Ik ben zo bang... deel 7

19-12-2010 10:13 3017 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 7 alweer.... en het leven blijft een achtbaan.

Maar gelukkig een achtbaan waarin ik me gesteund weet door alle lieve vrouwen die hier meeschrijven. met of zonder kanker, met of zonder ervaring met de ziekte, maar altijd met een groot gevoel voor humor en aandacht voor elkaar.

Dit topic is er voor iedereen die mee wil lezen of schrijven over de grootste levensproblemen en de kleinste grappige ervaringen.

Van praten over werk tot problemen met kolven, van tumorbevriezen tot hondenfoto's, van kerstballen tot iPhones: ik hoop dat ik nog heel, heel lang mag blijven schrijven op het mooiste topic van het forum.

Deel 6 staat hier.
Ro, ik heb er niet zo heel veel verstand van, maar als je je pc helemaal niet meer opgestart krijgt, kan het zijn dat je voeding stuk is.

Welke lijst wordt langer, die van meenemen? Succes.
Bo ik hoop morgen net zo'n mooie dag voor jou als wij vandaag hebben gehad. En dat je pc'tje het morgen ook weer doet.

Ik heb geen spelfouten gezien hoor. En er is een verschil tussen spel- en typefouten. Ik kan me niet voorstellen dat jij spelvauten maakt.

En een heeeele lange lijst, ik weet er alles van. Ik nam alles mee met verhuizen, dus ik had meteen een halfvolle zolder. En die is niet meer leger geworden. Alleen voller. Over opruimen gesproken.

Haha Phoehee, ben je al aan het uittellen wanneer de kippetjes de grote reis gaan maken?

Het otootje heeft een kapotte startmotor. En die zit er nog geen jaar in. En de halve motor moet eruit voor Jan erbij kan. Tsja het zal moeten want we gaan ermee terug, Kostte vorig jaar even 120 euro. die mag wel wat langer meegaan dan zo'n 8 maanden.

Nu de bon nog zoeken. Oei.
Wat vervelend Robo dat je computer stuk is, hopelijk kan Ro hem voor je repareren. Heb je een idee wat er aan de hand is? Ik weet wel wat van computers dus wie weet kan ik helpen. Fijn dat je morgen thuis kunt blijven, jullie hebben ook even wat tijd en rust samen nodig lijkt mij. Volgens mij wordt het bij jullie ook mooi weer, volgens mijn telefoon dan.

De verhuizing komt steeds dichter bij nu, hebben jullie al een idee wat betreft inrichting?

Heb je nog wat leuks gekocht vandaag Ingmagh? Klink als een lekker en makkelijk recept, die van Jamie Oliver. Ik maak pizza naar het recept van mijn moeder, en dat luistert nogal nauw wat de bodem betreft. Maar verse pizza is het allerlekkerste, heerlijk met bijv. courgette, aubergine en paprika.

Ik ben de laatste tijd erg fan geworden van Nigella Lawson. Ik weet niet of het aan haar kookkunsten ligt of haar schoonheid (prachtige vrouw!), maar ze heeft leuke en snelle recepten.

Gelukkeling, wat een gedoe allemaal zo met je zus. Kan mij voorstellen dat je met zoiets wel even in je maag zit, je kan het immers niet meteen oplossen. Probeer het zoveel mogelijk los te laten en lekker nog even te genieten, niemand heeft het recht om jouw laatste vakantiedagen te bederven, dus haar ook niet die controle geven hoor

Fijn dat je weer helemaal opgeknapt bent Poehee! Ik las het van je baan, dat is wel even schrikken zeg! Zelfs al heb je er rekening mee gehouden, het is dan opeens zo definitief. Verandering is natuurlijk niet slecht, het haalt je uit je comfort zone en dat komt je persoonlijke en professionele ontwikkeling vaak ten goede. Maar ik denk dat je die keuze liever zelf zou hebben gemaakt.

Grappig dat veel mensen zo lyrisch zijn over de film Gooische Vrouwen, het trekt mij niet zo. Lijkt het op de serie? Ik woon in een wijk waar zich veel van dat soort extravagante figuren bevinden, dus ik hoef daarvoor niet naar de bioscoop Dat is ook één van de redenen dat wij binnen afzienbare tijd gaan verhuizen, op zoek naar meer rust en ruimte. Ik hou het verder maar bij de Gilmore Girls, heerlijke serie.

Ik ga even een wijntje opentrekken en mij achter de piano nestelen, ik had nog een huiskamerconcert beloofd aan mijn man

Fijne avond allemaal!
Haha Zoebie, ben jij ook altijd zo goed met bonnetjes bewaren?

Je mag inderdaad wel verwachten dat de startmotor langer mee zou gaan. Succes met het zoeken van het bonnetje! Anders Heilige Antonius even vragen of die tijd heeft te helpen ;)
Hé Milaatje, nu zit ik weer met dat liedje in mijn hoofd.

Ierst miene jas doarnoa 'n paar handschoon.

Mien schoelbeuk, mien tas en mien verstand.

Die foto van ow en honderd andere dinge.

Die ik neet mier kost vinge, 't leep oet de hand.

Of 't verdween of 't bleef urges ligge.

Ik vong 't neet mier terug en dan doch ik mar dat.

Wat ik in die joare soms inens bin verloare.

Gewoen umdat ik teveul haj doarnoa haj ik wir zat.

Mar wat ik neet begreep dat 't oeit kos gebeure.

Wurrum gingde geej weg zonder afscheid zo vlug?

En toen mien douve inens ginge move.

Douve wiste de weg die kwaame altied terug.

D'n Heilige Anthonius deen mos 't wiete.

Heej schreef meej terug, beste vrind wette dat.

Soms is 't beater iets moeis te verleeze.

Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad.

Vanaf vandaag niks mier te vreeze.

Vanaf vandaag, wet ik vort dat.

Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad.

D'n Heilige Anthonius deen mos 't wiete.

Heej schreef terug, beste vrind wette dat.

Soms is 't beater iets moeis te verleeze .

Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad

Vanaf vandaag niks mier te vreeze.

Vanaf vandaag, wet ik vort dat.

beater verleeze dan det ge 't noeit het gehad.

D'n Heilige Anthonius deej mos 't wiete

Heej schreef mich terug, beste vrind wette dat.

Soms is 't beater iets moeis te verleeze

Beater verleeze dan det ge 't noeit het gehad.
Goedenavond dames!

Hier is het een weekend vol verjaardagen. Vandaag waren we noordwaarts en morgen gaan we zuidwaarts. Vandaag was alvast gezellig. Vanmiddag nog gestress. Norman had eindelijk een betaalbare iphone gevonden op Marktplaats waarvan de advertentie er ook nog betrouwbaar uitzag. Hij had gebeld en we konden 'm meteen ophalen in de grote stad. Jemig zeg, we zijn een uur aan het rondrijden geweest. Ik ken alleen de winkelstraten daar.... Maar... ik heb 'm. Een 3gs, net zoals ik had. Alleen nu in het wit. Wat stom toch hè, dat je zo gewend raakt aan mail checken etc. via je telefoon.

Hier scheen het zonnetje ook de hele dag, maar ik vond het toch koud.
Goedemorgen. Bo schijnt de zon al bij jou? Ik hoop het zo. Lekker met de hondjes wandelen. Ga je straks naar schoonmaman? Fijn dat ze alweer bijna de oude is.

Leuk Nor dat je weer een iPhone hebt. Die dingen zijn erg verslavend ja.

Dubiootje wat leuk is dat, een huiskamerconcert. Ik kan er ook altijd zo van genieten als schoondochter achter de piano kruipt.

Ik wil mijn gitaarspelen weer oppakken. Misschien zijn die bewegingen juist goed voor mijn pols. Dat zou ik uit moeten proberen.

Lekker geshopt Phoehee.

Ik ga stofzuigen en dan douchen en aankleden voor het bezoek komt.
Goedemorgen!

Vandaag lekker niet naar schoonmoeder, maar thuis rommelen. Hebben Ro en ik nodig.

We hebben vanochtend van alletwee de honden een enorme teek verwijderd, echt enorm waren ze!

Enge rotbeesten, en wel erg vroeg in het seizoen.

Norre, yeah, je bent weer mobiel! Goed geregeld, via Marktplaats :-)

Sterkte met je noordwaartse rit vandaag.

Milaatje, Gilmore Girls! Mijn lievelingsserie, ben er echt dol op. leuk om een mede-fan te vinden!

Qua inrichting ben ik er al uit, nu alleen nog "even" doen: alle muren een nieuwe kleur is toch nog wel een werkje.

Zoeb, ik moest bijna een vertaalsite inzetten om die tekst te begrijpen

Paddington, het is helaas niet de voeding, dat heeft Ro al gecheckt.

Het is hier zonnig maar ijskoud, dus ik ga drie lagen fleece aantrekken en even met de hondjes spelen :-)
Ik denk dat er geen vertaalsite is die het van Limburgs omzet naar Nederlands. Saar had drie weken geleden al een teek. Vieze rot krengen. Ik griezel ook steeds als ik ze eruit moet halen. Even een beetje zon en die griezels komen ook meteen. Jan doet het niet eens.

Fijn dat je een dagje thuis kan rommelen en niks hoeft. Gekke Joe om bij koud weer te stoppen met de rui. Saar is er nog steeds niet mee begonnen. Gisteren vroeg nog iemand waarom Sedi bang was? Staart tussen de poten. Maar dat is een gevolg van de tetanus. Ze hebben lekker kunnen ravotten met de kinderen.

We krijgen zo visite. Jan is een andere accu in de Renault aan het zetten. Hoop dat het niet starten daaraan ligt. Duim duim
Whhaha, a technische ik. Ik heb wel de auto gemaakt. (nou ja, bij wijze van spreken dan hé) We hadden het er net onder het koffiedrinken over. Afgelopen week was mijn accu leeg omdat de radio kortsluiting gaf. Toen heeft Jan er een reserve accu ingezet die hij nog had staan. Maar daar was toch iets mee?? Jan wist het niet meer. Ikke wel. Dus ik stel voor de accu van de Renault er weer in te zetten. En wat denk je. Hij start weer, whaha. Niks dure startmotor. Heerlijk dat ie het weer doet.
Haha Zoebie, ik kende dat Heilige Antonius liedje niet, wat een grappig taaltje dat Limburgs. Heb je het bonnetje nog gevonden?

Wat leuk dat je gitaar speelt! Mijn man ook en ik vind het een heerlijk instrument. Je kan het overal naar toe meenemen, het park, het strand, rond het kampvuur. Het heeft al voor vele mooie avonden gezorgd.

Ik zou als ik jou was maar een beetje rustig aan doen met je pols, gitaar spelen is nu nog teveel van het goede denk ik. Wanneer moet je weer terug naar de chirurg? Heb je al fysiotherapie?

Wauw Zoebie, ik weet wie ik moet bellen mocht ik ergens in Limburg stranden met mijn autootje!

Wat leuk dat jij ook zo van de Gilmore Girls houdt Robo! Ik ben ook absoluut een grote fan, vanaf dag 1 dat het werd uitgezonden (toen nog in de vs). Nu draai ik de dvd's grijs. Het heeft gewoonweg alle ingrediënten, humor, drama én herkenbaarheid, dat maakt het zo geniaal denk ik. Ik heb er zelfs even over gedacht om Hazel Rory te noemen, maar dat vond ik toch wel ver gaan. Misschien bij de volgende

Wat goed dat je er al uit bent wat betreft kleuren op de muur en inrichting, ben jij zo besluitvaardig? Je hebt gelijk dat dat soort dingen sneller geregeld zijn dan de daadwerkelijke uitvoering. Krijgen jullie tzt hulp met klussen?

Fijn dat je weer een nieuwe telefoon hebt Norre, je kan je dan echt even onthand voelen zonder mobiele telefoon. En dan te bedenken dat wij in een tijd opgroeiden waarbij er niemand een mobiele telefoon had, en nu zie ik zelfs kinderen van 7 met een iPhone. Ik zeg nu heel stellig dat mijn dochter tot haar 12e geen mobiele telefoon mag, even kijken of ik dat vol ga houden.

Wij gaan even het park in, spelen en koffie drinken bij het Blauwe Theehuis.

Fijne zondag!
quote:robo schreef op 19 maart 2011 @ 20:26:

Wij zitten nog steeds in de wolkenbrij, maar men voorspelt zon voor morgen, dus we houden vertrouwen!

Vandaag best veel gedaan: boodschapen

Dit is gewoon een Freudiaanse vertyping omdat je in je hoofd al helemaal bezig bent met je nieuwe huis

Hoe bevalt je rustige dagje thuis, Bo? Hier is het prachtig weer, ik heb zelfs (met een dikke trui weliswaar) buiten ontbeten.
Ga in therapie!
Heeeee, goed gedaan Zoebie! Dat scheelt weer, geen nieuwe startmotor hoeven kopen!

Veel plezier met de visite.

Milaatje, we krijgen hulp met alles: klussen, verhuizen, sjouwen, inrichten. En we hebben besloten er zo lang over te doen als nodig is, zonder er al te moe van te worden! Er is tenslotte geen haast bij.

Ik ben fan van de dialogen in GG, zo lekker snel en bijdehand, het blijft leuk, ook al zie je elke aflevering honderd keer!

Duub, ik heb meteen een naam voor de schaapjes

Boodschaap 1 en boodschaap 2

Hier is het ook zonnig, maar met een snijdend koude wind.

Niet dat dat Ro iets uitmaakt hoor, die heeft alle ramen en deuren wijd opengezet zodat ik wel moét bewegen om warm te blijven.
Wat dacht je van co-schaap en eigen-schaap

Haha, ik zie jou al door het huis rennen om warm te blijven Kun je niet beter een beschut plekje op het terras zoeken? Daar is het hier lekker warm

Ik word altijd een beetje moe van dat snelle gepraat als ik naar GG kijk. Ik verbaas me altijd hoe ze zo veel woorden in een minuut gepropt krijgen
Ga in therapie!
Het is mijn rechtse pols Milaatje. Daar hoef ik alleen maar mee op en neer te gaan met gitaar spelen. Met de linkse moet je nog wel eens rare capriolen uithalen om sommige accoorden te kunnen doen. Maar als het teveel pijn gaat doen dan stop ik ermee hoor.

Ik blijf die pols gebruiken. Wil niet dat hij te stijf wordt.

Nee nog geen fysio aangevraagd, Het was even teveel van het goede (of slechte) vorige week.

Haha Boodschapen is dus wat ik bedoel met een typefout en geen spelfout.

We gaan even naar de boot. We hebben een andere ligplaats gekregen en nu even zien of die plek al leeg is. De oude ligplaats was niet fijn. We lagen zo dicht tegen de andere boot in de box aan dat uitvaren alleen al een probleem was. Het scheelde maar een luuzepiemelke. Dan kunnen ze wel zeggen dat het alleen aankomt op goede stuurmanskunst, maar een andere boot raken wil je echt niet. Nu hebben we een hele box voor ons alleen en meteen de eerste op de steiger. Beter kan het niet. We zijn heel erg blij met deze plek. Jippie.

Alleen moet Jan nu weer alle stootwillen aan de steiger eraf halen en op de nieuwe plek monteren. Maar we doen dat met alle plezier nu. Dat was vorig jaar wel anders toen we deze plek toegewezen hadden gekregen. Er zat een dikke roestige schroef in de steiger die we over het hoofd hadden gezien met als gevolg een dikke kras op de boot.
Een luuzepiemelke
Ga in therapie!
Zo, de hele dag deed het forum het niet! Dus nu pas weer online via de mobiel.

Gilmore girls vind ik ook een leuke serie. Mijn moeder wordt altijd zenuwachtig van het tempo waarop wordt gepraat tegen elkaar, zeker omdat ze juist rustig naar de tv wil kijken. Mijn zusje en ik kunnen ook zo tegen elkaar tekeer gaan

Nu al teken? Getver.. Gelukkig komt onze kat niet zo ver buiten de deur dat ze die mee naar binnen neemt. En ik heb een tang, want als je in het bos gaat wandelen of hardlopen, moet je altijd controleren. Zeker in de noordelijke duinen, moet je altijd zo uitkijken!

Zijn de teken bij jullie ook vaak besmet met de ziekte van lyme Bo?

Niet te hard van stapel lopen hoor zoebie! Niet meteen gaan gitaarspelen hoor. Vergis je niet hoeveel verschillende bewegingen je maakt met alleen maar snaren aanslaan! Hoewel ik wel eens de bassist van de band van mijn buurjongen met gips heb zien spelen.

We kunnen wel een bandje beginnen! Ik speel blokfluit, niet echt een toegankelijk instrument, maar in combi met de piano van milaatje en de gitaar van zoebie, kunnen we wel een huiskamer concert geven

Vandaag hebben we de plantjes in de tuin gezet. We hadden best veel gekocht, dachten we, maar dat viel toch een beetje tegen toen het er eenmaal in stond... We mogen dus nog een keer terug. Op zich niet erg hoor. Alleen de portemonnee stribbelt een beetje tegen we hebben twee frambozen gekocht, een zomer- en een herfstoogster. Tijm, rozemarijn, citroentijm en munt staan er al in, salie en oregano moeten er nog komen. Lavendel, blauw gras (geen idee meer hoe dat heet...) kardinaalsmuts (de bonte) en verschillende soorten sedum. We hebben een blauwe regen gekocht en er komt nog een grote plantenbak met bloeiende planten en er komt nog een Amerikaanse sering in. Ik ben er alleen nog niet over uit of het een kruiper of een struik moet worden...

Lekker dat je een rustig dagje hebt gehad bo. En fijn dat jullie de verhuizing lekker relaxed gaan aanpakken. Heb je al enig idee hoe je zit begin juni? Dan kunnen wij de vakantieplannen gaan afronden!

Ik ga nog even een paar vragen kunstgeschiedenis maken en over een uur naar A'dam en e.v.a. Kijken. Dan heeft de dag wel weer lang genoeg geduurd!
Ik ben helemaal uitgeput, hartstikke veel gedaan vandaag. Ro ook, de tuin is helemaal netjes en er is een begin gemaakt met de garage.

Ik haalde zojuist nòg een teek van Joe af, getsie wat een nare parasieten zijn het toch.

En niks helpt tegen die krengen, we hebben alle sprays en druppels en halsbanden al geprobeerd.

Ing, over juni moet ik even met Ro overleggen. In principe is dat OK, maar we moeten even kijken. Ik zorg dat je as week weet hoe en wat, OK?

Wel knap dat je nu nog gaat studeren trouwens :-) Ik zou na al dat planten en tuinieren geen puf meer hebben vrees ik.

Je planten klinken super, heerlijk al die kruiden, dat gaat zo lekker ruiken van de zomer!

Zoeb, hoe was de nieuwe ligplaats voor de boot? Is alles nu voorbereid op het komende vaarseizoen?

Ik ga het niet te laat maken; ik snap niet helemaal waarom, maar ik ben op.

Misschien ook het vele buiten zijn ineens, terwijl het toch best koud was nog.

Ik heb zin om met drie kruiken én mijn thermo-ondergoed én een kop thee in bed te kruipen :-)
Lekker Bo, niet dat je uitgeput bent, maar van het buiten zijn wordt je ook moe. Zijn we helemaal nog niet gewend. En alweer een teek, hoe komt ie er toch aan. En Sam niet dus.

De nieuwe ligplaats is oké. Alleen konden we nog niets want er lag nog een andere boot. Voor 1 april moeten alle boten op de eigen plek liggen. Dus tegen die tijd kan Jan alles omzetten. Ik heb zitten genieten van een terrasje (jammer dat het clubhuis nog gesloten was) aan het water. En het was echt lekker. Sedi lag aan mijn voeten en Saar was nergens meer te vinden. Het is een afgesloten terrein met aan vier kanten water met alleen een weg ernaar toe en de poort was gesloten, dus Saar kon nergens heen. Dus ik heb haar lekker laten struinen. Normaal mogen honden niet los, maar er was verder niemand. Heerlijk rustig dus en genieten. Jammer dat ik geen koffie en een goed boek mee had genomen. Ik had het er goed een paar uur kunnen uithouden. En op de boot is nog niets dus dat schoot ook niet op.

Bo ik hoop dat je lekker slaapt. Maar ik denk zomaar dat dat wel lukt na het buiten zijn. Mét drie kruiken, zes lagen thermo-ondergoed en drie dekbedden. (Wat zul jij zweten).

Nou ja dan is die thee er wel uitgezweet.

Slaap lekker allemaal.
Goeie morgen!

Bo, omdat we niet zo'n enorme tuin hebben, is tuinieren een groot woord hoor. Ik had alle plantjes op de goede plek gezet en de pot voor op tafel gevuld met violen. Tegen die tijd was mijn vriend al bijna klaar met het planten van de vaste plantjes en moest alleen een hele heg klimop nog worden gekortwiekt.

A'dam en e.v.a. was weer leuk gisteren. Kun jijbde herhalingen daarvan zien bo? Anders neem ik de dvd box mee.
Zo, net werd ik doordat mijn halte in zicht kwam, van verder posten weerhouden. Nu de week weer is doorgesproken op het werk, kan ik er wel weer een berichtje als aanvulling achteraan sturen.

Ben je een beetje warm geworden vannacht? Ik geloof niet dat mijn vriend blij zou zijn als ik zo'n sauna onder het dekbed veroorzaakte.. Hopelijk is Ro niet zo moeilijk en kon je je lekker warm oprollen en een beetje bijkomen.

Zoebie, wat een fijn plekje moet dat zijn geweest. Ik kan me voorstellen dat je toe bent aan een goed boek dan! Die honden vermaken zichzelf wel. Is het bij jullie vandaag ook weer mooi weer? Hier begint het toch heus lente-achtig te worden, zo op de eerste officiele lentedag. Ik heb zelfs mensen al horen zeggen dat het rokjesdag is vandaag. Maar volgens mij is het daar nog wat te koud voor.

Ik ga even een potje thee zetten en daarna mijn presentatieboekje afmaken. Mijn baas zal wel niet tevreden zijn met de tijd die er in gaat zitten. Man, wat is dat een hoop werk!

Fijne dag allemaal!
goedemorgen dames

Klinkt als een heerlijk dagje zo in de tuin ingh. Ik ben straks weer een paar dagen vrij en als het weer zo blijft bigein ik aan het dakterrras. Itsman heeft gisteren het volkstuintje al startklaar gemaakt.

Bo, teken zijn echt rotbeesten. Wij hebben op het werk huiskatten (katten die af en toe aan komen lopen) en die zitten ook altijd onder. Dat is het nadeel van in het groen zitten.

Zoeb, klinkt als een heerlijk dagje buiten.

Milaatje ik vind de gilmore girls ook geweldig. Soms heb ik hele gilmore girls avondjes.

ik ga zo even wat in huis doen. Het zonnetje schijnt dus ik heb opeens veel meer energie dan een tijd geleden.
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Goedemorgen!

Ik heb heerlijk geslapen, als een blok. Wat was ik moe gisteren zeg!

Ik heb het bij thermo-ondergoed en één kruik gehouden; Ro vindt alles best, die slaapt al als hij zijn kussen ziet en van de rest wordt hij nooit wakker (ik kan ook uren liggen lezen naast hem, vindt hij ook niet erg).

Zoeb, het klinkt als een heerlijke tijd, aan het water! Wat fijn voor Saar dat ze even lekker heeft kunnen struinen en doen; en Sedi braaf aan je voeten.

Ik ga morgen een nieuw antitekenspulletje kopen; we hebben er vier geprobeerd maar volgens de buurvrouw is er nog een vijfde merk te koop, dat gaan we dan maar eens testen.

Je ziet die teken ook zo slecht in die dikke vachtjes, bij Tommie was dat makkelijker.

Ing, ik heb een stukje van één aflevering gezien, ik weet nog niet of ik het een leuke serie vind.

Ik zal vandaag eens verder kijken :-)

Sterkte op je werk, en je baas moet niet moeilijk doen hoor!

Anders zal ik eens goed boos op 'm worden

Hier is het weer superzonnig, maar kouuuuud!

Gelukkig is nu Ro er niet om alle ralmen en deuren open te gooien, wat heb ik het koud gehad gisteren!

Zometeen de wijkzuster en daarna denk ik even het bos in.
Its, een paar dagen vrij, wat heerlijk!

Leuk ook om aan het dakterras te beginnen, heb je al een idee van hoe je het wil hebben?
ik wil vooral heelveel vrolijke kleuren bloemen. We doen geen kruiden, aardbeien en rode besjes meer. Die verhuizen na de volkstuin. En we willen even kijken of we een soort van ren kunnen maken voor de katten. Zodat ze veilig naar buiten kunnen zonder tuigjes
Je moet soms vallen om weer leren op te staan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven