Rammelende Eierstokken - Deel 4 !!!

27-02-2011 20:56 2295 berichten
Alle reacties Link kopieren
Daar zijn we weer!! Hier kunnen we weer lekker verder kletsen met inmiddels deel 4. Sommige eierstokken rammelen inmiddels wat minder (want er zijn al een flink aantal prachtige kindjes geboren!!), anderen des te meer.. We kletsen weer lekker verder over van alles en nog wat! Over het ompraten van vriend/man, zwanger proberen te worden, zwanger zijn, mama zijn... Niet alleen de frustraties en lastige momenten, maar ook de mooie, vrolijke en gezellige dingen komen aan bod!! Op naar een tabel vol dansende poppetjes!! Dat het maar een heel vruchtbaar topic mag worden!!

NaamLeeftijdStart!!N.O.D.Zwanger!Uitgerekend!Boefje30December 2009Babyboef geboren!! 31/08/10Verkademeisje30Januari 2010Milkamannetje geboren!! 17/11/10Orchid34Begin 2010Orchidmannetje geboren!! 03/12/10janine2000131April 2010 Meisjes geboren!!! 13/12/10Nukje33April/Mei 2010Nukkebaby geboren!! 20/03/11Saartje3131Augustus 201014/06/11Assie7832December 201023/08/11Romorantin25201106/11/11Moimoi30April 2010 18/11/11Pauley31201108/06/11Frutje30Oktober 201002/06/11Pipo32Oktober 201024/05/11Duploo32Maart 201104/06/11tijger8328Maart 201124/05/11Orchis30Mei 201118/05/11Springstof30Eerst afstuderen! Gebaseerd op eigen overtuigingskracht: september 2011, op verandertraject man: 2056 Lavender33Magz25Zodra er zekerheid en een fatsoenlijk huisje is!Lenne8526Streefdatum 01 oktoberItaliagirl27Eerst man overhalen & mogelijk remigratie!zeelinde27Zomer 2012Kippatat31Stopt met pil, eerst cyclus afwachten

Als je iets wil veranderen in de tabel, dan hoor ik het graag!! Wil je dit in je berichtje dikgedrukt maken?

Deel 2

Deel 3
@ pipo: begin natuurlijk bij jou, jammer dat de test negatief is, maar kijk bij mij, het kan zo over een paar dagen ineens anders zijn! En die opmerkingen zijn wel heel opvallend! Haha ik wacht nog op de eerste.... Wow wat een meelezers die zich bekend maken ineens, wat gezellig! Gaat ineens heel hard met de berichtjes! Dank jullie wel ook voor de felicitaties!moet eerlijk zeggen dat ik nog steeds erg aan het idee moet wennen, het voelt zo onwerkelijk!eng en fantastisch tegelijkertijd!

@ nukje: dankjewel! Ik ga er ook vanuit dat het er allemaal bij hoort en ga proberen me de komende weken zo min mogelijk zorgen te maken! Volgende week wil ik een verloskundige gaan bellen! Ben aanstaande zondag 5 weken zwanger dus vind het dan wel een goed moment! En wat spannend bij jou! Is ook echt wel iets aan de gang inderdaad! Zou ook het tukje op de bank even overslaan voor de zekerheid !

@ assie: wat naar van je rug! Misschien eens een fysio bellen? Sterkte ermee!

@ lavender: wat goed zeg! Jullie zijn sportief bezig en dat afvallen er nog bij, top!

@ de rest: reageer later even op jullie! Heb nu pauze en heb echt zo'n honger vandaag! Haha heb denk ik wat in te halen van de afgelopen dagen, toen had ik nauwelijks trek...
@Magz, ja, dat had ik toen ook, maar bij ons heeft dat gelukkig maar een maandje geduurd. Ik hoop echt voor je dat dat bij jou ook snel over is! Ik denk dat mannen inderdaad niet zo'n gevoel krijgen als vrouwen, dat je het dan heel graag wil. Maar ik weet zeker dat als er bij ons een kindje zou komen, dat loeselman dolgelukkig zal zijn en super trots. Maar dat komt dan wel en dat gevoel is er nu nog niet zo erg.

@Pipo: wat zit je haar leuk! ;)
Ah sorry mn mobiel maakt geen mooie spatie in het eerste stuk van mn bericht en krijg dat niet anders...

Hier duurde het een half jaar na het stoppen met de pil voor vriend ineens de condooms liet voor wat ze waren... En vervolgens is het de tweede ronde al raak, best snel dus... Besef me wel dat dit best speciaal is! Vriend is zo mogelijk nog blijer dan ik en voorlopig gaan we ons geheimpje echt samen koesteren!

Wat een hoop relatief jonge meelezers trouwens! :-)
Bedankt voor de complimenten Ben ik nu dan zwangerT ?

@Romo: hoeveel dagen was jij ook alweer overtijd voor je pos. testte? (hoophoop)
@Pipo. Wat balen zeg van je negatieve test. Maar het kan nog steeds, je zit nog voor je NOD! Ik blijf duimen in ieder geval.

@Romo, maak je niet druk! Een paar dagen geleden heb ik volgens mij de vraag gepost of de zwangeren/moeders herkenden dat je in het begin van de zwangerschap enorme buikkrampen hebt. Mijn schoonzus heeft dat namelijk ook. Ze is afgelopen week naar de gyn geweest om een echo te laten maken en alles is goed. Het kindje is 2,5 cm en die pijnen horen erbij. (Ze kreeg trouwens nog wel de mededeling dat ze nadat haar zusje een chemo heeft gehad, 3 dagen niet bij haar in de buurt mag komen. Is niet goed voor de vrucht. Dat was nou nooit in mij opgekomen!) Dus Romo maak je niet druk over je buikkrampen.

Zo, weer veel nieuwe dames! Welkom allemaal! En een man op het wachtbankje, dat is nieuw en helemaal geweldig. Dat hoor je echt niet vaak!

Zo het wordt inmiddels ook aardig druk op het wachtbankje van de dames die nog niet mogen. Gezellig, kunnen we samen onze frustraties spuien.

@Magz. Dat van die condooms is zo herkenbaar. Zelf ben ik in eerste instantie om medische redenen gestopt met de pil (te hoog cholesterol, zit in mijn familie, maar kan door de pil extra verhoogd worden). Maar nu inderdaad, iedere keer als we sexen en mijn vriend pakt een condoom denk ik, nee he! Hij heeft trouwens wel een periode gehad dat we aan voor het zingen de kerk uit deden, maar die periode is ook weer afgelopen. (tja de condooms waren in de aanbieding, dus heeft mijn vriend gelijk een family pack gekocht)

@Assie. Vervelend van je rug en de verwekingen. Maar ik denk dat Nuk gelijk heeft, je lichaam heeft dit nodig om zich voor te bereiden op de geboorte. Lekker rustig aan doen!

@alle anderen, zwaai!!!!!!!!
Ik vind dat je gewoon zwangerT bent!

Ik testte positief op dag 30, terwijl mn laatste cycli steeds 26 of 27 dagen waren... Heb getest op dag 27 en die was negatief.. Dag 30 direct een plus! Wat is jouw langste cyclus?
Dankjewel italiagirl! Ik ga er voorlopig ook vanuit dat het erbij hoort, het is ook niet echt heel erg pijnlijk, meer een soort vreemd gevoel, soort knoop.. Fijn dat bij je schoonzus alles goed is! Hoe gaat het nu met haar verder? Is ze al wat enthousiaster?
@Romo: mijn allerlangste cyclus ever na het stoppen met de pil was 29 dagen. In september dus die primolut gebruikt om ongesteldheid uit te stellen (daar zit Orchis nu ook aan) en daarna steeds een paar korte gehad van 25/26 en een paar van 27. Morgen zit ik op dag 28 en is het dus (N)OD...... Mocht er morgen en za. niks zijn dan ga ik zondag weer testen. Ik heb toch nog een beetje hoop omdat ik geen pijnlijke borsten heb en normaal heb ik dat al een aantal dagen voor NOD en daar zit ik nu echt wel. Heel verhaal, wat ik maar weer afsluit met de geijkte woorden: we wachten maar weer af...!
Jippie! Ik voel me weer in goed gezelschap op het magnietbankje!

Pipo, wat heb je leuke schoenen aan vandaag!
Pipo wat straal je een geduld uit vandaag !

Heel goed, pas weer zondag testen! Oh ik duim echt zo hard voor je!

@ springstof: het bankje wordt weer wat voller! Ik bedenk me net dat ik niet eens netjes afscheid van je heb genomen toen ik naar het volgende bankje ging... Schaam, schaam!
@ Romo. Mijn schoonzus is idd wel wat enthousiaster, maar niet wat ik gewend ben van een zwangere. Het lijkt wel een "moeten" voor haar. Ze maakt van die opmerkingen zoals "jullie moeten er maar van genieten dat ik zwanger ben, want dit is eens maar nooit weer" etc.
Italiegirl: wat jammer dat je schoonzus zo reageert. Ik vind het heel bot overkomen. Als je er zo van baalt hoef je dat toch niet zo tentoon te spreiden?

Pipo: ik duim voor je!!

Ik vind het eigenlijk wel leuk om zo af en toe (hmm vandaag al 4 berichten.. ) mee te schrijven.
@Romo: tja, ik zal wel moeten. Of eh, er was toch ook zoiets als een 'rustigmaakhormoon' ? Misschien heb ik daar wel last van, haha.

@kippatat: pas maar op, ik ervaar dit topic zelf als verslavend.
@italiagirl: ik had het wel geweten als ik je schoonzus was. Toch wel jammer dat ze niet erg blij is. Er zijn genoeg mensen die zo met haar zouden willen ruilen. Hier zit er een met heel erg rammelende eierstokken hahahahah

@all:
@spinnetje en kippatat. Ja ik vind het ook raar van mijn schoonzus hoor. En voor mijzelf ook best wel pijnlijk. Ik gun het iemand enorm om zwanger te worden, maar als ze zo moeilijk doet heb ik daar best moeite mee. Zielig voor haar man, die het wel graag wil, zielig voor het kind wat geboren gaat worden en (nog) niet gewenst is. En eigenlijk vind ik het ook heel erg bot voor mijn andere schoonzusje (haar zusje) die ernstig ziek is (kanker, waarbij de eierstokken verwijderd zijn) en nooit meer kinderen kan krijgen en nu zo ontzettend blij is dat ze wel tante wordt! Pfff, sommige mensen!
@itatiagirl ja sommige mensen. Ken genoeg mensen die heel graag zwanger willen worden. Heb onlangs van een goede vriendin van mij gehoord dat ze helaas haar droom om moeder te worden op heeft moeten geven. Lijkt me vreselijk. Je hoopt zo dat iedereen de kans krijgt op een kindje, maar dit soort nieuws zet je gelijk weer met beide benen op de grond.
Magz... Date jij de tweelingbroer/kloon van S-man soms?
Oh wat ben ik boos op mijn schoonzus! Las net op Facebook een berichtje van mijn zieke schoonzusje "eindelijk mag ik het vertellen, over een maand of 8 wordt het wondertje geboren wat mij deze moeilijke periode doet vergeten! Oh wat voel ik me gelukkig!" In plaats dat haar zus nu blij is en normaal doet... Kan daar dan zo boos om worden, wat is de wereld soms toch oneerlijk!
Hee, wat hebben we veel meelezerTs! Nou dames, mijn allereerste zelfgebakken appeltaart is klaar, heb hem 10 minuten geleden uit de oven gehaald, zoals het een echte huismu(t)s betaamt . Hij staat momenteel af te koelen, maar wat mij betreft kunnen we zodadelijk allemaal aanschuiven (ik drink dan een sapje).

@ Assie: Ja, blijven bewegen is het allerbeste. Dat was ook de reden dat ik vooral 's nachts zoveel last had van die pijn; omdat ik dan te lang op één zij lag. Maar als je het echt bij elke beweging voelt zou ik echt even een afspraak met een bekkenfysio maken, als het goed is krijg je dat gewoon vergoed via de verzekering. En dan naast oefeningen ook vragen of hij/zij de pijnlijke plek kan masseren/bewerken/losmaken. Dat heeft bij mij in ieder geval super goed geholpen!

@ Loesel: Hoezo zou je geen koffie mogen drinken? Dat mag tijdens de zwangerschap ook gewoon (tenminste, in geringe mate). Ik drink nog steeds elke ochtend een halve kop koffie met veel warme melk. Volgens de vk kan dat absoluut geen kwaad, dus het lijkt me dat jij je dan ook geen zorgen hoeft te maken .

@ Pipo: Op vakantie geweest? Gloed? Ik vind dat toch wel heel verdacht klinken allemaal... Zit jij op het randje van het wachtbankje soms?

@ Spinnetje: Ledenstops op andere topics? Wie stelt die in dan? Iedereen is toch vrij om ergens te posten als-ie daar zin in heeft, of heb ik iets gemist?

@ Romo: Die knoop in je buik, dat kunnen ook gewoon de zenuwen of de spanning zijn natuurlijk .

@ Kippatat: Joh, hoe kóm je erbij dat het leuk is om mee te schrijven . Je hebt trouwens een lekkere nick, ik ben meteen met het avondeten begonnen .

En nu heb ik nog een vraag aan allen die al zijn bevallen: zojuist bij het plassen verloor ik een beetje wittig slijm (sorry voor iedereen die - net als ikzelf - nog moet eten ). En ik voel dus steeds die steekjes heel diep in m'n doos. Zijn dat voortekenen? Ik zit mezelf nu wijs te maken van wel en KAN NIET MEER WACHTEN, AAAHHH!!!

En hoe voelt nu eigenlijk een wee als je hem zou moeten beschrijven (de opmerking 'als je een wee hebt, herken je hem wel' heb ik vandaag al 100 keer gelezen, dus doe dat antwoord maar even niet ).

Fijne avond iedereen!
Ooooh Nuk, ik kan helaas geen advies geven, maar wat spannend!!!!!
Spannend idd nuk!!! Wie weet gaat het vanavond/ vannacht/morgenvroeg wel gewoon beginnen!
Hoi allemaal

Nu ik toch volledig uit de meeleesmodus ben, zal ik me kort even voorstellen Ik ben 26 jaar en woon in een klein dorpje in het oosten van het land. Ik ben bijna 4 jaar samen met mijn vriend die ook 26 is. Ik werk bij groot internationaal bedrijf op de customer service/order entry.. Maar das niet echt interessant om over te praten

Dus:

@ Nukje : Mmm, lekker, appeltaart! Geniet ervan straks! En wie weet komt BabyNuk wel op de heerlijke geur af

@ Pipo : oh, ik hoop zo voor je dat het raak is! Moet altijd wel lachen hoe je je voorneemt rustig en kalm te blijven, maar het toch zo moeilijk vol kunt houden. Kan het me helemaal voorstellen. Denk nu heel nuchter van 'ach, ik wacht gewoon af, geen bloed is goed nieuws en dan kan ik altijd nog testen als het echt een week of langer uitblijft'. Maar ik weet nu al dat ik dat waarschijnlijk nooit vol ga houden tegen die tijd Als ik er nu bij nadenk over hoe het straks zal zijn als we echt begonnen zijn, krijg ik al helemaal een 'spannend gevoel', dus dat zal dan echt niet meer te houden zijn! Maar vooralsnog lijk jij ontzettend kalm en waar hebben we dat ook weer vaker gezien.. Ik heb goede moed voor je

Pff, lekker nog maar 1 dagje werken en dan barst ook hier, boven de rivieren in het oosten van het land het carnaval los

Dat wordt dus een gezellig (en lang!) weekend en hopelijk het laatste jaar dat ik met carnaval kan drinken

Jullie al plannen voor het weekend??

Groetjes,

Lenne
@ italiagirl: ik hoop serieus dat zij het bericht van haar zusje leest en zich vervolgens eens heel goed realiseert dat ze juist heel blij mag zijn dat ze dit kan doen! Iemand die zo ziek is en zelf geen kinderen meer kan krijgen en hier gewoon kracht uit put... Serieus hoe lomp ben je dan als je dat soort dingen zegt?

@ jep pipo, das het rustig maak hormoon ! Ben je er al uit wat je morgen gaat doen qua drinken? Paar drankjes of toch maar niets? Ik heb voor t laatst vorige week donderdag 2 glazen wijn gedronken en heb er toen al extra van genoten!

@ nukje: oeh spannend! Ik kan je niet vertellen hoe een wee voelt, maar vast niet prettig ! Dat van die spanning klinkt best logisch, maar het is echt wel een beetje pijnlijk ook en het lijkt nog het meest op de pijn die ik rond mn eisprong had! Is vast hetzelfde gebied waar nu iets aan de gang is !

Pff merk wel dat ik echt moe ben eind van de dag, maar ja tis ook best druk op werk!

Leuk al die extra rammelende eierstokken ineens! Geef maar een gil als je in de tabel wilt!

Fijne avond!
Jemig... ik dacht: even snel bijlezen, voor ik me vanaf morgen een aantal dagen in het carnavalsgewoel stort. Zijn er 10 pagina's bij!!!!

Ik hoop dat ik het vanavond (nu even geen tijd) nog bijgelezen krijg en op iedereen kan reageren. Zo niet, dan kom ik er over een paar dagen wel weer bij op pagina 68 of zo

liefs voor jullie allen!
@Romo: ik denk dat ik morgen gewoon ongesteld word, en zo niet dan zal ik me wel inhouden of gewoon nog een test doen voor de zekerheid

@Orchis: ja, eh, we bleken wat meelezerTs te hebben. Jij weet natuurlijk niet wat je overkomt! Ben je al met de primolut begonnen?

Oeh Nukje, het begint te rommelen, spannend hoor. Neem snel nog een stuk van je appeltaart, voor het te laat is zou ik zeggen

@Lenne: lief dat je zo meeleeft. Ik hoop ook dat het raak is, maar ik denk het niet... Het is inderdaad heel moeilijk om het hoofd te houden voor iets wat je ZO graag wilt. En daarbij ben ik ook nog Miss Ongeduld en dat werkt al heulemaal niet samen. Maar ik heb complimentjes gekregen dat ik zo rustig en kalm ben dus ik begin het te leren

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven