Zomertijd

16-03-2011 08:53 274 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zie er nu al tegen op. Ik ben jaarlijks vaak 1 a 2 weken van slag door die rottige regeling. Dit jaar hoop ik dat het beter gaat door melatonine in te nemen.

Volgende week ga ik al proberen om dagelijks bijna alles een half uur vroeger te doen. (eerder naar m'n werk, vroeger naar sporten)

Wie heeft er ook zo'n last van en hebbe jullie nog tips?
quote:keukenschaar schreef op 16 maart 2011 @ 10:17:

Oh stuiterbal wat ben jij toch een goor schijnheilig kutwijf. Rot toch op met je vieze leugens!Pardon? Wie ben jij en waarom zit je zo asociaal te schelden? Ik heb je inderdaad gestaft.
quote:MissSissy schreef op 16 maart 2011 @ 10:18:

Weet je wat mij opvalt, Maja en Maghetookeenbeetjemeerzijn?

Geen enkele tip wordt door jullie aangenomen. Niet 1. Dat maakt dat ik inmiddels ook het idee krijg dat jullie graag een probleem willen hebben.

Zo ver ik weet hebben we alle tips iig gelezen, op gereageerd,al geprobeerd of ze zijn niet mogelijk.

Ik leg het wel voor bij m'n psych. Misschien dat ie nog wat nuttigs heeft. Laterzzzzzzzzz (%^$*%^$* forum)
quote:Maja82 schreef op 16 maart 2011 @ 10:16:

[...]

Wintertijd is de normale tijd.

En ja ik heb nu ook een probleem met m'n ritme. Dat is net onder controle te houden maar het e.e.a. vliegt dus uit de bocht met ingaan van de zomer tijd.

(dat van die 5 of 10 minuten om te wennen heb ik ook al geprobeerd, helaas zonder succes)Dan is het wel logisch inderdaad. Ik heb op het moment (door ziekte en bijbehorende vermoeidheid) nu ook een heel strak ritme met gaan slapen en opstaan. Met veel moeite red ik het inmiddels tot 22.00u 's avonds. Dat zal straks dus wel weer moeite gaan kosten, de eerste dagen/weken ben ik na 21.00u vast niet meer aanspreekbaar. Ik zal mijn vriend vast gaan voorbereiden op lange eenzame avonden terwijl ik al vroeg in mijn bed lig .
quote:luna_lobo schreef op 16 maart 2011 @ 10:19:

[...]

Pas maar op, voor je het weet pleurt ze je hele priveleven op internet!Excuse me? Ik heb nooit iets in die trant gedaan. Je hebt de verkeerde voor je.
quote:stuiterbal96 schreef op 16 maart 2011 @ 10:19:

[...]

Ze geven aan dat ze diverse van de aangedragen oplossingen zonder resultaat geprobeerd hebben toch?Diverse misschien, maar de erg voor de hand liggende tips niet. Een week vakantie nemen bijvoorbeeld "kan niet", maar Maguteenbeetjemeerzijn geeft net aan een kantoorbaan te hebben. Nou, dan kun je dus waarschijnlijk wel een week vrijnemen om bij te komen, dan hoef je ook niet later in het seizoen oververmoeid bij de huisarts te zitten.
Ik wil wel een wedje leggen. Wedden dat straks álle postings naar mevrouw de Stuiterbal verdwenen zijn, de posters er van een ban hebben en dat Mw. Stuiterbal vrolijk verder het forum over HRS't en Andries Knevelt? Wedden?
quote:eleonora schreef op 16 maart 2011 @ 10:20:

[...]

Kom je vanavond zingen Star?

Bij de BEO?

Ik neem zelf gekweekte grotchampignons mee.

Van de smetplek.

Gezellig & lekker.

Ik kom wel ietsje later, want ik ga eerst met mijn Afgaanse buurvrouw naar het Sloveens volksdansen (in het kader van inburgering, vraag me niet welke inburgering, maar gezellig is het)
quote:Supersoulfighter schreef op 16 maart 2011 @ 10:20:

Jammer dat iedereen er doorheen loopt te mekkeren. Ik heb je gestaft keukenschaar en ook een verzoek ingediend om alle offtopic te verwijderen.Dank je
quote:julia_van_henegouwen schreef op 16 maart 2011 @ 10:22:

Ik wil wel een wedje leggen. Wedden dat straks álle postings naar mevrouw de Stuiterbal verdwenen zijn, de posters er van een ban hebben en dat Mw. Stuiterbal vrolijk verder het forum over HRS't en Andries Knevelt? Wedden?Ik neem de weddenschap aan want je gaat helemaal gelijk krijgen!
quote:Maja82 schreef op 16 maart 2011 @ 10:21:

[...]

Ik leg het wel voor bij m'n psych. Misschien dat ie nog wat nuttigs heeft. Laterzzzzzzzzz (%^$*%^$* forum)Jammer dat je de mensen die wel serieus reageren niet bedankt. Heel graag gedaan hoor. En het bespreken met je psych lijkt me sowieso verstandig, als het echt iets is waar je mee zit.
quote:stuiterbal96 schreef op 16 maart 2011 @ 10:19:

[...]

Ze geven aan dat ze diverse van de aangedragen oplossingen zonder resultaat geprobeerd hebben toch?

Dan is er misschien wel niks aan te doen. Een slaapkliniek is misschien een idee en anders accepteren.

Het is geen ziekte of zo natuurlijk. Het is hooguit lastig.

Ik slaap al mijn hele leven slecht, daar is ook niks aan te doen, het is vervelend maar je er druk om maken levert slechts stress op, wat ook heel slecht is.
quote:MissSissy schreef op 16 maart 2011 @ 10:18:

Weet je wat mij opvalt, Maja en Maghetookeenbeetjemeerzijn?

Geen enkele tip wordt door jullie aangenomen. Niet 1. Dat maakt dat ik inmiddels ook het idee krijg dat jullie graag een probleem willen hebben.

Alle tips, behalve die van het wake up light, heb ik al geprobeerd en heb dat , ondertussen tot vervelens toe verteld en uitgelegd, maar lezen schijnt voor een aantal moeilijkte zijn.

Maar vooruit nogmaals:

Slaappillen: werken niet

Ritme aanpassen: Maand vantevoren beginnen met eerder naar bed en eerder opstaan

Vakantie nemen werkt niet want ik heb ondervonden dat zelfs een maand vantevoren beginnen met ritme aanpassen niet werkte.

Lichttherapie: heeft ook niet geholpen

Verduisterend gordijn: ik val pas goed in slaap rond 12u (wintertijd) 's nachts, of het nu licht/donker en muisstil is, maakt niet uit.

Ben ik nog wat vergeten?
Nope
quote:MissSissy schreef op 16 maart 2011 @ 10:22:

[...]

Diverse misschien, maar de erg voor de hand liggende tips niet. Een week vakantie nemen bijvoorbeeld "kan niet", maar Maguteenbeetjemeerzijn geeft net aan een kantoorbaan te hebben. Nou, dan kun je dus waarschijnlijk wel een week vrijnemen om bij te komen, dan hoef je ook niet later in het seizoen oververmoeid bij de huisarts te zitten.omdat de wereld bedacht heeft dat de zomertijd moet bestaan moet ik 5 zeer kostbare vakantiedagen opofferen? dacht het niet.
hebben ze in Afghanistan ook zomertijd? Want dat moet ik mijn buurvrouw dan ook nog uit gaan leggen.
Neem een kind. Dan ben je de eerste jaren altíjd moe!

En je leert zoveel vormen van vermoeidheid kennen, écht boeiend!
-
quote:Maja82 schreef op 16 maart 2011 @ 10:25:

[...]

omdat de wereld bedacht heeft dat de zomertijd moet bestaan moet ik 5 zeer kostbare vakantiedagen opofferen? dacht het niet.tja, dan ook niet klagen over moeite met aanpassen hè.
quote:Maja82 schreef op 16 maart 2011 @ 10:21:

[...]

Zo ver ik weet hebben we alle tips iig gelezen, op gereageerd,al geprobeerd of ze zijn niet mogelijk.

Ik leg het wel voor bij m'n psych. Misschien dat ie nog wat nuttigs heeft. Laterzzzzzzzzz (%^$*%^$* forum)

Bah, wat baal ik toch van mensen zoals jij zeg.

Zeiken en klagen om niks, krijg je nog tips ook voor je non-probleem, reageer je zo op iedereen die post, ook zij die je serieus proberen te adviseren.
quote:Liv schreef op 16 maart 2011 @ 10:26:

Neem een kind. Dan ben je de eerste jaren altíjd moe!

En je leert zoveel vormen van vermoeidheid kennen, écht boeiend!lol, van je ritme blijft niks heel

[...]

omdat de wereld bedacht heeft dat de zomertijd moet bestaan moet ik 5 zeer kostbare vakantiedagen opofferen? dacht het niet.Nouja sorry hoor, maar als je dat niet wilt én je hebt het nog niet met je huisarts besproken én ook nog niet met je psych (waar je neem ik aan regelmatig komt, anders heb je geen psych), dan is het probleem blijkbaar niet zo groot. Een met Leo dus.
quote:Machutookunbietjemeerzijn schreef op 16 maart 2011 @ 10:25:

[...]

Alle tips, behalve die van het wake up light, heb ik al geprobeerd en heb dat , ondertussen tot vervelens toe verteld en uitgelegd, maar lezen schijnt voor een aantal moeilijkte zijn.

Maar vooruit nogmaals:

Slaappillen: werken niet

Ritme aanpassen: Maand vantevoren beginnen met eerder naar bed en eerder opstaan

Vakantie nemen werkt niet want ik heb ondervonden dat zelfs een maand vantevoren beginnen met ritme aanpassen niet werkte.

Lichttherapie: heeft ook niet geholpen

Verduisterend gordijn: ik val pas goed in slaap rond 12u (wintertijd) 's nachts, of het nu licht/donker en muisstil is, maakt niet uit.

Ben ik nog wat vergeten?

Wake up light zou ik echt proberen, Maja zei dat het voor haar niet werkte, maar ik werd er echt een stuk beter van wakker toen ik in december rond 6 uur mijn bed uit ging.

Met de kans dat je dit ook al geprobeerd hebt: Heb je een slaap ritueel? Ik merk dat ik fijner in slaap als ik het half uur voor ik ga slapen de tv uit doe, nog even een rondje opruimen door mijn huis doe, rustig mijn tanden poets, flos, mijn gezicht schoonmaak, mijn nachtcreme opsmeer etc. Ik ben helemaal niet zo'n schoonheidskoningin, maar het helpt me om me mentaal voor te bereiden op mijn slaap omdat ik geen prikkels meer krijg EN omdat het elke avond de voorbode is van het gaan slapen.

[...]

omdat de wereld bedacht heeft dat de zomertijd moet bestaan moet ik 5 zeer kostbare vakantiedagen opofferen? dacht het niet.

Daar komt de aap uit de mouw vrouw.

Je wil er zelf niets aan bijdragen. Anderen moeten jouw probleem oplossen, jij wil er geen offers voor brengen.

Dan denk ik dat je gewoon maar niet moet zeuren en accepteren dat je je zo nu en dan een poosje wat minder voelt. Gaat ook wel weer over.
Eens met supersoul.

Of zou het helpen als we hier allemaal zeggen hoe ontzettend rot en oneerlijk het allemaal voor je is TO?

Wordt het daar beter van?
quote:Liv schreef op 16 maart 2011 @ 10:27:

[...]

Ach, daar komt zo vast wel weer een passend antwoord op. Jullie zien het allemaal verkeerd, zei de gek....Eén vriendelijke waarschuwing: jullie zijn in je heksenjacht tegen de verkeerde bezig.
Neem anders een flinke borrel 's avonds. Slaap je ook lekker op.

En ach, 2 weekjes moe, dat is toch te overzien?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven