Relatie redden, hoe?

11-11-2010 11:22 3037 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik zijn abrupt uit elkaar gegaan (zijn keuze) door een gebrek aan communicatie. Die communicatie kwam pas na de breuk weer op gang..Er zijn nogal wat irritaties aan elkaar en het gevoel is daardoor (?) ook bij beiden wel een beetje minder/weg. We woonden samen en zijn nu dus weer volledig op onszelf en alleen.

We kunnen de leuke tijden met elkaar alleen niet vergeten en willen elkaar nog een kans geven! Vooral omdat we voor de breuk nooit ook maar iets met elkaar hebben kunnen bespreken en een breuk als deze blijkbaar nodig was..

Maar: hoe pakken we dit nou goed aan? Om teleurstelllingen bij beiden te voorkomen..?

Hoop dat jullie tips hebben!
Ja, dat kan ik me wel heel goed voorstellen inderdaad. Ik heb er nu nog last van dat alles via mail en telefoon en sms is gegaan, slaat nergens op. Dus elkaar zien is inderdaad op zich wel een vereiste.
Muis, hoe ver woon jij nu van hem af? Toch ook niet in zelfde plek?
Heb trouwens met psycholoog gesproken. Niet als consult, maar gewoon vriendschappelijk.

Zij had eigenlijk geen commentaar op hoe ik het deed. Merk alleen nu aan mezelf dat het te lang duurt en het inderdaad met hem nog niet beter gaat.

Hij vlucht in zijn werk, waar zijn bazen blij mee zijn. Zijn werkweek vorige week raakte denk ik wel de 80uur... Zonder het weekend...
Nee, als ik niet met hem afspreek kom ik hem niet tegen. Ik ben nog wel geregeld in de plaats waar hij woont, omdat dat ook mijn studiestad is, maar de kans dat je iemand dan toevallig ziet is wel klein.

Dat maakt het wel moeilijk vind ik, zo moet je echt OF afspreken OF elkaar nooit meer zien zeg maar...Als je nou gewoon in dezelfde stad woont kun je nog eens gewoon een ongedwongen praatje maken als je elkaar tegenkomt.
Ja, je hebt vluchters..Men zegt dat de klap dan later komt.

Ik denk ook niet dat je iets verkeerd doet eigenlijk. Je kunt altijd alleen maar doen wat jou het beste lijkt, anders ga je achteraf misschien ook nog balen dat je niet naar jezelf hebt geluisterd. Maar omdat ik het net achter de rug heb en nu wel zou willen dat ik sommige dingen ietsje anders had gedaan, alleen al om me niet zo afhankelijk van hem te laten overkomen, zeg ik: kies voor jezelf!

Maar zoals je hebt gelezen, ik was echt hardnekkig en obsessief en luisterde gewoon niet naar zijn afwijzingen bijna. Die waren me niet duidelijk genoeg. Ook al vind ik nog steeds: hij was ook niet zo duidelijk!!!!!! En altijd via mail!!!!!! Ik wilde gewoon recht in zijn ogen kijken en het snappen. Dat lukt misschien ook wel gewoon nooit.
...
Heb trouwens zelf over een maand een afspraak met een psycholoog. Het geeft rust moet ik zeggen, hoop dat zij/hij me wat levenslessen kan bijbrengen ofzo. Of me leert hoe de controle te durven verliezen..
Ik vraag me soms wel af of ik niet iets fout doe.
Maar ik ken hem. Als ik niets laat horen van me ziet hij het als een verdiende straf. En dat maakt de `afweging zo moeilijk wat ik wel en niet zou moeten doen...
Ik snap je echt helemaal, maar ja. Denk je niet dat als iemand je niet kwijt wil diegene uiteindelijk echt wel stappen onderneemt?

Ik dacht ook van niet bij ex hoor. Dacht: hij legt zich daarbij neer, want hij neemt gewoon niet snel initiatief. En dat is ook wel zo. Maar toch, als ie ECHT om je geeft en je niet kwijt wil...?? Klein initiatiefje??
quote:PoIIy schreef op 17 maart 2011 @ 18:01:

[...]

Heeft hij nog een reden gegeven waarom niet meer? Of echt helemaal niets?

Zondag werd in 15 minuten een relatie van 2 jaar beeindigd. Ik kon geen vragen stellen, alleen maar huilen. De afgelopen 2,5 maand hebben communicatieproblemen gehad, het lijkt op een volle emmer nu. We hebben elkaar vanmiddag gesproken, ik was stoer, geen tranen. Hij had ze soms wel in zijn ogen en sprak uit dat hij niet 100% achter zijn keuze staat maar we beide wat zullen moeten gaan veranderen en dat is niet in een paar weken te realiseren. Stiekem heb ik dus nog hoop. Hij nodige me uit te komen eten, ik heb bedankt. Nu nog niet. Hij had niet meer kunnen werken na ons gesprek van vandaag.
Ik heb mijn telefoon uitgezet...

Heb hem net een venijnige SMS gestuurd omdat hij weer iets stuurde over geen tijd/druk/etc.

Na mijn venijnige SMS meldde hij dat hij vanavond wilde bellen. En nu heb ik mijn telefoon uitgezet... En moet ik opeens huilen...

Waarom laat ik hem zo met mijn gevoel spelen?
muis ik herken me zo in jouw gedachtengangen. de relatie van ons was 3 jaar. en ook alleen contact via mail, sms, geen echt contact..

en ook ik wil het liefst controle houden. en dat lukt niet. het was een eenzijdige beslissing, viel niet meer mee te praten. geen kans om er voor te vechten.

en ook alles analyseren, had ik beter dit, anders dat...

en hij is ook egoistisch, niet empatisch, wij des te meer..

en ook ik denk stiekum, geen contact gedurende een lange tijd, dan is ie minder bozig en wieweet kunnen we dan wel gewoon met elkaar praten. niet om weer een relatie te krijgen... dat is niet mogelijk. niet als beiden veranderen en niet zonder liefde. maar te bedenken dat je idd elkaar 3 jaar elke dag iig sprak en nu helemaal niks meer, is soms beangstigend. en ik weet dat er meer mannen zijn en dat hij er maar 1 is.. maar ik heb me zo aan hem gegeven...

zijn ex vrouw vind het even niet verstandig als de kinderen komen bij mij. ik begrijp het wel. misschien later weer. jammer...

rare dag, voelde me verdrietig, amper eten met tranen in mijn ogen, proberen hem te begrijpen... daarmee moet je ook stoppen muis, niet in gaan vullen wat hij zal doen en denken... daar denk je jezelf ook gek mee! doe ik nl ook

vanmiddag voor andere auto gaan kijken en ik voelde me en beetje eenzaam. maar! jeep gekocht en erg blij mee... toch ook wel weer erg verdrietig dat ik het niet met hem kan delen... maar ook vastberaden er zelf het beste uit te halen... zegt ze dapper.... ben er nog lang niet.... zo naar therapeut...
welkom wejo, helaas....

kom op polly! sterk zijn, je LAAT hem met je gevoel spelen... wees sterk, hou vol! ik begrijp je echt, ik stuur je wat moed, jij bent belangrijk nu. niet hij!
Ik ben gewoon verdrietig vandaag...

Ik weet niet waarom het nu opeens weer boven komt.

Ik heb gewoon sinds gisteren zo'n onrust over mezelf.

Zit hele dag email of telefoon te checken.
Gewoon lekker verdrietig zijn. Zou vreemder zijn als je dat niet was...
AAAAAAH, soms word ik opeens zo onrustig he! Dan denk ik: mailen mailen, sms'en, facebooken, iets!!!

Maar ik doe het niet

Goed he!!! Schouderklopje voor mezelf.

Ik wil een glazen bol, alleen voor dit onderwerp dan .
Leef de adviezen na die je andere mensen hier geeft

Denk dat dat voor ons allen geldt...
Tranen zijn weer weg... Ik ga maar eens proberen of ik nog wat kan studeren...
Goed bezig Polly . En inderdaad; adviezen te over, maar zelf he... ;)

Heb wel net in een helder moment bedacht wat me zo tot wanhoop heeft gedreven en waarom ik zoveel moeite overal mee heb (of iig dat denk ik dus). Het liegen van ex. Dat heeft me echt genekt en totaal panisch gemaakt. Liegen over contact met die ander, liegen over die ander uberhaupt, liegen over motieven, liegen over gevoelens, liegen liegen liegen...

Allerergste wat iemand je kan aandoen.

Nu denk ik erachteraan: ja! Dat ga ik 'm zeggen! Maar mijn tijd komt nog wel....ik heb er vertrouwen in..
quote:muisje23 schreef op 17 maart 2011 @ 20:58:

Heb wel net in een helder moment bedacht wat me zo tot wanhoop heeft gedreven en waarom ik zoveel moeite overal mee heb (of iig dat denk ik dus). Het liegen van ex. Dat heeft me echt genekt en totaal panisch gemaakt. Liegen over contact met die ander, liegen over die ander uberhaupt, liegen over motieven, liegen over gevoelens, liegen liegen liegen...

Allerergste wat iemand je kan aandoen.

Dat is het ook. Precies dat, is wat je totaal gek drijft, en helemaal laat verzanden in irrationele gedachtes. Ik herken het muisje

polly, ik vind het zo erg voor je, ik weet alleen niets wijs te zeggen..:hug:

Ik lees altijd mee hoor, maar ik reageer niet altijd meer, ik weet het vaak ook niet zo goed, wat ik kan zeggen om het 'beter' te maken.

Succes allemaal!Jullie zijn sterk, en jullie komen er wel
Ja he, liegen sucks.

Ik hoop echt op een zoete zoete mierzoete wraak. Dat hij mij weer wil en ik hem oprecht niet meer. Een mens mag dromen he..
Hopelijk heeft iedereen toch een beetje kunnen slapen? Ik kreeg ineens gisteren om 22.30 uur een sms; hij wilde even kwijt dat ondanks de situatie hij me er mooi uit vond zien.

Leuk dat jij ook wakker ligt om 22.30 uur van de situatie maar wat een hoop krijg ik hier weer van en of dat de bedoeling is?
Wat een rare sms Wejo. Wat wil hij daarmee? Zou ik me ook afvragen...
Ik begin ex trouwens steeds meer te missen, vooral lichamelijk. Al die onzin die hij eruit gooit maakt het jammer, hij kan beter zijn mond houden, maar zijn lijf mis ik echt, Of een lijf, kan ook..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven