Zomertijd

16-03-2011 08:53 274 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zie er nu al tegen op. Ik ben jaarlijks vaak 1 a 2 weken van slag door die rottige regeling. Dit jaar hoop ik dat het beter gaat door melatonine in te nemen.

Volgende week ga ik al proberen om dagelijks bijna alles een half uur vroeger te doen. (eerder naar m'n werk, vroeger naar sporten)

Wie heeft er ook zo'n last van en hebbe jullie nog tips?
quote:Charlotte69 schreef op 16 maart 2011 @ 12:12:

[...]

Kijk, daar hebbie ons:

[afbeelding]

Hé mijn achtertuin!

Wie heeft er afgelopen zondag met een fotocamera lopen spelen
Humor relativeert gelukkig een hoop.

*gaat dvd-speler installeren een voor 5 avonden caberetdvd's huren*
quote:ronniemitchel schreef op 16 maart 2011 @ 12:12:

[...]

iedereen beleefd zijn/haar probleem anders, dat er in de wereld armoede is, haalt de armoede in Nederland niet weg, dat er ergens in een ander land een bom is ontploft haalt jouw probleem ook niet weg, we leven hier en er zijn nu eenmaal mensen die problemen met hun biologische klok ervaren als er een tijdsverschil plaats vind,en wat er dan ergens anders gebeurd dat is dan heel jammer,maar daar gaat het hier nu niet over!!

Nee tuurlijk, dat snap ik wel. Ik vind t alleen echt aan de overdreven kant. Ik weet wel dat er mensen zijn die echt psychisch in de knoop zitten- nu bv. last hebben van winterdepressies etc (ik werk in de psychiatrie) etc, maar kom op zeg... we hebben het over 1 uurtje! Dan denk ik echt... er zijn wel ergere dingen!!
quote:teddy41 schreef op 16 maart 2011 @ 12:18:

[...]

Nee tuurlijk, dat snap ik wel. Ik vind t alleen echt aan de overdreven kant. Ik weet wel dat er mensen zijn die echt psychisch in de knoop zitten- nu bv. last hebben van winterdepressies etc (ik werk in de psychiatrie) etc, maar kom op zeg... we hebben het over 1 uurtje! Dan denk ik echt... er zijn wel ergere dingen!!

Okee, ik heb me vreselijk in zitten houden. Je bent behoorlijk mosterd, ik hoop dat je goed in de bitterballen zit of kaas.

Lees aub ff de rest van het topic.

Ik zit niet psychisch in de knoop, ik ervaar redelijk wat last ervan, van dat ene uurtje. En nee, idd, in het licht van alle andere problemen in de wereld stelt dit niets voor.

Zullen we nu dan maar een vliegtuig instappen, Kadaffi afzetten, de orde herstellen in Bahrein, de reactor in Japan stoppen, etc...

We spitten ze gewoon onder in een akker
Nope

[...]

Mag ik dan even melden dat al bij een psychiater loop.

Wat is er dan zo mis met tips vragen hoe hier mee om te gaan.

Wat als dat voor mij een uitlokker kan zijn om weer in de put te schieten (voor mijn partner trouwens ook). Waarom moet je je complete levensverhaal op schrijven voordat je voor dit simpels misschien wel tips krijgt.

*uhmmmmmmmmmm*
quote:Maja82 schreef op 16 maart 2011 @ 11:19:

[...]

En als jezelf in de put praten niet lukt kan je altijd nog een topic openen op viva.haha, touché!
Er zijn mensen met kinderen die zeggen dat hun kinderen ook volledig van slag zijn bij de wisseling van wintertijd naar zomertjijd en andersom (heb overigens het idee dat je daar als ouders ook aan bijdraagt door het heel erg op te blazen, maar goed), maar bij die kinderen helpt het volgens mij om het dagritme geleidelijk aan te passen. Dus steeds met een kwartiertje in plaats van gelijk een heel uur. Misschien helpt dat je.

Maar bovenal ben ik ervan overtuigd dat dit toch echt iets is waar je meer last van hebt naarmate je er meer een punt van maakt. Er geen aandacht aan besteden en gewoon overgaan tot de orde van de dag lijkt mij de beste manier.
Oke, even wat last ervan begrijp ik. Dat heeft iedereen wel even, het is even wennen. Maar iemand hier zei dat ze er zelfs nog last van had als de wintertijd weer ingaat. En dat snap ik niet, die doet er dan bar weinig aan om het te verhelpen.
Maar... alle slaap die je nu mist, kun je toch gewoon weer inhalen als de wintertijd ingaat? Want dan hou je dat ene uur weer over! Probleem opgelost.

[...]

Nee tuurlijk, dat snap ik wel. Ik vind t alleen echt aan de overdreven kant. Ik weet wel dat er mensen zijn die echt psychisch in de knoop zitten- nu bv. last hebben van winterdepressies etc (ik werk in de psychiatrie) etc, maar kom op zeg... we hebben het over 1 uurtje! Dan denk ik echt... er zijn wel ergere dingen!! Er zijn momenten dat ik 2/3 dagen niet slaap, maar dat ga ik ook niet vergelijken ,mijn probleem is niet erger, maar anders.
quote:Aureel schreef op 16 maart 2011 @ 13:27:

Maar... alle slaap die je nu mist, kun je toch gewoon weer inhalen als de wintertijd ingaat? Want dan hou je dat ene uur weer over! Probleem opgelost.

You're kidding me?!

Ik heb het deze week zo druk, dan slaap ik gewoon niet en haal dat volgende week wel ff in, of volgende maand, of volgend jaar...

Ik kan mss ook wel vooruit slapen?! Dan blijf ik gewoon volgend weekend vanaf vrijdag in bed liggen en slaap gewoon 60 uur aan een stuk, dan heb ik genoeg geslapen voor de week erna, ga ik dan niet naar bed, dan heb ik die akker zo omgespit....
Nope
Ik kan me echt niet voorstellen hoe je daar dan last van hebt (behalve dat ene uurtje slaap minder, want dat voel ik ook wel).

Heb je er dan ook last van als je een uur minder of meer slaapt? Omdat je toevallig je wekker niet gezet hebt of te laat naar bed bent gegaan of zo?
quote:Captain_Obvious schreef op 16 maart 2011 @ 13:40:

Omdat je toevallig je wekker niet gezet hebt of te laat naar bed bent gegaan of zo?Ik ben mijn hele leven al niet te genieten als ik te weinig geslapen heb en ik heb een vreselijk 'ochtendhumeur' als ik tussendoor geslapen heb.
quote:elninjoo schreef op 16 maart 2011 @ 09:01:

Ik kijk er naar uit! Eindelijk weer van die rotte wintertijd af, eindelijk weer langer licht 's avonds!Ja idd, ik fleur juist erg op met de zomertijd
quote:Captain_Obvious schreef op 16 maart 2011 @ 13:40:

Ik kan me echt niet voorstellen hoe je daar dan last van hebt (behalve dat ene uurtje slaap minder, want dat voel ik ook wel).

Heb je er dan ook last van als je een uur minder of meer slaapt? Omdat je toevallig je wekker niet gezet hebt of te laat naar bed bent gegaan of zo?

Het ligt niet aan onszelf, maar aan onze biologische klok. Al ben ik de dag ervoor al om 18u naar bed gegaan en mocht ik dan ook nog eens echt geslapen hebben, dan nog zegt mijn lijf als die wekker gaat om half 6 (en dus half 5 wintertijd): "Je bent veel te vroeg...je moet nog slapen!"

Het is geen kwestie van bij-slapen, overslapen, te weinig slapen, whatever. Mijn lijf legt mij al mijn hele leven, iig vanaf mijn pubertijd, een heel strak waak en slaapschema op. Slapen doe je om 12u en wakker worden om 8 uur. En wijk ik daarvan af, door bijv. om 10 te gaan slapen en om 6 uur op te staan, heb ik net zoveel uur slaap gehad, maar mijn lijf vindt dat het nog 2 uur nodig heeft.

(Laat staan dat ik om 10 uur kan slapen, want lijf wil dan nog vanalles doen.)
Nope
Ik lees eerlijk gezegd nergens dat Maja en Machut er een wereldprobleem van maken. Ja, ze hebben er last van en Maja vroeg zich af of anderen die het herkennen misschien tips hebben. Volgens mij staat dit forum vol met dit soort vragen. Heel fijn dat je er zelf geen last van hebt (heb ik ook niet), maar sommige mensen hebben er wel last van.

We willen toch allemaal een zo'n leuk mogelijk leven?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:Machutookunbietjemeerzijn schreef op 16 maart 2011 @ 14:02:

[...]

Het ligt niet aan onszelf, maar aan onze biologische klok. Al ben ik de dag ervoor al om 18u naar bed gegaan en mocht ik dan ook nog eens echt geslapen hebben, dan nog zegt mijn lijf als die wekker gaat om half 6 (en dus half 5 wintertijd): "Je bent veel te vroeg...je moet nog slapen!"

Het is geen kwestie van bij-slapen, overslapen, te weinig slapen, whatever. Mijn lijf legt mij al mijn hele leven, iig vanaf mijn pubertijd, een heel strak waak en slaapschema op. Slapen doe je om 12u en wakker worden om 8 uur. En wijk ik daarvan af, door bijv. om 10 te gaan slapen en om 6 uur op te staan, heb ik net zoveel uur slaap gehad, maar mijn lijf vindt dat het nog 2 uur nodig heeft.

(Laat staan dat ik om 10 uur kan slapen, want lijf wil dan nog vanalles doen.)quote:Maja82 schreef op 16 maart 2011 @ 13:55:

[...]

Ik ben mijn hele leven al niet te genieten als ik te weinig geslapen heb en ik heb een vreselijk 'ochtendhumeur' als ik tussendoor geslapen heb.

Aha. Ja, zoiets leek mij dan al.

Toch bijzonder dat je van 'een uurtje' zo lang van streek kan zijn. Vreemd, hoe dat werkt.
(ter verduidelijking) Dit was mijn frustratie.
Ik kom even mijn excuses aanbieden voor van de week. Hoewel ik er nog steeds anders over denk dan TO, TO, dat gebek en gekenau was niet nodig. Het was niet nodig je rotter te laten voelen dan je je al voelt.
Dank je Julia,

Ik haal hem toch nog even omhoog omdat ik elders nog een tip gekregen heb.

Zaterdag op zondag: vroeg naar bed en op zondag niet te laat op staan.

Zondag avond normale tijd naar bed. (voor je gevoel dus een uurtje eerder)

maandag: uurtje uitslapen en 'savonds weer vroeg naar bed.
quote:Maja82 schreef op 25 maart 2011 @ 10:37:

Dank je Julia,

Ik haal hem toch nog even omhoog omdat ik elders nog een tip gekregen heb.

Zaterdag op zondag: vroeg naar bed en op zondag niet te laat op staan.

Zondag avond normale tijd naar bed. (voor je gevoel dus een uurtje eerder)

maandag: uurtje uitslapen en 'savonds weer vroeg naar bed.Zal aan mijn werkgever vragen of het oke is dat ik een uurtje later kom (last met opstaan door de zomertijd
quote:waaromdan schreef op 25 maart 2011 @ 10:39:

[...]

Zal aan mijn werkgever vragen of het oke is dat ik een uurtje later kom (last met opstaan door de zomertijd

Ik denk dat ik ook maar max aan een halfuurtje extra kan komen.

Maar voor wie wel de mogelijkheid heeft vind ik het het waard om uit te proberen
Hoe gaat het nu met jullie?
Bij mij gaat het opvallend goed. Ik ben veel aan het sporten of anderszins duk in de avond waardoor ik echt moe ben als ik mijn bed in ga. 'sochtends douchen om wakker te worden. Ik ben al wel de hele week een halfuur later mijn bed uit. dus ik moet iets harder lopen om optijd weg te kunnen.

m'n eetritme ligt alleen op z'n gat. als we op de normale tijd eten zit ik heel snel vol om vervolgens een uur later zin in eten te krijgen

maandag en dinsdag heb ik trouwens melatonine gebruikt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven