veel vruchtwater

10-03-2011 22:47 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Ik ben 37 weken zwanger en op de 20 weken echo is opgemerkt dat ik ruim vruchtwater heb. Het was niet zorgwekkend.

Vandaag bij de vk geweest en ook zei kon voelen dat ik veel vruchtwater heb, zij zei zelf 1.5 liter ongeveer. Het was niet boven de grens schatte zij.

Ik maak me toch wel zorgen....

Iemand hier ervaring mee? En betekent dit ook dat ik eerder kan bevallen door mijn vliezen die breken?

Groetjes
Ik zou het niet weten , ik had te weinig vruchtwater, maar je hoeft je toch geen zorgen te maken of je vliezen eerder breken? Je loopt al op het einde van je zwangerschap...
quote:pop9000 schreef op 10 maart 2011 @ 22:47:

Hoi dames,

Het was niet zorgwekkend.

Ik maak me toch wel zorgen....

Ook ik had veel vruchtwater en onze dochter is zeven dagen na de uitgerekend datum geboren. Het is geloof ik voor baby's erg fijn dat er veel vruchtbare is, want dan schijnen ze meer bewegingsruimte te hebben. Niks aan de hand dus.
Wat Annelize zegt. En waarom zouden je vliezen sneller breken?
Dit zegt Google:

Hoeveelheid vruchtwater

Tijdens een normale en probleemloze zwangerschap van een gezonde vrouw, is er gemiddeld 1.5 vruchtwater in de baarmoeder en rondom de foetus aanwezig
Te weinig vruchtwater, da's zorgwekkend. (Te) veel niet, als je vlos zegt dat het niet boven de grens van zorgwekkend is.
Ik had ook veel vruchtwater bij de tweede, heb 11 dagen langer rondgelopen met een hele zware buik. En mijn zoon is ook door het vele vruchtwater gelanceerd, hij fungeerde als stop en toen hij eruit was, zat de verloskundige en de muur waar zij voorstond onder het water en bloed.

Gelukkig gebeurde dit in het ziekenhuis en niet thuis.

Mij was ook verteld dat het geen kwaad kon en dat was ook zo.
Ik ben 39 weken zwanger en heb ook veel vruchtwater. Op een schaal van 0 tot 100% en met 50% dus als gemiddelde scoor ik 87%, maar het valt nog wel binnen de grens. Door de gyn is me verteld dat het geen probleem is, ze merkte alleen lachend op dat als m'n vliezen breken er wel een stortvloed aan water uit kan komen dus ik durf me niet veel meer in het openbaar te vertonen. Ook zei ze dat het kan zijn dat ik iets voor de uitgerekende datum beval daardoor, maar erg veel voor de uitgerekende datum kan dat nooit meer zijn.
Hoi Pop9000,

Ik had ook een teveel aan vruchtwater. Bij mij had het een medische oorzaak.

Bij de 20 weken echo van mij werd bekend dat mijn zoontje een te dikke nek had. In mijn geval betekende het een dikke schildklier. Omdat ik zelf schildklierpatiente ben was de link al snel duidelijk.

De baby had onvoldoende maaginhoud en ik te veel vruchtwater wat duidde op een te langzame stofwisseling. Hij had door zijn struma moeilijkheden met slikken waardoor er maar weinig vruchtwtaer opgenomen werd.

Vanaf dat moment moest ik elke 2 weken naar het Radboud voor een echo en bloedprikken om te kijken of mijn dosering om hoog moest. Ik begon met 200mcg en uiteindelijk werd het 350mcg thyrax/dag. Dit ging wel met kleine stapjes natuurlijk.

Gelukkig heeft het wel geholpen. De schildklier van de baby slonk en alles leek goed te gaan

Ik moest ivm evt complicaties en de afstand huis ziekenhuis( ruim 50km) in het Radboud bevallen omdat de eerste ook heel snel ging.

Ik ging 12 maart het ziekenhuis om met kind savonds weer thuis te komen maar uiteindelijk werd hij pas 15 maart geboren. Hij was er nog niet klaar voor. Ik was ook pas 38,5 week zwanger.

De bevalling ging heel snel; Binnen 2,5 uur was het gepiept en daarna ging het mis. Hij werd blauw en moest beademd worden. Hij kwam op de IC terecht aan allerlei apparatuur en daar heeft hij 4 weken gelegen.

Hij wordt a.s dinsdag 4 jaar en het enigste wat hij er aan over heeft gehouden is de schildkliermedicatie. Het eerste jaar is hij veel verkouden geweest met benauwdheden. Hij kreeg hiervoor ventolin maar daar is hij overheen gegroeid.

Hij heeft het eerste jaar ook een paar keer in het zhs gelegen met longontsteking maar sindsdien gaat het prima.

Woensdag is zijn 1e officiele kleuterschooldag.

Groetjes...
Hoi,

Ik had ook meer vruchtwater dan gemiddeld, maar het was niet erg. Onze dochter is na 41 weken geboren. De vk heeft de vliezen moeten breken. Ik heb ook nooit gehoord dat je meer kans hebt op voortijdig breken van de vliezen agv veel vruchtwater.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven