Bevallen: de taboes!

20-02-2011 22:41 1362 berichten
Alle reacties Link kopieren
Moeders van het forum, een oproep aan u allen!

Zij die nimmer bevallen zijn zijn nieuwsgierig! Nieuwsgierig naar de taboes, de verhalen waarover nooit gesproken wordt, en de ongemakken waarmee de orde der moeders nog jaren na het natuurgeweld mee te maken krijgt.

Ik open dit nieuwsgierig topic naar aanleiding van het topic " vrijwillige keizersnede", waar vluchtig geschreven wordt over een regiment (post-partum) vaginale ongemakken. Wat staat ons, onbezwangerden, nog allemaal te wachten qua lichamelijk ongemak?

Voor mij zal het geen verschil maken en voedt het alleen mijn ongecompliceerde nieuwsgierigheid. Al draag ik mijn linkerborst ter zijner tijd rechts door paarsgekleurde borstvoeding, of struikel ik over mijn gehavende schaamlippen, de ontmoeting met mijn toekomstige kind is waar ik het voor doe!

Mijn vriendinnen glimlachen flauwtjes als ik vraag naar hun post-partum anatomie, de slachtoffers van de totaalrupturen zwijgen als het graf. Natuurlijk doet de glimlach van de pasgeborene alle hechtingen terstond oplossen, maar .........

......zijn er enkele moeders die eens een tipje van hun slip sluier op zouden willen lichten met betrekken tot de gevolgen van een bevalling voor " down-under"?
Over de steun van je man: mijn man heeft me super goed geholpen tijdens de bevalling. Hij kreeg zelfs nog een compliment van de gyn, omdat mijn man geen tv zat te kijken tijdens de bevalling. Hun ervaring was dat bijna elke man daar eurosport op zette
En die dames pikken dat? Ik vind Eurosport al irritant als ik gewoon zit te forummen .

Vent had wel een boek mee, hij hoefde van mij ook niet de hele tijd mijn hand vast te houden. Maar niets wat extra geluid of andere prikkels met zich meebrengt, hoor!
quote:Lariba schreef op 23 februari 2011 @ 20:53:

Maar niets wat extra geluid of andere prikkels met zich meebrengt, hoor!

Had voor mijn eerste bevalling zelfs een complete compilatie cd zitten branden met allerlei muziek die ik altijd heel rustgevend vond. Iets van anderhalf uur of zo.

Totaal niets aan gehad.

Tijdens de bevalling kon ik ab-so-luut geen geluid verdragen!

Ook dat geklets tussen verpleegkundigen en mijn man of verpleegkundigen onderling vond ik ontzettend irritant. Had dan echt de neiging om die complete inboedel van de verloskamer naar hun hoofd te smijten (als ik dat had gekund).

Of toen kwam er zo'n mutserige Miep ineens de verloskamer instuiven en dan op ultravrolijke toon joelen "of m'neer en m'vrouw wat te drinken willen hebbe?... Nee? Zelfs geen lekker appelsapje met ijsklontjes?"

Mens, rot toch op! Ik stop die ijsklonten in je doos als je niet uitkijkt!
Dat bedoel ik maar.

Ben gelukkig maar een paar uur in het ziekenhuis geweest, dus geen last van kletsende verpleegkundigen, maar dat er dames zijn die zich ergeren aan de ademhaling van de as. papa kan ik me sindsdien best voorstellen .
Ik ergerde me er vreselijk aan dat mijn vriend de hele tijd kopjes koffie kreeg en ik niks mocht! En die koffiemeur uit zijn mond was zo ranzig, ik had namelijk fris gepoetste tanden. Dat wilde ik ook bij hem!

(Ik werd ingeleid en ben 's ochtends om 8.30 uur zelf frisgedoucht de verloskamer in komen lopen. Daarna begon de pret, die dus vijf uur duurde in totaal.)
quote:Kastanjez schreef op 23 februari 2011 @ 15:33:

Het kraampakket voor mijn eerste bevalling wordt zojuist bezorgd. Zou ik het nog open durven maken???

Als je hem open maakt, laat dan in elk geval alles bij elkaar in de doos zitten. Als je hem nodig hebt is het handig dat alles bij elkaar in één greep te pakken is en je niet allerlei kastjes en laatjes af hoeft om alles te pakken.

Maar ik zou hem nog even dicht laten
Lekker dichtlaten inderdaad! Je hebt vast wel een idee wat je erin zal aantreffen. Zo niet...

Enorme onderleggers voor vruchtwater

Onderleggers voor de eerste dagen

Kraamverband huge voor de eerste dagen

Kraamverband iets minder huge

Netbroekje voor kraamverband

Gazen

Alcohol

Tape

Navelklem

Mis je niks aan!
Inderdaad. En vaak een knuffel of iets anders "leuks" van je verzekeringsmaatschappij. Die lelijke knuffel die er bij ons in zat hebben we in het konijnenhok gegooid als vriendje voor Nijn. Kan hij er lekker op rijden mee knuffelen. Zo'n lelijk ding!
Haha, o ja. Ik had een 'leuke' luiertas.

Nooit gebruikt.
quote:kaetje schreef op 23 februari 2011 @ 22:02:

Inderdaad. En vaak een knuffel of iets anders "leuks" van je verzekeringsmaatschappij. Die lelijke knuffel die er bij ons in zat hebben we in het konijnenhok gegooid als vriendje voor Nijn. Kan hij er lekker op rijden mee knuffelen. Zo'n lelijk ding!Ik had mazzel, er zat een Nijntje rugzakje en Nijntje toilettas in... worden beiden intensief gebruikt. Overigens, ze lagen bovenop in de doos, de rest heb ik zo lang mogelijk niet bekeken!
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
quote:kaetje schreef op 23 februari 2011 @ 22:02:

Inderdaad. En vaak een knuffel of iets anders "leuks" van je verzekeringsmaatschappij. Die lelijke knuffel die er bij ons in zat hebben we in het konijnenhok gegooid als vriendje voor Nijn. Kan hij er lekker op rijden mee knuffelen. Zo'n lelijk ding!

Ik kreeg een bokshandschoen ..... volgens mij ook maar 1. Zo groot dat ik hem pas (nu heb ik wel kleine handen, maar toch....). Ben het verkooppraatje vergeten wat erbij zat en de handschoen moet ergens achter in de kast liggen, maar ik had echt iets van : wtf sturen ze nu op????!!

Was overigens van de tussenpersoon van de zorgverzekering, in het kraampakket zat een boek met handige tips, misschien had ik dat wel moeten lezen die staat in de babykamer in de kast, zal er eens in kijken wat ik had moeten doen.
Een boxhandschoen?? Misschien om die bemoeizuchtige lui om je bed weg te meppen?
Oooooh jaaaa, dat vond ik ook zo erg: niks mogen drinken! Niet eten vond ik geen probleem, maar ik mocht dus ook geen slokje water, omdat ik aan allerlei slangetjes en medicijnen hing. Man, wat had ik een droge bek! Gek werd ik ervan.

En ik lag aan allerlei apparaten, dus ik kon geen kant op. En om het kwartier kwam er een verpleegster binnen om mijn bloeddruk op te nemen en van alles in de computer in te voeren. Vreselijk irritant. En dan wel steeds zeggen dat ik moest proberen te slapen. Ja, alsof dat lukt als er steeds mensen binnen komen lopen en aan je beginnen te frunniken.
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
Ons konijn wil trouwens ook wel op een boxhandschoen rijden met een boxhandschoen knuffelen. Die was bij ons dus waarschijnlijk ook de kooi in gegaan
quote:Sha_la schreef op 22 februari 2011 @ 01:43:

Zo. Ik ben er weer. Heb haske veel bij moeten lezen - was tussendoor even aan het werk - wat een topvermaak!

Schrikt het af?

Welnee!

Is het bravour?

Welja, maar mag het?!? Ik kan ook smakelijk vertellen over een grote gapende wond die ik heb overleefd. Tis toch een beetje om trotserig van te worden, nietwaar? ;)

Heb ik kinderen? Nee, helaas niet (meer, was in wording).

Ben ik fake?

Alleen mijn (o)(o), die zijn verkleind.

Tussendoor even een knuffel voor Joy4Britt., en nu weer verder met het relaas:

Mijn enige doel was een topic te openen waar ik gewoon eens wat vragen kon stellen over de lichamelijke toestanden rondom een bevalling, waar ik gewoon eens even kon informeren naar De Knip en De Stolsels, en het doet mij deugt te constateren dat er binnen 24 uur al 42 pagina's aan informatie geschreven zijn voor mij! :-D Wist ik veel dat ik niets meer hoefde te vragen en alle keutels, vingers, ani ( anussen?!), en biotexjes zomaar op mijn scherm zou verschijnen!

Ongesensueerde herhaling van alle andere topics? Mhhh.. moet ik toch maar eens beter lezen, want deze zag ik er nog niet tussenstaan. En om nu alle "hoera-ik-ben-zwanger" topics te gaan doorspitten terwijl ik nog in de weer ben met ijzersupplementen om na een mk weer op de been te geraken vind ik redelijke zelfkwelling. Dit topic niet: ik hoop op een mooie dag in de nabije toekomst een stolsel door het doucheputje te mogen proppen! En daarop proost ik! Cheers!

Lieve Sha_la, het zegt genoeg dat alleen sprokkelientje het doel van dit topic niet zag. Ik wacht op jouw topic "Bah net een stolsel ter grote van een sinaasappel door mijn douchputje gefrot"

Je ziet dat wij bevallen-dames dolgraag onze verhalen hier neerzetten, voor sommigen is het ook een goed stukje verwerken van hun bevallingsverhaal (zag ik op een ander topic)
quote:kaetje schreef op 23 februari 2011 @ 22:09:

Ons konijn wil trouwens ook wel op een boxhandschoen rijden met een boxhandschoen knuffelen. Die was bij ons dus waarschijnlijk ook de kooi in gegaan

Nou, kom maar op met je adres

Echt, ik was helemaal flabbergasted..... ligt je knuffelige baby van 2 weekjes oud in de wieg, krijg je een bokshandschoen.... wat is er mis met een knuffel
Wat ik vervelend vond was dat ik op een po op bed moest plassen omdat ik Remifentalin kreeg en mijn bed niet meer af mocht. Het plassen lukte niet echt. Man moest de kraan open zetten en uiteindelijk kwam er een heul klein beetje. Even later moest ik weer plassen en dat lukte ook niet. Verpleegster kwam steeds kijken en werd zo pissig (en huilerig en geirriteerd en stoned ) dat ik zei tegen haar: "ik moet plassen en dat lukt niet en ik moet ook poepen en dat lukt ook al niet!!" "POEPEN??" zei zij... Niet lang daarna lag Kootje al op mijn buik. Was ik in anderhalf uur van 2 naar 10 centimeter ontsluiting gegaan. Lang leve de Remifentalin.

Drinken en eten mocht ik trouwens wel gewoon. Ook toen ze al dachten dat het waarschijnlijk een keizersnee werd omdat het voor geen meter op schoot. Maakte weinig uit want ik kotste toch alles weer uit. Bahbah...
Ik heb overigens een geplande keizersnede gehad en was niet voorbereid op de naweeen (toch nog wat gehad aan de yoga ) en de nabloedingen. Ik heb ook wat door het putje staan trappen waarvan ik echt hoopte dat het niet leefde......

Ik vond het zo goor voor de verpleging dat ik wat ik niet door het putje getrapt kreeg, heb opgeruimd. Kreeg ik nog een uitbrander voor, want daar waren zij voor....
Ik heb trouwens na de bevalling 2 literpakken appelsap weggeklokt, mèn wat een dorst!!! Tijdens de weeën probeerde ik wel wat te drinken maar dat kwam er net zo hard weer uit.
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
In mijn kraamdoos zaten schoentjes. Best schattig, maar meer voor een jochie. En tja, ik kreeg een meisje.

Trouwens, ik vind "kraamdoos" wel een héél toepasselijke naam.

Heb ook het personeel van de Prenatal wel eens aangesproken of ze die namen van "de Blije Doos" en "de Baby Doos"

a. niet beter konden veranderen, want ik vond "doos" zo dubbelzinnig

b. niet beter konden omdraaien ("blij" als de baby er is; "baby" als er in je doos nog een baby zit")

Had de grootste lol om te zien hoe dieprood zo'n verkoopster dan onder de toonbank dook om het ding te pakken (de doos met het cadeaupakket, niet haar/mijn doos ).
quote:Joy4britt schreef op 23 februari 2011 @ 22:10:

[...]

Lieve Sha_la, het zegt genoeg dat alleen sprokkelientje het doel van dit topic niet zag. Ik wacht op jouw topic "Bah net een stolsel ter grote van een sinaasappel door mijn douchputje gefrot"

Je ziet dat wij bevallen-dames dolgraag onze verhalen hier neerzetten, voor sommigen is het ook een goed stukje verwerken van hun bevallingsverhaal (zag ik op een ander topic)

Oh, ik kan niet wachten!

Ik beloof hierbij plechtig dat ik elke stolsel op het forum wereldkundig zal maken,

Sha.
Wat ik trouwens nog aan niemand verteld heb.... Ik had vochtig toiletpapier meegenomen naar het ziekenhuis. Ik was bang om tijdens het persen te moeten poepen maar ook voor die tijd. En dat je dan met je benen helemaal wijd moet daarna en dat het misschien niet helemaal schoon is na een toiletbezoek. Ik heb het ook gebruikt nog Waar je je allemaal niet druk om maakt...
quote:Bagheera schreef op 23 februari 2011 @ 22:13:

Ik heb ook wat door het putje staan trappen waarvan ik echt hoopte dat het niet leefde......

*proest* ik verslik me nog net niet in mijn cola

Helaas weet ik wel waar je het over hebt Dat dan weer wel...

Weet je dat ik serieus een föhn wilde meenemen naar het ziekenhuis...voor de foto's

Inderdaad, waar heb ik me druk over gemaakt.

Ten eerste ben ik niet in het ziekenhuis terecht gekomen en ten tweede mocht ik niet douchen vanwege heftig bloedverlies. De eerste ochtend ben ik twee keer van mijn stokkie gegaan en ik sta totaal niet charmant op de foto's (komt vast doordat ik die fohn niet gebruikt heb). Maar who cares...ik heb wel een prachtzoon op de wereld gezet.

Nog een taboe wat niet besproken is, geloof ik... De bebloedde en natte wc-bril. Vreselijk, wat was dat genant. De eerste dagen moest ik in het ZH blijven vanwege controle op leverfuncties. Ik kreeg dus van het ZH een spoelfles en de instructie die ook te gebruiken. Maar het is me daar serieus nooit gelukt de bril schoon te houden! Of hij zat vol bloedspetters van het vloeien, of hij zat vol met spoelwater. Of beiden. Bah! En ik elke keer maar netjes poetsen met de handalcohol die er hing, om vervolgens op mijn kop te krijgen van de verpleging dat ik me niet zo moest inspannen!

Thuis kreeg ik van de kraamverzorgster de tip een colaflesje te gebruiken. Werkte veel gerichter!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven