New York

31-01-2011 17:56 1084 berichten
Alle reacties Link kopieren
Over 3 weken gaan wij naar New York.

Ik ken het niet, dus brand maar los smet de tips!!! Heb er zin in!
Hoe lang ben je geweest Zamirah? Waren dat genoeg daagjes of had je het gevoel dat je nog niet uitgekeken was?
6 dagen.

Was in principe lang genoeg, maar ik had me er nog wel een week kunnen vermaken!
Wij waren er ook 6 dagen en ik was zwaar vermoeid van alle indrukken en het lopen en wilde daarom wel naar huis maar aan de andere kant had ik ook nog langer willen blijven omdat ik ook nog lang niet klaar ben daar.
Janna wij verbleven in het Pennsylvania hotel.

Niet echt luxe maar 600 euro voor zes nachten in

New York is gewoon een geweldige prijs.

Dit was voor een vier persoons kamer.

De ligging is geweldig.

Een block van het Empire state building.

En met tien minuten lopen sta je op time square.

Veel winkels en eettentjes in de buurt.

Aan de overkant het penn-station als je met de trein van het

vliegveld komt is dit reuze handig.Metro schuin aan de overkant.

Kamer is netjes maar basic.

Wel een super druk hotel maar goed ze hebben dan ook 1100

kamers bijna constant vol.
Wat grappig, wij zaten vlakbij jullie! In het hotel New Yorker, in de 34th street, zijstraat van 8th Avenue.

Als we de subway namen deden we dat ook vanaf Penn Staion! Misschien zijn we elkaar wel tegen gekomen....
Hahaha, ik ben al eerder in NY geweest en rarara, yep, toen zat ik ook vlakbij Penn station. Idd een prima locatie. Dus als die hotels leuk en betaalbaar zijn zal ik daar eens naar gaan kijken (als ik tzt weer ga).

Klinkt goed allemaal, Zamirah!!
Ik ben ook in mijn zoektocht hotel NewYorker tegengekomen. Alleen was die in mijn geplande periode niet beschikbaar

Maar moeilijk altijd om een goede en niet zo dure te vinden!!

Je bent toch al gauw 1700 kwijt voor 5 dagen met 2 personen.
Minstens.

Ons kostte het 1000 E p.p.
En in Brooklyn? Ik heb wel eens iemand gehoord die in de buurt van Prospect Park (bij 't museum of Art en de botanic garden) een leuk (en betaalbaar) hotel had. Maar geen idee welk hotel dat was natuurlijk...

En ik zag dat je vanaf 't zuidelijkste puntje van Brooklyn, waar New York Aquarium zit, met metro D naar Grand Central Terminal kan, rechtstreeks.

Heeft iemand van jullie wel eens in die hoek een hotel gehad? En???

Vorige keer wilde ik per se in manhattan zitten, maar eigenlijk is de metro zo goed dat dat niet echt nodig is...
Ik zou er geen probleem mee hebben om bij Prospect Park te zitten, denk ik. Maar ik ben daar wel een heel eind een kant op gelopen die ik niet bedoelde en toen voelde ik me wel net iets minder op mijn gemak, had daar niet graag 's avonds gelopen. Ik pak even de kaart erbij om te kijken of dat richting Aquarium was.

Hm, die buurt ligt er tussenin, maar daar zou je dan dus met de metro onderdoor gaan zeg maar. Het lijkt me dat het wel ok is daar, het Aquarium en Coney Island zijn natuurlijk wel toeristenplekken.

Ik denk wel dat je dan weer wat meer geld uitgeeft aan eten en drinken als je hotel een eindje van Manhattan zit. Ik had een appartementje in de Village en ik ging vaak rond etenstijd even terug naar daar met een bak eten van de saladbar in zo'n superluxe supermarkt bijvoorbeeld, en dan lekker daar wat bijkomen en wat drinken en dan weer verder op stap. Als je al het uitrusten tussendoor in cafeetjes en restaurantjes gaat doen, gaat het ook wel harder met je centen, lijkt me.
Ik ben alleen in het eerste gedeelte van Brooklyn geweest waar je komt als je de brug over loopt (Dumbo/Williamsburg?)

Ik zat hier te kijken, maar dan moet je per app. bekijken waar het ligt (ipv een soort overzichtskaart, zoals bijv. Funda heeft) maar er stonden oa. appartementen in 'Park Slobe' (rondom Prospect Park) en Highland park (wat oostelijker) en in 'Carroll Gardens' en 'Fort Green Park' (beiden vlakbij de bruggen, dus ten zuiden van Manhattan) op.

't klopt denk ik wel wat je zegt, over het makkelijk 'thuis' gaan eten. Maar als het mooi weer is vind ik het ook niet erg om buiten een salade of een broodje te eten.

Ik zie dat bij Prospect Park 4 metro lijnen komen, dus dat is ook wel handig.
Nee, scheelt veel, als het lekker weer is. Wanneer ga je? Ik was er vorig jaar in april, toen stonden alle kersenbomen in bloei. Dan zijn de Botanical Gardens bij Prospect echt een mega-aanrader. Al wordt je wel onder de voelt gelopen door de orthodoxe joden haast (of nou ja, dat was meer in het dierentuintje) maar dat is ook wel een bezienswaardigheid op zich.

Dumbo is ook erg leuk, vind ik! Maar zal niet heel erg veel goedkoper zijn dan Manhattan, denk ik? In Brooklyn vond ik ook Bergen Street heel erg leuk (dat is Williamsburg denk ik?) misschien is er ook wat in die omgeving.

Het stuk rond Prospect wat ik minder prettig vond was dus Ocean Av en/of Flatbush Av richting Coney Island, zeg maar.
Bergen Street is bij 't Brooklyn museum en Atlantic Av.? Dat is ook best dichtbij dat Prospect Park én de Botanic Garden.

Goed om te weten dat 't stuk Ocean Av en/of Flatbush Av richting Coney Island niet zo fijn is. Maar dat kun je idd dmv 2 metrolijnen mooi omzijlen als je er doorheen wilt...

Ik zou wel in mei willen, maar ik weet niet of dat (financieel) haalbaar is. Ik ga in iedergeval nooit meer in de winter en ik hoorde dat er in de zomer veel smog is, dus dat je beter in de lente of herfst kunt gaan.
Hehe, ik zie nu pas hoe achterlijk lang die straten zijn Weet dus niet meer precies welk stuk van Bergen Street zo leuk was, maar ik heb er wel echt een enorm eind langs gelopen en het was allemaal leuk, dus volgens mij is het hele stuk tussen Prospect en de Brooklyn Bridge wel prima te doen.

Ja, voorjaar is geweldig. Als ik terugga wil ik denk ik gewoon weer in april/mei. Misschien volgend jaar maar alweer...
quote:flatscreen schreef op 01 maart 2011 @ 18:39:

Maar moeilijk altijd om een goede en niet zo dure te vinden!!

Je bent toch al gauw 1700 kwijt voor 5 dagen met 2 personen.

Wij hebben in september ongeveer 1100 dollar betaald voor een kamer voor 6 nachten geboekt via booking.com.

Moderne in west 55th street. Ok de kamer had geen raam(nou ja wel een raam maar op de begane grond in een donkere steeg)de airco werkte maar maakte veel lawaai het was niet luxe maar verder om alleen te slapen prima.
quote:dolfje schreef op 02 maart 2011 @ 22:24:

[...]

Wij hebben in september ongeveer 1100 dollar betaald voor een kamer voor 6 nachten geboekt via booking.com.

Moderne in west 55th street. Ok de kamer had geen raam(nou ja wel een raam maar op de begane grond in een donkere steeg)de airco werkte maar maakte veel lawaai het was niet luxe maar verder om alleen te slapen prima.

Maar zonder vlucht dus?

Want ook die kost makkelijk 500-600 euro.
Ja wel zonder vlucht die was nog geen 450 euro pp.(vorig jaar januari geboekt voor september)

Dacht dat het ook alleen over de hotels ging en niet over een totale reis.
Woooow, dan ben je veel kwijt. Ik heb een offerte laten maken voor 8 dagen (6 nachten) in sept. en we komen uit op 1000,-. Dit is reis + vlucht. Dit is voor september..
Is dat pp Linda of voor 2 personen?

Enne de reis en de vlucht is in mijn ogen hetzelfde,denk dat je reis en verblijf bedoelde:-)
quote:dolfje schreef op 03 maart 2011 @ 23:31:

Is dat pp Linda of voor 2 personen?

Enne de reis en de vlucht is in mijn ogen hetzelfde,denk dat je reis en verblijf bedoelde:-)Excuus, dat bedoelde ik idd. Het is p.p.
Dan ben je dus ongeveer net zoveel kwijt als wat wij waren.Waren wij iets goedkoper zelfs.
Ik denk dat de verwarring in dollars/euro's zit

Hotel van Dolfje was 1100 dollar (=785 euro) voor 6 nachten.
Okee de reis is geboekt! Joehoee.

Nu de rest; ik moet dus een esta formulier aanvragen/regelen.

En dat is het of heb je ook nog wat anders nodig van visum, nee toch?
Nee, dat hoeft niet. Hier kan je je ESTA aanvragen.

Wanneer ga je? En hoe lang?
Esta kun je zo uitprinten, stelt niks voor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven