Meisjesnamentopic!

01-11-2009 19:43 3507 berichten
Verder spuien!

Nog meer inspiratie in het vorige topic.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
Sari?
@ nolleke

Bij een 1lettergreep achternaam zou ik kiezen voor Lisa

Van Saar zou ik Sarah maken vanwege de achternaam.

Sarah Blok klinkt leuker dan Saar Blok bv.

Suggesties

Sacha

Sanne

Ilsa

Irsa

Resa

Rosa

Isa

Tessa
Nolleke; Ik vind Saar juist leuker dan Lisa. Saar vind ik ook meer een verwijzing naar Sam dan Lisa. Wel ben ik het met Cejo eens dat twee lettergrepen net iets mooier is bij een eenlettergrepige achternaam...

Nog wat suggesties:

Lize/Lise

Nine

Juul/Sjuul

Noor

Sam (ook heeel gaaf voor een meisje!)

San

Sanna

Fee

Len/Lenne

Linne
@Nolleke, kun je er niet voor kiezen om Sam als 2e naam te kiezen voor jullie dochtertje? Dan laat je de naam toch terug komen maar ben je minder beperkt in je keuze... Ik hoorde pas trouwens ook Sem voor een meisje...ook leuk maar kan me voorstellen dat je dat er teveel op vind lijken. Succes!
Ik vind Saar echt een fantastische naam. Vind het ook iets meer op Sam lijken dan op Lisa (ondanks dat beide namen 2 dezelfde letters hebben).

Nog een idee om Sam te vernoemen is Masha/Mascha. Vind die naam persoonlijk echt vreselijk, maar Sam komt er wel heel duidelijk in terug.
Ik vind Lisa mooier. En jullie achternaam heeft 1 lettergreep, dan is een voornaam met 2 lettergrepen mooier vind ik.
@Nolleke

Ik vind Saar leuker dan Lisa. Of Saartje.

andere sugesties

- Sammie

- Lissa

- Lizza

- Semmie

Of Sam als tweede naam geven, dan heb je meer opties voor de eerste naam.
ik heb even advies nodig, ben nu 24weken zwanger en we zijn er uit, maar nu hebben we nog beetje meningsverschil over hoe we de naam moeten schrijven.

de eerste naam wordt Hanna of Hannah

de tweede naam Debora of Deborah

wat zouden jullie doen?

we hebben dus 4 opties...

Hanna Debora

Hannah Debora

Hanna Deborah

Hannah Deborah

ben benieuwd wat jullie vinden...
Hanna Deborah denk ik
Ik denk Hannah Debora. Maar begin nu ook zelf te twijfelen wat mooi is.... lastig zeg!
cejo en sam32 julllie zeggen het dus precies andersom...

ik vind het ook erg moeilijk...
Daar heb je ook niet veel aan dus

Ga je vermoemen?
Ik zou gaan voor Hanna Debora. Die h op het eind voegt naar mijn mening niks toe.

(Las eerder ook al Sarah, maar mijn dochter heeft als tweede naam dus Sara.)
Drie van de vier zijn nu gekozen... ik snap opeens weer waarom man en ik er ook niet helemaal uitkomen...

Nee ik ga niet vernoemen. Wel heb ik al twee kinderen. (Graag hun namen niet quoten maar verkorten naar eerste letter) ik kan dan over een uurtje ofzo de namen weer weghalen i.v.m. herkenbaarheid.

roepnamen zijn alleen de eerste maar voor de volledigheid ook even de tweede naam erbij.

*knip*
Ik zou Hanna Deborah doen.

Ik vind Debora een beetje vreemd staan, maar dat zal wel gewenning zijn. Hannah of Hanna vind ik beide goed kunnen, maar omdat je dan Deborah met een h doet, zou ik Hanna zonder doen. Wordt het een dubbele naam? Of noemen jullie haar Hanna(h)?
Ik vind Hanna Debora het mooist (ik hou niet zo van extra h-s)
@Nynke haar roepnaam wordt Hanna(h).

zelf neig ik ook naar Deborah met een h en Hanna met of zonder, man zou gaan voor Hanna Debora.

ik vind de H's op het einde wel mooi, zeker bij Deborah maar bij Hanna/Hannah maakt het voor mij ook net af... Man vind ze overbodig dus zou ze niet doen...

Moeilijk dit... ik ga ook steeds meer twijfelen of ik Debora(h) Hanna(h) niet leuker vind dan Hanna(h) Debora(h).....
Ik zou niet voor allebei hetzelfde doen (dus allebei met h), ik zou 1 met h doen en 1 zonder, en ik zou de beslissing af laten hangen van wat je voor de eerste naam het mooist vindt. Dus: als de eerste naam Hanna(h) wordt en je vindt Hannah mooier dan Hanna, dan zou ik Hannah Debora doen. En andersom dus .

En ik denk eigenlijk dat ik zelf voor Hannah Debora zou gaan om de simpele reden dat ik verwacht dat mensen automatisch Hannah schrijven omdat dat volgens mij gebruikelijker is. Maar zeker weten doe ik dat niet.
Ja dat ging ik me nu dus ook afvragen, als mijn dochter zich voorstelt als Hanna/h hoe zouden jullie dat dan schrijven?
Ik vind Deborah nogal ordinair, sorry, je die naam per se wil, zou ik 'm in ieder geval als tweede naam doen. Hanna zou ik zonder h doen, weet eigenlijk niet waarom.
Ik zou het zelf ook Hanna schrijven, maar meer omdat ik dat mooier vind! Vind Hanna ook stuk mooier dan Deborah, dus zou ook voor Hanna gaan. Vind het bij twee namen ook mooier als de eerste naam minder lettergrepen heeft dan de tweede naam...

Wat vinden jullie van Milou? Wat voor associaties hebben jullie erbij??
@Nynke: ik vind Milou best leuk, maar heb er een beetje de associatie van een poezennaam

bij...
oke ik stop iig met twijfelen over de volgorde eerst Hanna/h en dan Debora/h...
quote:Nynkexx schreef op 28 maart 2011 @ 23:12:

Ik zou het zelf ook Hanna schrijven, maar meer omdat ik dat mooier vind! Vind Hanna ook stuk mooier dan Deborah, dus zou ook voor Hanna gaan. Vind het bij twee namen ook mooier als de eerste naam minder lettergrepen heeft dan de tweede naam...

Wat vinden jullie van Milou? Wat voor associaties hebben jullie erbij??

Bij Milou denk ik ook aan poes Minous :-)

Wat vind je van Lilou, vind ik zelf zo leuk!
@1twee3 - Ik zou eigenlijk altijd Hannah schrijven, hoewel ik me nu realiseer dat Hanna Verboom en Hanna Bervoets allebei zonder h op het eind zijn... maar eerder kende ik alleen Hannah's. Maar ach, 'Hanna zonder h op het eind' of 'Hannah met h op het eind' is ook niet zoveel moeite. Dat krijg je toch al snel (Nynke vs Nienke, Carolien vs Caroline, Rosa vs Roza....).

Heb je zelf helemaal geen voorkeur wat betreft de spelling?

@MsShopping - Lilou is leuk, dat had ik nog nooit gehoord. Ik vind Malou ook wel wat hebben. Milou vind ik niet heel mooi, maar ook niet lelijk. Gewoon, normaal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven