Gezondheid alle pijlers

Maagband/verkleining

12-01-2009 11:13 3746 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Er was ooit een topic met het onderwerp maagband of verkleining. Maar ik wilde graag een nieuw topic openen.

Ik zit nu in een traject van 3 maanden. Ik wil graag met mensen hier op het topic mijn bevindingen en ervaringen delen. wie schrijft er mee?

Groetjes Pom
Wat betreft die aanbevelingen.

Ik denk dat het psych onderzoek ook een bijdrage levert in het advies voor hulpmiddel.

Ik ben ook een zgn BULK-eter oftewel een VOLUME eter.

Absoluut geen EMO of STRESS -eter (ivm mijn groot emo-gebeuren omtrend dochter is daar specifiek naar gekeken)

En omdat ik puur een BULK eter ben een maagbandje geadviseerd.

En wat betreft de eetmomenten, denk ik ook dat het persoonlijk is.

Ik eet idd 3 hoofdmaaltijden, met tussendoor wat fruit, yoghurt, peprkoekje, soepje......in overleg met de dietiste.

Ligt natuurlijk ook aan je calorieverbruik op je werk enz, daar wordt wel rekening mee gehouden.
quote:Maaike1962 schreef op 12 maart 2011 @ 22:43:

Nee, niks Indisch. Streng voor mezelf!!! Stel je toch voor dat die lever dan ineens denkt: ik krijg een flinke hap vet en ander lekkers, ik zwel op, en ik hou het vast, want je weet maar nooit wanneer dat mens er weer vet of ander lekkers in gaat stoppen.

En dan denkt die dokter maandag: levertje, ik doe de buik weer dicht, jij bent me veels te vet.

Het zál allemaal wel niet, maar je weet het maar nooit.....

Je had het toch in principe wel besteld als GALGENMAAL he?

Och , geef het manlief en kinderen, die genieten ervan als jij maandag ligt bij te komen van het ZANGUURTJE op de OK van Eindhoven.
Hihihi, nee, ik heb het niet eens besteld! Komt wel, die bon is nog een half jaar geldig. Misschien voor als ik weer een poosje 'normaal' eet. En dan voor het hele gezin, ik kan maar 4 hapjes ervan op...

Ook mooi om uit te testen, of ik tegen dat soort eten kan.

Maar éérst maar eens zorgen dat ik over een week of 2-3 eens een gekookst stukkie aardappel naar binnen krijg en het ook binnen houd! En een bijna vloeibaar gaar gebakken stukje kipfilet of varkenshaas....

@KiMi: nee, ik denk het ook niet, maar ik gok het liever niet... Bovendien is het wel ook voor mijn gezondheid: chirurg heeft het gewoon een heel stuk makkelijker als dat orgaan lekker gekrompen is!!! En omdat ik graag wil dat die man zijn werk goed kan doen, geef ik 'm die kans!

Ik ben inderdaad óók geen emo-eter! Wel ooit, heel lang geleden geweest, maar dat was in de periode dat ik nooit meer dan 10-15 kilo overgewicht had! En dat is, zoals al vaker gemeld, reeds meer dan 8 jaar geleden.

Nu nog een vraag aan de reeds geopereerden: ik meen me te herinneren van toen mijn baarmoeder eruit gerukt ging worden, dat ik een soort van laxeerdingetje kreeg, om mijn darmen ook leeg te hebben de dag erna.

Dat heb ik nu niet gehad, klopt dat??? Gaat het niks uitmaken, dat er heel misschien nog wel iets in mijn darmen zit? (kan nooit véél zijn, omdat er maar zo weinig ingaat)?????
Goedemorgen Majesteit ,

Hoe voelt Hoogheid zich vanmorgen? Heeft u een beetje kunnen slapen en is de pijn weer teruggegaan naar enigszins leefbaar niveau? Ik hoop het heel erg!!!

In ieder geval een fijne dag gewenst!
ik mocht geen maagbandje, want ik eet te weinig . Maar ik doe dat dan net weer niet lang genoeg om af te vallen hihi.

Limburger, ik vind jullie heel lief, en ik doe idd mn best het leven zoleuk mogelijk te maken,(en behalve die pijn heb ik een heel leuk leven) maar als jullie nou steeds die veer in mn kont douwen, moet ik straks daar ook geopereerd worden. lama. Het doet me wel goed dat jullie over me denken, (ik vind jullie ook lief) maar kan zo moeilijk met complimentjes omgaan.het raakt me als jullie dit soort dingen zeggen, maar ik ben er ook blij mee. lekker dubbel he?

Maaike je hebt nog niet verteld hoe je soep is gelukt ! ik ga vandaag groente kippensoep maken.....alle ingredienten afgepast in de pan, en uiteindelijk de verwoestende staafmixer erdoor. daar kunnen we ons wel lekker mee uitleven he?

ben vandaag aan het bijkomen van gisteren en ga dus de soep uitproberen. verder hebben we de logeerkamer en mijn werkkamertje omgewisseld (ik was vooral opperhoofd) , dus daar ligt nog wat rommelwerk. wat kan weg en wat moet blijven. daarna ruimte maken om daar te kunnen schilderen, nieuw vloertje leggen en er een gezellig logeerkamertje van maken. (zal lekker lukken als je nauwelijks om 2 bedden heen kunt lopen dus moet het iets van stapelen worden......

Nu maaike dan toch ook gaat slaan hier ook de zenuwen toe. alles mee maaike, lekkere ruime broeken, (heerlijk) en fijn dat we via brenda op de hoogte blijven. ik moet nog eens gaan bedenken hoe ik dat tzt zal gaan oplossen naar jullie toe. kent er iemand morse? rooktekens?

Kimi, dit is juist de plek om je hart te luchten, hier is niks gek wat eten betreft dan he? toen ik gisteren bij de familie vertelde over die grote jacuzzi die we op de kamer hadden en hoe vies ik het vond samen in 1 bad te zitten had je die gezichten moeten zien !!!! hoekun je nu niet samen in een jacuzzi gaan zitten !! maar ik ga ie lui toch niet wijzer maken !!! en onder ons, tis wel heelleuk samen, maar als je aan andere dingen denkt; zwembandjes mee, anders ga je constant kopje onder. zeker op onze leeftijd, dus lachen was het wel.

kga wat nuttigs doen boven, moet allemaal nog klaar. fijne dag vandaag
Lieve Majesteit: wij gaan je vast leren om met complimentjes om te gaan. Zo kun je vast wennen aan alle complimenten die je straks gaat krijgen als al die kilo's eraf vliegen!

Ik raak ook soms ontroerd door complimentjes. Maar wel prettig ontroerd.

Ik hou er ook van om complimentjes te krijgen. Kan je dag nét even een extra gouden randje geven. Ik heb een vriendinnenclubje, wat elkaar heel veel complimentjes geeft. (elkaar ook soms enorm in de maling neemt, maar goed, dat mag óók)

Misschien wil je man, je zoon of dochter tzt wel even een berichtje aan ons schrijven? Of mogen die niet in dit geheime genootschap van slankwordende vrouwen???

Wat me erop brengt: wáárom hebben we geen mannen hier? Omdat het 't forum van een meisjesblad is?
Lauw,

Ze doen hier ook niets in infuus omdat je ook hier vragen moet beantwoorden onderweg naar OK en op OK nog een check, wat ik alleen maar goed vind.

Het is dan wel dat ze het "aansluiten" om je op de OK meteen in slaap te krijgen en geloof me dat is echt in 5 tellen gebeurd.

Bijspuiten doen ze overigens niet via de buik (daar zit bandje wel) maar kastje = reservoir zit aan je borstbeen vast en bij mij gaan ze via de zijkant van de borst in.

Maar het doet ECHT GEEN PIJN en net als Limburger zegt : je staat zo weer buiten.

kiMI29

Je hebt een goed patroon en in het weekeinde mag je ook wel zondigen.

Sterker nog er is tegen mij gezegd:

Kies 1 dag dat je ook wat lekkers neemt, zo houd je het langst vol

Maaike,

Nog maar 1 nachtje, kun je wat slapen de laatste nachten?

Dank je wel voor compliment (je gaat top met je bandje).

Had het ook ooit niet kunnen dromen dat het zo zou gaan.

Er zijn mensen die mij niet meer herkennen

Was ook al jaren lang te zwaar en dat is begonnen in de pubertijd.

Was ook een volume-eter.

Fijn dat je mij op de hoogte stelt dan kan ik het de meiden hier vertellen (waarom er geen mannen zijn is mij ook een raadsel maar denk dat het gros van de geopereerden toch vrouw is)

Het heeft mij ook nog een probleempje opgeleverd ten tijde dat ik te zwaar was en geopereerd werd aan strabismus (= scheelzien) en dat is 3 jaar geleden. Daarvoor ook pre-screening en ik stond toen (en nog niet) niet wekelijks op de weegschaal en heb toen stug volgehouden dat ik 115 kilo was(was ik allang niet meer)

Dat moest nog een keer om optimaal effect te hebben maar dat liep gigantisch in de soep en na die 2e keer moest ik binnen 4 weken voor de 3e keer onder narcose.

Tijdens de 3e operatie heb ik giga terugval gehad en hebben ze alles in het werk moeten stellen mij erboven op te krijgen tijdens OK.Heb toen 4 liter vocht in mijn lichaam gekregen in zeer korte tijd

Toen ik dat hoorde schrok ik me werkelijk een hoedje
Hoi Maaike,

Ik had al 5 dagen geen stoelgang meer gehad voor de operatie, dit was geen probleem volgens de dokter. na de ok een paar dagen diarree gehad vanwege bloed in de darm van de ok, ook dit was normaal volgens de dokter. Nu na bijna 4 weken begint de stoelgang weer wat normaler te worden!

Oh wat spaaaaannend voor jou, het is bijna zover.

Vanuit Roosendaal heeeel veeel succes meid,zet hem op

je kan het!!

Ook voor Lauw zet hem op!!

Er wordt zwaar aan jullie gedacht en mee geleefd!!

Liefs Patries
Zo Brenda, dat is wel heel erg heftig!!! Gelukkig is het weer goed gekomen en verblijd je ons met je aanwezigheid. Is dat ook een van de aanleidingen geweest om voor een wls te gaan?

Patries: ja, dat heb ik vaker gehoord, dat er best nog veel bloed meekomt met ontlasting na de operatie. Maar je stelt me wel gerust met dat lege darmen dilemma van me.

En jongens: als alle goede wensen me door de operatie en de hersteltijd heen moeten helpen, zweef ik daar doorheen. Hier op het forum, maar ook in mijn 'real life'! Wat een fijn gevoel is dat!!!

En ik verbaas me er ook nog steeds over, dat zóveel mensen het een heel goede beslissing vinden!

O ja: mijn Modimodderen.... Ik ben maar een kilo of 5-6 afgevallen. Stom ook trouwens, dat de weegschaal (zo'n digitaal ding) heel raar doet als ik er op sta: vliegt van 114,8 naar 125, naar 138, weer naar 116 en terug naar 120.... Gaat mijn liefste er op staan: 96,7. Geen heen en weer racen van de cijfertjes.

Dus toenn ben ik maar eens gaan meten, had ik vorige week ook gedaan. Zijn er dramatisch veel centimeters over de hele linie vanaf. Dát had ik dus echt niet verwacht. Werd er een beetje depri van dat ik met al die honger maar zou weinig afviel. Maar dat gevoel is nu wel weg: ik loop zingend door het huis....

Ik zit vanavond nog wel lekker met mijn laptoppie aan en morgen ochtend zal ik jullie nog even gedag zeggen voor ik in de auto stap!
Ja ik was gisteren ook 107 kilo inplaats van 112 kilo toen ik vorige week vrijdag 4 maart begon.. Toch wel lekker dat dat er alvast af is :D Ik ga me dinsdag nog even wegen voordat ik geopereerd wordt..heb namelijk een site op valtaf.nl en hou daar me gewicht bij..vind ik wel handig en leuk.. Zijn er maybe nog meer mensen die daar ook zitten? Smeren jullie eigenlijk allemaal extra je huid tijdens het afvallen om de huid een beetje te helpen met strak en soepel te blijven? Of doen jullie nog iets anders?
meiden meiden, want gaan jullie lekker, lever de modifast, ik geloof echt niet dat je lever het meteen had aangegeven hoor maike, hij had hooguit een sateetje omhooggehouden richting chirurg. waarschijnlijk krijg ik dan een exgtra groot gar om die lever aan de kant te houden, of ze doen er zolang een gewicht aan om hem naar de zijkant te hangen, ik bedenk ook maar wat. heb vanmiddag mn eerste puree maaltijd gemaakt; 300ml bouillin, 150gr soepgroente en 10gr kipfilet, samen in pannetje, lekker soepje van gemaakt. zag er heerlijk uit, totdat het in de staafmixer ging. dat was behoorlijk even bonje met die worteltjes want ze probeerden maar steeds alle kanten uit te vliegen,hielden zich vast aan de ramen aan mijn truitje, uiteindelijk is het dus een deel gelukt mij aan te vallen, maar het deel wat ik gemixerd heb ziet er niet uit, maar de smaak is goed. , als dat elke keer zoveel oorlog oplevert moet ik het wel anders aanpakken. een deksel erop zou al een begin zijn.

maaike en lauw jullie gaan lekker richting point zero nu he? geweldig, en ik wens jullie veel succes. jullie hebben het verdiend nu aan de beurt te zijn. ik krijg de avond voor en ochtend van de OK medicatie ivm maagzuur, maar verder houden ze mij ook zo lang moglijk helder ivm nieuw protocol om zolang mogelijk vragen te kunnen stellen. niks zeggen over je pincode he?

nee maaike, ik zal de komende dagen heel veel aan je denken, fijn dat je me mijn wachttijd voorbij bent, en laat ze een poepie ruiken. gelukkig horen we via via wel hoe het gaat. tegen de tijd dat ik zover ben regelen we ook wel zoiets. Go for it girls. meer kan ik niet zeggen. op naar je nieuwe leven.
Hee dames die van de week geholpen worden,ik wil jullie heel veel succes toewensen,het gaat allemaal meevallen,je gaat het zien.En dan maar kiloknallen,oh dat is zo'n heerlijk gevoel.

Toi toi toi meiden.

@Patries,helemaal een andere vraag aan jou.Werkt er bij jullie in het ZH ene Piet van der Maas.Ik werk nl bij Curamus en daar komt een nieuwe hoge heer werken die momenteel werkzaam is in het ziekenhuis in Roosendaal.Tsja de wereld is klein.
maaike had jij geen weblog of zoiets waarin je alles bijhield op je weg naar de gbp?
Dank je wel lieve Majesteit!!!

Ja, wat wordt het een zooi hé, met een staafmixer! Had ik ook. Maar we hebben dankzij het Kerstpakket van 3 jaar geleden ook een blender, en daar gaat het super in. Hup, op standje 5 en gewoon minutenlang laten ratelen. Dan ziet de soep er inderdaad ineens niet meer uit. Nou ja, als het maar smaakt!

Alles beter dan die smerige Modimodder...
Nee, geen blog... Was ik geloof ik wel van plan, maar weer veel te veel andere dingen gedaan....
Dank je wel Sassika. Wat zijn jullie allemaal lief!!!!
Maaike, nog 1 nachtje slapen en het is zover, hoe voel jij je?

Majesteit ik heb toch wel moeten lachen om je wortelen hoor haha en bedacht me dat ik vorig jaar mn blender had weggegeven daar ik die nooit gebruikte..... niet zo slim haha.

Maaike en Lauw, enorm veel succes morgen en overmorgen, ik leef met jullie mee, maar jullie gaan dat hartstikke goed doen!!!!
Ik voel me prima! Ben een ijskonijn wat operaties betreft...

Straks later op de avond nog even flink veel water drinken en het een en ander aan maagvulling, zodat ik het morgen red tot 12.30.

En dan: spuit in die hand, slaapmiddel erin en knippen en plakken maar!!!

Hihihi, wat zal ik weer dromen vannacht....
Maaike, heel veel succes morgen! Ik denk aan je!!

Komt allemaal goed, je bent in goede handen en ik hoop snel van je te horen hoe het is gegaan!!!

Veel liefs
Hebben jullie nog verzoeknummers voor wat ik ga zingen als ik de ok inrijd???

Of het friet-met-mayonaise-lied maar doen?
Succes morgen he maaike..hoelaat ga je precies geopereerd worden? Ik ga aan je denken..spannend. Ik hoop dat alles soepeltjes verloopt..
quote:Maaike1962 schreef op 13 maart 2011 @ 15:10:

Zo Brenda, dat is wel heel erg heftig!!! Gelukkig is het weer goed gekomen en verblijd je ons met je aanwezigheid. Is dat ook een van de aanleidingen geweest om voor een wls te gaan?

Was heel heftig!!

En ik weet het het was erg dom maar goed het is geweest en nu kan ik het wel vertellen.

Voelt ook vertrouwd want jullie zijn ook de enigen die het nu weten.

Fijn dat ik iedereen van tips kan voorzien en steun kan bieden.

Het was zeker een punt wat meewoog om voor wls te gaan.(van het gewicht)

Bovenal vind ik mijn gezondheid het belangrijkst en was het gewoon zat het jojo-en
quote:Maaike1962 schreef op 13 maart 2011 @ 19:38:

Hebben jullie nog verzoeknummers voor wat ik ga zingen als ik de ok inrijd???

Of het friet-met-mayonaise-lied maar doen?

Nee, ik heb wel een verzoekje:

Deeeeeeeeeeeeee Pizzahut, de Pizzahut

Kentucky Fried Chicken en de Pizzahut

McDonalds, McDonalds

McDonalds, McDonalds

Maaike,

Hoe laat ga/moet je vertrekken uit zuiden des lands?

Om op tijd in Eindhoven te zijn?

Moet wel om je liedjes-bedenksels!

Weet je je tijd al dat je onder mes ligt?

Ik wacht je sms af hoe het gegaan is maar doe wel rustig aan

Ik heb nacht voorgaande ook na 0:00 uur wel slokje water gehad hoor en heb ook als een roos geslapen.

Had toen het geluk dat een collega-steward in operatiekamers schoonmaakt en kon zien hoe laat ik precies op planning stond en dat was 09:34 en dat had ze doorgesms-t

Zo'n weegschaal (digi) heb ik ook en soms zit er net een golf in maar goed dan gaan we gewoon nog een keer want kan in 1 week niet 8 kilo aankomen en dan klopt die wel.

Maaike,

Moet wel om jou met je staafmixer.

Gelukkig smaakte het wel!
Inyminy

ook een goeie

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven