Februari 2011 *deel 3*

27-12-2010 20:57 2500 berichten
Welkom op het topic van de Februari mama's!

NaamLftDatumGeslachtGeboren!Fietje953328 janMeisje12-01 Fietje-dochterAnsari3031 janJongen (2e kind)12-02 Ansari-zoon Kookaburra2803 febMeisje08-02 Kooka-dochterMeekletser2904 febMeisje (2e kind)04-02 'Meisje'Kantineke2504 febMeisje31-01 YaraLentebries2906 febJongen (2e kind)07-02 Lente-zoonDouze3007 febJongen15-02 LaurensMikado1233908 febMeisje06-02 Yara NickyKaat773211 febMeisje16-02 LotteSenshi2611 febJongen17-02 MilanJuliet19822811 febMeisje25-12 Ellis LynneKwikzilver3811 febJongen14-02 Kwik-zoonFemfreggel2811 febMeisje18-02 Rianne MilanaPrinsesjeenco793114 febJongen15-02 Robin MikaJennifervd2616 febMeisje28-02 Elinfeb20112617 febMeisje11-02 'Catootje'Kupcake2818 febMeisje20-02 Kupcake-dochterKriwi2518 febJongen19-02 Kiwi-zoonJuuls822818 febMeisje14-02 SaarMissbreezer2823 febJongen (2e kind)17-02 mb-zoonAmelief2428 febJongen (2e kind)23-02 Zoon-lief

Link naar ons 1e deel: *klik*

Link naar ons 2e deel: *klik*
Alle reacties Link kopieren
Gehaald. (was nog niet klaar)

We zijn de nacht bij m'n moeder blijven slapen dus de eerste logeerpartij zit erop. Zo even m'n kraamvisite smsen dat we hier zitten ipv thuis. Wel net zo gezellig!

Wel handig dat meneer het vijfde kleinkind is, alles is al in huis. Alleen niet handig als die dan dus midden in de nacht er alles uit gooit, hij heeft bij gebrek aan een schoon broekje maar lekker bij mij in bed geslapen (tussen kussens enzo hoor ! Niet onder de dekens bij mij) en slaapt nu nog:) ga hem zo maar even naar oma brengen kan ze lekker tutten met hem!
snotter snotter

11 uur naar de HA toe ... en spontaan heeft ze gedronken dat lucht al op nu is ze iig een beetje een tevreden pruttelaar
hier vannacht ook al een langslaper: van 10 tot 5. hoewel ze pas tegen 12 uur sliep. Nu ligt ze wat te pruttelen in bed.

@warm water: dat mag als je geen geiser hebt (want daar staat het water in stil) of loden leidingen hebt (oude huizen). kopere leidingen is geen probleem.

Ik ga maar weer eens boven kijken. igt er in één te pruttelen...
verkouden: hier was zoonlief ook errug verkouden en vol. Ik smeerde elke ochtend en avond zijn borstje in met Luuf, 3 keer per dag neusspray en als hij ging slapen een ui naast zijn bed. Hielp goed! Ben benieuwd wat de HA zegt kantineke.

Feb: Wat fijn dat catootje zachte ontlasting heeft gehad!

Douch/bad: hier allebei prima

Kaat: wat fijn dat je je wat uirgeruster voelt.

Hier maakt meneer een potje van zijn voedingen, al een paar dagen. Na 30 a 40 cc valt hij in slaap. Ook kan hij slecht boeren. En zolang er niet wordt geboerd drinkt hij echt niet verder. Tussendoor verschoon ik hem, dan wordt hij weer een beetje wakker. Om vervolgens weer maar 40cc te drinken. Daarna is hij absoluut niet wakker te krijgen! Maar na 1,5 a 2 uur krijgt hij weer honger en begint het riedeltje weer van voren.

Hebben julie kindjes ook een voorkeurshouding?
geen voorkeurshouding hier volgens mij. we wisselen elke keer af met voeding geven en verschonen en leggen haar ook met het hoofdje links of rechts te slapen. maar ze draait zelf veel met haar hoofdje. dus dat gaat wel goed.

net weer wat krampjes gehad maar ze lijken minder lang te duren !!!!! zal de voeding al werken??
@Voorkeurshouding: Ik ben als de dood dat ze een voorkeurshouding krijg dus ik let er heel erg op.

Als ze slaapt leg ik haar koppie de andere kant op en in de box probeer ik haar ook te prikkelen aan de andere kant.

Het lijkt nog mee te vallen.

Hier wel al berg geconstateerd.... Dat moet ik ook maar gaan behandelen. Daar heb je toch van pads met olie voor??
@berg: ik heb ergens hier op het forum gelezen dat die pads het alleen maar erger maken. even googlen dus.

@krampjes: iets te vroeg gejuichd.... maar ze ligt wel in de box en miept daar maar een beetje. ze moet het toch leren........ Toch??
voorkeurshouding: hier wissel ik de voedingen ook af met links en rechts en ook hier leg ik het hoofdje links of rechts met slapen. Maar zoonlief is een volhouder! en draait zijn hoofd hup zo weer op die rechterkant...

berg: ja je hebt idd van die pads met olie. van verschillende merken geloof ik. Probeer niks te kopen wat geparfumeerd is, daar wordt het vaak alleen maar erger van
Ha ik heb ook de ervaring van een grote spuug! Tot nog toe allemaal hele bescheiden boertjes maar vanmorgen zijn hele pakje en mijn kleren helemaal onder.... voortaan dus maar een hydrofielluier op de schouder bij het boeren :-)

Ha prinsesje, op je man gespuugd? da's makkelijk, die reinigen zichzelf. Als ze in bed spugen moet jij het opruimen
oh jammer mikado, hoop dat de voeding snel werkt.

ik laat zoon vaak 5 minuutjes huilen. meestal valt hij in die 5 min in slaap. zo niet, dan ga ik even kijken en aandacht geven.
Dames, het ziet ernaar uit dat ik vandaag een nieuw topic moet openen, deel 4 alweer! Ik hou het maar op feb 2011 mama's oid. vandaag heb ik geen creatieve bui voor een leuke pakkende titel. misschien iemand anders wel?
ff snel reactie

de feb 2011 mama's kletsen verder (deel 4)

kantineke: succes bij de ha

voorkeurshouding: mb-zoon heeft dat niet

grote spuug: geen ervaring tot nu toe.

berg: als je nu al haarlotion(of hoe dat ook heet) gebruikt schijn je minder berg te krijgen. (volgens de kraamverzorgster)

cb is geweest: mb-zoon is nu 3580 gram. doet het goed ook qua voedingen, ook al dachten we dat hij niet zo goed dronk.

nog een nieuwtje: mijn beugel mag er deze maand uit hihi. ben superblij. 2 dagen voor zoonlief zijn verjaardagsfeest mag die eruit.

k kom snel weer hier.

liefs mb
Ook hier een voorkeurshouding. Hij kan heel goed zijn hoofdje draaien en het maakt niet uit welke kant ik hem voed, verschoon of in de box leg. Hij draait zijn hoofd waar hij hem hebben wil:) trouwens nu ik naar hem kijk ligt ie mooi met zijn hoofd de andere kant op! De gluiperd!

Hier algemene stress/hyper/blij/help gevoelens! Het huis van mijn zus is namelijk verkocht en het bod wat we gedaan hebben op het huis wat we willen hebben is geaccepteerd!!! Helemaal blij natuurlijk maar m'n zus moet wel per 1 mei haar huis uit en het nieuwe huis moet best veel opgeknapt worden... En 1 mei is gewoon al over 8 weken!!! Whaaaa

Nu gebak eten:)
ooh wat goed van het huis, gefeliciteerd!!!!

Eerst maar even tot 10 tellen en rustig in en uitademen prinsesje. Komt helemaal goed! |Ik snap al je tegenstrijdige gevoelens wel hoor.

mb, wat heelijk dat je beugel eruit mag! hoelang heb je hem gehad?

Ik ga zo naar de HA voor de spruw die nog niet weg is. Ik ga meteen aankaarten dat hij slecht drinkt en verkouden is.

later meer nieuws!
HA heeft me otrivin baby meegegeven en mij naar bed gestuurd :P Mevrouw was na een nacht spoken kapot op, dus sliep als een roosje en had 'nergens' meer last van in vergelijking met vannacht. Zodra dr verhoging erger wordt moet ik terug komen want volgens hem hebben baby's voor 3 maanden geen koorts... maar ja als ze het van mijn antistoffen moet hebben :P ik ben ook zo versnotterd als een groen slijm monster

@ berg: je hebt vast babyolie in huis... smeer de berg daar FLINK mee in ... lekker laten intrekken (een nacht bijvoorbeeld ;)) en dan kan je de berg zo eraf halen met een kammetje/je nagels (voorzichtig natuurlijk!!)
@ Prinsesje: gefeliciteerd!!! Goed huizen nieuws! Oeh, dat wordt klussen de komende tijd! Blijf de je wel een beetje rustig aan doen?

@ MB: Lekker dat je beugel eruit mag!

@ Lente: succes bij de huisarts.

Hier geen voorkeurshouding.

Gisteren was het CB hier. Lotte weegt nu 3680 gram (geboortegewicht 3520). Heel netjes dus!

Ik heb inmiddels over mij hele lichaam rode vlekjes. Geen koorts, jeuk of andere klachten. Volgens de huisarts kan het nog van de antibiotica zijn (dinsdag gestopt). Gelukkig want ik was al bang dat ik de baby misschien met een of andere vlekjesziekte zou besmetten!
Ha dames!

Vandaag is onze eerste dag zonder kraamzorg en het voelt goed! Vanochtend voor het eerst met het hele gezin naar het winkelcentrum geweest. Goeie genade, wat een onderneming is dat!!! Dochter-lief helemaal klaarmaken, mezelf ook natuurlijk en zoon-lief. Die moest nog gevoed worden en daarna verschoond. Zo gezegd zo gedaan denk je... Meneer vond het nodig om EN te gaan plassen EN te gaan poepen EN te gaan spugen toen ik zijn luier open deed. Fijn, alles zat er dus onder Ach, zo blijven we lekker bezig! Hij weegt nu op dag 8 3380 gr trouwens (geb.gewicht 3480). Hij is gelukkig lang niet meer zo geel en een stuk alerter. Ook de BV loopt nu goed Ondanks de gebroken nachten voel ik me best happy eigenlijk.

Lichamelijk gaat alles ook goed. Eigenlijk geen last gehad van mn onderkantje (echt een te walgelijke woord). Wel gevoelig natuurlijk, maar geen pijn. Ook niet al te veel last gehad van stuwing. Bekken doen nog wel zeer, maar ik loop weer zonder pijnscheuten bij elke stap. Dus dat is ook al een hele verbetering!

Kwik: Het kleding probleem ken ik! Ik heb nog veel van de vorige keer gelukkig. De Hema verkoopt ook voedingsshirts, die kun je online bestellen. Oke, ze zijn niet mooi, maar ik heb wel wat t-shirts die ik dan onder een leuk vestje draag oid. Bij de H&M verkopen ze voedingshemden, die zijn echt super handig!! De bandjes zijn als die van een BH en het hemdje kun je los klikken net als een voedingsBH. Ze worden verkocht per 2, een witte en een zwarte met een bescheiden sierrandje Ik kan ze niet vinden op de site, maar heb ze laatst nog wel zien hangen in de winkel. Ze hebben wel deze shirts op de site klik Misschien is dat wat, maar ook niet echt bijzonder.

Maar er zijn ook genoeg 'gewone' kledingstukken die geschikt zijn. Ik draag nu een jurkje waarvan het gedeelte bij de borsten valt als een overslagjurk. Dus dat kun je zo naar beneden schuiven tijdens het voeden. Ik draag er dus dat hemdje van de H&M onder, die kun je zo losklikken. Succes met shoppen in elk geval!

Kaat: Fijn dat je bijgeslapen bent! Zo doe ik het de laatste tijd ook, veel slapen tussen het voeden door. Helpt wel Hoe is het eigenlijk afgelopen met de katheter? Misschien heb je het wel verteld en heb ik het gemist door mn eigen bevalling e.d.

Kantineke: Wat vervelend zeg! Hopelijk knapt ze gauw op. En mama natuurlijk ook. Lekker gaan slapen meid!

Feb: Fijn dat ze zachte ontlasting heeft! Zo zielig als het haar zeer doet!! Jullie geboortekaartje is trouwens ook echt leuk geworden zeg. Had even op Hyves gespiekt

Prinsesje: Wauw wat een spannend nieuws!!! Super leuk zeg, gefeliciteerd!
niet te hard juichen maar het lijkt beter te gaan!! ze heeft nog wel krampjes maar korter en ze valt daarna weer uit zichzelf in slaap!!! We duimen verder !!!
Hoi hoi!!

alvast een voorzichtige gefeliciteerd Prinses!! Daar mag idd een gebakje op gegeten worden!!

Lekker dat het zo lekker gaat Amelief. En dat zal je net zien dan he, als je weg wilt dat dan alles tegenwerkt, hihi. Hoe vind je dochter dr broertje?

Beterschap Kantineke!!

Voorkeurshouding, hier nog niet echt volgens mij. In bed ligt ie op zn zij te slapen en na de nachtvoeding leggen we hem op zn andere zij. Als ie op zn rug ligt ligt ie wel graag met zn hoofd naar rechts, maar nog niet verontrustend hoor.

Verkouden is de kleine man nog niet hier. Ik op het moment gelukkig ook niet, terwijl ik dat mn hele zwangerschap chronisch wel geweest ben.

Berg heeft hij ook een klein beetje, echt een mini plekje achter op zn hoofd.

Hihi man heeft net de draagzak uitgeprobeerd, met een grote teddiebeer We hebben een Bondolino gekregen en man wil de kleine heel graag gaan dragen dus ik had gezegd dat ie eerst moest proberen met een babypop, maar dat wilde ie niet. Dus hij heeft een teddiebeer gepakt, haha

Zal ik jullie een iets vertellen.....

Wat kan een mens zich goed voelen als je geen pijn hebt zeg. Voor het eerst ben ik echt ( bijna) pijnvrij. Doordat eer gister als zoveel derrie uit de wond is gehaald is zo goed als alle spanning er vanaf en kan ik weer gewoon lopen. En weer normaal van de bank op staan enzo. Heerlijk zeg! Ben ook weer helemaal koortsvrij

We zijn samen naar het winkelcentrum geweest en heb daar best een stuk gewandeld ( in bejaarden tempo hoor) Dus ben best trots op mezelf.

Hier hebben we zo op gewacht, zo had eigenlijk manliefs hele vakantie week moeten zijn. Gelukkig hebben we nu nog een paar dagen die wél goed gaan
Pfff net even wezen kijken bij de nieuwe school voor de kids van mijn zus. Normaal gesproken zou mij. Vader ons wel even hernben weer rijden, maat hij ligt in het ziekenhuis. Dus zijn wr lopend/ bus gegaan. Ben sinds 14.00 op pad (zonder Robin, die ging op ziekenbezoek met oma)

Ben echt helemaal dood! LIg nu lekker op bed terwijl oma me kopjes thee brengt. Robin slaapt ook nog lekker in de wandelwagenbak. Hij heeft een slechte dag met veel spugen. Als dat spugen zo aan houdt maar eens contact opnemen met het cb. Wilde hem morgen eigenlijk laten wegen, maar om daar nou heen te wandelen zie ik niet zitten, dan maat maandag afwachten want dan komen ze langs.

Het huisstress is iets gezakt nu;) we krijgen 1 mei de sleutel pas van het nieuwe huis en 17 mei moet m'n zus haar huis uit. Het is dus nog 8 weken aan voorbereiding:) kan ik het tenminste nog even rustig aan doen.

Mb wat fijn dat je beugel eruit mag!

Amelief wat fijn dat je je zo goed voelt! Hebben die kleintjes patent op hoor, vlak voordat je weg gaat:)

Mikado hopen dat de voeding werkt!

Voor de rest even een zwaai!
o wat lekker douze!!!! wij hebben ook een bondolino en hij draagt erg lekker. volgende week ga ik hem echt gebruiken alsik naar cesartherapie moet.yara vond het tot nu toe heerlijk!

niet teveel doen he prinses!
@Prinses: Gefeleciteerd meid!!! Wat super voor jullie!!

Doe je een beetje kalm aan of moeten we boos gaan worden!

@Amelief: Wat ontzettend leuk om zo'n positief verhaal van je te lezen, ben blij dat het zo goed gaat met jullie!!

@Mikado: Goed zeg dat de krampjes al minder worden!

@Kantineke: Gelukkig heb je iets gekregen van HA. En goed uitrusten he!

@Douze: Heerlijk he zonder pijn de straat op kunnen!

Ik ben ook zo blij dat die bekkenpijn een stuk minder is, voel me in maanden weer is fit!

@Kaat: Ik heb die reactie ook wel is gehad van de AB!! Gaat vanzelf weer weg!

@Berg: Ze heeft ook maar een heel klein plekje hoor. Haarlotion heeft ze iedere dag om die kuif in bedwang te houden : )

Zal er is wat meer insmeren of idd een nachtje in de olie.

Bedankt voor de tips!!

Gehoortest was goed!! Was een uur te laat. Ik dacht echt 14.45, maar het was 13.45..... Oeps schaam me diep!

Daarvoor even bij me oma op visite geweest. Ze houdt zich sterk en kan goed over opa praten. Ze is helemaal in love met de kleine en er staan al 3 foto's in de kamer.

De 2 andere achterkleinkinderen waren nergens meer te bekennen haha. Ze wisseld steeds zegt ze haha
Oo douze wat fijn voor je!
Wat een stilte hier.....

GOEDEMORGEN!!
Morning!

Net heel verhaal getiept.... Is het foetsie

Maar wij gaan zo op stap. Naar de babywinkel Gardo. Is van een kennis van ons(hadden wat geleend en moet nog terug gebacht). En daarna naar mn ouders. Dus tot vanmiddag!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven