Het theehuis

01-01-2008 09:51 24105 berichten
Alle reacties Link kopieren

Voor ik verder lees en post, Kess:

Kessie, ik hoop dat je een fijne dag hebt vandaag. Jij doet het wel luxe hè, je verjaardag over 3 dagen verspreiden (gisteren taart, vandaag echt en morgen de kaartjes )

Ik was vanmorgen om 9 uur op het gemeentehuis, moet ik bij de woning zijn! Prutsers, dat hadden ze wel even mogen zeggen... Maar goed, met wat vertraging dan toch gearriveerd op de Plek Waar Het Allemaal Moet Gaan Gebeuren Het is vooral oud en schmutzig maar wel goehoed Ik heb de sleutels Ik zal snel foto`s maken zodat jullie m`n plekkie kunnen bewonderen. Het heeft uiteindelijk 1 slaapkamer maar wel 1 van 4x4 ofzo dus daar fröbelen we wel wat voor Wup&me. Helaas kale betonvloer in de slaapkamer (rest van huis heeft tegelvloer) dus daar ga ik allerhande kleden en resten vloerbedekking ingooien want de gemeente gaat daar zelf niets in leggen. En als ik iets laat leggen mag ik dat tuurlijk wel weer meenemen maar daar kun je dan uiteraard niets meer mee. Ouwe donkere eikenhouten keuken maar wel errug compleet met gasfornuis, oven, koelkast en vriezer. Een groot berghok naast de keuken, een apart toilet en een grote badkamer met douchecabine. Ik heb al bedacht om de commode in de badkamer neer te zetten, lekker handig. En in de slaapkamer ben ik van plan om met kledingkast en eventueel kamerschermen bedje van Wup wat af te schermen zodat ie `s nachts minder snel wakker wordt van mij. Enige waar ik even "hmmmmzzz" over ben is gordijnen: er hangt wel een rail maar weet niet zo goed wat nou goedkoopste en handigste is om te doen. In woonkamer is het niet zo heul dringend nodig (bovenwoning) maar slaapkamer moet echt (groooooot raam). Dus tips welkom ladies (en nee, ik kan niet zelf gordijnen naaien en moeders ook niet )

Nu moet ik gaan plannen en lijssies maken dus. Schoonmaken eerst en dan zien wat ik met auto al die kant op kan sjouwen. Wup moet iedere keer mee uiteraard dus ik ga campingbedje van m`n moeder lenen zodat ie daar in kan spelen. Het zal wel janken worden maar helaas voor hem heb ik geen andere oplossing. Ik zit ook beetje te dubben over hoe en wanneer ik de grote dingen daarheen kan verhuizen. Een bus huren is het handigst maar het goedkoopste hier in het dorp is 120 euro voor 1 weekend. Dus dan moet ik wel erg goed georganiseerd zijn zodat álles ook in 1 weekend daarheen kan en ik moet hulp hebben om dingen te tillen. Ik moet ook nog aardig wat spullen bij m`n vader ophalen... Pfffft, one step at a time!

En ik moet internet! Bij welke provier is het goedkoop? Ik hoef geen telefoon (heb mobiel) en wil draadloos (heb zelf router). Tips???
Warning: Mega Huge Text Ahead....
Pep, Karwei, Leen Bakker en Ikea enzo hebben kant en klare gordijnen en kosten echt niet veel.

Klinkt wel alsof je er iets leuks van kan maken Pep! Voor meer tips moet je bij Vish zijn denk ik
Haai

Gatver die taart bah, ik heb meteen geen honger meer

Ik neem liever die Chocotaart, als jullie t niet erg vinden

Pep, wat goed zeg, van het huis. Beton is wel heeeel koud dus ik zou misschien toch isoleren onder de kleden. Misschien met van die rieten strandmatjes die geen drol kosten bij de Xenos?

Gordijnen inderdaad bij Ikea heel goedkoop en die kun je makkelijk hergebruiken. Misschien moet je dan inkorten, maar dat kan altijd. Als je nu moet inkorten kun je gewoon de volle lengte houden en even met veiligheidsspelden vastzetten bijvoorbeeld. En, zou een zwaar gordijn nemen, misschien zelfs een verduisterende. Ik heb heel mooi gordijn in de slaapkamer maar heb er niks aan, dus nu verduisterend kleed er overheen. Moet nog opzoek naar verduisterend gordijn. Ikea deet doen?? Ikea rules!

Ik wil KOFFIEEEEE. Tis hier druk druk druk en nog geen tijd voor koffie gehad. Nu maar eerst doen dus.

Star, zielig hoor voor Knijn. Maar wel beter, zeker als ie raar begon te doen. Ik ga nu voortaan heel normaal doen trouwens hoor

6 jaar is echt een heel behoorlijke leeftijd voor een konijn. Zeker voor een dwergje.
Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)
Dat van de Ikea en goedkope gordijnen wist ik inderdaad maar ik heb beetje trauma aan Ikea-gordijn overgehouden; had ik mooi donkerblauw gordijn op maat laten maken bij Ikea, was ie eigenlijk te zwaar voor de rails die in m`n studentenkamertje hing waardoor a. de rails doorboog en b. gordijn kutterig open en dicht ging. En ik heb het railtje in dit huis gezien... Maar goed, toch maar even op zoek naar iets verduisterends voor weinig inderdaad. Inad, jouw Ikea is beetje te ver weg voor mij

Ik zie door de bomen het bos niet meer w.b. internet trouwens Er is een lijn maar natuurlijk geen aansluiting. Betekent dat dat ik een abonnement bij KPN moet hebben en dan nog een internetaansluiting ergens anders?
Het scheelt dat het geen dwergje was en dwergjes worden juist heel oud

Handig is als je alles in 1 doet Pep, bijvoorbeeld via Tele2. Dan heb je internet en bellen in ene.
Ik hoef geen bellen Star. Kheb mobiel met 300 minuten p.m. en dat moet genoeg zijn. Maar dat basisabonnement moet er volgens mij wel komen toch? Zucht, waar kan ik terecht voor advies over dit soort zaken? Een belwinkel ofzo?
Kheb trouwens al een paar dagen een rood oog en het begint nu vervelend aan te voelen. Mijn moeder begon er vanmorgen over en die vindt het er eng uitzien Morgen maar even naar Hansje als het nog niet over is...
Hmmmm. Ik heb internet via Hetnet, maar heb dan ook nog kosten bij KPN voor de internetaansluiting.
Jeukt ut?
Aarsmades moet je ook niet uit je hol laten.
Gadverdamme Star

Nee ut jeukt niet, het voelt een beetje branderig en drukkend
Leuk Pep! Gordijnen heb ik bij de Leen Bakker gehaald, helegaar niet zo duur. Als je paarse gordijnen wilt, die heb ik hier nog liggen geloof ik, best een groot stuk. Als je ze wilt hebben ga ik even voor je zoeken, geloof niet dat ik ze weggegooid had, dus moeten nog opgeslagen liggen.

Oh, en voor ik het vergeet, wat zielig voor Knijn Star

Schaamhaar...jammie....X-D
Nou Eow, als het niet ál teveel trubble is dan ben ik best geïnteresseerd in gordijnen leftovers.... Maar alleen als het niet teveel zoekwerk voor je is hoor want als ze te klein blijken heb je voor niets gezocht
Ielgh. Beetje oogontsteking ofzo misschien.
Ik heb geen pus Star
Arm knijn....

Klinkt goed hoor Pep, huisje. Mag je daar dan blijven totdat de woningbouw met iets anders komt? EN heb je enig idee hoelang dat gaat duren? Ik zou kantenklaargordijn van praxis ofzo kopen. En dan inderdaad niet inkorten, maar pas op maat maken als je in je definitieve stulpje zit.

Wij hebben ook geen vaste telefoon en internetten via de kabel. Zou dat een optie zijn?
Loretta is De Mol. Punt.
Ondertussen ben ik vliefd geworden

Whahaha! Paarse gordijnen! Dat wordt dan dus ook paarse verf op de muren he, Pep!
Loretta is De Mol. Punt.
Jaaaaa, die shoesme schoentjes zijn heel leuk en heel fijn!
Loretta is De Mol. Punt.
Paars :roflol:
Als ik ze nog blijk te hebben en ze zijn te klein is dat een goed moment om ze weg te gooien
Ja maar wahkosdah Kess?

Ik wil eigenlijk nu helemaal geen geld uitgeven aan gordijnen omdat je zult zien dat het in het definitieve huisje niet past of dat je wat anders wilt. Dus liever 1x geld uitgeven aan wat goeds/leuks dan. En inderdaad mag ik hier blijven tot er een "echte" woning is, hoe lang dat dan ook mag duren. Woningbouw heeft aangegeven ongeveer 6 maanden, ik denk zelf korter. Heb alleen niet gevraagd wat nou de procedure w.b. die urgentie is, handig...

Waait het bij jullie ook zo hard??
Jullie denken toh niet dat ik over dat fantaaaaaaaastische behang heen ga verven hè!?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven