Ik ben zo bang... deel 7

19-12-2010 10:13 3017 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 7 alweer.... en het leven blijft een achtbaan.

Maar gelukkig een achtbaan waarin ik me gesteund weet door alle lieve vrouwen die hier meeschrijven. met of zonder kanker, met of zonder ervaring met de ziekte, maar altijd met een groot gevoel voor humor en aandacht voor elkaar.

Dit topic is er voor iedereen die mee wil lezen of schrijven over de grootste levensproblemen en de kleinste grappige ervaringen.

Van praten over werk tot problemen met kolven, van tumorbevriezen tot hondenfoto's, van kerstballen tot iPhones: ik hoop dat ik nog heel, heel lang mag blijven schrijven op het mooiste topic van het forum.

Deel 6 staat hier.
Succes Bo (en veel plezier)
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Jeetje meiden, wat een nieuws allemaal hier!!!!

Bo: van harte gefeliciteerd met alle goede dingen die nu op je pad komen! Zit met de tranen in mijn ogen dat je toch de Avastin mag gaan gebruiken. Ik zou ook een taart hebben gebakken voor die beste man (al kan ik dat helemaal niet goed)

Gelukkeling: wat een commotie, zeg! Ook ik hoop dat je heel snel weer lekker samen bent met je man en dat hij snel gedotterd is. Wat een thuiskomst, zeg! Maar gelukkig is het niet eerder gebeurd en niet in Thailand. Ik weet niet hoe de zorg daar is, maar met dit soort dingen wil je toch het liefst in je eigen omgeving zijn.... Sterkte, meis!

Luonto: ook voor jou een dikke ! Mijn moeder heeft een reconstructie ondergaan via de methode die jij beschrijft. Is helaas totaal mislukt doordat het weefsel ging afsterven. Aangezien het heel slecht met haar ging (nu 6 jaar geleden) begint ze er ook niet meer aan.

Poehee: lastig is dat, hé? Die sollicitatiebrieven. Ik vind het altijd zo moeilijk om te beschrijven waarom ik graag bij dat bedrijf zou willen werken. Nou, misschien omdat ik een baan nodig heb? Maar ja, dat zet ik er maar niet in, hé?

Morgen is het ook 6 jaar geleden dat ik 'verkering' kreeg met mijn liefje. Bah, zit nu ook weer te janken.... Maandag mijn verjaardag, ik word 44. Weet nu al dat het een kl*tedag gaat worden, heel verdrietig omdat ik ook mijn tante de laatste eer ga bewijzen. Ik zie ertegen op....
"Please God, if you can't make me thin, make my friends fat!"
@Milaatje ja mijn hamster is thuis, gelukkig iets om tegen te praten, als ik niet aan het bellen ben.

Allemaal bedankt voor jullie meelevende woorden, ik ben niet echt in staat om op iedereen persoonlijk te reageren, maar weet dat ik jullie posts heb gelezen en aan iedereen denk.

Op dit moment is mijn man met de ambulance naar het AMC, het ging vannacht niet goed met hem, dus het zijn erg spannende uren, we weten niet precies wanneer hij aan de beurt is. Ze vonden het beter dat ik niet mee ging, aangezien het niet duidelijk is waar hij komt te liggen en hoe laat hij geholpen wordt en daarna weer naar dit ziekenhuis teruggebracht wordt, ik vind dat vreselijk moeilijk, want hij klonk zo vreselijk bang en alleen aan de telefoon.
Ik breek (als meelezer) even in voor een voor Gelukkeling, je post "klinkt" zo triest... Ik duim voor een goede afloop.

Verder nog een voor alle moedige vrouwen hier, die de laatste tijd veel te verwerken krijgen.
Huh? Dus geluk, jij mag, op je vrije, zelf in te delen dag, niet je tijd verdoen aan het bed van je man, of eventueel op een bankje in de gang van het ziekenhuis?

Mocht je, ondanks het advies, vanavond in Amsterdam zijn, ik ben thuis. De bus rijdt zowat langs mijn huis en ik kan je eventueel ook met de auto ophalen voor een versterkende maaltijd. Dan weet je dat
Dankjewel pinkel, ik voel me ook triest voor hem, ik heb er wel vertrouwen in dat het goed komt, maar hij was zo down aan de telefoon en ik wil gewoon bij hem zijn, dat gewacht is maar moeilijk.
Ik werd door mijn man gebeld toen hij al weggereden werd, natuurlijk heb ik meteen de verpleging gebeld en die zeiden dat het niet eens zeker zou zijn of ik hem zou kunnen vinden daar

en dat hij gelijk erna teruggebracht gaat worden zodra de ambulance gelegenheid heeft, dus niet met een spoedambulance.

Buiten dat, stel dat er iets mis gaat en ze bellen me en ik sta in de file ben ik helemaal bij af natuurlijk.
ach gossie, Gelukkeling! Wat kan ik me dat goed voorstellen dat hij helemaal down was.. Het is niet niks, en als je vrouw er dan ook nog eens niet bij mag zijn, bah!

Dat wachten is ook verschrikkelijk, ik leef enorm met je mee! Ik ga nu duimen voor je dat het allemaal meevalt en dat hij snel weer in je buurt is en je hem weer lekker in je armen mag nemen.

quote:gelukkeling schreef op 25 maart 2011 @ 12:49:

Ik werd door mijn man gebeld toen hij al weggereden werd, natuurlijk heb ik meteen de verpleging gebeld en die zeiden dat het niet eens zeker zou zijn of ik hem zou kunnen vinden daar

en dat hij gelijk erna teruggebracht gaat worden zodra de ambulance gelegenheid heeft, dus niet met een spoedambulance.

Buiten dat, stel dat er iets mis gaat en ze bellen me en ik sta in de file ben ik helemaal bij af natuurlijk.Ja, dat is natuurlijk ook wel weer zo. Daar had ik nog niet eens over na gedacht... Nouja, het aanbod staat, ik hoor het wel
Gelukkeling
Nou ja Geluk ik vind dit eigenlijk van de zotte. Je wilt toch bij hem zijn. Wat is dat nu voor iets. Ik snap dat niet. Nu zit je de hele tijd te wachten op nieuws. Wat zul je je machteloos voelen. Is er iemand bij je om de tijd door te komen?
:breekt even in:

Bo wat fijn dat er goed nieuws is. Ben echt reuzeblij voor je. Een sprank hoop!

Gelukkeling, meid wat een schrik

Jullie zijn een stel supermeiden bijelkaar hier!

:sluipt weer zachtjes weg:
Optimist tot in de kist!
Lieve Gelukkeling, wat loopt het allemaal rot!

Ik denk heel veel aan jou en je man

Ik hoop zo dat hij goed door de Dotteroperatie heenkomt en dat jij een beetje door deze nare dag heenkomt.
Alles is goed gegaan! hij belde zelf met de afdelingstelefoon. Er zijn drie stents geplaatst en volgens de arts was alles goed gelukt. Nu wachten tot hij terug is, maar nu vind ik het niet erg meer. Ondertussen heb ik al bijna alle was weggewassen en de koffers staan weer beneden in de box, stil zitten gaat niet, dus dan de tijd maar nuttig besteden.

Dank voor je aanbod Ing, die versterkende maaltijd kom ik zeker nog eens bij je halen! nu ik weet hoe goed je kunt koken helemaal
Oh wat fijn!!!!!

voor Gelukkeling!
Gelukkig, Gelukkeling!!!!

Hoera! Dat is alvast binnen!

Wat een goed nieuws Gelukkeling! Dat moet een hele opluchting zijn, voor jullie allebei. Als alles verder goed blijft gaan mag hij vast en zeker snel naar huis. Nou, jullie hebben je portie stress wel weer even gehad zeg, je zou bijna weer aan vakantie toe zijn ;) Geef hem maar een dikke knuffel straks!

Netje, wat krijg je veel voor je kiezen de laatste tijd, vind het zo naar voor je. Dit verdriet is te groot voor een mens om alleen te dragen, krijg je veel steun vanuit je omgeving? Blijf maandag niet alleen thuis zitten hoor, spreek met iemand af en ga op pad. Ondanks dat het je verdriet niet zal wegnemen is het goed om afleiding te zoeken. Er komen vermoedelijk nog vele moeilijke dagen aan en je moet, zo goed en zo kwaad als het gaat, ervoor zorgen dat je niet door je reserves heen raakt. Sterkte meid!

Poehee, het klinkt alsof je baas niet erg veel waardering heeft voor zijn werknemers, als hij zegt om onder deze omstandigheden flink gas te geven. Je hebt volgens mij nog niet veel tijd gehad om het allemaal te verwerken. Pas goed op jezelf en probeer ook te ontspannen tussendoor.

Robo, is alles nu officieel rond wat betreft het huis? Dat moet een heerlijk gevoel geven denk ik! Gaan jullie het nog vieren?
Wat een fijn bericht gelukkeling, dat alles goed is gegaan. Toen ik net begin met bijlezen sloeg de schrik me een beetje om het hart, heftig hoor als je niet met je man mee mag. Geef hem straks maar een extra dikke knuffel. En hier heb je er voor jezelf ook eentje, die kun je vast wel gebruiken...

Bo, hoe was het bij de notaris? Stelt het in Fr net zo veel (of weinig) voor als in Nl? Toen wij ons samenlevingscontract en testament gingen tekenen, stonden we na 10 minuten alweer buiten. Maar hé, vergeet ik jullie bijna te feliciteren... *smaksmaksmak-smak* (4x in fr toch?) en van harte! Dat jullie maar een mooie en liefdevolle tijd zullen hebben in het nieuwe huis!

De vuurdoorn is inmiddels helemaal gesnoeid (dat wordt spierpijn morgen!), sjurman is nu bezig alles klein te knippen en wat gesnipperd kan worden door de shredder aan het doen. Ik ben gestopt, heb vandaag namelijk ook een halve dag gewerkt, ingevallen op m'n oude groep. Was leuk om te zien hoe de kinderen zich ontwikkelen. Heel anders dan op mijn eigen groep, waar er vrijwel geen ontwikkeling zichtbaar is. Ja, op microniveau...

Anyway, ik ga eens met mijn boek en een kopje thee ik de bank, het zonnetje is alweer verstoppertje aan het spelen...

Ik wil ook naar huihuis... Word jaloers van de thee op de bank

Gelukkeling, wat fijn dat alles is goed gegaan! Ik hoop dat jij nu ook weer een beetje tot rust kunt komen.

Bo, gefeliciteerd met je huis

Mijn vriend heeft vandaag zijn laatste tijdelijke contract gekregen: tot de bouwvak met vrijwel geen zicht op een vast contract. Lekker dan.. Nog vier maanden om iets nieuws te vinden.
Gelukkeling wat fijn dat alles goed is gegaan. Ik hoop dat manlief weer snel naar huis mag. Een dikke knuffel voor jullie

Bo is het nu officieel

ik zit ondertussen theeloos op de bank in een schoon huis. Dus zondag kan ik lekker aan het dakterras beginnen en even naar het tuintje
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Ja, het is officieel!

We zijn keidruk, excuses voor het weinige posten, maar we rijden van hier naar daar, zijn aan het opmeten en voorbereiden en regelen :-)

We vieren het nog niet, wanneer de laatste dingetjes rond zijn (een of ander stom certificaat voor de verwarmingsketel bijvoorbeeld) en we gaan er echt heen verhuizen, dan vieren we het :-)

Nu is er nog zooooooveel te regelen..... en op te knappen.... en hier in het huidige huis te doen....

Waar zijn we aan begonnen
Geluk wat een goed nieuws. Geweldig. Maar wat zul jij een spannende middag achter de rug hebben. Nog maar een

Bo ook al fijn dat alles zo goed loopt met het huis. Het gaat nu wel snel hé. Is het huis al leeg? Of woont er nog steeds iemand?

Ik had goed en minder goed nieuws. Ik heb geen blaasverzakking. Ik moet naar de fysio voor bekkenbodemoefeningen en over twee maanden pas terug om te kijken of dat iets helpt. Zoniet dan moet ik geopereerd worden. Maar alleen aan de banden/spieren of zoiets. Niet aan de blaas. Er was wel iets niet oké met de baarmoederhals. Er is een echo gemaakt en één of ander speciaal uitstrijkje. Volgende week krijg ik daar de uitslag van. Het konden foute cellen zijn. Ik wacht het maar af en maak me er maar niet te druk over. Ik heb totaal geen klachten en het uitstrijkje vorig jaar was goed.

Ik hoop dat de positieve lijn hier wordt doorgezet.
Bo joepie een nieuw maison! Of chateau..

Gelukkeling wat fijn, zelf bellen is echt een goed teken. Ben je gerust nu? Het is echt heel wat, zeker omdat je weet dat het ook heel anders had kunnen aflopen.

Zoebie beetje vaag of voor jou niet? 'iets' en 'een of ander'. Is dat een zware operatie? Dus maar druk aan de bekkenbodemspierentraining. Mooi scrabble woord.

Ik ben naar een etentje van werk, zooooo geen zin in. Ik ontwijk hem het liefst (voor altijd)
Phoehee ik ben een uur binnen geweest. heb allerlei onderzoeken gehad en veel te veel informatie. Het komt wel weer bovendrijven. Ben de helft nu even vergeten.

En ik ben aan het werk. Dus moet vlug, vlug posten.
Zebie, ik weet gewoon niet wat te zeggen. Het houdt niet op, is het ene nog amper genezen of de volgende zorg dient zich weer aan. Ik heb echt met je te doen, ik zou zo graag willen dat ik het allemaal makkelijker kon maken voor je.

Sterkte op je werk trouwens :-)

Gedraagt de TL zich een beetje normaal?

Ben benieuwd wat je vindt van de oefeningen voor de bekkenbodem, mijn moeder moest dat ook en vond het maar een rare bedoening

Gelukkeling, ik ben echt superopgelucht dat alles goed is gegaan, hoe blij zul jij je wel iet voelen nu!!!

Ik hoop dat je man snel aansterkt en van de schrik kan bekomen, en jij erbij!

Hopelijk een goede nacht vannacht, je zal wel moe zijn

Phoehee, sterkte op het etentje! Niks zo rot als sociale verplichtingen met mensen die je niet mag, en in jouw geval i het ook nog je baas.

Ing, is er in de branche van je vriend werk te vinden momenteel?

Lijkt me best eng, weten at je iets anders moét vinden.

Geniet van je weekend!

Ik reageer morgen verder, mijn ogen vallen gewoon dicht waar ik bijsta, ben erg moe.

Beetje té drukke dag zo vlak na de chemo!

Maar wel een fijne dag.

Lieve allemaal, ondanks de zorgen: slaap lekker en morgen weer een nieuwe frisse dag!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven