Schaamteloos stoom afblazen over je partner. Hier mag het!

05-01-2008 08:59 162 berichten
Op de Kinderen-pijler is nog ergens een stoomafblaastopic waar vaders en moeders schaamteloos stoom af kunnen blazen over hun kinderen, hen achter het behang kunnen plakken en hen virtueel kunnen verwensen. Héérlijk. Gewoon even spuien zonder dat iemand zegt dat je zoiets niet mag zeggen over kinderen. Even spuien zonder te zeggen dat je uiteraard heel veel van ze houdt. Maar niet alleen mijn kinderen drijven me af en toe tot wanhoop. Mijn partner ook. Dus daarom dit topic voor het spuien in de categorie Klein Leed. Heb je stoom af te blazen? Werkt je partner je ontzettend op je zenuwen? Ga je gang!
Alle reacties Link kopieren
grinnn,dat zal ik de volgende keer zeker eens zeggen Zuss!

Ook zoiets irritants...als we ruzie hebben (wat niet vaak voorkomt) laat hij me niet uitpraten...en moet ik dus om de haverklap zeggen..."Mag ik nu even?"

Maar verder is hij wel lief hoor
Van de week was ik ook woest en toen heb ik zo mijn tas ingepakt.

Heb heel duidelijk gemaakt dat ik het niet pik.

Maar volgens mij is de boodschap dit keer wel echt duidelijk.

(en dan na afloop stamelen: "het spijt me, maar ik kan gewoon niet tegen je op")
quote:peertje26 schreef op 05 januari 2008 @ 09:32:

Die van mij heeft gister zijn spullen gepakt omdat we ruzie hadden gekregen om een knakworst...;-) hahaha..!
Gelijk heb je. Misschien gewoon afspraken maken over hoe je ruzie maakt> Klinkt heel raar, werkt bij ons al 14.5 jaar prima.
Zuss duimt zich suf voor Bambi. Het gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker!
wat heb je dan afgesproken?
O ja uitslapen is hier ook altijd zo'n gedoe, ondanks goede afspraken. Het probleem hier is: wat doet degene die niet uitslaapt! Als mijn man uitslaapt ga ik naar beneden met de kinderen, zorg voor een normaal ontbijt en ga ik opruimen ed. Als ik mag uitslapen geeft mijn man de kinderen chips, cola en snoep, zet jetix aan en gaat vervolgens op de bank liggen. Als ik dan beneden kom liggen er overal kruimels en loopt mijjn jongste vaak met een poepluier. Ggggggrrrrr. En mijn man ligt heerlijk op de bank te slapen!
Lekker verantwoordelijk van je man maze...
schuift aan voor een cursus ruzie maken van zuss

mijn vriend gaat overal door heen schreeuwen, zodat ik niet mijn verhaal kan vertellen. En ik word dan heul heul sarcastisch, waar hij dan weer bozer om wordt, en ik nog sarcastischerder, en hij nog... enz. enz.
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Onze 1e ruzie was na een half jaar smaenwonen. Ging natuurlijk nergens over. Ik was aan het strijken (met zijn strijkijzer) en dat was gewoon een kutding, dus het lukte niet. Dus ik ontplof. Dat was altijd mijn normale reactie. Bij ons thuis werd er flink gescholden en geschreeuwd. En na hooguit een kwartier was het weer vergeten.

Bij Lief thuis werd er daarentegen gezwegen. Vooral Lief en zijn ma waren daar goed in. Die 2 konden iemand dagenlang de silent treatment geven. Zijn pa en zijn zus pikten dat gewoon.

Dus ik ontplof en Lief zegt niks. En na een kwartier nog niet. En na 20 minuten gaf ie nog geen antwoord.

Dat werkte dus niet. Ik heb heel duidelijk gegzegd dat ik zijn gedrag niet pik want respectloos. Maar hij vond mijn gedrag respectloos.

Dus hebbenw e afgesproken dat ik tot 10 tel (en soms tot 100 ) en hij na een minuut of 10 weer gewoon doet.

Nu hebben we amper ruzie en meestal ben ik degene die zegt 'zullen we het maar weer uitpraten' en dan is het weer goed.

En ik heb steeds beter geleerd om dingen te laten gaan (ik ben nogal van de confrontatie) en hij kan steeds beter praten over wat 'm dwars zit (hij is nogal een binnenvetter)

De meeste ruzies gaan hier als volgt; 'Ik vind het niet zo leuk als je dit of dat doet of zegt'

'Ik bedoelde het niet zo lullig. Ik vind alleen wel dat.....'En dan pratenw e het uit.

We zijn echt niet perfect hoor, zowel Lief als ik schieten nog weleens terug in ons oude gedrag, maar meestal weten we elkaar daar wel weer 'uit te trekken'.
Zuss duimt zich suf voor Bambi. Het gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker!
Schelden?! En dat pik je yoyo? Ik vind "verbaal minder sterk" geen vrijbrief om dan maar te gaan schelden tegen je vriendin hoor. Getver, dan zou ik snel weg zijn. Theatraal m'n tas inpakken is trouwens ook niet mijn ding hoor.
Ik vind wel dat je eerlijk moet zijn in een ruzie. Dus als hij verbaal minder sterk is, moet je hem wel de ruimte geven. Als hij zegt niet tegen je op te kunnen, moet je ook vragen waar dat aan ligt en dat gedrag aanpassen.
quote:Celeone schreef op 05 januari 2008 @ 10:19:

Schelden?! En dat pik je yoyo? Ik vind "verbaal minder sterk" geen vrijbrief om dan maar te gaan schelden tegen je vriendin hoor. Getver, dan zou ik snel weg zijn. Theatraal m'n tas inpakken is trouwens ook niet mijn ding hoor.

Dat is bij ons 1 keer gebeurt. Ik zag al zolang aan Lief dat er iets was en hij wilde er maar niet over praten. En daardoor waren er best veel spanningen.

Toen heb ik gezged dat een relatie ook is dat je elkaar zegt wat je dwars zit, dat je je zorgen deelt. En hij zei maar niks, hij lag daar in bed en ik zag gewoon dat ie dat niet kon. En om een reactie uit te lokken heb ik een tas gepakt en gezged dat ik, als hij me dan niet belangrijk genoeg vond om dit met me te delen, dan maar weg ging. En toen kwam het verhaal eruit. Gelukkig, want ik had me geen raad geweten als hij dan nog niks had gezegd.
Zuss, ik ben soms net zoals jij best fel. Gewoon even mijn ei kwijt en een kwartier later ben ik het weer helemaal vergeten. Soms moet je me gewoon even laten uitrazen ofzo Mijn moeder is precies hetzelfde dus dat was vroeger hard tegen hard, maar een kwartier later zaten we weer gezellig samen thee te drinken.

Ik krijg soms het idee dat hij deze manier van ruzie maken heel normaal vindt en dat ook van huisuit meegekregen heeft. Hij heeft een grote familie en daar zie ik hetzelfde. Tijdens confrontaties slaan ze volledig om en wordt er hard tegen de deur aangeschopt en wordt moeder voor van alles uitgemaakt.

(hij heeft nog een thuiswonende broer en zus)

En zo theatraal was het niet Celeone, ik wilde hem echt ff een nacht in zijn sop gaar laten koken.
Ach theatraal of niet, een nacht in z'n sop gaar laten koken gaat me ook te ver. Tja, het is m'n vriend waarom zou ik hem opzettelijk willen kwetsen of op zo'n manier een signaal af willen geven dat ik het écht meen? Ik zeg het liever gewoon als ik ergens mee zit.
Rommel... opruimen..

Ik moet er nog steeds aan wennen dat onze ogen de huiselijke omgeving wat anders in zich opnemen..

Het plastic zakje wat hij om een computeriets had zitten en laat liggen, ligt 3 weken later nog steeds pontificiaal op het bureau.. Hij ZIET het gewoon niet.. het stoort hem niet.. Mij wel, dus uiteindelijk zeg ik er dan wat van en dan ruimt hij het meteen op...

Op 14m2 wordt bijna alles snel rommel, dus ik probeer het overzichtelijk te houden... en ik ben ook gewoon een iets te georganiseerd, schoon zeikwijffie..

Na 2 jaar ben ik er behoorlijk aan gewend en mijn klinisch gedrag is iets minder erg geworden..
Yoyo, dan moeten jullie dus een manier vinden die bij jullie beiden past. Vraag aan hem wat maakt dat hij het idee heeft dat hij niet tegen je opkan en vertel hem hoe pijn het doet als hij gaat schelden.

Als jij laat zien dat je wilt veranderen dan is hij daar ook eerder toe genegen.
Ik zit hier nu ook midden in een uitslaapirritatie. Bij ons is het zo dat mijn vriend altijd gewoon blijft liggen en ik dus altijd met de kinderen naar beneden ga. 's Ochtends doen wij altijd rustig aan als we vrij zijn en ik blijf ook meestal wel liggen tot 9.30, de kinderen spelen op hun kamer of kijken tv. Ze zijn niet anders gewend (Ze worden meestal ook vrij laat wakker hoor)

Anyway, ik vind 9.30 al laat dus dan vind ik het echt wel tijd om eruit te gaan. Maar mijn vriend blijft dus gewoon liggen tot 11.00 of 11.30, gaat dan rustig aan koffie drinken, krantje lezen, computeren en douchen en is om 12.30/13.00 eindelijk eens actief.

Zóóóóóóóó irritant. Ik denk dat hij het rechtvaardigt door te denken dat ik vaker kan blijven liggen omdat hij in het weekend ook wel eens werkt en er dan vroeg uit moet. Maar aan de andere kant is hij doordeweeks ook wel eens vrij en dan ben ik ook altijd degene die er uitgaat om de oudste naar school te brengen.

De volgende keer moet ik hem maar gewoon dat nest uit trekken, maar ik vind het vervelend dat ik dat dat aan hem moet vragen. (Ik weet dat hij geïrriteerd zal reageren)

Ik hoef ook niet perse zo lang uit te slapen maar het gaat mij ook om het feit dat de kinderen nu in een lastige leeftijd zitten (3,5 en 4,5) en ik dus af en toe horendol van ze word. De ochtend begint vaak al met een hoop geruzie, druk gedrag etc. Nu, na twee weken kerstvakantie die ik grotendeels alleen met ze heb doorgebracht, is mijn lontje erg kort. Dus ik zou het zo fijn vinden als hij eens de eerste klappen opvangt zodat ik ook heel even rust heb.

Maar helaas heb ik een man getroffen die vooral eerst aan zichzelf denkt.... of is dat een eigenschap die meer mannen hebben???
Nee prikkel, die eigenschap heeft hij gelukkig niet

Maar we hebben ook geen kids, dus misschien scheelt dat.

Tja Zuss, daar heb je helemaal gelijk in.

Ik denk dat hij bedoelt dat hij niet tegen me op kan, omdat ik dingen wel eens opkrop en dan aan het einde van de week alles op zijn bordje gooi wat me dwars zit. Daar overval ik hem mee en weet hij niet goed hoe hij daar op moet reageren.

Misschien maar eens een topic openen over hoe we ruzie moeten maken
Nou, Prikkel, er zijn er meer die dat hebben.

@ Gardening Angel: dat van dat zakje herken ik. Als ik dingen niet opruim liggen ze er maanden later nog. Er staan hier op het balkon al sinds oktober laarzen die hij schoon zou maken en dan weer in de kast zou zetten. Ik wacht nu tot ze wegrotten ofzo, zie het maar als een experiment.

Wij gaan straks weg. Naar iets dat man graag wil. Maar hij loopt hier nog steeds in zijn ochtendjas te trutten, krantjes te lezen etc. Maakt otaal geen aanstalten om te gaan. Maar dadelijk wel achter mij aan gaan jagen dat IK op moet schieten. En keihard beweren dat het MIJN schuld is dat we overal te laat komen?!
Hier ook altijd gedonder rondom het uitslapen.

Als hij al een keer tijdig op staat om "mij te ontlasten" zoals hij dat pleegt te noemen, Staat hij om de 5 minuten in de slaapkamer:

"Hoeveel seconden moet de fles in de magnetron?"

"Welke kleren moet Hangkind aan?"

"Wat is het wachtwoorde van de computer?"

"Waar liggen nieuwe luiers?"

"Is er nog brood"?

"Moet hangbaby nog in bad?"

"kun jij die majo even aandoen want het lukt me niet hoor"

"Wat een gek rompertje, er zitten zoveel knoopjes op, hoe moet hij dicht?"

"Je moeder aan de telefoon, of ze koffie kan komen drinken"

"Hangkind wil even bij je kijken of je nog slaapt"

"Ik moet poepen, ik zet de kindjes even bij jou in bed hoor" (en blijft dan een half uur op de plee met de volkskrant zaterdag editie)

enzovoort enzovoort, * zucht *
.
Hij is gewoon weggegaan.

Lul.
.
.
quote:kjong schreef op 05 januari 2008 @ 12:34:

Hij is gewoon weggegaan.

Lul.Gewoon weggegaan als in 'ik ben zo weer terug' of als in 'Ik kom nooit meer terug'?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven