Kindermishandeling

13-03-2011 19:25 155 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie weet waar ik in het weekend kindermishandeling kan melden?Het AMK heb ik net geprobeerd maar die zijn gesloten. Kun je de politie bellen hiervoor??
quote:anjertje schreef op 13 maart 2011 @ 20:00:

Weet iemand of de melder (ik in dit geval) nog te horen krijgt hoe het afgelopen is van de politie? Of zal dit vertrouwelijk zijn? Ik zou graag willen weten of alles in orde is met ons overbuurmeisje. Ik ga in ieder geval morgen het AMK bellen.Bij mij kwamen ze langs toen ik belde over mijn buurvrouw en haar tweeling. Eerst zijn ze bij haar geweest, toen bij mij. Kreeg uiteraard geen details, alleen dat alles ok was volgens hen.
Vriend is bij me gelukkig.

Ik hoorde de moeder "hier pak aan" schreeuwen tegen het meisje gevolgd door een klap.
Ik weet niet of ze jou nog op de hoogte komen brengen. Heb het wel eens gehad dat de politie nog even bij me aan de deur kwam om een getuigenverklaring af te nemen nadat ik had gebeld voor een ruzie in de straat.

Slaap lekker Anjertje!
quote:anjertje schreef op 13 maart 2011 @ 20:13:

Ik hoorde de moeder "hier pak aan" schreeuwen tegen het meisje gevolgd door een klap.Je hoorde de klap vanaf de overkant van de straat?
Heel goed idd van je!

Ik ben zelf vroeger vaak door het huis geslagen en ik vernam jaren later van de buren dat ze alles hadden gehoord, maar niks durfde te doen. Hadden ze dat maar wel gedaan!

Knuffel van mij!!
Ja bij mij kwam de politie ook altijd nog even langs als mijn (gelukkig voormalige) buren elkaar weer eens te lijf gingen.
Zanne, het is een smal straatje en bij de overburen stond het raam op een kier en bij ons ook.
quote:anjertje schreef op 13 maart 2011 @ 20:16:

Zanne, het is een smal straatje en bij de overburen stond het raam op een kier en bij ons ook.

Oke.

Hoop dat ze er wat aan doen. Wat een asociaal mens die moeder!
Heb je vaker gehoord dat dit gebeurde? Goed dat je gelijk gebeld.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
spoedhulp 24/7 bereikbaar en jij kunt dat nr niet vinden.

zoek je aandacht of zo?
Rozzo doe niet zo raar. Lees even door voor je zo beschuldigend uitpakt.
quote:anjertje schreef op 13 maart 2011 @ 20:13:

Ik hoorde de moeder "hier pak aan" schreeuwen tegen het meisje gevolgd door een klap.

Vréselijk!

Is je al iets eerder opgevallen aan dit gezin?

Ik denk dat het wel moeilijk te bewijzen valt.

Het is haar woord tegen die van jou

Iig goed van je dat je actie onderneemt
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:rozzo schreef op 13 maart 2011 @ 20:20:

goh wel de weg kunnen vinden naar het amk maar die zijn niet bereikbaar?

wat toevallig want ze laten een nr achter voor spoed.

en dan zelf niet ff de foon oppakken en politie bellen?

mens flikker op met je verhalen!Rozzo relt graag.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Calvijn, zij en haar vriend hebben het gehoord en mogelijk wel meer buren. Dus dan sta je toch wel sterker denk ik.
Is de politie al bij je langs geweest? Ze komen meestal even uitleg geven over wat ze hebben gedaan. (is mijn ervaring)
Ik heb het vermoeden dat een kind ernstig wordt verwaarloosd. Wat kan ik hier aan doen?

Wij adviseren u met spoed contact op te nemen met het Advies- en Meldpunt Kindermishandeling (AMK). Het AMK is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 0900-123 123 0 (¤ 0,05 per minuut).

Bron: http://www.kinderbescherm ... ming/veelgestelde_vragen/
Goed dat je gebeld Anjertje hebt. Vreemd wel dat het AMK blijkbaar niet 24 uur bereikbaar is, in tegenstelling dan wat zij op hun eigen site vermelden.
Mijn moeder hart huilt bij zulke berichten!

Maar dames wij kennen de feiten niet! Wie weet watt er zich afgespeeld heeft. Ook TO weet dit niet.

Sommige kinderen zijn letterlijk de duivel in huis en kunnen letterlijk het bloed onder de nagels vandaan trekken.

Ik snap dat TO de politie heeft gebeld. Maar misschien heeft ze het nu onbedoeld alleen nog maar erger voor dit meisje gemaakt.

En als haar vader thuis was, waarom heeft hij dan niet ingegrepen?
nee rozzo weet waar ze het over heeft.

dat scheelt en de meeste mensen hier blijkbaar niet.

slaapwekkend he?

maarre ik ben bekend..goh.
quote:chatnoir schreef op 13 maart 2011 @ 20:28:

Goed dat je gebeld Anjertje hebt. Vreemd wel dat het AMK blijkbaar niet 24 uur bereikbaar is, in tegenstelling dan wat zij op hun eigen site vermelden.ik bedoel maar.....maarre ik ben de rellerT
Lulu wat zou jij hebben gedaan?? Ik neem aan dat de politie hier wel ervaring mee heeft. Ik zou nl zelf niet snel aanbellen. Tenzij ik de familie goed zou kennen. Maar dan nog. Liever de wijkagent die vaak van dit soort ''probleem'' families wel op de hoogte is. Zij weten ook goed welke stappen en hulp hierna ingezet kan worden.
quote:dametje27 schreef op 13 maart 2011 @ 20:22:

Rozzo doe niet zo raar. Lees even door voor je zo beschuldigend uitpakt.

lees jij ook nog even mee....graag!

24/7 bereikbaar, spoedhulp weet je wel?
@rozzo

ik heb ergens gewerkt waar familieleden naar toe belden voor pijnverlichting voor stervenden, de juiste nummers stonden op de website maar mensen keken daar in hun paniek over heen.

Zo kan ik me dus heel goed voorstellen dat TO misschien door de stress niet goed gekeken heeft oid.
quote:chatnoir schreef op 13 maart 2011 @ 20:31:

Lulu wat zou jij hebben gedaan?? Ik neem aan dat de politie hier wel ervaring mee heeft. Ik zou nl zelf niet snel aanbellen. Tenzij ik de familie goed zou kennen. Maar dan nog. Liever de wijkagent die vaak van dit soort ''probleem'' families wel op de hoogte is. Zij weten ook goed welke stappen en hulp hierna ingezet kan worden.Persoonlijk zou ik gelijk de politie bellen, dan daar naar toe gaan om te vragen wat er aan de hand is en misschien dan pas het vivaforum raadplegen
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:rozzo schreef op 13 maart 2011 @ 20:20:

goh wel de weg kunnen vinden naar het amk maar die zijn niet bereikbaar?

wat toevallig want ze laten een nr achter voor spoed.

en dan zelf niet ff de foon oppakken en politie bellen?

mens flikker op met je verhalen!je kan echt niet lezen, want ze heeft de politie al lang gebeld!
WTF?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven