Werk & Studie alle pijlers

Engels

26-03-2011 20:29 217 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag dames,

Hoe kan ik het best Engels leren?

Alvast bedankt.
quote:Star schreef op 26 maart 2011 @ 20:41:

[...]

Leer dat moppie dan eens heel gauw Engels

My darling little nephew (4 years old) has just learned to count to ten;

one (wan)

two (toe)

Three (frie)

four (voor)

five (vajf)

six (siks)

seven (seffen)

eight (eejt)

nine (najn)

ten (ten)

Yes (jes)

No (no)

Would that be of any help at all?
Fucking hell Hanneke, you are brilliant
quote:Star schreef op 26 maart 2011 @ 20:47:

Fucking hell Hanneke, you are brilliant

Obviously!

TO; sesamestreet (sessaamiestriet)

Ja, je kan nu gaan lachen, maar als je echt nog geen woord spreekt; briljant. En gewoon terug te kijken op youtube. Basis beginselen van de taal worden ze helder en duidelijk geleerd.
Of kijk naar de BBC met Engelse ondertitels. Pik je ook best wat van op.
Zie ook BBC1, zondagochtend 11 uuur.

Is discussieprogramma met maatschappelijke onderwerpen. Ook interessant om Engels te verbeteren.
Waarom ga je deze zomer niet au-pairen in Engeland? Krijg ook nog voor betaald (niet veel, maar het is iets) en kan je met een beetje mazzel nog een beetje van het land zien ook. Is een perfecte manier om snel Engels te leren.
Dompel je gewoon onder in het Engels.

Niet meer opstaan met Jan de Hoop, maar met Charlie Stayt en Sian Williams.

In plaats van Goede Tijden: Eastenders, Coranation Street en Emmerdale

De Britse X-factor in plaats van de Nederlandse. (Is nog leuker, grappiger en beter ook!)

In plaats van *vul wat in*, My Big Fat Gypsy Wedding

Niet meer de Telegraaf lezen, maar the Sun (skip page 3)

Niet meer de Volkskrant, maar the Guardian

Niet meer RTL Huizenjacht (of hoe dat ook heet) maar Phil and Kirsty 'Relocation Relocation'
Maar wacht nog even met Mock The Week, QI, Never Mind The Buzzcocks en Not The Nine O Clock News, want dat gaat ietwat snel
quote:Star schreef op 26 maart 2011 @ 20:56:

Maar wacht nog even met Mock The Week, QI, Never Mind The Buzzcocks en Not The Nine O Clock News, want dat gaat ietwat snel Dat is voor gevorderden!
Dora kijken?
Doe allereerst een intake bij een taalinstituut en laat je startniveau bepalen.

In een gesprek van een half uur (kleine 35 euro), weet je wat je niveau is (en heus, veel mensen schatten zich te laag), welk niveau je nodig zou hebben voor het solliciteren op bepaalde functies, en bekijk dan samen met de intaker hoe je dat zo snel of zo goedkoop kunt realiseren.

Kleine moeite, minimale investering, groot rendement.

En vergeet niet, dat Engels leren zonder cursus, volkomen averechts kan werken: voor je het weet, ben je weet-ik-het-hoelang bezig met het àfleren van ingesleten fouten.
Niet meer Serious Request, maar Red Nose Day (in zijn geheel terug te zien op youtube)
quote:hanneke000 schreef op 26 maart 2011 @ 20:44:

[...]

Three (frie)Oei, wel oppassen met het aanleren van een harde f voor de 'th', dat is een vreselijk Nederlands accent.
quote:missvivaesque schreef op 26 maart 2011 @ 20:57:

En vergeet niet, dat Engels leren zonder cursus, volkomen averechts kan werken: voor je het weet, ben je weet-ik-het-hoelang bezig met het àfleren van ingesleten fouten.Ja straks praat je zoals Cheryl Cole
Vraag me oprecht af, hoe het in godesnaam mogelijk is dat iemand uit Nederland geen Engels spreekt. Tenzij iemand boven een bepaalde leeftijd is. Op elke middelbare school krijg je toch Engels? En iedereen is verplicht om tot een bepaalde leeftijd naar school te gaan. Daarbij is elke film in het engels.

Als je geen woord engels spreekt verwacht ik niet darzt je het zo 123 leert. Helemaal zakelijk gezien wordt een bepaald niveau verwacht. Dat doe je niet 'even zelf'. Ook het kunnen schrijven is dan van belang.
quote:Oriane schreef op 26 maart 2011 @ 20:59:

Vraag me oprecht af, hoe het in godesnaam mogelijk is dat iemand uit Nederland geen Engels spreekt. Tenzij iemand boven een bepaalde leeftijd is. Op elke middelbare school krijg je toch Engels? En iedereen is verplicht om tot een bepaalde leeftijd naar school te gaan. Daarbij is elke film in het engels.

Als je geen woord engels spreekt verwacht ik niet darzt je het zo 123 leert. Helemaal zakelijk gezien wordt een bepaald niveau verwacht. Dat doe je niet 'even zelf'. Ook het kunnen schrijven is dan van belang.

Jezus, wat een klassieke foute gedachtengang...

Tuurlijk, iedereen kan Engels spreken.

Maar doe dat maar eens in een zakelijke omgeving, als je dag in, dag uit Engelse telefoongesprekken moet voeren.

Dan blijkt ineens, dat dat Engels dat je sprak, wat o zo goed was, toch ernstig in gebreke blijft. En zelfs lachwekkend of belachelijk kan klinken in een zakelijk gesprek. Lekker dan, sta je dubbel voor aap.

Gewoon erkennen dat je natuuuuurlijk wel Engels spreekt, maar niet genoeg, is al veel vriendelijker dan dit... Tsssk.
quote:YetiMan schreef op 26 maart 2011 @ 20:57:

[...]

Oei, wel oppassen met het aanleren van een harde f voor de 'th', dat is een vreselijk Nederlands accent.(Ik deed mijn NL neefje van 4 na - ik ben zelf Brits)
quote:missvivaesque schreef op 26 maart 2011 @ 21:02:

[...]

Jezus, wat een klassieke foute gedachtengang...

Tuurlijk, iedereen kan Engels spreken.

Maar doe dat maar eens in een zakelijke omgeving, als je dag in, dag uit Engelse telefoongesprekken moet voeren.

Dan blijkt ineens, dat dat Engels dat je sprak, wat o zo goed was, toch ernstig in gebreke blijft. En zelfs lachwekkend of belachelijk kan klinken in een zakelijk gesprek. Lekker dan, sta je dubbel voor aap.

Gewoon erkennen dat je natuuuuurlijk wel Engels spreekt, maar niet genoeg, is al veel vriendelijker dan dit... Tsssk.

In dat geval kan TO zich dat nooit zelf aanleren, en zal ze toch echt op cursus moeten.

Alleen al, omdat zakelijke gesprekken in het Engels anders lopen.

Als een klant tegen je zegt "That's very interesting" denkt menig Nederlander dat die opdracht binnen is, bijvoorbeeld.
quote:hanneke000 schreef op 26 maart 2011 @ 21:03:

[...]

(Ik deed mijn NL neefje van 4 na - ik ben zelf Brits) Grappig, wist ik dus niet toen ik typte dat jij TO dan maar Engels moest leren.
quote:missvivaesque schreef op 26 maart 2011 @ 20:57:

Doe allereerst een intake bij een taalinstituut en laat je startniveau bepalen.

In een gesprek van een half uur (kleine 35 euro), weet je wat je niveau is (en heus, veel mensen schatten zich te laag), welk niveau je nodig zou hebben voor het solliciteren op bepaalde functies, en bekijk dan samen met de intaker hoe je dat zo snel of zo goedkoop kunt realiseren.

Kleine moeite, minimale investering, groot rendement.

En vergeet niet, dat Engels leren zonder cursus, volkomen averechts kan werken: voor je het weet, ben je weet-ik-het-hoelang bezig met het àfleren van ingesleten fouten.Ik zit tussen CEF B1 en B2.
quote:Star schreef op 26 maart 2011 @ 21:05:

[...]

Grappig, wist ik dus niet toen ik typte dat jij TO dan maar Engels moest leren.Ik dacht dat je dat wist
quote:hanneke000 schreef op 26 maart 2011 @ 21:03:

[...]

(Ik deed mijn NL neefje van 4 na - ik ben zelf Brits)Maar die heeft het toch ook van iemand geleerd? De opmerking was meer algemeen voor Nederlanders . Het is geloof ik een soort overcompensatie voor de harde t die veel mensen geneigd zijn te gebruiken.
Miss vivaesque, mijn zakelijk engels is meer dan prima. Maar dar komt omdat ik als Engels staatsburger ben geboren en de voertaal van mijn eiland Engels is en ik studeerde in Londen.

Ik ga ervan uit dat deze dame helemaal geen Engels spreekt gezien haar vraag. En dat het niet zozeer om Business English gaat eigenlijk.....
quote:YetiMan schreef op 26 maart 2011 @ 21:07:

[...]

Maar die heeft het toch ook van iemand geleerd? De opmerking was meer algemeen voor Nederlanders . Het is geloof ik een soort overcompensatie voor de harde t die veel mensen geneigd zijn te gebruiken.Hij moet ergens beginnen, toch? De "Th" is een lastige klank. Hij doet hard zijn best, dus we juichen alles toe. Ik ken slechts 1 Nederlander die écht écht écht accentloos Nederland Engels spreekt. Die beste man is een scheidsrechter bij Snooker.
Wat voor soort banen solliciteer je op als ik vragen mag?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven