Puber en relatieprobleem

27-02-2011 18:54 129 berichten
.
m
m
Alle reacties Link kopieren
quote:Kakelvers schreef op 27 februari 2011 @ 20:47:

[...]

Dit vind ik onzin, stiefvader heeft naar mijn mening net zoveel te zeggen als de moeder en vader. Kinderen wonen wel in zijn huis en hij zou geen dicciplinaire maatregelen mogen nemen als ze zich misdragen? Even voor de duidelijkheid: zoon zegt dat stiefvader hem een tik heeft gegeven maar wil dit niet (meer) bevestigen. Zowel vader als moeder geloven hem niet en stiefvader geeft aan dat dit niet de waarheid is. (Op zich heeft stiefvader van een kind af te blijven maar dat geldt ook voor een vader of moeder.).Ben ik met je eens hoor TO!
TO, duidelijke regels en afspraken maken. Kortsluiten met ex waar het hem betreft!

Verder excuses voor t vervuilen van je topic.
b
.
eh.........ik was redelijk braaf (al denk ik dat jullie vinden van niet), mijn punten op school waren in orde, dus mijn ouders vonden alles wel goed. Ook als eropeens 20 man in de de garage stond,
n
ik kan me zo'n reactie ook voorstellen in boosheid!

ik snap je situatie ook, afspraken moeten worden nageleefd en pubers kunnen hardleers zijn!

reageer later, mijn pubers komen thuis ;)
.
m
n
quote:Karen24 schreef op 27 februari 2011 @ 20:53:

eh.........ik was redelijk braaf (al denk ik dat jullie vinden van niet), mijn punten op school waren in orde, dus mijn ouders vonden alles wel goed. Ook als eropeens 20 man in de de garage stond,Wat moet je met 20 man in de garage?
m
.
Maar dan is het probleem gereduceert tot het probleem met je opstandige puber.

Je man heeft gereageert uit frustratie en boosheid en meende dus niet echt wat hij zei.

Zo te lezen pakken jullie het goed en helder aan hoor.

Sterkte ermee!
.
.
quote:Kakelvers schreef op 27 februari 2011 @ 21:12:

[...]

Ik begrijp het even niet of je bedoeling is sarcastisch, kinderen gaan bij mij namelijk altijd boven mijn relatie maar ik laat me niet misbruiken/chanteren door mijn kind. Kinderen zijn in principe altijd welkom maar ik wil niet dat kinderen bij mij blijven hangen(als ik er niet ben) omdat ze zich zo kunnen onttrekken aan gezag/regels van vader waar ze die tijd eigenlijk zouden moeten zijn.Was geen reactie op jou, Kakelvers.
.
gewoon indrinken voor het stappen, mijn ouders vonden het altijd wel gezellig hele schare jongeren.....was relaxte pubertijd. (en we sloopten ook wel eens wat of iemand moest kotsen, wel de schade betalen en zelf opruimen, leer het meeste van!)
.
kakelvers,

ik snap dat je soms tussen 2 (of 3 ex meegeteld) zit. Dat is op zich al hartstikke lastig, helemaal omdat je ook met pubers te maken hebt!

Je staat achter je man en zo laat je zien dat jij je man respecteert. Goed voorbeeld naar je zoon toe die meteen ziet dat hij niet tussen jullie in komt en dat jullie samen duidelijke regels hanteren.

DAT is ook wat pubers nodig hebben.

Nog even over het uit huis zetten he, als een van mijn pubers zo dwars zou zijn, had ik ze (bij wijze van spreken) bij kop en kont gepakt en zonder schoenen het huis uit gezet met de woorden: Leg het zelf maar uit aan je vader, of laat hem mij maar bellen of ik bel je vader wel even dat je eraan komt.

Ik vind dat je t goed doet,samengesteld gezin met pubers, lastig!
.
Wat mij opviel was de zin dat je zoon jullie privacy niet belangrijk lijkt te vinden. Maar het is toch geen gast die in jullie huis verblijft? (even afgezien van de normale fatsoensnormen die binnen een gezin gelden).

Het klinkt als een puber. Ik vind dat vader, moeder en stiefvader allemaal recht hebben om iets van gedrag van puber te vinden. En ik vind het ook niet onredelijk om te eisen dat tijd bij zijn vader ook echt tijd bij vader betekent en niet solo in jouw huis.

Tik verhaal zou ik het nog eens goed met hem over hebben, ondanks dat hij het nu niet meer herhaalt. Met de boodschap dat je achter hem staat op het moment dat er iets gebeurt wat niet door de beugel kan, maar dat hij zich wel moet realiseren dat je zoiets nooit zomaar beweert. Of in je boosheid erger maakt dan dat het was.

Kop op jullie doen het goed!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven