoe om te gaan met groepsdruk De andere trainee wilde wel mee, maar na het zien van haar bed is ze nog 10 minuutjes bij mij komen kletsen en toen omgevallen.



Verder dus niemand gaan borrelen. Mayou ik las ergens dat jij zittend niet zo kunt slapen en je dus een soort bedje voor jezelf bouwde. Nu ik er een beetje een beeld bij heb, vraag ik me af hoe en waar?



Toen ik gisteren thuis aankwam, heb ik nog een kopje thee gedronken bij een vriendin, want ik moest zoveel vertellen. Haar zoontje van 2,5 wilde mij 'beter maken' (hij heeft zo'n dokterssetje van zijn oma gekregen) dus ik was ziek en moest liggen. Toen mijn hoofd de bank raakte, voelde het ineens alsof ik 200 kilo woog. Tijd om naar huis te gaan. Direct naar bed, ik dacht nog dat ik even tv ging kijken, maar dat was niet waar. Ik was direct vertrokken. De wekker had ik wel gezet, omdat ik me voorgenomen had om even 2 uur te slapen en dan 's avonds weer. Maar toen de wekker ging, vond ik dat zo'n beetje het wreedste dat me ooit was aangedaan. Dus heb hem uitgedrukt en kan me niet eens meer herinneren of ik me nog omgedraaid heb. Om 18.30u werd ik wakker gemaakt door Verleufde. Eind van de avond weer naar bed, had wat moeite met in slaap komen, maar uiteindelijk tot 10.30u geslapen. Dus ja, van de vermoeidheid begin ik een idee te krijgen
Alle reacties Link kopieren
Wat gaaf dat je zo'n leuke ervaring hebt gehad met je eerste ICA stb!!! Je doet inderdaad zoveel nieuwe indrukken op en dat in combi met de vermoeidheid, dat lijkt me ook een beetje teveel van het goede. Maar je hebt het erop zitten en het is goed gegaan allemaal Ik vind het overigens echt leuk dat je hier je ervaringen deelt...het maakt mij echt enthousiast en nu weet ik echt 100000% zeker dat ik dit ook wil! Eigenlijk zorgt dit hele topic daar wel voor Wanneer krijg je je wing trouwens?



Zijn er hier overigens ook mensen die bij Transavia aan zijn genomen en binnenkort met de ini beginnen???
Alle reacties Link kopieren
Ik ga er voor het gemak even vanuit dat ik aanstaande donderdag mijn wing krijg Mapti, eerst nog 3 dagen examens, maar we houden goede moed.

Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik nu een beetje opzie tegen mijn vlucht terug vanuit Seoul, dat wordt weer een nachtvlucht, hopelijk gaat het dan beter.
Alle reacties Link kopieren
quote:Stess_to_be schreef op 18 februari 2011 @ 11:40:



Bij aankomst ging het ervaren deel van de crew shoppen bij Marshalls.



Marshalls is heerlijk, net als de Target. De Maleise variant is de FOS. Allemaal outlet winkels, waar je zoveel kunt krijgen voor weinig.



Verder dus niemand gaan borrelen. Mayou ik las ergens dat jij zittend niet zo kunt slapen en je dus een soort bedje voor jezelf bouwde. Nu ik er een beetje een beeld bij heb, vraag ik me af hoe en waar?



Je pakt een klapstoel en een container (of 2 containers of een hele trolley) en die zet je achter elkaar in het verlengde van de (uitgetrokken) crewseat, zo maak je een soort van bedje en kun je soort van liggen.



Maar toen de wekker ging, vond ik dat zo'n beetje het wreedste dat me ooit was aangedaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Stess_to_be schreef op 18 februari 2011 @ 13:00:

Ik ga er voor het gemak even vanuit dat ik aanstaande donderdag mijn wing krijg Mapti, eerst nog 3 dagen examens, maar we houden goede moed.

Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik nu een beetje opzie tegen mijn vlucht terug vanuit Seoul, dat wordt weer een nachtvlucht, hopelijk gaat het dan beter.Seoul is een 747, dan mag je af in bed. Dat scheelt echt de wereld.
Alle reacties Link kopieren
Die bedcreatie van jou lijkt me dan toch allesbehalve comfortabel...



En naar de OCR ben ik inderdaad heel benieuwd. Het tijdsverschil in Seoul is natuurlijk ook weer anders dan in Washington, ik moet het maar gewoon gaan ervaren. En het zal uiteindelijk wel een beetje gaan wennen toch? Niet dat ik straks iedere nachtvlucht bijna van mn stokje ga En ja, ik maak mij druk.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben geen stewardess maar dat jetlag gevoel ken ik maar al te goed. Ik kan daar zó ziek van worden. Misselijk van de slaap, idd watten in mn hoofd.

Maar goed, dat went dus blijkbaar ook nooit dus het ligt niet aan mij :-)) Ik vind naar Azie vliegen wel een heel stuk erger dan naar amerika, omdat ik dan op 1 of andere manier 2 keer die jetlag heb

Naar de VS valt het op de heenweg meestal wel mee.



@Mayou: wat doe je eigenlijk als een passagier zijn gordel niet om wil?? Mag je dan zomaar in iemands schoot duiken om dat ding dicht te klikken of valt dat weer bijna onder ongewenste intimiteiten? En wat als hij m doodleuk weer openklikt?

Ik zou echt niet weten wat ik doen moest als ik zo'n passagier in mn rollenspel krijg eigenlijk :-)
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij kun je iemand dan van boord laten verwijderen (gesteld dat je nog op de grond bent he ) want bij het boeken van het ticket vinkt de passagier aan dat hij de aanwijzingen van het cabine personeel zal opvolgen. Aan boord van Washington naar huis heb ik 2 dames in hun gordel geholpen die beiden een kindje vasthadden. Slechts 1 van de twee sprak Engels, dus dat ging wat omslachtig. Maar ze waren blij met de hulp en ik vond het niet echt raar of intiem.
Alle reacties Link kopieren
Even een vraagje voor iedereen die nog op gesprek moet. Je moet je motivatiebrief meenemen. Nou heb ik een sollicitatiebrief, maar is dit hetzelfde? Onder motivatie versta ik meer waarom stewardess en waarom klm. In mijn sollicitatiebrief staat meer waarom ze mij moeten nemen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lizzl schreef op 18 februari 2011 @ 09:01:

Quote

basia, 55 minuten geleden

Ik ben een keer in de tuin gaan zitten, in de brandende zon op een zeer oncomfortabele stoel, gewoon in slaap gevallen, erg charmant (niet te lang gelukkig dus was niet verbrand)



En dan was er nog die keer dat je na thuiskomst een beker thee ging maken en gekookt water op je been kreeg, door vermoeidheid veroorzaakte dis-coördinatie





Aiiii ja inderdaad :-S Heb er nog weken last van gehad, 2e graads brandwond :-S



quote:mayou schreef op 18 februari 2011 @ 10:34:

EZE is te gek. Vroegah (je weet wel, toen...) was 'ie 3x53 en dan een weekstop. Een weekstop!! Buenos Aires is zo gaaf. Zo veel te zien.. en ik heb nog nooit zoveel mooie mannen bij elkaar gezien als daar!



Hoe wordt ie nu, weer met een riedel Santiago en via GRU? Of rechtstreeks?



Volgens mij 3x in de week, rechtsstreeks, in 2012 misschien 4x per week.





STB, je denkt nu misschien dat zo'n container/stoeltjesconstructie niet comfortabel klinkt, maar geloof me, het is tien keer fijner om te kunnen liggen dan rechtop te zitten in je 'high comfort' seat. Kom je nog wel achter op de Airbus Genoeg dekentjes over het geheel heen, warme kruik bij je voeten (tis erg koud bij de deur) en zelfs ik val dan af en toe in slaap (ik slaap bijna nooit aan boord, ook niet in de OCR).



Ossiepossie, er zijn richtlijnen wat betreft slapen die ons worden aangeraden, we kunnen zelfs een skill volgen in de baas z'n tijd die over slapen (en slaapproblemen in ons vak) gaat. Daar werd verteld dat je op de bestemming het liefst Nederlandse tijd moet aanhouden, en als je terugkomt ook zo snel mogelijk weer Nederlands ritme oppakken.



Ben ik vroeg thuis, bijv. om 08:00, dan slaap ik tot 11:00. Na 12:00 ga ik niet meer slapen, maar trek ik door tot 's avonds. Zou ik de dag van aankomst gebruiken om bij te slapen, dan gooi je meteen je dag- en nachtritme om, als je daaraan begint, is het einde zoek... dus vandaar!
Alle reacties Link kopieren
@papua: ik vond het sowieso gek dat je de motivatiebrief mee moet nemen want ik heb nooit echt een brief geschreven.

Wel een korte motivatie ingevuld op Adecco maar dat was zo'n raar klein vakje waarin je geen overzicht had.



Ik denk dat je gewoon moet motiveren waarom je stewardess wilt worden en eventueel ook waarom KLM.
Alle reacties Link kopieren
Ik had dus inderdaad een gedeelte van mijn sollicitatiebrief gekopieerd naar dat vakje. Ik heb dus nu in mijn sollicitatiebrief een stukje bijgevoegd over waarom KLM. Ik hoop dat ze dit bedoelen. Spannend, morgen is de dag!
Alle reacties Link kopieren
quote:americagirl schreef op 18 februari 2011 @ 13:58:



@Mayou: wat doe je eigenlijk als een passagier zijn gordel niet om wil?? Mag je dan zomaar in iemands schoot duiken om dat ding dicht te klikken of valt dat weer bijna onder ongewenste intimiteiten? En wat als hij m doodleuk weer openklikt?

Ik zou echt niet weten wat ik doen moest als ik zo'n passagier in mn rollenspel krijg eigenlijk :-)



In principe mag hij/zij van boord verwijderd worden, maar zo ver komt het vrijwel nooit.

Als hij 'm weer openklikt vlak voor, tijdens of na de start/landing en het fasten seatbelt is nog aan en hij staat op en er gebeurt iets, is het eigen risico. Als er dan iets gebeurt is hij/zij niet verzekerd voor letsel. En ook niet voor het eventuele letsel wat hij iemand anders aan kan doen, door er bijvoorbeeld bovenop te vallen tijdens turbulentie. (Dat kun je in je rollenspel gebruiken denk ik).



Stess, je weet toch hoe het is om naar Azië te vliegen? Enige verschil is dat je nu weer na 48 uur naar huis gaat. Ik sliep altijd prima in de OCR trouwens, Niet te druk maken hoor, is niet nodig. Zo meteen is de druk ervan af en dan ben je lekker aan het werk en heb je geen tijd om in de stress te schieten. Die paar uurtjes in de OCR breken je vlucht en dat scheelt enorm. Ik vond short haul altijd veel vermoeiender dan long haul.



Basia, grappig hoe dat kan verschillen. Als ik om 8 uur thuis kwam bleef ik meestal nog tot een uur of 12 wakker en ging daarna tot een uur of 3 slapen. Dan duurde de rest van m'n dag niet zo lang. Doortrekken deed ik bij thuiskomst in de namiddag. Oh ik ben wel blij dat ik dat niet meer heb hoor!
Alle reacties Link kopieren
Ah ik wist niet dat dat eigen risico was (op zich wel logisch maar goed...soms is de klant tot zó ver koning dat je het niet meer weet :-) )
Alle reacties Link kopieren
Hoi Papua,



Ik heb ook gesolliciteerd via Adecco en heb een aparte motivatie brief geschreven. Je moet inderdaad gewoon een toelichting geven waarom stewardess, waarom KLM en waarom jij.



Heel veel succes morgen, laat je even weten of je door bent?
Alle reacties Link kopieren
Mayou, ik weet hoe het is om naar Azie te vliegen, maar dat is een aantal jaar geleden en als passagier geweest. Ik ga het maar gewoon over me heen laten komen, het was nu ook de eerste keer natuurlijk, dus wellicht gaat het de tweede keer beter. Het ging nu ook best goed, alleen dat moment van onwel worden even niet.
Alle reacties Link kopieren
Wat een hoop weer geschreven ladies! Leukkk!!



Heb zojuist mijn solli kleding besteld.. leuke zakelijke jurk met een leuk blazertje.. daaronder pumps én natuurlijk vleeskleurige panty hihi..



Bij Manpower hoef je de motivatiebrief niet meer mee te nemen.. raar dat het bij de ene toch anders gaat dan bij de andere.. Gisteren kwam ik langs Schiphol en stapte een stess uit.. en ik dacht weer oooohhh hopelijk mag ik dit ook over paar maandjes..



@Stesstobe.. wat gaaf je eerste ICA! Hoop dat je inmiddels minder vermoeid bent?
Alle reacties Link kopieren
Dank je Kim voor je reactie!



Ik houd het dus maar bij deze brief. Hier staat alles in. Ik ben benieuwd naar morgen!
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij hebben ze een mega selectie dag morgen bij Adecco. Toen ik daar zat werden er meerdere collega's gebeld om ingezet te worden morgen om gesprekken af te nemen.

Ik hoop dat je een leuke tegen partij treft, dat scheelt de helft!



Ik was onwijs zenuwachtig, maar het viel allemaal hartstikke mee. Als je geschikt bent dan zien ze dat toch wel.



Alsnog heel veel succes en... let me know ;)
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er ook dodelijk vermoeid van raken van in de ochtend thuiskomen.Grappig,want wij vliegen natuurlijk op de beroerdste tijden.Hoewel ik een echt avondmens ben vind ik de ochtendvluchten (vanaf 03.00 melden)steeds beter te behappen.Verschil is dat ik toch echt op tijd naar bed ga als ik zo idioot vroeg moet,nog even lekker lezen en vaak val ik vanzelf na een half uurtje in slaap.Ook al is het meestal te weinig om datgene te pakken wat je eigenlijk nodig hebt,toch is alle rust vantevoren mooi meegenomen.Met een middag of avondvlucht heb je altijd al een dag erop zitten,althans,ik wel met mijn kinderen.Dat maakt ook nog enorm verschil dat je kan rusten wanneer je wil.Die luxe heb ik nu niet,soms ben ik weleens om 04.30 thuis terwijl om 07.15 de wekker weer gaat.Dat vind ik wel zwaar om die dag door te komen.Heel fijn dat ik die vluchten niet heel vaak hoef te doen,als freelancer geef ik die weer lekker terug als ik echt niet kan.



Ik moet vannacht weer op pad dus ik ga zo de kindjes naar de oppas brengen en weer in bed liggen,om 02.15 de wekker...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net in 1 keer dit topic doorgelezen en ik word zo blij van jullie verhalen! Zit er voor mij niet meer in, ik heb 2 kids en qua oppas en reistijd naar Schiphol toe zit het er niet in. Maar als ik mijn leven over zou mogen doen.... Wie weet is het wat voor de toekomst, als mijn jongste 13 is ofzo, dan ben ik 39. (Ik droom weer even verder..;) )



Ik blijf jullie verhalen volgen!
Alle reacties Link kopieren
Ja ook was helemaal enthousiast geraakt door deze topic, en stess2be vertelt het ook allemaal zo leuk. De andere (ex) stewardessen ook hoor. Door deze topic heb ik de stap gewaagd en ook gesolliciteerd. In de 2de week van maart heb ik mijn gesprek bij Adecco, erg spannend allemaal. Jaimy je moet voor de grap eens kijken op stewardess.pagina.nl. Daar is een topic genaamd "parttime" van moeders die allemaal graag willen vliegen. Als je die leest ga je het misschien wel anders zien.

Is LiefKippetje nog aanwezig of heeft ze het druk met de aanmeldingen? Ja, heb deze topic altijd meegelezen zonder te reageren maar ook daar heb ik sinds nu dus verandering in gebracht. Ik zal het zeker blijven volgen en af en toe wat plaatsen.

Groetjes
Alle reacties Link kopieren
STB het maakt qua gevoel niet zoveel uit hoor, als passagier of als crew, alleen gaat je vlucht veel sneller omdat je de hele tijd bezig bent (godzijdank!!) en je halverwege lekker een paar uur plat mag. Je hebt helemaal geen tijd om onwel te worden.



Poppy, ben echt heel benieuwd wat je besteld hebt!



En de rest die vandaag hun eerste gesprek hebben:









V E E L S U C C E S !!!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven