uit elkaar gaan? Help?
dinsdag 15 maart 2011 om 14:34
Ok Luna, ik begrijp het iets beter nu.
Toch, als ik reageer ben ik ook wel benieuwd naar hoe het verder gaat, maar in eerste instantie reageer ik om iemand te helpen met de vraag waar hij/zij mee zit.
Dat Julia weg wilde heeft misschien ermee te maken dat ze vindt dat ze met haar naam teveel herkenbaar was, en dat kan ik me met dit topic best voorstellen.
Toch, als ik reageer ben ik ook wel benieuwd naar hoe het verder gaat, maar in eerste instantie reageer ik om iemand te helpen met de vraag waar hij/zij mee zit.
Dat Julia weg wilde heeft misschien ermee te maken dat ze vindt dat ze met haar naam teveel herkenbaar was, en dat kan ik me met dit topic best voorstellen.
dinsdag 15 maart 2011 om 14:36
quote:marthesyl schreef op 15 maart 2011 @ 14:26:
Aan iedereen die het hier opneemt voor de kinderen: groot gelijk natuurlijk, helemaal mee eens.
Maar het gaat me iets te ver om te doen alsof het ALTIJD een goed idee is om in een (liefdes)relatie te blijven met de vader van je kinderen.
De wetenschap is daar anders heel duidelijk in. Het is voor de kinderen altijd beter als vader en moeder samen zijn behalve als er sprake is van fysiek geweld en dreiging.
Wij kunnen moeilijk beoordelen wat hier het relatieprobleem is. En de verplichting om het te proberen (minstens een keer of 100) is er, maar niet altijd kom je eruit.
Dit is overigens gezegd door iemand die wel 'gewoon' getrouwd is met de vader van haar kinderen.
En nee, ik denk ook dat Julia niet meer terugkomt. Misschien dat ze dit wel leest...
Aan iedereen die het hier opneemt voor de kinderen: groot gelijk natuurlijk, helemaal mee eens.
Maar het gaat me iets te ver om te doen alsof het ALTIJD een goed idee is om in een (liefdes)relatie te blijven met de vader van je kinderen.
De wetenschap is daar anders heel duidelijk in. Het is voor de kinderen altijd beter als vader en moeder samen zijn behalve als er sprake is van fysiek geweld en dreiging.
Wij kunnen moeilijk beoordelen wat hier het relatieprobleem is. En de verplichting om het te proberen (minstens een keer of 100) is er, maar niet altijd kom je eruit.
Dit is overigens gezegd door iemand die wel 'gewoon' getrouwd is met de vader van haar kinderen.
En nee, ik denk ook dat Julia niet meer terugkomt. Misschien dat ze dit wel leest...
quote:Mainecoon79 schreef op 15 maart 2011 @ 14:27:
Ik bedoelde het meer in de zin dat ze nu door de ex wellicht tot inzicht komt dat er voor haar iets mist in de huidige relatie. Ik bedoelde er niet mee te zeggen dat ze maar voor dr ex moet kiezen.Dan ben je niet erg slim als je er door een ex moet achter komen wat je mist in je huidige relatie.
Ik bedoelde het meer in de zin dat ze nu door de ex wellicht tot inzicht komt dat er voor haar iets mist in de huidige relatie. Ik bedoelde er niet mee te zeggen dat ze maar voor dr ex moet kiezen.Dan ben je niet erg slim als je er door een ex moet achter komen wat je mist in je huidige relatie.
quote:meds schreef op 15 maart 2011 @ 14:22:
[...]
Dat kan je niet op het bordje van de dames hier schrijven, TO doet dat toch echt helemaal zelf, of ze nu hier met fluwelen handschoentjes wordt behandeld of mensen gewoon zeggen waar het op staat, namelijk dat het puur egoïsme is.
Helemaal mee eens
Bovendien werkt pappen en nat houden vaak niet zo lekker. Af en toe werkt zeggen waar het op staat een stuk beter.
[...]
Dat kan je niet op het bordje van de dames hier schrijven, TO doet dat toch echt helemaal zelf, of ze nu hier met fluwelen handschoentjes wordt behandeld of mensen gewoon zeggen waar het op staat, namelijk dat het puur egoïsme is.
Helemaal mee eens
Bovendien werkt pappen en nat houden vaak niet zo lekker. Af en toe werkt zeggen waar het op staat een stuk beter.
dinsdag 15 maart 2011 om 14:38
Ja jee, dan moet je je niet aanmelden onder je eigen naam. Dat doet vrijwel niemand. En dan had ze dat ook kunnen melden. Maar binnen een paar minuten het topic weg willen hebben(wat overigens helemaal niet kan) riekt mij, als forumfossiel naar niet de reacties krijgen waar ze op gehoopt had. En dan is wegwezen de makkelijkste optie. Net als in haar relatie.
dinsdag 15 maart 2011 om 14:40
quote:laela schreef op 15 maart 2011 @ 14:36:
[...]
Dan ben je niet erg slim als je er door een ex moet achter komen wat je mist in je huidige relatie. Ik bedoel niet zozeer "wat" je mist in je relatie maar "dat" je iets mist in je relatie. Sommige mensen zijn best goed in hun kop in het zand steken bijvoorbeeld of gewoon een beetje doorsukkelen zoals het gaat en ineens tot de ontdekking komen dat je eigenlijk meer uit het leven wilt. Hoe je dat vervolgens zelf invult of aanpakt zegt dan weer wat over intelligentie denk ik.
[...]
Dan ben je niet erg slim als je er door een ex moet achter komen wat je mist in je huidige relatie. Ik bedoel niet zozeer "wat" je mist in je relatie maar "dat" je iets mist in je relatie. Sommige mensen zijn best goed in hun kop in het zand steken bijvoorbeeld of gewoon een beetje doorsukkelen zoals het gaat en ineens tot de ontdekking komen dat je eigenlijk meer uit het leven wilt. Hoe je dat vervolgens zelf invult of aanpakt zegt dan weer wat over intelligentie denk ik.
dinsdag 15 maart 2011 om 14:46
quote:Mainecoon79 schreef op 15 maart 2011 @ 14:40:
[...]
Ik bedoel niet zozeer "wat" je mist in je relatie maar "dat" je iets mist in je relatie. Sommige mensen zijn best goed in hun kop in het zand steken bijvoorbeeld of gewoon een beetje doorsukkelen zoals het gaat en ineens tot de ontdekking komen dat je eigenlijk meer uit het leven wilt.En dat stadium ben je gepasseerd zodra je kinderen krijgt samen. Dan kun je je dat niet meer permitteren. In dit geval kan TO er maar beter het beste van maken met haar aanstaande man.
[...]
Ik bedoel niet zozeer "wat" je mist in je relatie maar "dat" je iets mist in je relatie. Sommige mensen zijn best goed in hun kop in het zand steken bijvoorbeeld of gewoon een beetje doorsukkelen zoals het gaat en ineens tot de ontdekking komen dat je eigenlijk meer uit het leven wilt.En dat stadium ben je gepasseerd zodra je kinderen krijgt samen. Dan kun je je dat niet meer permitteren. In dit geval kan TO er maar beter het beste van maken met haar aanstaande man.
dinsdag 15 maart 2011 om 14:52
quote:laela schreef op 15 maart 2011 @ 14:46:
[...]
En dat stadium ben je gepasseerd zodra je kinderen krijgt samen. Dan kun je je dat niet meer permitteren. In dit geval kan TO er maar beter het beste van maken met haar aanstaande man.Dat ben ik niet met je eens. Tuurlijk maakt dat de afweging zwaarder en kun je niet meer luchtig even besluiten dan maar wat anders te gaan doen. Maar persoonlijk moet ik er niet aan denken nog getrouwd te zijn en samen te wonen met mijn ex. Ik ben erg blij met de keuze voor mijzelf. Natuurlijk stond, bij de uitvoering van die keus, dochterlief wel bovenaan de lijst met prioriteiten.
[...]
En dat stadium ben je gepasseerd zodra je kinderen krijgt samen. Dan kun je je dat niet meer permitteren. In dit geval kan TO er maar beter het beste van maken met haar aanstaande man.Dat ben ik niet met je eens. Tuurlijk maakt dat de afweging zwaarder en kun je niet meer luchtig even besluiten dan maar wat anders te gaan doen. Maar persoonlijk moet ik er niet aan denken nog getrouwd te zijn en samen te wonen met mijn ex. Ik ben erg blij met de keuze voor mijzelf. Natuurlijk stond, bij de uitvoering van die keus, dochterlief wel bovenaan de lijst met prioriteiten.
dinsdag 15 maart 2011 om 15:49
Dus... TO is 24 of 25 en 6 jaar samen met een man met wie ze 2 kinderen heeft en met wie ze trouwplannen heeft, ook al loopt de relatie volgens haar niet goed. Dan komt ze een ex tegen uit haar kindertijd en ze besluit willens en wetens achter de rug van haar partner om contact te houden met haar puberliefde. Daarnaast blaast ze haar voorgenomen huwelijk af. Partner komt erachter dat ze tegen de afspraken in contact is blijven houden met ex. En nu wil TO van het Vivaforum horen dat ze voor haar persoonlijke geluk moet gaan.
dinsdag 15 maart 2011 om 20:43
Nee ik ging niet over 1 nacht ijs. De relatie was al minimaal 3 jaar niet zo best meer toen ik er achter kwam dat ik lesbisch ben en heb dat toen gelijk aan ex gemeld. Daarna zijn we nog 3 maanden bezig geweest met relatie therapie en toen hebben we de knoop doorgehakt.
En wat TO betreft krijg ik niet direct de indruk dat ze over 1 nacht ijs gaat. Ze geeft aan al vaker te hebben gedacht over uit elkaar gaan. Ik heb het idee dat ze gewoon uiting geeft aan alle twijfels en gevoelens die haar bezig houden op dit moment, dat betekend echter nog niet dat de beslissing reeds genomen is. Het enige wat ik mis is een goed plan van aanpak. Zelf vond ik alle gevoelens rond de beslissing nemen over wel/niet uit elkaar gaan vrij heftig. Had het gevoel telkens maar in het zelfde cirkeltje rond te draaien en werd daar een beetje wanhopig van soms. En dat lees ik ook een beetje terug in het laatste gedeelte van de OP. Het is dan misschien een wat "lichtzinnige reden" zo'n ex, maar ik heb wel het idee dat ze beseft dat het een grote impact heeft/zal hebben.
En wat TO betreft krijg ik niet direct de indruk dat ze over 1 nacht ijs gaat. Ze geeft aan al vaker te hebben gedacht over uit elkaar gaan. Ik heb het idee dat ze gewoon uiting geeft aan alle twijfels en gevoelens die haar bezig houden op dit moment, dat betekend echter nog niet dat de beslissing reeds genomen is. Het enige wat ik mis is een goed plan van aanpak. Zelf vond ik alle gevoelens rond de beslissing nemen over wel/niet uit elkaar gaan vrij heftig. Had het gevoel telkens maar in het zelfde cirkeltje rond te draaien en werd daar een beetje wanhopig van soms. En dat lees ik ook een beetje terug in het laatste gedeelte van de OP. Het is dan misschien een wat "lichtzinnige reden" zo'n ex, maar ik heb wel het idee dat ze beseft dat het een grote impact heeft/zal hebben.
dinsdag 15 maart 2011 om 21:22
Ik ging er vanuit dat ik hetero was. Ik had me weleens afgevraagd of de gevoelens die ik toen had voor mijn beste vriendin (was in 2003) wel normaal waren voor een "gewone vriendschap" maar dan dacht ik "ik ben hetero dus het zal wel goed zijn". Ik vond lesbische stellen wel interessant, maar wuifde dat weg met "ik wil gewoon graag niet doorsnee zijn en daarom vind ik dat interessant maar ik ben gewoon hetero" Begin 2009 zag ik een aflevering van dr. Phil en daarin werden redenen besproken waarom vrouwen na de begin periode van de relatie interesse verliezen in sex met de partner. En aangezien dat bij al mijn relaties ook zo was heb ik niet door gezapt, maar ben ik de aflevering gaan kijken. Daar werd in genoemd als 1 van de redenen dat de vrouw eigenlijk lesbisch is en dat niet weet. Toen ging er een belletje rinkelen. Ik had toen een maatschappelijk werkster en heb het daarmee besproken, maar uiteindelijk weer weggewuifd met het idee "dat kan toch niet?! dat ik dat zelf niet door heb?!". Toen in september van dat jaar kwam ik in aanraking met een lesbische vrouw tijdens een revalidatie cursus en die vertelde hoe zij erachter was gekomen na 10 jaar huwelijk dat ze lesbisch bleek te zijn toen ze verliefd werd op haar beste vriendin, waar ze nog gelukkig mee samen woont. Dus toen kwam ik tot de ontdekking dat het dus wel kan dat je het niet van jezelf weet, of je er niet van bewust bent. Ik had gewoon nooit eerder getwijfeld over mijn seksuele geaardheid. En als ik dacht aan orale sex met een vrouw dan had ik zoiets van "nou kan daar niet echt warm van worden ofzo" het was niet een idee wat me nou onwijs aanstond dus daardoor had ik ook zoiets van nou ik ben niet lesbisch hoor. Inmiddels heb ik een eerste lesbische relatie gehad van 4 maanden en ik ben echt wel lesbisch hihi maar nog geen orale sex gedaan hoewel het me nu wel iets aantrekkelijker lijkt dan voorheen.
dinsdag 15 maart 2011 om 22:32
Ga eens even wat karakter kweken Julia. Je overgeven aan de eerste de beste kriebel terwijl je verloofd ben en twee kinderen hebt? Beweren dat je het allemaal heel erg verdrietig vindt voor je vriend, maar ondertussen het contact met je ex gewoon blijven houden? En volgens mij vind je het helemaal niet zielig voor je vriend, want je bent alleen maar bang dat hij de kinderen afpakt als je contact blijft houden, maar het contact verbreken omdat je je relatie om zeep helpt, omdat je je vriend hier enorm veel pijn mee doet, is dat niet voldoende reden dan?
Je hebt het zelf in de hand he? Jij bent degene die dit doet en die deze keuzes maakt. Stap eens uit die slachtofferrol.
Je hebt het zelf in de hand he? Jij bent degene die dit doet en die deze keuzes maakt. Stap eens uit die slachtofferrol.
woensdag 16 maart 2011 om 01:55
Die vriend van Jou heeft je zwaar verkeerd ingeschat voordat hij met Jou aan kinderen begon. Een vriend van me zit nu in precies dezelfde situatie, hij was net ontslagen, toen ging zn vader dood en toen ging zn vriendin weg samen met hun zoontje , dat onder het mom dat de spanning er af was, 1 week later had ze een nieuwe vriend.
woensdag 16 maart 2011 om 09:41
Ik dacht altijd dat passie en heftige verliefdheid en dat soort dingen alleen in romannetjes voorkwam en misschien bij een enkele gelukkige die het wel vond. Ik denk dat mijn gevoelens voor mijn ex een mengeling waren van vriendschap, beste maatjes en heel graag een gezin/kinderen willen hebben. Ik zag het ene soort houden van aan voor het houden van als in liefdesrelatie. Passie was bij mij nooit sprake van. Het was meer zo weinig mogelijk voorspel en zo snel mogelijk klaar en liever eigenlijk helemaal niet. Ik dacht altijd dat ik gewoon zeer weinig sexdrive had en daar baalde ik van want dat was niet leuk voor de ander in de relatie. Inmiddels snap ik waarom mensen sex nou zo leuk vinden hihihi.