Geld & Recht alle pijlers

Dringend hulp nodig ivm ziektewet en contract dat afloopt.

21-03-2011 19:53 111 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit dus met een probleem, ik zat in de ziektewet omdat ik een blessure heb en kan maar 4 uur per dag werken. De ARBO-arts heeft zelf tegen mij gezegd dat ik maximaal 4 uur per dag moet werken en alleen lichte werkzaamheden mag verrichten.

Vorige week zei de ARBO-arts ook tegen mij dat ik gewoon ziek uit dienst ga en vervolgens van UWV daar een bericht over krijg. Nou ik denk mooi geen probleem.

Vandaag had ik weer een afspraak met de ARBO-arts om alles op orde te maken zei mijn baas. Toen ik daar aan kwam zag ik dat ik opeens een andere ARBO-arts had en hij maakte een conclusie aan de hand van de hoeveelheid kracht dat ik kon zetten dat ik geen blessure meer heb en weer gewoon 8 uur kan werken.

Zelf vond ik dat hij op zo'n manier geen conclusie kan trekken aangezien hij niet weet hoeveel kracht ik kon zetten voor mijn blessure. Toen ik dat tegen hem zei hij dat hij niet in discussie gaat met iemand die lager is opgeleid. De rest van het gesprek verliep niet echt soepel aangezien hij nergens normaal op antwoorden.

Na het gesprek met de ARBO-arts moest ik weer naar mijn baas toe, hij zei tegen mij dat ik weer 8 uur moet gaan werken. Zelf weet ik zeker dat ik dan weer last ga krijgen van mijn blessure en dat had ik mijn baas toen ook duidelijk gemaakt. Hij zei dat zodra ik last begin te krijgen van mijn blessure dat ik dan in de kantine moet gaan zitten tot de rest van de werkdag en dat ik niet ziek naar huis mag.

Zelf weet ik ook wel dat zoiets niet mag, maar ik weet dus even niet wat ik in deze situatie moet doen. Mijn contract loopt trouwens deze vrijdag (25 maart) af dus het is belangrijk dat ik het deze week geregeld krijg.

Hopelijk kan iemand mij hier helpen.
quote:nummerzoveel schreef op 21 maart 2011 @ 22:09:

@ke

Therapeuten zijn geen artsen en mogen dus geen diagnoses stellen. Mogelijk heb jij het over een arts die tevens fysiotherapeut is?

Fysiotherapeuten mogen wel degelijk een diagnose stellen. Hoe denk je anders dat een fysiotherapeut zijn werk kan verrichten?

Het is helemaal niet raar dat TO direct naar een fysiotherapeut is gegaan met haar klacht. Dat is al een aantal jaar mogelijk via de Directe Toegankelijkheid Fysiotherapie. Dit is ontwikkeld om juist ervoor te zorgen dat niet iedereen voor van alles naar de huisarts gaat. Er is hopelijk geen een huisarts die voor deze klacht direct ontstekingsremmers gaat voorschrijven, dus de eerste stap is dan toch fysiotherapie.

Wat ik wel heel opmerkelijk vind is dat je nu al 2 maanden met deze klacht rondloopt en (ik neem aan) al twee maanden bij de fysiotherapeut onder behandeling bent. Je mag dan toch echt verwachten dat er vooruitgang in je klacht te bemerken valt. Zoniet, dan is het de plicht van je fysiotherapeut om of zijn behandeling aan te passen, maar nog beter je door te verwijzen naar de huisarts voor evt andere maatregelen.

Als dit niet het geval is zou ik toch maar heel snel van therapeut wisselen.

Tevens zal er geen fysiotherapeut zijn (mag ik hopen) die je adviseert om in de ziektewet te blijven. Binnen je pijngrens blijven is inderdaad prima, maar dat wil niet zeggen dat je die grens nooit eens mag opzoeken. Altijd maar rustig aan blijven doen en voorkomen dat iets pijn doet is nou eenmaal niet de beste remedie. Daar zal de klacht alleen maar van uitbreiden.

Zoals eerder gezegd............geef jezelf een schop onder de kont en probeer in ieder geval. In je geschreven stukjes haal ik nergens de motivatie uit om het te proberen. Wie weet lukt het wel om 6 uurtjes te werken en dan ga je voor mijn part twee uurtjes in de kantine zitten. Wat is daar mis mee? Wat is er zo anders aan thuiszitten?
Vanmorgen heb ik een gesprek gehad met mijn baas, verliep niet bepaald soepel, maar dat doet er verder niet toe.

Hij heeft vervolgens met een hoger iemand overlegd en ze hebben mij laten gaan en dagen t/m vrijdag 'kado' gegeven.

Ik ga nu naar het UWV bellen voor een second opinion.
Thuiszitten nu is handig omdat ze dan straks ziektwetgeld krijgt in plaats van helemaal niks als haar contract eind deze week afloopt. Hele zuivere motieven dus
Zyzz wat is dan nog het probleem als je die dagen cadeau hebt gekregen?? Dat begrijp ik niet zo goed. En je contract loopt af toch?
quote:Baileyyy schreef op 22 maart 2011 @ 11:05:

Zyzz wat is dan nog het probleem als je die dagen cadeau hebt gekregen?? Dat begrijp ik niet zo goed. En je contract loopt af toch?Ik zeg toch niet dat er nu nog een probleem is?
Net het UWV gebeld, en hun zeiden dat ik een formulier moet invullen en opsturen en zo kan ik een second opinion aanvragen.

Weet iemand waar je die formulier kan vinden? Want ik krijg het maar niet gevonden.
Sjongejongejonge zeg......

Klik
quote:Baileyyy schreef op 22 maart 2011 @ 11:05:

Zyzz wat is dan nog het probleem als je die dagen cadeau hebt gekregen?? Dat begrijp ik niet zo goed. En je contract loopt af toch?Die dagen heeft TO "cadeau" gekregen, maar waarschijnlijk gaan ze af van de vakantiedagen. Bovendien wordt To dan nog steeds niet ziek uit dienst gemeld en daar gaat het To nu net om!
Ik zou niet afwachten tot de second opinion. Groot kans dat het niks oplevert.

Bijstand aanvragen dus. Of toch WW.
...
Maar als je geen ww hebt en alleen bent(dat neemik maar even aan) dan heb je toch recht op bijstand. Dat is vast nog meer dan 50% ziektewet uitkering.

Nu je toch vrij bent zou ik gelijk naar alle uitzendbureaus gaan en vragen om administratief/receptie of callcenter werk. Dan kan je tricep rustig herstellen en jij toch aan t werk.
En die zelfverzonnen peesontsteking, is die inmiddels over?

Jij doet mij erg denken aan bewoners op mijn werk, alleen maar denken in ik, ik, ik. Daarbij totaal geen oog voor je plichten en alleen maar zeggen wat je allemaal niet kan. Ik ben blij dat je baas je niet ziek uit dienst heeft laten gaan, was bespottelijk geweest.
Ik krijg er een punthoofd van!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven