Gezondheid alle pijlers

Ooglidcorrectie op je dertigste?

10-03-2011 19:04 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ben nu 30 jaar, en heb de laatste tijd enorm veel last van hoofdpijn, en zie smorgens ook dat mijn oogleden tegen mijn wimpers aan hangen, maar ik moet voor mijn werk veel achter de computer, en of ik nou mn bril draag of niet, ik moet heel vaak 'fronzen" om het goed te kunnen zien.

Nu heb ik aziatisch bloed in me en mijn ogen zijn ook wat aziatisch, maar als je daar een ooglidcorrectie bij doet, krijg je dan niet een enorm jankerige blik in je ogen? Ben opzich wel tevreden met m'n ogen zoals ze nu zijn, maar ben teveel moe en te vaak hoofdpijn hierdoor.

Zijn hier meiden van mijn leeftijd die een ooglidcorrectie hebben gehad?

En wordt zoiets vergoed?
Ik kijk wel eens naar Gewoon Mooier en daar heb ik ook al een ooglidcorrectie voorbij zien komen. Volgens mij als je het voor medische redenen wilt laten doen, wordt het vergoed.
Ik heb het anderhalf jaar geleden laten doen. 'k Had wel last van hoofdpijn af en toe maar kwam niet voor vergoeding in aanmerking. In de brief van mijn verzekeraar stond dat dat alleen kon als je een aangeboren afwijking had óf als het overhangende ooglid meer dan de helft van je oog bedekte. Maar misschien dat dat per verzekeraar verschilt.

Geen aziatisch bloed hier dus of je er een jankerige blik van krijgt weet ik niet. De vorm van mijn ogen is iets veranderd maar 'k ben er nog steeds erg blij mee.
Volgens mij moet je zicht voor meer dan 50% belemmert worden door de hangende oogleden, wil je het vergoedt krijgen. Als je lichamelijke klachten hebt, zou ik een afspraak maken bij een kliniek om je te laten informeren. Ik heb t ook gevraagd, tegen mij zeiden ze dat ik nog moest wachten, anders kon ik over 10 jaar weer en nu was t nog niet erg genoeg. Ik ben ook 30.
quote:tanjos schreef op 10 maart 2011 @ 19:04:

Hallo allemaal,

Ben nu 30 jaar, en heb de laatste tijd enorm veel last van hoofdpijn, en zie smorgens ook dat mijn oogleden tegen mijn wimpers aan hangen, maar ik moet voor mijn werk veel achter de computer, en of ik nou mn bril draag of niet, ik moet heel vaak 'fronzen" om het goed te kunnen zien.

Nu heb ik aziatisch bloed in me en mijn ogen zijn ook wat aziatisch, maar als je daar een ooglidcorrectie bij doet, krijg je dan niet een enorm jankerige blik in je ogen? Ben opzich wel tevreden met m'n ogen zoals ze nu zijn, maar ben teveel moe en te vaak hoofdpijn hierdoor.

Zijn hier meiden van mijn leeftijd die een ooglidcorrectie hebben gehad?

En wordt zoiets vergoed?

ik zou als ik jou was,eerst eens langs mn huisarts gaan.

bespreek daar waar je last van hebt en opper zelf of een ooglidcorrectie zin heeft.

er zijn nl verschillende oorzaken voor je hoofdpijn.

je schreef dat je nogal fronsde (misschien zijn je ogen achteruit gegaan).

Platvoeten, kromme rug, te veel paracetamol kan allemaal hoofdpijn veroorzaken.

succes.
Bedankt voor jullie raad!

Ga langs de huisarts volgende week, kijken wat hij zegt.
IK ben bang dat je niets vergoed krijgt, of je moet een hele soepele zorgverzekering hebben. Mijn man heeft heel erg overhangende oogleden en er ook last van. Hij had een verwijzing van de huisarts en de chirurg vertelde dat dit niet vergoed word. Kosten consult :110 euro en de ingreep zelf gaat ons 1700 euro kosten.

Succes bij de huisarts.
Never give up hope.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven