het psyche forum

18-03-2011 21:03 606 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik lees hier in het psyche forum nogal wat "toestanden" .

vaak van mensen die lichamelijk prima in orde zijn en dus eigenlijk gezegend zijn met het leven dat ze gekregen hebben.

toch raar dan eigenlijk dat ze psychische problemen hebben met bijvoorbeeld de rouwverwerking van hun overleden cavia die ze als kind verloren hebben.

Ik zou tegen diegene willen zeggen. kijk naar de andere kant van de wereld of dichterbij naar de invalide buuf/buum en besef hoe SCHATrijk je bent en zeik niet zo.
Vooralsnog ga ik ervan uit dat mijn goede voorbeeld goed doet volgen.
quote:Zanne schreef op 19 maart 2011 @ 01:46:

[...]

Ja dat soort dingen inderdaad.

Maar je kunt iemand wel verbieden om te schelden, dat beteekent niet at iemand het ook niet doet.Een kind met enig respect voor zijn ouders en een GEZONDE " angst " ( weet geen beter woord, maar houd het dan maar op weten dat het menes is en dat er sancties op staan ) blijft niet keer op keer schelden.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Julus schreef op 19 maart 2011 @ 01:46:

Sterker nog, als mijn partner het waagt om mij uit te schelden, heeft hij ook een enorm probleem. Ik tolereer dat niet, om zo onrespectvol behandeld te worden.Je partner is volwassen. Ik zou dat ook niet pikken van mijn partner. Van pubers weet ik dat ze zichzelf vaak niet onder controle hebben en dingen zeggen waar ze later spijt van hebben. Dat vind ik veel makkelijker te verdragen dan van volwassenen.
BGB, zo denk ik er ook over. Vooralsnog hoop ik daar op, tot nu toe werkt het.
Ik ben echt heel erg 'gemeen' ; Mijn huis, mjn regels.
Zanne, ook in pubergevallen; je wordt behandeld zoals je je láát behandelen.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 19 maart 2011 @ 01:48:

[...]

Een kind met enig respect voor zijn ouders en een GEZONDE " angst " ontzag/respect ( weet geen beter woord, maar houd het dan maar op weten dat het menes is en dat er sancties op staan ) blijft niet keer op keer schelden.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:Zanne schreef op 19 maart 2011 @ 01:48:

[...]

Je partner is volwassen. Ik zou dat ook niet pikken van mijn partner. Van pubers weet ik dat ze zichzelf vaak niet onder controle hebben en dingen zeggen waar ze later spijt van hebben. Dat vind ik veel makkelijker te verdragen dan van volwassenen.True, niet voor niets dat kinderen duidelijke grenzen nodig hebben. En dat begint al als ze heel klein zijn, zodat je later dingen kunt voorkomen.
quote:Nightfall schreef op 19 maart 2011 @ 01:47:

[...]

Dat stuk opvoeding heb je al voor de puberteit gegeven.

Er op aanspreken. En ook tijdens de puberteit werd ik gewoon naar mijn kamer gebonjourd.

Ja ik ook.

Floks: Succes!
quote:rosanna08 schreef op 19 maart 2011 @ 01:49:

[...]

Ja, ontzag. Dat zocht ik.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 19 maart 2011 @ 01:49:

Zanne, ook in pubergevallen; je wordt behandeld zoals je je láát behandelen.Niet mee eens.
De tegenstrijdigheid zal er wel in zitten dat ik jullie niet begrijp over dat het woord kwetsend is. De houding (affakkelen) is kwetsend, en als ik terugkijk op mijn jeugd neem ik kwalificaties als kwetsend omdat dat ook zowat het enige is wat ik me kan herinneren. Complimenten waren er niet. Ik meen dat mijn kinderen heel vaak te horen krijgen dat ze okee zijn, dat ze leuk zijn, dat ze hun best doen, dat ik blij met ze ben etc. en ik hoop (ik zeg niet, ik weet) dat dat opweegt tegen die affakkelingen. En/of dat ze begrijpen dat ik dat gedrag kut vind, en niet de kinderen die ze zelf zijn.

Dat ik daar iets meer in toe te lichten heb naar ze wil ik wel aannemen.

De buien die Yellowlove beschrijft herken ik overigens in mezelf niet, de langdurigheid ervan en eigenlijk buiten de ander om. Als ik chagrijnig ben ben ik meer geneigd om me terug te trekken dan om iemand aan te vallen. Ik ben uitsluitend en alleen boos als ik me aangevallen voel en niet meer kan rationaliseren, wat niet goed is als het om kinderen gaat, maar dat is wat er gebeurt.

Besef ik of ik mijn kinderen kwets? Ja, dat denk ik wel. Dat blijkt niet genoeg om het gedrag te stoppen als in nooit meer. Ik ben zelf al heel blij dat ik na jarenlang echt geen grip nu in elk geval heel wat grip heb op de situaties die me triggeren.
quote:Zanne schreef op 19 maart 2011 @ 01:48:

[...]

Je partner is volwassen. Ik zou dat ook niet pikken van mijn partner. Van pubers weet ik dat ze zichzelf vaak niet onder controle hebben en dingen zeggen waar ze later spijt van hebben. Dat vind ik veel makkelijker te verdragen dan van volwassenen.

Maar serieus, ik ben een behoorlijk lastige puber geweest, maar echt geen haar op mijn hoofd die er aan dacht mijn ouders, docenten enz uit te schelden.

Dat deed je gewoon niet.
Invisible tears are the hardest to wipe away.
quote:Floks schreef op 19 maart 2011 @ 01:48:

Ik ben echt heel erg 'gemeen' ; Mijn huis, mjn regels.Hard, zeg.
Rosanna, en dat respectvolle moet van twee kanten komen.

Ik geef respect, en krijg respect.
ik denk dat je ook als puber zijnde, verdomd goed weet of je een grens overschrijdt of niet
quote:Julus schreef op 19 maart 2011 @ 01:50:

Rosanna, en dat respectvolle moet van twee kanten komen.

Ik geef respect, en krijg respect. ben ik volledig met je eens
Mamzelle, dan wordt het lastig, als jij het woord niet als kwetsend ziet. Daardoor zie jij dus ook niet de noodzaak in van het niet gebruiken van dat woord.
quote:rosanna08 schreef op 19 maart 2011 @ 01:51:

ik denk dat je ook als puber zijnde, verdomd goed weet of je een grens overschrijdt of niet Precies, want als het goed is heb je dat al op jonge leeftijd geleerd, wat die grenzen zijn..
quote:rosanna08 schreef op 19 maart 2011 @ 01:51:

ik denk dat je ook als puber zijnde, verdomd goed weet of je een grens overschrijdt of niet

Ja, En een hele dwarse, of een hele dappere puber zal 'm een keer overgaan.

Geeft niet, leren ze ook van.
quote:Julus schreef op 19 maart 2011 @ 01:45:

Ik hoop mamzelle, dat jij dan wel direct na zo'n uitval je uitlegt dat het probleem bij jou zit en dat je je excuses aanbiedt aan je kind.Direct erna is moeilijk (want dan nog niet gemeend, dan zit ik zelf nog volop in het jij-bakken van binnen). Ik ben in het algemeen meer dan bereid om mijn fouten aan mijn kinderen toe te geven.
quote:Zanne schreef op 19 maart 2011 @ 01:49:

[...]

Ja ik ook.

Floks: Succes!Waarmee?
quote:rosanna08 schreef op 19 maart 2011 @ 01:52:

[...]

ben ik volledig met je eens Dat zit hem in kleine dingetjes; als ik iets vraag aan zoon, zeg ik er altijd ajb blij. (wil jij mij dat glas aangeven ajb?
Is er dan niemand die ook lastig was als puber? Die niet alles braaf deed wat zijn ouders zeiden en stampend de trap op ging?
quote:Floks schreef op 19 maart 2011 @ 01:54:

[...]

Waarmee?Met de puberteit van je kinderen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven