Werk & Studie alle pijlers

Het VIVA netwerk

17-02-2011 10:04 79 berichten
Je "kent" elkaar al jaren via dit forum, je krijgt een beeld van elkaar zonder elkaar gezien te hebben. Daar zijn al vriendschappen uit voortgekomen. Maar werkt het ook zakelijk?

Mijn idee van dit topic: met behoud van privacy, vertel hier met welke forummer je zaken hebt gedaan of doet, en hoe dat bevalt. Voorwaarde: geen gezeik. Als je niks positiefs te melden hebt, zeg dan niks.

Via vivaforum ben ik nu zakelijk in contact met drie forummers, waarbij in één geval al feitelijk zaken worden gedaan, dus mijn aftrap: sinds gisteravond is Tia Dalma onze HR adviseur. Dat ze een wandelende HR-regels-pocket is weet iedereen die haar hier een beetje volgt allang. Ik heb gisteren gemerkt dat ze vooral een tactisch denkende adviseur is die erg goed luistert en aanvoelt wat niet wordt uitgesproken, niet van nutteloos geleuter houdt, en die heel resultaatgericht adviseert over de verbinding tussen strategie en HR.
Alle reacties Link kopieren
en wat Tia zegt... via de Slimme Meiden inmiddels een hechte groep opgebouwd die niet alleen meer digitale "kennissen" zijn maar voor mij echte vriendinnen zijn...

Neem bijvoorbeeld Tia die me even belt omdat ze voelt dat ze me even moet bellen op mijn verjaardag en die dan 2 minuten later pas leest dat ik er even door heen zat om diverse redenen.. de schat.. En zo kan ik ngo wel meer van de SM benoemen...
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Ik ben +/- 8 jaar geleden (op eigen verzoek) eens gebeld door een forummer om mij aan te horen / te adviseren op het gebied van werk. Ik heb daarna nooit meer contact gehad met haar en weet helaas ook niet meer wat haar screenname was / is. Ze was destijds een redelijk bekend forummer van achter in de twintig die toen meen ik bezig was met het afronden van haar opleiding op het gebied van (dacht ik) advies geven m.b.t. werk en educatie (kan ook HR geweest zijn). Kan zijn dat ze toen voor zichzelf is begonnen. Hoe dan ook, ik vond het echt super dat zij toen zo gewoon belde en tijd voor mij had.
quote:roosje4 schreef op 18 februari 2011 @ 13:55:

Demi, wist niet dat je eigen zaak had. Wat leuk, ben benieuwd waarin je zit, maar ik weet niet of je dat wil zeggen.Yep! Erg leuk! En het gaat goed. Zit in consultancy voor het groot MKB en overheden.
Alle reacties Link kopieren
Wat contacten met mensen die ook in mijn werkveld werken, die ik evt zou kunnen benaderen mocht ik ander werk zoeken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven