Geld & Recht alle pijlers

kosten mobiel internet, niet uitgezet...

25-02-2011 14:30 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds kort een nieuwe telefoon, met alleen een abonnementje om te bellen. Het is een smartphone, ik wilde er ook met op internet via wifi, maar verder niet.

Nou, ik kwam er dus achter dat ik in de telefoon iets had moeten uitschakelen, want nu heb ik een rekening van 200 euro......Ik heb dus wel op internet gekeken, maar ik dacht dus via wifi. (had ook een smsje gehad over dataverkeer, en daarna gelijk op de site van mijn account gaan kijken: 200 euro!)

Gebeld met de klantenservice , maar nu kreeg ik een mailtje dat ik het bedrag moet betalen omdat ik op internet ben geweest.

Ik vind het nogal wat, ik heb het echt niet door gehad, en natuurlijk ben ik niet expres en bewust gaan internetten. Ben ik de enige die dit overkomt, dat kan ik me niet voorstellen eigenlijk. Of wel, en heb ik pech en geen recht op kwijtschelding van dit bedrag.....?

Iemand tips of ervaring hiermee?
Heel lullig voor je, maar waarom vind je dat je kwijtschelding verdient hiervoor?
Heel vervelend, maar je zult moeten betalen.

Je hebt wss Dataroaming niet uitgezet, en dan maakt jouw mobiel idd contact met internet.
Heb ik helaas ook gehad. Ik had een abonnement zonder internet en op een gegeven moment is hij toch op internet gesprongen, gevolg dat ik een rekening kreeg van over de ¤ 100. Na bellen zeiden ze dat ik het gewoon moest betalen. Ben uiteindelijk met mijn contract naar de betreffende bel winkel gegaan en heb daar na eerst aardig blijven erge stennis lopen schoppen, gevolg dat ik de manager kreeg die na het bestuderen van het contract mij gelijk gaf en de rekening kwijtschold!
200 euro? Heb je in het buitenland geinternet, of er heel veel opgezeten ofzo?
Op basis waarvan heeft hij je kwijtschelding gegeven Ava?
Inderdaad flinke rekening, maar ook wel dom van je.
@plops: ik denk omdat zij een contract zonder internet had.

Maar dat geldt niet voor to.
Maar je hebt dus wél een internet abonnement erbij?
Ik begrijp wel dat als je iets buiten je bundel doet dat je dat moet betalen, maar ik vind het toch wel straf dat als ik dat ding net heb ik gelijk 200 euro moet betalen. Ik heb nog nooit zo'n telefoon gehad, maar jullie zullen wel gelijk hebben...ik heb de telefoon gewoon geactiveerd, aangezet en heb de handleiding van de telefoon via de telefoon gebruikt. Niets op papier, maar gewoon zo'n handleiding op het apparaat zelf. Ik heb niets gezien over uitschakelen. Voel me in ieder geval ook dom, maar helaas dat helpt me niet.

Ik ga toch wel weer eens bellen met de klantenservice, in ieder geval.
quote:Janna_ schreef op 25 februari 2011 @ 14:39:

Maar je hebt dus wél een internet abonnement erbij?Ik heb geen abonnement met internet genomen. Maar wel geinternet. Ik was er dus vanuit gegaan dat ik omdat ik geen abo had, het ook niet kon. Dom, ja.
Ik heb sinds eind vorige week een nieuwe telefoon en daarvoor wist ik niet eens dat je altijd op internet kon zonder dat je het aangevraagd hebt. Was dus een keer vergeten wifi aan te zetten en hup meteen een euro ervan af. Had gelezen dat je de APNlink moest aanpassen waardoor het toestel dus geen verbinding kan maken met mobiel internet maar wel met wifi dus meteen gedaan.

200 euro lijkt me ook wel erg veel.
quote:Ik heb geen abonnement met internet genomen. Maar wel geinternet. Ik was er dus vanuit gegaan dat ik omdat ik geen abo had, het ook niet kon. Dom, ja.

dit snap ik niet. Je gaat ervanuit dat je niet kan internetten en daarom heb je geinternet...?

maar ik hoor dit val veel mensen hoor, dataroaming niet uitgezet. helaas pindakaas. In een iphone staat dat bijvoorbeeld heel duidelijk aangegeven: schakel dataroaming uit in het buitenland om hoge kosten te voorkomen. Dure les!
quote:Miss Moneypenny schreef op 25 februari 2011 @ 14:38:

@plops: ik denk omdat zij een contract zonder internet had.

Maar dat geldt niet voor to.

Hoe bedoel je dat precies?

Je hoeft geen internetabonnement te hebben om met je telefoon via je netwerk op internet te komen toch? Als jouw telefoon op internet komt, dan ben jij daar toch verantwoordelijk voor?
quote:elindepelin schreef op 25 februari 2011 @ 14:40:

Ik begrijp wel dat als je iets buiten je bundel doet dat je dat moet betalen, maar ik vind het toch wel straf dat als ik dat ding net heb ik gelijk 200 euro moet betalen. Ik heb nog nooit zo'n telefoon gehad, maar jullie zullen wel gelijk hebben...ik heb de telefoon gewoon geactiveerd, aangezet en heb de handleiding van de telefoon via de telefoon gebruikt. Niets op papier, maar gewoon zo'n handleiding op het apparaat zelf. Ik heb niets gezien over uitschakelen. Voel me in ieder geval ook dom, maar helaas dat helpt me niet.

Ik ga toch wel weer eens bellen met de klantenservice, in ieder geval.

Tuurlijk is 200 euro een harde les, maar ik denk dat je er echt vrij weinig aan kunt doen.

Hoe dacht je te internetten op het moment dat je het aan het doen was? Op welke plekken heb je geinternet?
quote:jope schreef op 25 februari 2011 @ 14:49:

[...]

dit snap ik niet. Je gaat ervanuit dat je niet kan internetten en daarom heb je geinternet...?

maar ik hoor dit val veel mensen hoor, dataroaming niet uitgezet. helaas pindakaas. In een iphone staat dat bijvoorbeeld heel duidelijk aangegeven: schakel dataroaming uit in het buitenland om hoge kosten te voorkomen. Dure les!Ja, omdat ik thuis via mijn eigen internetverbinding via wifi dacht te internetten.... I know, dure les inderdaad. Toch vind ik het niet in verhouding staan, maar ja.
misschien is het handiger om je voortaan even te verdiepen in de mogelijkheden van je mobiel en ook wat voor tekentjes er op de display komen te staan als je contact maakt met internet. Daar is een provider niet verantwoordelijk voor.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:elindepelin schreef op 25 februari 2011 @ 14:57:

[...]

Ja, omdat ik thuis via mijn eigen internetverbinding via wifi dacht te internetten.... I know, dure les inderdaad. Toch vind ik het niet in verhouding staan, maar ja.Het staat inderdaad niet in verhouding, maar ja daar heeft de provider toch echt weinig boodschap aan.
quote:plops schreef op 25 februari 2011 @ 14:55:

[...]

Tuurlijk is 200 euro een harde les, maar ik denk dat je er echt vrij weinig aan kunt doen.

Hoe dacht je te internetten op het moment dat je het

aan het doen was? Op welke plekken heb je geinternet?ik heb dat thuis gedaan, terwijl ik dacht dat het via mijn eigen internetverbinding ging. Niet dus. Ik begrijp dat mensen mij dom vinden, uit de reacties. Ik dacht dat dat wel meeviel... Is het echt zo stom om te verwachten dat de verkopers mij daar op wijzen? Ik sluit een abo af zonder internet, het is daar bekend dat ik iets moet uitschakelen, ik krijg een brief over het activeren van mijn simkaart, en op de telefoon zelf wordt via een programmaatje uitgelegd hoe de telefoon werkt. Ik heb dus de handleiding niet eerst van a tot z doorgelezen, dat klopt. Maar dan nog...bah. Vanavond bel ik met de klantenservice van de aanbieder, ik blijf toch hoop houden.
herstel..

ik dacht dat je in het buitenland was maar dat is niet zo! ik neem alles terug, deze fout had ik zelf ook kunnen maken!
quote:rosanna08 schreef op 25 februari 2011 @ 14:58:

misschien is het handiger om je voortaan even te verdiepen in de mogelijkheden van je mobiel en ook wat voor tekentjes er op de display komen te staan als je contact maakt met internet. Daar is een provider niet verantwoordelijk voor. Ik kan niet anders zeggen dan dat je gelijk hebt.
quote:elindepelin schreef op 25 februari 2011 @ 15:03:

[...]

Ik sluit een abo af zonder internet, het is daar bekend dat ik iets moet uitschakelen, ik krijg een brief over het activeren van mijn simkaart, en op de telefoon zelf wordt via een programmaatje uitgelegd hoe de telefoon werkt. Ik heb dus de handleiding niet eerst van a tot z doorgelezen, dat klopt. Maar dan nog...bah. Vanavond bel ik met de klantenservice van de aanbieder, ik blijf toch hoop houden.

Dat jij een abonnement afsluit zonder internetbundel hoeft toch niet persé te betekenen dat jij niet gaat internetten? Je hebt wat heet een haal- en brengplicht: als jij persé niet wilt internetten, kun je ook vragen aan de verkoper hoe internet uit te zetten, danwel dit in de handleiding terug te zoeken. Jij koopt die smartphone om er alleen mee te bellen: ik mag als verkopende partij er van uit gaan dat jij weet hoe dat ding te gebruiken danwel te weten hoe om hulp voor jouw vraag te vragen. (Waarom een smartphone, als je geen data-abonnement wilt? Álles gaat via je 3G zowat, om daar een beetje leuk gebruik van te maken!)

Ik snap dat 200,- euro veel geld is en ik zou er ook vreselijk buikpijn van hebben maar het lijkt me realistischer en eerlijker om boos op jezelf te worden in plaats van je als een naar de slachtbank geleid lam te voelen.
quote:elindepelin schreef op 25 februari 2011 @ 15:03:

[...]

ik heb dat thuis gedaan, terwijl ik dacht dat het via mijn eigen internetverbinding ging. Niet dus. Ik begrijp dat mensen mij dom vinden, uit de reacties. Ik dacht dat dat wel meeviel... Is het echt zo stom om te verwachten dat de verkopers mij daar op wijzen? Ik sluit een abo af zonder internet, het is daar bekend dat ik iets moet uitschakelen, ik krijg een brief over het activeren van mijn simkaart, en op de telefoon zelf wordt via een programmaatje uitgelegd hoe de telefoon werkt. Ik heb dus de handleiding niet eerst van a tot z doorgelezen, dat klopt. Maar dan nog...bah. Vanavond bel ik met de klantenservice van de aanbieder, ik blijf toch hoop houden.Heb je ooit toegangscodes voor je eigen thuisnetwerk ingesteld op je telefoon? Of heb je thuis een onbeveiligd netwerk liggen?
Vervelend zeg. Maar ik denk dat je het wel gewoon moet betalen, want het is je eigen fout.

Maar ik snap eigenlijk niet echt hoe dat kon gebeuren. Ik heb de eerste keer toen ik met mijn mobiel op mijn netwerk van thuis ging internetten het wachtwoord daarvan ingevuld. Vanaf dat moment pakt hij elke keer als ik thuis ben gewoon automatisch dat netwerk. Hoe kan dat bij jou dan verkeerd zijn gegaan? Of heb je gewoon je wachtwoord nooit ingevuld en dacht je dat, aangezien je thuis was, automatisch via dat netwerk aan het internetten was?
Wat voor toestel heb je? Bij de meeste zie je het wifi logo recht bovenin oplichten als je op een wifi netwerk zit. Maar je moet dan wel bijna altijd een keer de wachtwoorden invoeren. Daarna onthoud je telefoon ze wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven