zwitserse dressing

19-02-2011 19:03 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond keukenprinsessen... vanuit Zwitserland heb ik vorige maand wat flessen dressing meegenomen (french dressing van Thomy). Zo lekker, heb thuis nu echte salattellers ipv sla

Maar.... de flessen zijn bijna op en wij gaan voorlopig niet meer naar Zwitserland. Ik heb gegoogled maar kan het niet vinden in Nederland of zoek ik verkeerd? Weet iemand waar het hier verkrijgbaar is en anders het recept voor die goddelijke zwitserse sladressings?
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Mijn dochter woont in Zwitserland en gebruikt die dressing ook. Maar ze maakt ze ook wel eens zelf, ik zal het recept eens vragen. Volgens mij is die niet te koop in Nederland.
Als je dat wilt doen voor me.... het is zo lekker fris!!
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Je zou eens kunnen kijken wat de ingrediënten zijn. Ze staan op volgorde van hoeveelheid, dus heb je al een behoorlijke hint hoe je het na kunt maken.
Je kan het online bestellen: http://www.swissmade.com/ ... _dressing_for_salads.html
Oh lekker, dat is 'm, bedankt!!!
Nie te geleuve maar er is toch echt een site speciaal voor Zwitserse producten (ik dacht dat het bij die naar kots ruikende strooikaas wel zo'n beetje ophield, maar nee)

http://www.swisshitstore.com/ki/en/Swis ... ng-42.html
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Dat is toevallig. Ik post net op het Wat eten we vandaag topic of iemand weet of de Thomy french mayonnaise ook in NL verkrijgbaar is. Ik sleep ook altijd potten vol mee naar huis. Is zo ontzettend lekker.

Mijn Zwitserse tantetje maakt altijd salade met de volgende dressing. Is ook lekker zuur:

Aromat

Italiaanse kruiden

Schepje mosterd

Grote schep mayonaise

Scheut witte wijn

Scheut azijn

2 scheuten olijfolie

Gekneusd teentje knoflook rauw heel fijn snijden
Felice gaat internet shoppen!!! En ondertussen vast het recept maken. Danke Schön!
Die dressing is echt vet lekker!
jaaaaaa die is echt heel erg lekker. Ik weet dat je het in Luxemburg ook kan kopen, nog steeds ver weg maar wel dichterbij dan Zwitserland. Ik woon nu in Scandinavie en dat maakt het nog lastiger...

Ik maak het ook weleens zelf, bijna hetzelfde als het recept van koreveen. Smaakt anders als Thomy maar wel lekker.

1 teentje knoflook, fijn snijden of persen

schepje mosterd

scheutje koffiemelk

olie (liefst olijfolie)

witte wijn azijn

aromat

verse kruiden (evt uit diepvries) mn bieslook.

verhoudingen weet ik niet precies, gaat op gevoel. Goed kloppen dan wordt het wat luchtiger/romiger. Is echt heel erg lekker!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven