het psyche forum

18-03-2011 21:03 606 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik lees hier in het psyche forum nogal wat "toestanden" .

vaak van mensen die lichamelijk prima in orde zijn en dus eigenlijk gezegend zijn met het leven dat ze gekregen hebben.

toch raar dan eigenlijk dat ze psychische problemen hebben met bijvoorbeeld de rouwverwerking van hun overleden cavia die ze als kind verloren hebben.

Ik zou tegen diegene willen zeggen. kijk naar de andere kant van de wereld of dichterbij naar de invalide buuf/buum en besef hoe SCHATrijk je bent en zeik niet zo.
ik denk dat Floks eerder haar meiden tot wanhoop heeft gedreven dan andersom
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:Zanne schreef op 19 maart 2011 @ 02:03:

[...]

Wilde ik ook niet.

Ik wel.

Heel graag.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Nightfall schreef op 19 maart 2011 @ 02:04:

[...]

Jawel, maar bepaalde grenzen ging ik echt niet over: schelden, veel te laat thuis komen of wegblijven zonder te melden waar je zit.

Natuurlijk ruimde ik mijn kamer niet op terwijl dat wel moest. Dus vond ik mijn spullen onder mijn slaapkamerraam, buiten.

Nooit meer gezegd dat het opgeruimd was om de deur uit te kunnen.Hier net zo. Al ben ik nog steeds verontwaardigd over het feit dat ik als enige zo vroeg naar huis moest
quote:Floks schreef op 19 maart 2011 @ 02:04:

[...]

En zo naar voor de kinderen als je dan een moeder hebt die begint te zingen; 'Niet met de deuren slaan... ja zuster, nee zuster!'

Of; ; dat doet de deur dicht.....'

'Ze kwam binnen zonder kloppen...' van de Dijk... doet het ook altijd leuk hier thuis.

M.a.w. neuh.... ik ben weinig onder de indruk van puber gedrag.Grappig, ik los het ook vaak met humor op. En dan liggen we allebei in een deuk en is de lucht geklaard. Mijn koosnaampje voor zoon is Verrekte Puber en ik ben Verrekte moeder en dat vinden we errug grappig.
quote:Julus schreef op 19 maart 2011 @ 02:05:

[...]

Hier net zo. Al ben ik nog steeds verontwaardigd over het feit dat ik als enige zo vroeg naar huis moest daar had ik dan weer geen last van, mijn vader kwam me halen en het maakte niet uit als dat pas om 2 uur 's nachts was. Klasgenoten deden daar dan wel weer moeilijk over, maar vonden het dan wel weer heel fijn als ze mee konden rijden
Quote Dubio:

Daar geloof ik helemaal niets van.

Waarom niet? Wat precies niet?

Rosanna, ook hier is een ritme naar de haaien.

Bianca, die dingen die jij deed die durfde ik dus echt niet. Zelfs knallen met deuren niet.

Julus, dat van de niet gemeende excuses zou kunnen kloppen. Ik vraag dit ook van mijn kinderen terwijl ik weet dat ze het dan niet menen (omdat het zo hoort, omdat dat iets afsluit?). Zelf denk ik dat niet gemeende excuses niet tellen, maar ik neem ze van mijn kinderen wel aan, dus mss denk ik hier verkeerd.
quote:Floks schreef op 19 maart 2011 @ 02:04:

[...]

En zo naar voor de kinderen als je dan een moeder hebt die begint te zingen;

Haha!

Ik doe/ deed het met " ik zou ook zo doen als ik puisten had, een beugel en een rotmoeder van wie ik nooit wat mocht " . Vinden ze best grappig, al ontkennen ze eerst héél hard dat het daar nou net niet aan ligt.
quote:mamzelle schreef op 19 maart 2011 @ 01:50:

De tegenstrijdigheid zal er wel in zitten dat ik jullie niet begrijp over dat het woord kwetsend is. De houding (affakkelen) is kwetsend,

Nee, ook het woord is kwetsend. Diep kwetsend zelfs. Als nu blijkt dat op dit topic jij de enige bent die dit woord niet kwetsend vindt, hoe groot is dan de kans dat jouw zoon het uit de mond van zijn moeder niet kwetsend vindt? Objectief gezien?

Als jouw moeder je kankerkind had genoemd, had je dat niet kwetsend gevonden?

en als ik terugkijk op mijn jeugd neem ik kwalificaties als kwetsend omdat dat ook zowat het enige is wat ik me kan herinneren. Complimenten waren er niet. Ik meen dat mijn kinderen heel vaak te horen krijgen dat ze okee zijn, dat ze leuk zijn, dat ze hun best doen, dat ik blij met ze ben etc. en ik hoop (ik zeg niet, ik weet) dat dat opweegt tegen die affakkelingen.

Helaas, tegen elk negatief commentaar moeten tien positieve opmerkingen staan om het te compenseren. Een woord als kankerjong zal vermoedelijk nog zwaarder wegen. Het is goed dat je je kinderen complimenteert en laat weten dat je blij met ze bent. Helaas compenseert het je woedeuitbarstingen niet.

En/of dat ze begrijpen dat ik dat gedrag kut vind, en niet de kinderen die ze zelf zijn.

Dat ik daar iets meer in toe te lichten heb naar ze wil ik wel aannemen.

De buien die Yellowlove beschrijft herken ik overigens in mezelf niet, de langdurigheid ervan en eigenlijk buiten de ander om. Als ik chagrijnig ben ben ik meer geneigd om me terug te trekken dan om iemand aan te vallen. Ik ben uitsluitend en alleen boos als ik me aangevallen voel

Hoe voel jij je precies aangevallen door je kinderen?

Besef ik of ik mijn kinderen kwets? Ja, dat denk ik wel. Dat blijkt niet genoeg om het gedrag te stoppen als in nooit meer. Ik ben zelf al heel blij dat ik na jarenlang echt geen grip nu in elk geval heel wat grip heb op de situaties die me triggeren.Dat is inderdaad positief. De vraag is hoe je dit nu serieus verder kan verbeteren. Hoe hoog is de prioriteit die je hieraan geeft in je leven op dit moment?
Ga in therapie!
Ja die van mij kwam mij ook halen, maar dan wel om 12 uur 's nachts. Een keer stond ik niet op de afgesproken plek, stond ie ineens binnen in de discotheek..ik was voortaan op tijd.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 19 maart 2011 @ 02:05:

[...]

Ik wel.

Heel graag.

Ik niet. Ik deed over het algemeen wat mijn ouders zeiden. Was niet tegendraads. Spijbelde niet, rookte niet, dronk niet, kwam echt nooit te laat thuis, meldde altijd waar ik was enz enz.

Maar schelden en de trap op stampen...ja. Wat dat betreft was ik lastig.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 19 maart 2011 @ 02:02:

[...]

Ja.

Jammer dat Rosanna de ijskast al heeft gewonnen.

Maar stel het érg op prijs dat je met me meedenkt. Doe mij maar een bitterbal Beetje moeilijk bij te lezen hier (en zei ik niet dat ik naar bed ging?)
Ga in therapie!
quote:Zanne schreef op 19 maart 2011 @ 02:09:

[...]

Wat dat betreft was ik lastig.poeh, poeh, nou, nou..........
quote:blijfgewoonbianca schreef op 19 maart 2011 @ 02:08:

[...]

Haha!

Ik doe/ deed het met " ik zou ook zo doen als ik puisten had, een beugel en een rotmoeder van wie ik nooit wat mocht " . Vinden ze best grappig, al ontkennen ze eerst héél hard dat het daar nou net niet aan ligt.Ook een leuke
quote:Julus schreef op 19 maart 2011 @ 02:09:

Ja die van mij kwam mij ook halen, maar dan wel om 12 uur 's nachts. Een keer stond ik niet op de afgesproken plek, stond ie ineens binnen in de discotheek..ik was voortaan op tijd.
quote:dubiootje schreef op 19 maart 2011 @ 02:10:

[...]

(en zei ik niet dat ik naar bed ging?)Nee.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 19 maart 2011 @ 02:08:

[...]

Haha!

Ik doe/ deed het met " ik zou ook zo doen als ik puisten had, een beugel en een rotmoeder van wie ik nooit wat mocht " . Vinden ze best grappig, al ontkennen ze eerst héél hard dat het daar nou net niet aan ligt.

Echt?

Dat vind ik dan serieus uiterst kwetsend.

Ook al bedoel je het grappig.
quote:Julus schreef op 19 maart 2011 @ 02:09:

Ja die van mij kwam mij ook halen, maar dan wel om 12 uur 's nachts. Een keer stond ik niet op de afgesproken plek, stond ie ineens binnen in de discotheek..ik was voortaan op tijd.Ik stond meestal al om 11 uur buiten te flikflooien.
quote:rosanna08 schreef op 19 maart 2011 @ 02:10:

[...]

Dat bedoel ik. Hij voelde heel goed aan op welke manier hij ervoor kon zorgen dat ik op tijd was, op een subtiele (nou ja..) manier.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 19 maart 2011 @ 02:11:

[...]

Ik stond meestal al om 11 uur buiten te flikflooien. In een uur kun je heel veel doen
Ah ik wou dat ik echt nog eens even kon puberen, ik heb die fase overgeslagen en bevond me toen alleen nog maar achter me pc om moeilijk gedrag van mijn moeder te ontwijken.

Maar ik moet zo lachen bij voorbeeld al van zanne dat ze 2 keer met haar slaapkamerdeur slaat, gewoon om ff indruk te maken dat ze echt heel boos is. Maar ik zonder kinderen kan daar vast makkelijker de humor van inzien dan als het me eigen kinderen zouden zijn.

Verrekte puber vind ik ook een leuke!
quote:blijfgewoonbianca schreef op 19 maart 2011 @ 02:11:

[...]

Ik stond meestal al om 11 uur buiten te flikflooien. dat deed een vriendin van mij ook een keer met de carnaval, recht voor de auto van mijn moeder die ons op kwam halen
quote:Zanne schreef op 19 maart 2011 @ 02:11:

[...]

Echt?

Ook al bedoel je het grappig.Ik zeg ook zulke dingen tegen mijn autist en die weet ook heel goed dat het grappig bedoeld is/de spanning uit de lucht te halen. Dat is iets wat je gaandeweg samen doet, dat spelletje (of hoe je het ook wilt noemen)
quote:Zanne schreef op 19 maart 2011 @ 02:11:

[...]

Echt?

Ook al bedoel je het grappig.

Nee, da's hier niet kwetsend. Da's eerlijk.

Ik snap dat jij denkt dat het kwetsend is, hoor, maar zo is het niet.

Puisten zijn rot en dat wordt beaamd. En daar dóen we dan ook wat aan met medicijnen en smeerseltjes etc. Over puisten práten we; we geven ze namen : " kijk, ma, vanmorgen zag ik dat een Gerard op mijn neus had......is Kees net vertrokken...... " Als je een beugel krijgt word je er ook niet knapper op. Is niet leuk, maar wel zoals het is.

Doet niemand moeilijk over. Als ik aangekomen ben kan dat gewoon gezegd worden. Niemand hier in dit huis is wat dat betreft achterlijk of teergevoelig. Het is zoals het is.
quote:rosanna08 schreef op 19 maart 2011 @ 02:05:

ik denk dat Floks eerder haar meiden tot wanhoop heeft gedreven dan andersom

Ghè.... zie je het voor je? Eén van de meiden komt 's morgens de kamer binnen stormen en of man of ik zet in;

'ze kwam binnen zonder kloppen......'

En dat doen we vervolgens 2stemmig. Echt reuze grappig! Vooral omdat ze daarna heel snel afhaken!
quote:Julus schreef op 19 maart 2011 @ 02:14:

[...]

Ik zeg ook zulke dingen tegen mijn autist en die weet ook heel goed dat het grappig bedoeld is/de spanning uit de lucht te halen. Dat is iets wat je gaandeweg samen doet, dat spelletje (of hoe je het ook wilt noemen)

Ik had ook wel eens puistjes, niet veel, maar ik heb ze wel gehad.

Als mijn ouders daar grapjes over hadden gemaakt had ik dat echt héél erg gevonden. Juist omdat je als puber zo onzeker bent.

Ik vind zulke grapjes niet leuk. Maar dat kan ook komen omdat ik at niet gewend ben van thuis uit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven