Gezondheid alle pijlers

Diarree en werk(gever).

03-03-2011 11:44 129 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanochtend heb ik me ziek gemeld voor de avonddienst, vanwege diarree. (Werk in de zorg.)

Zit zo'n drie a vier keer per uur op het toilet, onlasting is waterdun.

Heb ook mijn ontbijt niet binnen kunnen houden.

Heb geen anti-diarreemiddel in huis (als Norit/ Imodium), pas weg gegooid omdat ze over de datum waren.

Durf nu ook niet van huis om dit te gaan halen, want als ik iets voel, ben ik net op tijd bij de wc.

Familie gebeld, deze kunnen vanmiddag iets voor me halen.

Belde net mijn leidinggevende terug, zij vind dat ik vanavond vanaf 7 uur in elk geval de helft van mijn avonddienst moet kunnen werken. Imodium werkt volgens haar binnen een paar uurtjes.

Heb geantwoord dat ik dat niet kon toezeggen, eerst op z'n minst verbetering wilde merken, maar pas vanmiddag diarree-remmer in huis heb.

In dat geval zou ik vanmiddag nog op een spoedcontrole moeten gaan, bij de bedrijfsarts. Volgens haar zou ik gewoon in de auto moeten stappen om naar de apotheek te gaan. Dat betekent zo'n drie kwartier van huis gaan, hoe wil ik dat doen?

Ligt het nou aan mij, of is mijn leidingegevende onredelijk?
Jou leidinggevende is onredelijk
Ben jij niet heel besmettelijk nu? Lijkt me niet zo prettig, als jij mensen aansteekt! Wat heb jij een aparte leidinggevende...
En je hebt geen drogist op minder dan drie kwartier rijden?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Diarree wordt vaak veroorzaakt door een virus.

En als je diarree remmers gaat nemen, dan stop je de diarree wel, maar krijg je het weer terug als je stopt met de diarree remmers. Je werkt in de zorg, dus je leidinggevende zal dit moeten weten.

Ook is het ontzettend besmettelijk dus grote kans dat je alle patienten aansteekt. Geen goed idee.

Ik vind je werkgever echt belachelijk onredelijk.

Als zij zo graag een spoedcontrole wil bij de bedrijfsarts dan regelt ze dat maar voor je. Desnoods komt de arts naar jou of gebeurt eea telefonisch.
Ik hoop dat je haar dan nog wel ziet vanavond en dat zij ook lekker de schijt krijgt!

Ik vind het onredelijk van haar.
Ik doe mijn best
Drogist is buiten het dorp, drie kwartier is heen en terug, moet zoontje meenemen, dus kost allemaal wat meer tijd.
Wat achterlijk! Je werkgever is echt onredelijk!
Buurman of vrouw vragen?
Ze is dom én onredelijk! Ik zou niet gaan. Zeg dat je max 10 minuten zonder plee kunt, besmettelijk bent en je superslap voelt.
quote:Senseo schreef op 03 maart 2011 @ 11:49:

Ik hoop dat je haar dan nog wel ziet vanavond en dat zij ook lekker de schijt krijgt!

Ik vind het onredelijk van haar.Letterlijk en figuurlijk!
Ik geloof dat er gister nog iets over op het journaal was dat in de zorg niet goed gelet werd op medewerkers die ziek waren (geweest), last hadden van diaree of overgeven en dat dit een bron was van gevaarlijke besmettingen met o.a. het norovirus.

Ik vind jou leidinggevende erg onverantwoordelijk.
Het lijkt mij dat ondanks dat je misschien straks leeg bent je nog steeds hondsberoerd voelt. Zou me er niet eens meer druk overmaken maar voor nu dicht bij de wc blijven en straks lekker je bed in.
Die leidinggevende zou van mij het heen en weer kunnen krijgen eerlijk gezegd. Wat een onzin dat je aan het werk moet als je het liefst de hele dag naast de wcpot zit.
Waar woon jij in vredesnaam dat je drie kwartier heen en terug van een drogist afwoont? Kan mij niet voorstellen dat er zulke plaatsen in Nederland zijn.

Buiten dat vind ik jouw leidinggevende onredelijk. Zij kan niet voor jou bepalen hoe jij je voelt en of je in staat bent te werken.
Niet meer in discussie gaan over een diarreeremmer, je bent ziek, kan niet komen, klaar.

Beterschap !
Als je buikgriep hebt kun je beter thuisblijven. Niet alleen voor jezelf, maar ook voor je omgeving.

Dat die werkgever van jou zelf maar flink aan de schijt mag raken, de lul!

Overigens kun je beter zeggen dat je 'n buikgriepvirus hebt dan 'gewoon diarree' als je je ziek meldt.

En 't gaat toch niet alleen om die diarree, maar ook om 't feit dat je er buikkrampen bij hebt en dus niet in staat bent om te werken?
quote:elninjoo schreef op 03 maart 2011 @ 11:57:

En 't gaat toch niet alleen om die diarree, maar ook om 't feit dat je er buikkrampen bij hebt en dus niet in staat bent om te werken?En daarbij kan ik me goed voorstellen, dat als alles er weer uitkomt en je geen eten binnen houdt, je je ook behoorlijk beroerd voelt, en slap.
(Werk in de zorg.)

hallooo je bent een gevaar voor je patienten.
Schijt aan je werkgever!
Jouw leidinggevende is gek.
Ja, dat vind ik echt.
Zou het zo kunnen zijn dat je werkgever nu een roosterprobleem heeft en daarom zo moeilijk doet?

Ik weet, het is geen excuus maar het is de enige reden die ik kan bedenken waarom je iemand die ongeveer elk kwartier moet rennen om op tijd op de WC te komen zou willen dwingen toch te komen werken. Vooral omdat hij/ zij nu wil dat je een halve dienst komt...

Tip: kan je de huisarts niet gewoon bellen en de medicijnen thuis laten bezorgen? Werkgever blij, want dokter gesproken en jij blij want je bent van het gezeur af.
quote:willemijnrus76 schreef op 03 maart 2011 @ 12:02:

Schijt aan je werkgever!

Mee eens.
En toch, ik heb een collega die zich voor iedere dwarse scheet ziek meld. In zo'n geval kan ik me als leidinggevende best voorstellen dat je diarree niet zo serieus neemt en verwacht dat iemand komt werken.
alles wat de rest zegt. Je werkgever kan het dak op. Jij KAN momenteel niet werken.

plus

ik (&vriend) gebruik(en) nooit anti-diarree middeltjes want uit eigen ervaring weten wij dat coca cola (geen neppe, geen light, whatever, gwn de echte) het allerbeste werkt. Vooral geen water drinken als je dat nog niet binnenhoudt. Beginnen met kleine slokjes, als je niet overgeeft houd je het het makkelijkst binnen (maar zelfs tegen overgeven helpt het!). Na een halve liter zal het beter gaan. Drink gerust een liter (en dan ook de rest van de week als je beter bent geen cola aanraken want het is heel slecht voor je). Pas gaan eten en/of gekookt !! water drinken als je de cola binnenhoudt. En pas gaan werken als jij je beter voelt. Echt serieus wees niet bang voor je werkgever, klinkt als een ongelooflijke eikel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven