Rijles!!

30-03-2009 21:24 2967 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alle lessers verzamelen!

Op deze topic kunnen we ons ei kwijt over alles wat met (rij)lessen en theorie te maken heeft

Ik trap af met mijn ervaringen van vanmiddag.

Arrg wat was dat een hel!

De motor is wel 10 keer afgeslagen,stond zelfs midden op de weg stil.

Ik en de koppeling zijn nog geen goede vrienden

Gelukkig gaat het met theorie wel voortvarend

xx
Elastiekje ik ben al meer dan een jaar bezig, en zit over de 100 ( 40 schakel, de rest automaat) en dat is ook in Groningen.
@Indigo, klopt. Mijn man en ik zijn helaas sinds 2 weken uit elkaar.

Ik moet zeggen dat rijden nu heerlijk is, is echt even 2 uur nergens aan denken behalve aan de weg.

Morgen hellingproef met parkeerrem. oei
Oh geen idee dan, dat was wat mijn rijinstructeur mij wijsmaakt Merk wel dat als ik zelfs al zeg dat ik nu op 35 lessen zit dat mensen oeiiiii zeggen en raar kijken, dan denk ik jeetje! Als je op het platteland crosst is het misschien in 20 lessen te doen, maar in de drukke binnenstad echt niet. Het boeit ook echt helemaal niet hoeveel lessen je hebt (alleen voor je portemonnee haha)

IBI, wat ontzettend jammer, maar je hebt het nu eens meegemaakt. Lijkt wel alsof je op iets heel kleins bent gezakt
quote:Flashy schreef op 10 maart 2011 @ 18:19:

Elastiekje ik ben al meer dan een jaar bezig, en zit over de 100 ( 40 schakel, de rest automaat) en dat is ook in Groningen.Tjonge ik zou toch echt een schakelrijbewijs proberen te halen. Bij 40 lessen het schakelen al opgeven is te vroeg. Iedereen kan het leren met de goede instructeur, dus ook jij.
quote:elastiekje schreef op 10 maart 2011 @ 18:22:

Oh geen idee dan, dat was wat mijn rijinstructeur mij wijsmaakt Merk wel dat als ik zelfs al zeg dat ik nu op 35 lessen zit dat mensen oeiiiii zeggen en raar kijken, dan denk ik jeetje! Als je op het platteland crosst is het misschien in 20 lessen te doen, maar in de drukke binnenstad echt niet. Het boeit ook echt helemaal niet hoeveel lessen je hebt (alleen voor je portemonnee haha)

IBI, wat ontzettend jammer, maar je hebt het nu eens meegemaakt. Lijkt wel alsof je op iets heel kleins bent gezakt Nou inderdaad. Mijn vader heeft geen rijbewijs maar wel een aantal keer gereden in de VS en die vindt het be-la-che-lijk dat ik 40 uur les neem. Ja, die pa van mij heeft in een automaat gereden op het amerikaanse platteland waar 2 auto's per uur langskomen en je urenlang gewoon vooruit rijdt terwijl ik me hier in de binnenstad tussen 1000 andere weggebruikers moet zien te redden.
Elastiekje, ja dat is het ook een beetje. Overal hoor je "gemiddeld" dit en "gemiddeld" dat, maar iedereen roept maar wat. Nou zal een instructeur misschien een aardige kijk erop hebben, maar tenzij hij het precies uitrekent zou ik het met een korreltje zout nemen. Jij doet het zoals jij het doet en jij gaat straks veilig en zelf verzekerd de weg op omdat je zeker weet dat je goed kan rijden, dat is wat telt!

Wat voor mensen zijn dat die "oeiii" zeggen? Want ik merk dat de "oudere" mesen dat al snel hebben, vroeger was het rijden veel makkelijker en minder complex dan nu. Mijn rijinstructeur zei dat het in de laatste 10 jaar een stuk drukker en complexer is geworden en dat betekent dat het ook lastiger is om te leren (dus meer lessen).

Overigens heb ik een vriendin (die is ook 5 jaar jonger dan ik) die het op haar 18e in iets van 25 lessen van 50 minuten heeft gehaald ofzo. Daar denk ik gewoon zo min mogelijk aan Maar ik ken ook zat mensen die minstens 40 lessen hebben gehad. Ohja en naar Porec kijk ik ook niet, die was ook al zo vlot en soepeltjes hahaha

Ruza, jeetje wat heftig zeg! Kan me voorstellen dat het lekker is om je echt even op het rijden te concentreren dan. Even lekker niet aan al die andere dingen denken. Veel sterkte!
Jep Ruza, ik kan me ook goed voorstellen dat rijden nu een heel aangename afleiding is. Is wat meer coordinatie en wat minder nadenken, en je hebt er je volle aandacht bij nodig. Beter kan niet ...

Over stomme mensen die zich vergelijken:

Mijn rijleraar vertelde vandaag een verhaal over twee 18-jarige meisjes die elkaar niet kenden. Meisje 1 haalde meisje 2 op, en met meisje 2 werd besproken wanneer haar rijexamen zou plaatsvinden. Ging meisje 1 vanaf de achterbank zeggen: Nou, als je zo rijdt, zou ik niet afrijden hoor. Lekker is dat, als je zo loopt te prutsen dan ben je toch nog niet aan afrijden toe?"

Meisje 2 verliet huilend de auto. Meisje 1 ging na het verlaten van de auto nog even door over de stomme haren en achterlijke schoenen van meisje 2... Tjooowww! Dat kun je je toch echt niet voorstellen, toch?! (en wat ben ik blij dat ik niet meer zo jong ben!)
quote:JanneJip schreef op 10 maart 2011 @ 19:29:

Over stomme mensen die zich vergelijken:

Mijn rijleraar vertelde vandaag een verhaal over twee 18-jarige meisjes die elkaar niet kenden. Meisje 1 haalde meisje 2 op, en met meisje 2 werd besproken wanneer haar rijexamen zou plaatsvinden. Ging meisje 1 vanaf de achterbank zeggen: Nou, als je zo rijdt, zou ik niet afrijden hoor. Lekker is dat, als je zo loopt te prutsen dan ben je toch nog niet aan afrijden toe?"

Meisje 2 verliet huilend de auto. Meisje 1 ging na het verlaten van de auto nog even door over de stomme haren en achterlijke schoenen van meisje 2... Tjooowww! Dat kun je je toch echt niet voorstellen, toch?! (en wat ben ik blij dat ik niet meer zo jong ben!)Slecht vooroordeel over vrouwen misschien, maar dit vind ik echt een typische vrouwen reactie jegens een andere vrouw. Kan mij gewoon niet voorstellen dat mannen elkaar zo af gaan lopen maken. Nog nooit meegemaakt of gehoord.
quote:Tijntje schreef op 10 maart 2011 @ 20:58:

[...]

Slecht vooroordeel over vrouwen misschien, maar dit vind ik echt een typische vrouwen reactie jegens een andere vrouw. Kan mij gewoon niet voorstellen dat mannen elkaar zo af gaan lopen maken. Nog nooit meegemaakt of gehoord.

Dit soort gedrag is inderdaad meer vrouw eigen dan man eigen. Verschrikkelijk vind ik het en het. Zowiezo, dat je zo denkt over iemand is al erg genoeg, maar dat je dat dan ook nog even leuk gaat staan verkondigen tegen iemand die examen moet doen. En examen is al eng genoeg zonder zo'n snol die je gaat vertellen dat je er niks van bakt.

Vraag me wel af hoe de instructeur daarop reageerde en of dat meisje nou uiteindelijk het examen gehaald had.
Ik ben weer gezakt...

Ik had er echt vertrouwen in, de 40 minuten die ik ervoor reed gingen gewoon echt heel goed.

Had ik weer diezelfde vent.

Hoe krijg je het voor elkaar?

Nou.. alles ging goed, tot de snelweg. Schakelde te snel op, dus doodgeschakeld al op de invoegstrook.. kon er niet meer op, enorme vrachtwagen naast me. Remingreep. Godverdomme. Sorry.

Daarna nog een keer de auto geparkeerd naast een grote auto = geen zicht van achter. Foute zet natuurlijk.

Mijn instructeur had het niet verwacht.. hij zei dat hij soms bijna in slaap valt tijdens mijn lessen omdat ik zo goed rij. En dat hij mij zijn eigen auto met een gerust hart zou uitlenen omdat hij weetdat ik het kan.

Mijn god wat is dit frustrerend. Mijn pa en ik gaan nu kijken wat we gaan doen. Om nou weer een examen aan te vragen.. moet er even over nadenken.

BAH!!
Eline wat ontzettend klote!!!

Maar niet opgeven hoor! Gewoon nog een keer examen doen!
Eline, wat ontzettend shit zeg.

Zeker omdat het jou en je rijleraar zo duidelijk is dat je goed genoeg kan rijden.

Is het mogelijk specifiek om iemand anders te vragen als examinator? Of eventueel om een faalangstexamen aan te vragen? Als je het goed kan, maar het komt er niet uit, wellicht dat je dan toch te veel last hebt van spanning. Ik weet verder niks van faalangstexamens, maar las er laatst iets over op dit topic. Als je het interessant vindt kun je even terugzoeken.

Maar dat is van later zorg. Voor nu is het gewoon heel erg balen. Laat paps en mams maar even goed voor je zorgen, even een hele dikke voor jou.
Wat een lieve reacties! Dankjulliewel!

Ik weet niet of het mogelijk is een ander aan te vragen. Hij schijnt ook niet erg moeilijk zijn (die examinator), maar ik heb gewoon echt een slechte klik met die man. Hij stinkt ook zo erg naar sigaretten enzo. bah.

Ik ga inderdaad met mijn vader naar die faalangstexamens kijken. Ik zou als ik niet zo zenuwachtig was ook niet zo raar gereden hebben.

Mijn lieverd had twee kaartjes voor Gooische Vrouwen geregeld, dus hij had me wel heel lief opgevrolijkd

Sorry dat ik niet zo op anderen reageer, zal een dezer dagen weer wat uitgebreider reageren!
Eline, denk nu maar even aan jezelf (en wat een lieverd, die vriend van je). Als je morgen om 10h maar duimt (grapje ).
Ga ik doen Janne
Aaah balen Eline! Het is idd maar net wie je hebt en hoe je je voelt op zo'n moment (las zelfs in een blad dat je het best net nadat je ongesteld bent geweest kunt rijden?)

Niet de moed opgeven! Volgende keer heb je gewoon iemand anders naast je, die lekker achteroverleunend jou je rijbewijs gaat geven

Enne JanneJip ik denk aan je morgenochtend, het gaat vast helemaal goedkomen
Jee, balen zeg. Zowel IBI als Eline.

IBI, vind het wel een beetje vaag. Niet goed schakelen is geen reden tot zakken. Als het goed is krijg je ook nog een uitslagformulier van het CBR.

Eline, dat snelwegverhaal... ja, helaas kan ik zien waarom je gezakt bent, maar rot is het wel. Dat parkeren... lijkt me cruciaal. Natuurlijk is het handig als je een Twingootje naast je hebt staan, maar dat heb je niet altijd voor het kiezen. Ik heb ook wel eens gehad dat er zo'n grote witte bus naast me stond... sja.. dan gewoon maar heeel langzaam achteruit en er op vertrouwen als er dan toch iemand aankomt, dat die ook heel langzaam rijdt zodat je em op tijd ziet. Wat kun je anders doen???

Voor allebei.... wat een superteleurstelling... maarrrrr NIET OPGEVEN. Soms heb je ook een beetje geluk nodig op je examen. Had ik de eerste keer totaal niet met iemand die door rood reed en ik die dat niet goed oploste, maar de 2e keer wel ondanks dat ik echt niet foutloos reed...

Gewoon doorgaan. Jullie zijn er allebei bijna.
Het schakelen ging fout op nogal een belangrijk moment. Ik wilde in zijn vijf en ging naar zijn drie waardoor de vrachtwagen achter me in de remmen moest. Tja hij vond het een enorme basisfout (is het natuurlijk ook) dat hij het risico niet wilde nemen.

Jannejip, heel veel succes vandaag ik denk aan je!
IBI, okay... dan snap ik het inderdaad iets beter.
Thnx voor de felicitaties . Ik ging net kijken of mijn rijbewijs toevallig al op het gemeentehuis lag... en hij was er al! Dus ik ben hem nu aan het bewonderen ;).

En wat een geruststelling is: tijdens je examen hoef je echt niet foutloos te rijden. Het gaat om de oplossing als er iets mis gaat. Goed = goed .

Succes vandaag Jannejip!

ikbenik...: volgende keer gaat het vast goed . Je basis is zo te lezen prima, je kunt het! Heb je al een nieuwe datum?
Succes JanneJip!!
Succes JJ (ik vond duimen zo sober dus pak mijn pompom's er maar bij)

Net weer gereden en het ging lekker kijken en inspelen op plotselinge veranderingen gaat steeds beter en ik voel me ook steeds zekerder achter het stuur. Moet alleen letten dat ik de bochten niet te ruim neem.

Na mij had een vrouw les die(toen ik even over de schouder van de instructeur meespiekte in haar boekje kon ik dat zien) ongeveer net zo ver is als ik en die maakte dezelfde kleine foutjes als ik doe. Dat stelt me ook weer gerust he stiekem vind ik mezelf beter rijden, maar het zou zomaar kunnen dat ik me dat inbeeld.

Dinsdag dus mijn eerste toets en dat vind ik best eng(niet dat je ervoor kunt zakkel of slagen, maar toch. Stel dat dat heel slecht gaat dan is dat weer slecht voor mijn zelfvertrouwen)
Hoi allemaal! Vandaag ging de rijles best goed, de instructeur liet me bij elke fout die ik maakte even stoppen om het te bespreken, dat werkt echt beter dan pas na een tijdje een aantal fouten in één keer te bespreken. Zo kun je de situaties wat meer los gaan zien. Ik had hierdoor ook niet het gevoel dat het niet goed ging.

@Ruza, mooi dat je je zeker voelt, houd dat gevoel vast! Ook bij je toets dinsdag, succes ermee!

@Jannejip, hoe is het gegaan?

@Ibi, het gaat de volgende keer vast helemaal goed komen, als je de basis beheerst, moet het gewoon gaan lukken, succes in ieder geval!
Ola, ladies!

Erg leuk dat jullie zo netjes hebben geduimd om kwart over 10 maar eh... Toen stond ik al weer buiten. wat een eitje zeg, hahaha. Er staan 30 minuten voor de test, maar ik heb de 30 vragen in 5 minuten ingevuld. Helaas wel een foutje (3 strafpunten, je mag er maximaal 10), maar goed, dik gehaald dus.

Ben ik wel zo'n zeikerd die teleurgesteld is over die ene fout (de enige techniekvraag, iets met te veel speling in het stuur, duhuh, kan mij wat roesten wat de oorzaak daarvan is, als mijn stuur los zit ga ik toch naar een garage?!). Beetje jammer, maar het is natuurlijk een beetje dom om daarop te focussen. Hoofdzaak is:

Ik heb het gehaald!!!

Afrijden in de tweede week van april!
JJ woon jij in NL? (sorry als ik eroverheen gelezen heb)

Gefeliciteerd met je theorie!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven