Kindermishandeling
zondag 13 maart 2011 om 19:53
zondag 13 maart 2011 om 19:59
zondag 13 maart 2011 om 20:00
zondag 13 maart 2011 om 20:06
De politie zal de ouders en het meisje spreken, afhankelijk van gesprek kunnen ze de crisisdienst van het AMK of BJZ bellen om te kijken of het gezin bekend is. Indien er een inschatting is van direct ernstig gevaar, zullen zij er direct bij betrokken word.
Bij twijfel of goed gesprek oid, zal de politie zal een zorgmelding sturen naar AMK/ BJZ zodat zij het verder op kunnen pakken. In eerste instantie op vrijwillige basis en zo nodig zal er via de kinderrechter pas iets gedwongen gedaan kunnen worden.
Beetje een samenvatting hoe zoiets kan lopen.
Wellicht valt het mee (je weet maar nooit) dan word het wel gerapporteerd en bij een volgende keer actie ondernomen.
Bij twijfel of goed gesprek oid, zal de politie zal een zorgmelding sturen naar AMK/ BJZ zodat zij het verder op kunnen pakken. In eerste instantie op vrijwillige basis en zo nodig zal er via de kinderrechter pas iets gedwongen gedaan kunnen worden.
Beetje een samenvatting hoe zoiets kan lopen.
Wellicht valt het mee (je weet maar nooit) dan word het wel gerapporteerd en bij een volgende keer actie ondernomen.
zondag 13 maart 2011 om 20:07
quote:Zanne schreef op 13 maart 2011 @ 20:00:
[...]
Ja volgens mij wel. Wij willen misschien wel iets anders, maar wat moet de politie anders doen?Volgens de nieuwe maatregels kunnen ze de moeder meteen meenemen en waarschijnlijk ook arresteren. Als de vader er tenminste niets mee te maken heeft, kan de dochter gewoon thuis blijven.
[...]
Ja volgens mij wel. Wij willen misschien wel iets anders, maar wat moet de politie anders doen?Volgens de nieuwe maatregels kunnen ze de moeder meteen meenemen en waarschijnlijk ook arresteren. Als de vader er tenminste niets mee te maken heeft, kan de dochter gewoon thuis blijven.
zondag 13 maart 2011 om 20:09
Kan me dat goed voorstellen Anjertje!! Nogmaals een dikke pluim voor jou voor dat je gebeld hebt. Ik ben zelf wel moeder van een dochter, net 11 jaar en heb haar nog nooit geslagen!! Natuurlijk ben ik wel eens heel boos op haar en toen ze nog kleiner was kreeg ze echt wel eens een tik voor haar billen maar echt meppen nooit! Het is een kwestie van onmacht hoor dat slaan. Als je merkt dat de emoties de overhand gaan spelen stuur je je kind naar haar/zijn kamer. Kom tot bedaren en handel dan....
zondag 13 maart 2011 om 20:10
quote:Naija_mama schreef op 13 maart 2011 @ 20:07:
[...]
Volgens de nieuwe maatregels kunnen ze de moeder meteen meenemen en waarschijnlijk ook arresteren. Als de vader er tenminste niets mee te maken heeft, kan de dochter gewoon thuis blijven.
Oke. Ik had altijd begrepen dat ze een kind niet zo snel uit huis plaatsen.( gelukkig ook maar vind ik) Dan moet er echt dprake zijn van stelselmatige mishandeling.
Maar voor dit meisje is het vreselijk natuurlijk. Het is te hopen dat de politie een goed gesprek zal hebben met die moeder en vooral met het meisje zelf.
[...]
Volgens de nieuwe maatregels kunnen ze de moeder meteen meenemen en waarschijnlijk ook arresteren. Als de vader er tenminste niets mee te maken heeft, kan de dochter gewoon thuis blijven.
Oke. Ik had altijd begrepen dat ze een kind niet zo snel uit huis plaatsen.( gelukkig ook maar vind ik) Dan moet er echt dprake zijn van stelselmatige mishandeling.
Maar voor dit meisje is het vreselijk natuurlijk. Het is te hopen dat de politie een goed gesprek zal hebben met die moeder en vooral met het meisje zelf.