speciale vriendin

26-02-2011 21:45 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik heb een hele goede vriendin, al een jaar of 12. Vroeger waren we heel close maar dat veranderd in de loop der jaren ivm ouder worden, verhuizingen werk enz. Ik heb ook andere vriendinnen maar ik zie haar wel als mn beste vriendin.

Vorige week had ik een gesprek met haar en vroeg ik of zij mij ook zo ziet. Ze zei dat al haar vriendschappen belangrijk voor haar zijn en dat wij elkaar al heel lang kennen maar dat ik niet belangrijker voor haar ben dan andere vriendinnen. Ze had het gevoel dat ze een weegschaal moest toepassen.

Ik ben bang dat zij niet hetzelfde voelt. Zij zegt dat elke vriendschap weer anders voor haar is maar dat dat niet betekent dat de een belangrijker is dan de andere.

Misschien wou ik dat stiekem wel horen, dat ik de belangrijkste ben...ik weet dat dat stom is

Ik zie haar wel als mijn speciale vriendin, maar ik denk dat zij het anders voelt. Ik voel me bij haar op mn gemakkelijkst en kan alles tegen haar zeggen. Zij heeft meer vriendinnen waar ze dat kan.

Weet niet zo goed wat ik moet.
Ik denk dat je dat moet accepteren en respecteren.

Iedereen kijkt anders tegen een vriendschap of hecht er een andere waarde aan. Niks mis mee en dat jij wilde horen dat jij een streepje voor hebt en dat niet te horen hebt gekregen is jammer. Maar het enige wat je kan doen is dat accepteren.
Het gras aan de overkant is niet groen.
Je moet niets, het is zoals het is... Koester wat je hebt en blijf er tijd en energie in steken.
Ik heb 5 vriendinnen en elk van hen is op een andere manier belangrijk voor me. Ik zou niet kunnen kiezen als 1 van hen dat zou vragen wie de belangrijkste is...
Als je moeite hebt met het antwoord, had je de vraag niet moeten stellen.
Ik vind dat jouw vriendin het mooi heeft beschreven. Bekijk het positief, zij is loyaal aan haar vriendinnen en ze zijn haar allen dierbaar, en jij hoort daarbij. Mooi toch.
Ik snap best hoor dat het pijnlijk voor je was, want ze is belangrijker voor jou dan jij voor haar en dus voel je je een beetje afgewezen.

Helaas kun je hier niet zoveel aan veranderen denk ik, maar ga je vooral niet extra uitsloven voor haar of op haar lip zitten, dat werkt benauwend.
Ik vind het vrij normaal wat je vriendin zegt en zou me er niet druk over maken. Samengevat wat Nammma zegt.
Je moet niks. Ik begrijp eerlijk gezegd ook niet dat je het gevoel hebt dat je hier iets mee moet. Wees blij voor haar dat zij met meer dan 1 persoon alles kan bespreken.

Als je het antwoord niet wilt horen, moet je de vraag niet stellen...
quote:Mirjam762 schreef op 26 februari 2011 @ 22:00:

Als je moeite hebt met het antwoord, had je de vraag niet moeten stellen.Dat is best wat koud vind ik, want iedereen wil wel eens speciaal zijn, zeker als die ander ook speciaal voor jou is. Dat is toch gewoon menselijk?
Maar we kennen elkaar het langst en het voelt toch raar.

Zij zegt gewoon dat het voelt alsof ze moet kiezen en vindt het niet eerlijk tegenover andere vriendinnen als ze zegt dat ik belangrijker ben. En zo ziet zij het ook niet. Elke vriendschap is anders.

Maar ik dacht dat we wat speciaals hadden...en vind ook wel dat we zoiets hebben omdat we veel hebben meegemaalt en elkaar lang kennen maar niet ik voor haar specialer ben ofzo
Ze zegt toch ook niet dat je níet belangrijk voor haar bent? Zij kiest alleen niet tussen haar vriendinnen en dat hoeft ook niet. Zegt niks over jullie vriendschap, niet positief en niet negatief.
We kennen elkaar het langst en hebben veel mee gemaakt zeg je, maar dat wil toch niet zeggen dat ze andere vriendschappen daarom minder speciaal of belangrijk moet vinden.

Ik snap je punt niet zo. Waarom niet waarderen wat je hebt?
Track, ze zegt niet dat je niet speciaal voor haar bent. Zet dat uit je hoofd. Ze hecht aan jullie vriendschap, maar heeft ook andere vriendschappen waaraan ze hecht. Niets aan de hand.
Ik vind het idee van 'beste vriendinnetjes' een beetje kinderachtig eerlijk gezegd. Als je volwassen bent dan laat je hopelijk alleen maar mensen tot je vriendenkring toe die iets bijzonders voor je betekenen en als het goed zit vind je ze allemaal belangrijk.
Ze zegt inderdaad ook niet dat ik niks voor haar beteken.

Maar het voelt toch een beetje een domper..

Ik ben altijd al zo onzeker in vriendschappen en bang dat ik minder beteken voor mensen. En nu kreeg ik dan niet te horen dat ik een streepje voor heb.

Met die andere meiden heeft ook 4 jaar gestudeerd en dingen meegemaakt, dus die zijn ook heel belangrijk voor haar.

Vroeger waren we elke dag bijelkaar maar toen hadden we nog geen verplichtingen enzo en woonden we nog in hetzelfde 'dorp'.

Ik speel telkens in mn hoofd af wat ze precies zei...ik ben niet belangrijker voor haar dan andere vriendinnen maar ze vond op zich ook wel dat we een speciale band hadden omdat we elkaar zo lang kenden.

Maar het deed me toch wel pijn want ze zei het met wat andere woorden.

Op een gegeven moment was ze een beetje geirriteerd dat ik steeds doorvroeg en ik heb toen beloofd dat ik op zou houden met vragen.

Lastig vind ik dit...
Tel de mooie momenten van jullie samen bij elkaar op en koester die. Maak een digi logboek met foto's van jullie 2en en deel het met haar. Praat gevoelens met haar uit door dichtbij jezelf te blijven.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Waarom ik er zo moeijlijk over doe?

Omdat ik dacht dat zij mij ook als haar speciale vriendin zag maar dat ze dat niet zo zei
Het is logisch dat er andere vriendschappen ontstaan en het is ook logisch dat je elkaar niet meer dagelijks ziet of spreekt als je bent verhuisd. Zegt niets over de waarde van de vriendschap, wel over het gemak van elkaar zien. Ik zie een paar nieuwe vriendinnen ook vaker dan mijn oude vriendinnen, alleen vanwege de afstand, maar mijn oude vriendinnen zijn de vriendinnen die mij het beste kennen en waarmee ik het meeste deel. Niet qua freaquentie, wel qua diepgang.

Misschien doe jij er goed aan om ook in jouw nieuwe woonomgeving nieuwe vriendschappen te ontwikkelen. Dan ben je niet zo gefocused op deze vriendschap.

Speelt ook nog mee dat je jaloers bent op de nieuwe vriendschappen van je vriendin?
Het is logisch dat er andere vriendschappen ontstaan en het is ook logisch dat je elkaar niet meer dagelijks ziet of spreekt als je bent verhuisd. Zegt niets over de waarde van de vriendschap, wel over het gemak van elkaar zien. Ik zie een paar nieuwe vriendinnen ook vaker dan mijn oude vriendinnen, alleen vanwege de afstand, maar mijn oude vriendinnen zijn de vriendinnen die mij het beste kennen en waarmee ik het meeste deel. Niet qua freaquentie, wel qua diepgang.

Misschien doe jij er goed aan om ook in jouw nieuwe woonomgeving nieuwe vriendschappen te ontwikkelen. Dan ben je niet zo gefocused op deze vriendschap.

Speelt ook nog mee dat je jaloers bent op de nieuwe vriendschappen van je vriendin?
Waarom zit het je nou precies zo dwars? Is het jaloezie?
Ik heb ook andere vriendschappen maar met haar heb ik het meeste.

En ik vind het soms moeiljk dat zij dat ook met anderen heeft. Ik ben vaak jaloers op haar vriendschappen inderdaad en dat vind ik een vervelende eigenschap. Dat wil ik helemaal niet.
Ik denk dat je aan je eigen onzekerheid moet gaan werken in plaats van dat op jullie vriendschap te projecteren. Dit soort onzekerheid en jaloezie, daar gaan de mooiste vriendschappen aan ten onder.
Ik denk dat je los moet laten want dit kan echt in je nadeel werken.
Wat me dwars zit is dat ik voor mijn gevoel minder voor haar beteken als zij voor mij.

Al heeft ze dat niet zo gezegd. Ze zegt dat dat ik niet belangrijker ben dan andere vriendinnen voor haar.

Maar ik voelde het wel zo en dat doet pijn

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven