Ik ben zo bang... deel 7

19-12-2010 10:13 3017 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 7 alweer.... en het leven blijft een achtbaan.

Maar gelukkig een achtbaan waarin ik me gesteund weet door alle lieve vrouwen die hier meeschrijven. met of zonder kanker, met of zonder ervaring met de ziekte, maar altijd met een groot gevoel voor humor en aandacht voor elkaar.

Dit topic is er voor iedereen die mee wil lezen of schrijven over de grootste levensproblemen en de kleinste grappige ervaringen.

Van praten over werk tot problemen met kolven, van tumorbevriezen tot hondenfoto's, van kerstballen tot iPhones: ik hoop dat ik nog heel, heel lang mag blijven schrijven op het mooiste topic van het forum.

Deel 6 staat hier.
Vervolg phoehee:

Ik las dat het met je vriend nou ook niet zo lekker ging. Ik geloof dat jij wel weer genoeg diarree en overgeven hebt gehad voor de komende maanden!

Milaatje, ik had gelezen dat je een kookboek van nigella lawson hebt. Ik had 'm voor mijn verjaardag gevraagd, maat helaas niet gekregen. Ik heb nu jamie in 30minuten. Best een heel leuk boek, maar ik red de recepten nooit in die 30 min en dan wordt het zo'n race tegen de klok.

Mijn volgende aankoop wordt 'keuken' van niella lawson. Als ik haar zie koken weet ik dat ik nooit meer slank zal worden, zij beleeft eten nogal intens

Zo, de computers staat weer klaar. Kijken of ik wat kan doen fijne dag allemaal!
Ik had gisteren mijn werk nog gebeld en ze was niet blij met het advies van de arbo. Er was gisteren weer een conflict op het werk en ik was nogal gestrest toen ik bij de arbo was.

Uitleg gegeven hoe zij met mij (en iedereen) omgaat en hij vond stres op dit moment geen goede ontwikkeling voor mijn pols. Hij vroeg zich ook af of het niet aan mij lag?? Ja duh. vraag iedere collega eens hoe ze over haar denken en dan weet je genoeg. Het nadeel is dat ik nu wat meer met haar te maken heb. Gisteren kreeg ik via mail te horen dat zij mij vrijdagmiddag had ingepland. Dacht het niet. Vrijdag is mijn vrije dag. En ik heb een afspraak in het zh. Dus ik mailde haar dat. Ze zou vervanging zoeken en ik moest afwachten. Dacht het niet. Ik heb haar gemaild dat ik niet afwacht, geen afspraak af ga zeggen en dat zij zich te houden heeft aan mijn geblokte dagen, waarop ik dan dus niet ingeroosterd mag worden. Maar zij vond dat ik nu niet volledig werkte en dat het wel mocht.

Nee dus. Net wat de arbo zegt. Het mag niet. En ze moet me verder een rooster van twee weken gaan geven. Niet van twee dagen ervoor. Ze was niet blij met me.
Je bent ook wel streng voor haar, Zoebie. Ik zou het niet durven hoor, om op die manier tegen mijn baas in te gaan. Moedig hoor, kom maar voor jezelf op!
Ten eerste is ze mijn TL en niet mijn baas. Haha dat zou ze willen Ing. Dan worden we helemaal gedrild en mogen niets meer. En ten tweede denkt ze dingen te kunnen doen, die ze helemaal niet mag. Eigen regeltjes. En ik kan soms wel eens erg boos worden als het op het onredelijke af is. Het zou me niks verbazen als ze gisteren de arbo nog heeft opgebeld. Ze was echt pissig.
Ja, maar ik heb geen TL, dus ik moet wat met de vergelijking!

Hoe kan zij nou zo onaardig zijn? En hoe kan zij ooit leidinggevende zijn geworden dan? Ze moet toch weten van zichzelf dat ze onuitstaanbare dingen doet?
Zoeb petje af zoals jij optreed tegen je leidinggevende. Het komt me allemaal bekend voor. Maar alles behalve leuk natuurlijk als je zo moet doen om je "recht" te halen. Blijf voor je zelf opkomen kanjer!

Netje het valt bij jou ook niet mee, gecondoleerd met je tante.

Iedereen een fijne dag gewenst. Ik ga even thee drinken met mijn hulp daar is ze wel aan toe.
Geen idee of ze dat weet, ik denk dat ze zo'n dikke plank voor haar kop heeft, zodat ze het niet weet. ik hoor wel eens collega's zeggen, dat ze cyaankali in haar thee willen doen. Ik wens haar dan alleen een goed gebroken pols toe, zodat ze weet wat dat is. Maar dat collega's dat zeggen, zegt denk ik wel genoeg.
Ze zat op een andere desk als TL en had een vast contract. Toen die desk werd opgeheven, moesten ze wat met haar en helaas waren wij de lul.
Goedemorgen,

ik ben net wakker maar had eigenlijk nog wel meer kunnen slapen. Ik ben dus stiekem gewoon hartstikke moe, zodra ik even niks heb kan ik alleen maar slapen.

Gelukkeling, welkom thuis cheer:

In de mist, als ik Ing zo lees, maar je bent er weer!

Netje, lieverd, is toch helemaal niet gek dat je je zo voelt?

Gecondoleerd met je tante, wéér een verlies dichtbij, het hakt er in.

Maak je over je moeder niet té veel zorgen hoor; ik ga iets heel hards zeggen nu, maar dat je naasten wegvallen, dat hoort bij het ouder worden. Vrienden, familie, hoe meer je op leeftijd komt, hoe meer je ze ziet wegvallen. Heel pijnlijk, maar zo werkt het.

Zorg jij dus goed voor jezelf, ik ben heel blij te lezen dat de arbo-arts met je meedenkt en achter jouw beslissingen staat

In tegenstelling tot bij Zoebie, want wàt een gedoe met die teamleidster weer!!!

Aan je vrije vrijdag tornen, moeilijk doen, ik snap die cyaankali steeds beter

Gelukkig laat je niet over je heen lopen, maar de stress is gewoon onnodig en hartstikke jammer voor je.

Die pols alleen al is genoeg stress.

Meepie, fijne thee-ochtend gewenst :-)

Ing, ik zit nu de hele tijd na te enken over welke boom je het zou kunnen hebben!

Is het een moerbeiboom toevallig?

Daar staan er in Utrecht twee van langs de Oude Gracht en je omschrijving doet me denken aan die bomen.

Wel rot van die mist, het zou overal zulk mooi lenteweer moeten zijn als hier! (minus de koude wind dan )

Phoehee, vandaag weer een fietstochtje? Ik hoop dat je hele gezin weer op de been is nu.

Ik ga eens bedenken wat ik ga doen met deze dag , maar eerst maar eens goed wakker worden :-)
Wat Bo zegt is best wel waar. Ik ben de middelste van 15 kinderen en heb dus 6 broers en een zus boven me. Dat wij alleen een zusje zijn verloren toen ze nog veel te jong was, was dat zoiets onvoorstelbaars. Mijn oudste broer is pas 66 dus ook nog niet oud. Dat wij nog steeds met zovelen bij elkaar zijn vind ik echt een wonder. Maar ik houdt er altijd rekening mee dat er iets kan gebeuren.

Volgens de Arbo-arts is stres heel slecht. Geen idee wat hij ermee gaat doen, maar hij wilde een gesprek tussen p&o, de TL en mij. Als hij dat echt aan gaat vragen, dan neem ik mijn vertrouwenspersoon mee. Gelukkig kan ik daar heel erg goed mee opschieten en weet zij precies hoe het is nu met alle problemen. Maar leuk is het niet. Gelukkig ben ik wel zo iemand die dingen erg goed langs me af kan laten glijden. Ik heb een goede leerschool gehad.

Ing is het nog steeds mistig bij jou? Hier is het heerlijk. Straks even met de honden wandelen langs het meer. Heerlijk.
Heb even gekeken op Schiphol airport en volgens mij is Gelukkeling om 9 uur al geland. Welkom home.
De mist is weg hoor. Nu lekker zonnig. Aangezien Gelukkeling waarschijnlijk anderhalf uur geleden is geland, heeft ze misschien alleen maar zon gezien

Het is trouwens een Iep die hier voor het raam staat. Ik moest even zoeken, maar het is me gelukt. Als hij blaadjes had gehad, had ik het veel eerder kunnen vinden natuurlijk!
Misschien geen gek idee, zo'n gesprek.

In zo'n formele setting kan ze niet heel raar gaan doen, maar ze wordt wel verplicht uit te leggen waarom ze handelt zoals ze doet.

Het overwegen waard, misschien!

Ik ga even yoga doen nu; daarna douchen en met de hondjes uit.
Heerlijk geyoga'd, ben helemaal zennnnnn :-)

Nu de zon in; tot later!
Lekker dat je zennn bent Bo. Ik zit ook heerlijk in de zon te lezen. En heb me niet laten verleiden om met Jan mee naar de gamma te gaan. Dit is genieten van het mooie weer zolang het duurt.
ik zit ook lekker op het dakterras en itsman doet de boodschappen (de lieverd). Strakjes eten en dan lekker naar het theater. Heb er zin in

Zoeb wat goed dat je zo voor jezelf durft op te komen. Had ik maar een beetje van jou karakter
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Heerlijke middag buiten gehad, ik begin sproeten te krijgen :-)

Nu even koken, vanavond vroeg naar bed en morgen weer chemo.
Was het nu wel lekker buiten Bo? Geen koude wind? Wat leuk sproetjes.

Ik ga straks frietjes halen. Dus ik heb het makkelijk vandaag.

Vanavond ook nog vergadering over het zomerkamp van Scouting.

Maar het kampprogramma is al in zoverre klaar dat er alleen nog wat spannende spellen aan toegevoegd moeten worden.

Al twijfel ik nog wel over het thema. Nymfen, legenden en sagen. Met dwaallichtjes, trollen en verdwaalde (zwarte) marskramers met boten. Straks hebben we dwalende Dolfijnen op het kampterrein.

Toi toi toi morgen weer Bo. Wat vliegt zo'n week toch om.

Gelukkeling hoe is het met de jetlag?
Oooh lekker, frietjes!

Ik wens je alvast een fijne vergadering; het thema komt vast wel goed!

Zulke dingen worden altijd leuk omdat iedereen er in meegaat.

De wind is nog steeds fris, maar niet meer zo ijs- en ijskoud.

Ik ben gewoon moe van het vele buiten zijn de laatste tijd!

Ro is ook moe, dus het wordt een lang nachtje voor allebei.

Morgen hoef ik er niet achterlijk vroeg uit, ik word om 9.30 opgehaald.
Ik hou mijn ogen amper open, ik ga slapen :-)
Daar ben ik dan, wat een nachtmerrie vandaag..............

We zijn inderdaad om 9 uur in een dikke mist geland vanmorgen, maar wat er daarna allemaal is gebeurd, ik kan het nog steeds niet bevatten

Mijn man kreeg bij het dalen van het vliegtuig en het uitstappen, grote druk op zijn borst en ik vertrouwde het niets en heb hulp gevraagd bij de douane, in no time zaten we met koffers en al in het VU op spoedeisende hulp cardiologie. De hele dag zijn ze met hem bezig geweest en uiteindelijk lijkt het onder controle, hij is in ons eigen ziekenhuis nu en ze houden hem totdat hij gekatheteriseerd kan worden, ik ben heel moe nu, maar schrijf nog even, dan weten jullie waarom ik nog niets schreef, nu naar bed. Ik ben er wel geruster op nu, dat het goed komt met hem. Duimen jullie mee?
Gelukkeling wat een nare thuiskomst
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Gatsie, wat is dit anders thuiskomen dan je had verwacht... ik duim voor jullie!
Lieve Gelukkeling, wat een nare thuiskomst. Natuurlijk duim ik mee dat het allemaal goed komt met je man. En wat heb je goed gehandeld.
Jeetje Gelukkeling, dat is schrikken zeg! Het laatste dat je verwacht is om bij thuiskomst op de EHH te belanden. Hopelijk kan je een beetje slapen vannacht, je zal wel hartstikke moe zijn. Er was blijkbaar geen harde reden om hem meteen door te sturen naar de cath-kamer, dus hopelijk stelt je dat enigszins gerust. Ze zullen hem nu met medicijnen behandelen totdat hij voor catherisatie/pci kan. Het komt vast goed met hem, gelukkig waren jullie (praktisch) op Nederlandse bodem toen hij klachten kreeg en niet in Thailand! Sterkte!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven